Austin Powers livenä

Valvoja: Moderators
Joo oon tullu siihen lopputulokseen, että osalla ei ole harmainta hajuakaan miten noissa pitää ajaa. Ei kukaan voi olla noin idiootti kuten tuossa videossa; ellei tosiaan oikeasti ole tietämätön miten näissä ajetaan.maybetomorrow kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=gIHsZw0Oyp8
Foorumikollegan hyvää videota lainaten; nämä tällaiset liikenneympyrään tunkijat ovat nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus. Tänä talvena jokaikinen kerta kun ympyrää on lähestynyt toinen auto minun siellä jo ollessa, edellä oleva on toteutunut... Melkein tarttis morottaen kiittää jos kolmion takaa tulija väistää..
Nyt ei ihan auennut. Suojatiellä kävelee ihminen, joten mikä on se tilanne jossa on sallittua olla pysähtymättä ja antamatta tietä? Ei sellaista olekaan.h_lauri kirjoitti:On muuten hassua, ettei tuossa tilanteessa ole väärin olla pysähtymättä eli että "suojatiellä olevaa tai sille astumassa olevaa jalankulkijaa on väistettävä" -pykälä ei aiheuta sanktioita.
Samaa asia kiroan joka kerta matkalla ollessa. Olisiko tosiaan niin pirun vaikeaa jatkaa sitä vasenta kaistaa pikkusen matkaa pitemmälle eikä tulla siihen eteen sillä tavalla että eturekisterikilpi tarttuu siihen takapuskuriin? Viimeisimmällä jaksolla lasinpesunesteen kulutus 1l/100km, piti tankata sekä bensa- että lasinpesunestetankki samalla täyteen.S_A kirjoitti: Tänään ainakin 3. tiellä oli näitä "heti eteen ikkuna sotkemaan"-idiootteja. En voi kun ihmetellä sitä, että mikä vtun kiire siihen eteen oikeasti on ajamaan, suoraa tietä on 30km ajaa etäisyyttä ohitettuun ajoneuvoon ennen kun vaihtaa kaistan takaisin oikealle, mutta jotkut tykkäävät tehdä sen heti välittömästi.
Sitten kun teet niille saman, ollaan huuli pyöräenä, että "MIKÄ SILLE TULI..MITÄÄH..MITÄÄH?"
Tulipa tuokin nähtyä tänään ja tosiaankin todettua, että ollaan niin perkeleen hyviä ajamaan, on isoa 60-100 tonnin audia; mutta mistään ei kyllä tajuta mitään, ei nähdä ees 100m päässä ajavaa rekkaa, vaan tullaan siihen olemattomaan väliin 2 sekuniksi ja takaisin vasemmalle kaistalle.
Ei mitään järkeä, mutta minkäs näille mahdat. Itsellä oli kuitenkin 115 mittarissa, tämä A6 kuljettaja ajoi vähintään 100 alueella sen 120 tai enemmän. Mitäs niistä rajotuksista. Eipä taida työkseen ajella.
No vvoi ssunss...siis piti kirjoittaa, että miksi autojen kulkusuunta määrää, milloin on pysähdyttävä suojatien eteen.Tuomas K kirjoitti:Nyt ei ihan auennut. Suojatiellä kävelee ihminen, joten mikä on se tilanne jossa on sallittua olla pysähtymättä ja antamatta tietä? Ei sellaista olekaan.h_lauri kirjoitti:On muuten hassua, ettei tuossa tilanteessa ole väärin olla pysähtymättä eli että "suojatiellä olevaa tai sille astumassa olevaa jalankulkijaa on väistettävä" -pykälä ei aiheuta sanktioita.
Ei tuossa kulkusuunnasta puhuta mitään.32 §
Kuljettajan suojatiesäännöt
Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille.
Jos ohitettava ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen tai peittää näkyvyyden suojatielle, sitä ei saa ohittaa pysähtymättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa.
On siinä sanottu: ohitettava. Se on eri asia kuin sivuutettava.Tuomas K kirjoitti:Ei tuossa kulkusuunnasta puhuta mitään.32 §
Kuljettajan suojatiesäännöt
Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille.
Jos ohitettava ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen tai peittää näkyvyyden suojatielle, sitä ei saa ohittaa pysähtymättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa.
Tuomas K kirjoitti:Minulle on aikoinaan opetettu niin, että ohituksen jälkeen kannattaa ajaa sen verran pitkälle että näkee ohitettavan auton kokonaan taustapeilistä, silloin alkaa olla riittävästi väliä ohitettavaan.
Kohdassa jossa puhutaan jalankulkijasta suojatiellä tai sinne pyrkimässä ei ole mitään viitteitä kenenkään kulkusuuntaan.alamajy kirjoitti:On siinä sanottu: ohitettava. Se on eri asia kuin sivuutettava.Tuomas K kirjoitti:Ei tuossa kulkusuunnasta puhuta mitään.32 §
Kuljettajan suojatiesäännöt
Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille.
Jos ohitettava ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen tai peittää näkyvyyden suojatielle, sitä ei saa ohittaa pysähtymättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa.
Joo siinä on 1000 suojatietä ja tolppia ja sen sellasta, katveita ja pimeitä kohtia. Mutta ei se näemmä kamalasti häiritse näitä. Oikomis ajoahan se on osalla, Rajatorpantieltä Leppävaaran kautta jonnekin vaikka kiellothan siinäkin on.quppe kirjoitti:^ nojoo siin on melko paljon kevyttä liikennettäkin.. Näköjään 7 aikoihin ei tarvii tolla tiellä pysähtyy aina joka hemmetin punaseen valoon kun mäkee tulee ylösoon alkanu jo kiertää tota pätkää..
Aattona valuttiin Malmin hautausmaalle kahta kaistaa hissun kissun. Ihmettelin minkä takia jengi ei ajanut parijonossa portista sisään, kun siinäkin mahtuu autot ihan helposti rinnakkain sisään.S_A kirjoitti:Joo kiirettä piti, Malmin hautausmaalla huolimatta liikennejärjestelyistä; hautausmaalla kun oli vaan yhteen suuntaan ajosuunta; kiireisimmät ajelivat auto jonossa muiden ohi vasemmalta...
Että Jouluaattona Hautausmaalla sellasta 30-40kmh nopeutta ohittaen hitaammin kulkevaa autoletkaa......
Kaikkea sitä näkeekin, hautausmaalla meinaa jos ajat kolarin tai tönäset mummelin kumoon, niin siinä voi olla vähän selittämistä jo ihan oikeasti.
Mutta olen täällä varmaan 1000 kertaa sanonut, että toiset on vaan vähän parempia ajamaan näemmä.
Airbagin lauetessa - mihin tuolla ajotavalla alkaa jo olla kohtalaiset mahdollisuudet - saattaa ns. sattua leukaan.S_A kirjoitti: Iso tablettinäyttönen tietokone oli ratin päällä jota tämä sitten aina liikennevaloissa räpläsi.
Tämä kommentti sai tarkistamaan perjantain työvuoron alkamis- ja loppumisajat, taidanpa mennä junalla töihinjkk kirjoitti:perjantaita odottaen kun etelään saadaan lunta toisin sanoen puoli uusimaata avk:lla