75:n jarrylevy halki
Valvoja: Moderators
75:n jarrylevy halki
75 TS:n toinen takajarrulevy oli haljennut ajossa (CARFfin ratapäivillä syyskuussa). Piti kovan pamauksen, mutta ei mennyt jumiin kuitenkaan. Aika heppoisen näköinen se levy oli. Luulen kuitenkin, että kyseessä oli yksilö-, eikä tyyppivika.
Samalla autooni uusittiin Automilanossa kaikki kardaanin rättinivelet. Olivat haurasrastuneet ja palojakin puuttui.
Ei ollut ehkä taloudelisesti järkevää toimintaa. Olen tainnut tänä vuonna korjauttaa/huollattaa autoani summalla, jonka siitä voisin myydessä saada Alan ymmärtää myynti-ilmoitusten teksiä: "thousands spend".
No, ei ole itsellä kykyä korjata. Halpaan pajaan jos vie, ei homma tahdo aina sujua ja saattaa jopa joutua teettämään "kalliilla" uudestaan. Ja onhan tämä yksi Suomen vain viidestäsadasta.
Ensi vuonna on varmaan hiukan hitsautettava Tessua (takakontin kulmat) ja ruostesuojautettava. Ei kai sitä voi siirtyä mihinkään ihan hengettömään autoon?
Samalla autooni uusittiin Automilanossa kaikki kardaanin rättinivelet. Olivat haurasrastuneet ja palojakin puuttui.
Ei ollut ehkä taloudelisesti järkevää toimintaa. Olen tainnut tänä vuonna korjauttaa/huollattaa autoani summalla, jonka siitä voisin myydessä saada Alan ymmärtää myynti-ilmoitusten teksiä: "thousands spend".
No, ei ole itsellä kykyä korjata. Halpaan pajaan jos vie, ei homma tahdo aina sujua ja saattaa jopa joutua teettämään "kalliilla" uudestaan. Ja onhan tämä yksi Suomen vain viidestäsadasta.
Ensi vuonna on varmaan hiukan hitsautettava Tessua (takakontin kulmat) ja ruostesuojautettava. Ei kai sitä voi siirtyä mihinkään ihan hengettömään autoon?
Se on totta se. Jos vaihtaisi vähän uudempaan, niin tuskin remontin teko loppuisi kuitenkaan. Jos vaihtaisi uudehdoon (vaikka 156:seen), saisi laittaa koko joukon lisää rahaa. Ja huollattaminen maksaisi kuitenkin.Rolle kirjoitti:Paljonkohan häviäisit vuodessa kun sen uudemman pommin arvo laskisi koko ajan.. Kyllä sillä summalla muutaman rättinivelen vaihtaa ja saapahan ajaa hymy korvilla
Kiitos lohduttavista sanoista.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Noita vanhojahan pitäisi sitten ostaa seittämän kappaletta, että pääsisi joka päivä töihin. Uusi on aina uusi, ja siinä on takuu. 75 1,6 meni puolessa vuodessa melkein saman verran, kuin 156 '99 --> 147 '04 välirahaan, että se siitä. Oma vikahan se kuitenkin on, kun ei osaa/ehdi korjailla itse.
Ja mitä hymy korvissa ajelemiseen tulee, niin paskan vitut. Kyllä uudessakin Alfassa on tunnelmaa...
Nimim. Uusia ja vanhan omistanut.
Ja mitä hymy korvissa ajelemiseen tulee, niin paskan vitut. Kyllä uudessakin Alfassa on tunnelmaa...
Nimim. Uusia ja vanhan omistanut.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no jos ei itse omaa kädentaitoja/ei viitsi käsiään liata niin ehdottomasti uusi, takuukin on siinä olet oikeassa..rahaa kyllä vanhaan palaa jos joutuu pajalla teettämään.Cuore Sportivo kirjoitti:Noita vanhojahan pitäisi sitten ostaa seittämän kappaletta, että pääsisi joka päivä töihin. Uusi on aina uusi, ja siinä on takuu. 75 1,6 meni puolessa vuodessa melkein saman verran, kuin 156 '99 --> 147 '04 välirahaan, että se siitä. Oma vikahan se kuitenkin on, kun ei osaa/ehdi korjailla itse.
Ja mitä hymy korvissa ajelemiseen tulee, niin paskan vitut. Kyllä uudessakin Alfassa on tunnelmaa...
Nimim. Uusia ja vanhan omistanut.
mutta tuo ihmetyttää vieläkin että mitäs ostit täyden romun kun vanhasta alfasta puhutaan, hyviäkin on tarjolla mutta sinua oli kauppiaan ilmeiseti helppo kusettaa, ei millään pahalla...
meikälle se sun seikafemma oli hyväostos varsinkin hankintahintaa nähden..
ja uudessa autossa ei ikinä ole samaa tunnelmaa kuin vanhassa se on taivahan tosi se..automerkkiin katsomatta.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
90 kirjoitti:mutta tuo ihmetyttää vieläkin että mitäs ostit täyden romun kun vanhasta alfasta puhutaan, hyviäkin on tarjolla mutta sinua oli kauppiaan ilmeiseti helppo kusettaa, ei millään pahalla...
No ei tässä mitään ennustajia olla. Jos olisin tiennyt, että motti pettää kymppitonnin jälkeen niin olisi varmaan jäänyt ostamatta. Hyvin se pelitti ostohetkellä, ja päälisin puolinkin oli kohtuu siisti. Toki asiantuntija olisi varmaan huomannut sellaisia asioita mitä minä en. Hankintahintakin oli sen verran pieni, että ajattelin luottaa myyjään. Osiinhan ei mennyt hirveitä summia, työt maksoi.
Jep, varmasti. Kummatkin oltiin tyytyväisiä.meikälle se sun seikafemma oli hyväostos varsinkin hankintahintaa nähden..
Olisikohan taas niitä makuasioita..ja uudessa autossa ei ikinä ole samaa tunnelmaa kuin vanhassa se on taivahan tosi se..automerkkiin katsomatta.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no voipi olla mutta vertailla voi vaikkapa uutta taikka vanhaa ladaa, meikäläisen ei kyllä tarvii kauaa miettiä kumassa on enemmän tunnelmaa..Cuore Sportivo kirjoitti:Olisikohan taas niitä makuasioita..ja uudessa autossa ei ikinä ole samaa tunnelmaa kuin vanhassa se on taivahan tosi se..automerkkiin katsomatta.
alfaakin voi verrata esim vanha bertone-GTV ja uusi GTV kyllä vanha vie voiton helposti..