164 "lämminkö"
Valvoja: Moderators
164 "lämminkö"
Olisin tiedustellut onko muiden 164:nen lämmin,kun oma ei ole.
Oisko vinkkejä miten sais autosta lämpimämmän,tai täytyykö ostaa
lämpöhaalarit?????????????
Oisko vinkkejä miten sais autosta lämpimämmän,tai täytyykö ostaa
lämpöhaalarit?????????????
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Eipä siellä nyt ainakaan vilu tule, välillä saattaa jopa poskia punottaa
Peruskikka nyt on varmaan laittaa jotain pahvia syylärin eteen, tietty olisi varmaan eka hyvä tarkistaa lämpöantureitten kunto jne... niistä saavat viisaammat kertoa.
Mutta tosiaan ei kyllä kylmä ole. Ja kone käy mittarin mukaan siinä sopivan 80-90 asteen välillä
Peruskikka nyt on varmaan laittaa jotain pahvia syylärin eteen, tietty olisi varmaan eka hyvä tarkistaa lämpöantureitten kunto jne... niistä saavat viisaammat kertoa.
Mutta tosiaan ei kyllä kylmä ole. Ja kone käy mittarin mukaan siinä sopivan 80-90 asteen välillä
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Mulla oli -92 TS 12 vuotta ja en kyllä voi kehua sitä lämpimäksi. Pahin puute siinä on, että se lämpenee todella hitaasti. Kovimmillla pakkasilla saa tosiaan ajaa sen 50km tai yli puolituntia ennenkuin sitä lämmintä alkaa todella tulla. Sitten sitä kyllä senverran tuleekin, että saattaa pitkällä matkalla jopa päällystakinkin voida riisua
Termostaatti korkkasi jossain vaiheessa ja ostin tarvikkeena vähän kuumemman. Silloin lämpöakin alkoi tulla vähän enemmän, mutta lämpeneminen oli hidasta edelleen. Summa summarum, marraskuussa kun kääntää sen lämpöhanikan täysille, niin ei siihen sitten ennen maaliskuuta juuri tarvi koskea
Nyt on toi vähän uudempi Superi kuutosella, mutta sen lämpimyydestä ei ole kokemusta vielä.
Termostaatti korkkasi jossain vaiheessa ja ostin tarvikkeena vähän kuumemman. Silloin lämpöakin alkoi tulla vähän enemmän, mutta lämpeneminen oli hidasta edelleen. Summa summarum, marraskuussa kun kääntää sen lämpöhanikan täysille, niin ei siihen sitten ennen maaliskuuta juuri tarvi koskea
Nyt on toi vähän uudempi Superi kuutosella, mutta sen lämpimyydestä ei ole kokemusta vielä.
Eihän sinne autoon nyt ihan palellu, mutta kun ite ajelen aika paljon kaupunkiajoa niin tympii välillä tuo lämpenemisen hitaus. Hyvä että välillä kahteen viikkokausiin saa konetta lämpimäksi. Toisaalta sitten taas tuntuu että kone jäähtyy jo paskalla käydessä ihan jääkylmäksi!!! Suurimman osan aikaa koko syyläri on peitetty pahvilla mutta pitemmälle matkalle lähdettäessä otan puolet pahveista poikkeen...
Onko kukaan rakennellut mitään systeemiä millä imuilma tulisi siitä pakosarjan päältä (niinkuin esim. vanhassa Bluebirdissäni) -Auttaisi varmasti lämpenemiseen eikä olisi kovin hankala toteuttaa; Jos esim. rakentaisi jonkin ryyppyvivun tapaisen patentin tuonne kojelaudan alaosaan josta vedettäessä ilmanottoputkessa oleva läppä vaihtaisi imuilman tulemaan siihen liitetystä pakosarjalta tulevasta putkesta..?
Kuulostaako vammaselta vai onko ideaa? Mistäköhän tuommosen läppäventtiilin saisi; Ei varmaan kovin hyvä juttu jos imuilma tulisi koko ajan sieltä pakosarjalta vai mitä luulette? Pieni tehohävikkihän nyt ei näillä liukkailla haittaisi mutta kuumenisiko lämmin moottori tuosta liikaa?
Onko kukaan rakennellut mitään systeemiä millä imuilma tulisi siitä pakosarjan päältä (niinkuin esim. vanhassa Bluebirdissäni) -Auttaisi varmasti lämpenemiseen eikä olisi kovin hankala toteuttaa; Jos esim. rakentaisi jonkin ryyppyvivun tapaisen patentin tuonne kojelaudan alaosaan josta vedettäessä ilmanottoputkessa oleva läppä vaihtaisi imuilman tulemaan siihen liitetystä pakosarjalta tulevasta putkesta..?
Kuulostaako vammaselta vai onko ideaa? Mistäköhän tuommosen läppäventtiilin saisi; Ei varmaan kovin hyvä juttu jos imuilma tulisi koko ajan sieltä pakosarjalta vai mitä luulette? Pieni tehohävikkihän nyt ei näillä liukkailla haittaisi mutta kuumenisiko lämmin moottori tuosta liikaa?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Koodi: Valitse kaikki
Olisin tiedustellut onko muiden 164:nen lämmin,kun oma ei ole.
Oisko vinkkejä miten sais autosta lämpimämmän,tai täytyykö ostaa
lämpöhaalarit?????????????
homma on nopea suorittaa...tosin sekään varsinaisesti nopeuta lämpiämistä mutta sitten kun mittari näyttää ajossa 90 niin on jo ihan mukava, tällä ilmalla tarvii ajaa noin 10 min että neula siihen värähtää...
tää on kans yks pulma...lämppärin putket on mitotettu aivan liian ahtaiksi ja kenno liian pieni meikäläisten pakkasille. eli kyllä on kylmä takana vielä pitkään etummaisten jo lämmettyä
Sit jos haluaa oikein kuuman auton saada aikaseks, tämä ja 90 termari yhdessä...
ongelma on se mistä kohtaa se lämppärille menevä letku lähtee sieltä kannen reunasta, siitä ei saa menemään kuuminta mahdollista nestettä...joissakin autoissa toi alkuperänen lähtö ja sisäkierron putki termarin alta on tulpattu pois pelistä ja otettu uusi haarakappaleen avulla termostaatin vierestä, yläpuolelta...näin saadaan kuumempaa kennolle ennenkuin termari aukeaa...oikein toimiessaan on hyvä talvikäytössä.
mutta ratkaísu on huono kovia kesähelteitä ajatellen....
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
"On vain tyhmiä vastauksia" mutta...
Syylärin alaputkesta lähtee joku letku ylöspäin, mutta hukkuu matkalla näkyvistä. Oma veikkaukseni on paisuntäsäiliölle menevä putki, onko näin?
Eihän se voi olla lämppärin haara, eihän?
Ei ihan suoraan liittynyt aiheeseen, mutta en viitsinyt uutta topiccia avata näin tyhmälle kysymykselle .
Syylärin alaputkesta lähtee joku letku ylöspäin, mutta hukkuu matkalla näkyvistä. Oma veikkaukseni on paisuntäsäiliölle menevä putki, onko näin?
Eihän se voi olla lämppärin haara, eihän?
Ei ihan suoraan liittynyt aiheeseen, mutta en viitsinyt uutta topiccia avata näin tyhmälle kysymykselle .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.