Äläs nyt, Rolle vittuilee meille kaikille joskus.MM kirjoitti:Voit poistaa kaikki viestini ja profiilini tästä foormumilta kiitos!
Autodelta SZ.
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
en minäkään nykyistä jälleenmyyntiarvon takia ostanut vaan sen vuoksi, että mikään liike ei tarjoutunut tekemään tuonti GTV V6:sta ( suomessa kun ei oe myynnissä 6 koneista, eikä 2 litranen kiinnosta) tarjousta eli odotin kuukausitolkulla tarjouksia sekä lähetin tarjouspyyntöjä...päädyin nykyiseen kun siitä tuli riittävän asiallinen tarjous..seuraava auto voi sitten hyvinkin olla Alfa tai joku muu..Vittorio Jano kirjoitti:Tottahan tuo on. Mutta harva kai valitsee Alfa Romeota jonkun jälleenmyyntiarvon tai edelleenmyynnin helppouden takia.MM kirjoitti: Pidempään saat Alfaa myydä kuin volvoa jota ei tarvitse todistella, Alfa nyt ei ainakaan kuumille kiville mene
ps. tää oli vielä pakko kirjoittaa
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Ymmärrän kyllä MM:ää, mies keskustelee tosissaan Yleistä löpinää -osiossa ja höystää tekstiään kaivamillaan taustatiedoilla ja yhtäkkiä admin lipeää Suomi24:sen puolelle. Tosin Rolle ei ehkä tarkoittanut nolata kirjoittajaa kuten kävi. Sanankäänteet ovat vain miehen tapaan aika jyrkkiä. Tarkoitus oli kai ohjata keskustelua suuntaan, jossa ei väitellä automerkkien paremmuudesta.Cuore Sportivo kirjoitti: Äläs nyt, Rolle vittuilee meille kaikille joskus.
Sikäli kun vertaa tätä foorumia Hande & AR156 -foorumiin, niin hyvin on Alfabbs onnistunut moderoinneissaan. Homma ei ole varmaankaan helppoa.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Varmaan kymmenes kerta kun yritän olla vastaamatta tähän itkuun mutta menkööt jos kerran haukutaan S24 tason kaveriksi niin jatketaan samaan malliin.
Sitä en ole ikinä ymmärtänyt että pitää vetää ne herneet kertaa kolme sinne nenään vain sen takia että minä satun jotain sanomaan. Ihan kuin olisin jotenkin viisaampi kuin joku muu
Minähän sanoin vain että JOS ei pysty keskustelemaan ilman että pitää vetää se oma volvo mukaan joka väliin, ja yrittää todistella itselleen ja muille että oli se hyvä ostos, niin kannattaa mennä sinne omalle palstalle. Perustelutkin tuli siinä perässä. Ilmeisesti kaveri oli sitä mieltä ettei siihen pysty kun päätti lähteä eikä jatkaa keskustelua?
Ihan hyvä yritys oli ei siinä mitään, mutta miten volvojen myyntiaika suhteessa alfan massa-autojen myyntiaikaan liittyy SZ:aan en oikein ymmärtänyt.mies keskustelee tosissaan Yleistä löpinää -osiossa ja höystää tekstiään kaivamillaan taustatiedoilla
Sitä en ole ikinä ymmärtänyt että pitää vetää ne herneet kertaa kolme sinne nenään vain sen takia että minä satun jotain sanomaan. Ihan kuin olisin jotenkin viisaampi kuin joku muu
Minähän sanoin vain että JOS ei pysty keskustelemaan ilman että pitää vetää se oma volvo mukaan joka väliin, ja yrittää todistella itselleen ja muille että oli se hyvä ostos, niin kannattaa mennä sinne omalle palstalle. Perustelutkin tuli siinä perässä. Ilmeisesti kaveri oli sitä mieltä ettei siihen pysty kun päätti lähteä eikä jatkaa keskustelua?
Jees, yritys hyvä, tulos huonoTarkoitus oli kai ohjata keskustelua suuntaan, jossa ei väitellä automerkkien paremmuudesta.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
ES 30 lyhenne näyttäisi tulevan Experimental Sports ja varmaan moottorin tilavuus... ???...
