JPeltola kirjoitti:JPeltola kirjoitti:hagger16 kirjoitti:
Vikoja tuossa omassa 9-5:ssa oli kyllä enemmän kuin Alfassa. Toivottavasti sinulla on parempi tuuri.
Ainakin tämän yksilön ylläpidosta on edellisen omistajan toimesta viimeisen päälle pedantti kirjanpito viimeisen 8 vuoden ja 50t km ajalta, että toivoa lienee.
Jep. Tänään alkoikin sitten Saabista kuulumaan selvä kerran kierroksessa naputtava ääni oikeasta etupyörästä. Vaimenee oikealle käännettäessä. Pitänee tutkia kunhan sen saa tuolta sateesta jonnekin sisälle. Ehdittiinhän sillä jo 500 km ajaa...

Hyvällä tuurilla vaan kivi jossain huonossa välissä, huonommalla pyöränlaakeri. Huoltohistorian mukaan laakereita ei ole koskaan vaihdettu.
Joo, vetoniveleltähän tuo kuulostaa. Ainahan sitä käytetyissä jotakin.. hyvä jos jää tuohon. Laakereita tai vetoniveliä en olekaan omaani vielä vaihtanut. Näihin ei muuten juurikaan tarvitse alustan palikoita vaihdella, eivätkä narise. Jotain hyvääkin.
Sen sijaan omaani vaihdettiin:
-puolimoottori
-turbo
-jakopää
-jarrupalikat
-pakoputki katista taakse
-kaasuläppäkotelo
-vesipumppu
edellinen oli juuri vaihtanut:
-sytytyskasetti
-tuulilasi
Samaan konkurssiin vaihdoin samalla myös paremmat iskarit ja jouset.
Niin omassani oli myös täydellinen huoltokirja..

Sen ansiosta moottori, turbo ja jakopää meni GM:n piikkiin vielä 7 vuoden iässä, mikä oli ihan hienoa. Tuossa -02 ikäisessä oli vielä väärin suunniteltu huohotin zydeemi, joka johti massiiviseen tuhoon.
No, nyt pari vuotta onkin vaan ajettu, tankattu etanolia ja vaihdettu öljyjä.
Vaikka saattaa olla vaikea uskoa, on kokemukset olleet enimmäkseen kuitenkin positiivisia.