Joka nurkassa "kynäjouset",puslat on palloina,jousituksen säädössä myös hydrauliikka mukana(kallistuksen esto vai mikä lie?), vimpoissa pitäisi olla vaihteisto öljyn jäähdytin yms.
Mitenkähän ne "muovi"paneelit on kiinnitetty metalliin?
Joka nurkassa "kynäjouset",puslat on palloina,jousituksen säädössä myös hydrauliikka mukana(kallistuksen esto vai mikä lie?), vimpoissa pitäisi olla vaihteisto öljyn jäähdytin yms.
Mitenkähän ne "muovi"paneelit on kiinnitetty metalliin?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Re: Autodelta SZ.
Näistä mainituista SZ-malleista on juttua viimeisessä Auto Italia lehdessä. VertailussaVittorio Jano kirjoitti:Brittituunaaja Autodelta on ahtanut SZ:n. 270 kaakilla päästään satasen vauhtiin alle kuudessa sekunnissa.
mukana kolme kappaletta, Autodeltan SZ ja myös originaali. Lukekaa ja ihmetelkää.
Niin, ja namipalana lehdessä custom-rakennettu 156 GTA AM, nro 001.
Siinä on alfatuuninkia minun makuuni muttei lompakkoni.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
Tarkoitus EI ollut enää yhtään viestiä tänne laittaa, mutta päätin kuitenkin tämän laittaa. Ei ehkä olisi pitänyt, mutta ei voi mitään ja laitan kumminkin.Rolle kirjoitti:
Ihan hyvä yritys oli ei siinä mitään, mutta miten volvojen myyntiaika suhteessa alfan massa-autojen myyntiaikaan liittyy SZ:aan en oikein ymmärtänyt.
Minähän sanoin vain että JOS ei pysty keskustelemaan ilman että pitää vetää se oma volvo mukaan joka väliin, ja yrittää todistella itselleen ja muille että oli se hyvä ostos, niin kannattaa mennä sinne omalle palstalle. Perustelutkin tuli siinä perässä. Ilmeisesti kaveri oli sitä mieltä ettei siihen pysty kun päätti lähteä eikä jatkaa keskustelua?
Kyse ei ollut tarkoituksellisesta erään merkin mainostamisesta, kunhan vain totesin omalla tyylilläni että klassikkoja löytyy traktoreistakin. Erään merkin myynnillä ei ole tekemistä SZ kanssa, tästä ei ollut kyse vaan valmistusmääristä.
Mulla ja lähipiirissäni sekä kaveripiirissä on kokemusta Alfoista 70- luvulta, onpa pihassa seissyt aikanaa orkkis Mirafiori 131 Rally Abarth TC levikkeillä sekä lähipiirissä on ollut kaikkea Giuliasta lähtien..Maserati Biturboakin tulee säännöllisesti ulkoilutettua ja Countachissakin on tullut oltua kyydissä pikkupoikana.
Sanomani piti sen että italialaiset autot ovat lähellä sydäntä enkä tuomitse mitään automerkkejä enkä malleja, jokainen valitkoon kulloiseenkin tilanteeseen sopivan vessan. SZ Alfan näin Frankfurtin autonäyttelyssä vuonna 89 ekan kerran, siitä on mulla paljon kuvia ja voin sanoa että se ON niitä top10 pelejä joista saa miljoona pientä..ja nimenomaan orkkina EI karvanoppa tuunattuna.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kyllä niitä kannattaa laittaa niin paljon kun sielu sietää, jaksaa kirjoittaa ja mielipiteitä riittää. Sitä vartenhan tämä on olemassa ja on kaiken lisäksi ilmainen, silloin kannattaa ottaa kaikki irtiMM kirjoitti:Ei ehkä olisi pitänyt, mutta ei voi mitään ja laitan kumminkin.
Kaikellahan on se oma persereikä ja mielipide joten mitään oikeata ja väärä ei ole edes olemassa. Samaa mieltä ei saa olla koska silloin keskustelu kuolee
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuota on vähän tullut mietittyä Eikös se ole uutena ollut teholtaan ja hinnaltaan (?) suht vertailukelpoinen vaikka e36 BMW 325Ci:n kanssa? Jos siitä menisi normaali uuden-vero-miinus-ikävähennykset niin verohan olis pari hassua tonnia, mutta kai tämänkin hauskuus saadaan jollain blokattua, mulla ei ole kapitaalia lähteä kokeilemaan.Rolle kirjoitti:Jos ostaisi SZ ja uskottelisi tullille että on "periaatteessa" seiskafemma. "Ok, verot 1354e"
Toisaalta, paremmin sitä nukkuu yönsä kun ei ole tuollaista "liian hienoa" autoa. ES30:n kylkeen kun joku herttainen perheenäiti aukaisee smurffibussinsa takaoven niin kylläpä on hymy herkässä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Auto Italian mukaan kyseiset Alfat olivat jopa niin yksilöllisiä, että esim. konepellit eivät välttämättä olleet vaihtokelpoisia toisten SZ:n kanssa. Se on sitä piensarjatuotantoa, nääs.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Toisaalta, paremmin sitä nukkuu yönsä kun ei ole tuollaista "liian hienoa" autoa. ES30:n kylkeen kun joku herttainen perheenäiti aukaisee smurffibussinsa takaoven niin kylläpä on hymy herkässä.
Jutusta kävi muuten ilmi sekin tieto, että SZ oli erään De Silvan piirtämä. En tuota muistanutkaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Lainaus tuolta: http://home.wxs.nl/~evdbeek/monster.htmlVittorio Jano kirjoitti:
Auto Italian mukaan kyseiset Alfat olivat jopa niin yksilöllisiä, että esim. konepellit eivät välttämättä olleet vaihtokelpoisia toisten SZ:n kanssa. Se on sitä piensarjatuotantoa, nääs.
Jutusta kävi muuten ilmi sekin tieto, että SZ oli erään De Silvan piirtämä. En tuota muistanutkaan.
This "Experimental Sportscar-3.0 litre" was unveiled at the Geneva Motor Show as a prototype by Zagato, but in fact its design history was far more complicated. No less than 3 teams were asked to design a proposal: the studio of Zagato, Alfa Romeo's own Centro Stile (Walter da Silva and Alberto Bertelli) and Fiat's design center headed by Mario Maioli and Robert Opron, the distinguished French designer of the Citroën SM and the Renault Fuego for example. Unfortunately for Zagato its original design was discarded early on and ultimately the design which originated from the Fiat design center lead to the ES-30, with Robert Opron making the initial drafts and young designer Antonio Castellana largely responsible for both the styling of the body and the interior of the car. The SZ was planned and designed in a very brief lapse of time - 19 months to be exact - thanks to the use of integrated computer systems and CAD/CAM design, right from the first rough sketches
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Homma meni varmaan niin, että Opron ja Castellana työskentelivät de Silvan vetämäsä tiimissä ja siksi monissa lähteissä mainitaan suunnittelijana juuri veli Walter.GAMMA500 kirjoitti:Unfortunately for Zagato its original design was discarded early on and ultimately the design which originated from the Fiat design center lead to the ES-30, with Robert Opron making the initial drafts and young designer Antonio Castellana largely responsible for both the styling of the body and the interior of the cars
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ai niin, tätä piti kommentoida:
Samaa mieltä. Jos seteliä olisi sen verran että sitä voisi käyttää sohvantäytteenä, voisin ostaa paukauttaa yhden SZ:n ja siihen Autodeltalta rusetin pakosarjaan. Ajo-ominaisuudet kun sietäisivät varmasti enemmänkin hönkää kuin 200 hepokattia. Eipä tuo minusta ole mikään teiniraiskaus vaan paremminkin alkuperäistä designia kunnioittava evotus. Jälleenmyyntiarvo siitä ehkä tippuisi mutta köyhäähän se vain kirpaisee, autot ostetaan ajettavaksi eikä lasikaappiin kiillotettavaksi.pee kirjoitti:Kivisateen uhallakin sanon, että onhan SZ aika mopo vakiona. Hyvää tuo puhallin sille vaan tekee!
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei ainakaan lasikaapissa Mulla kun ei toistaiseksi ole autokatospaikkaa niin en viitsi repiä jääpaakuksi muuttuneen rassin karmittomia ovia auki ja rikkoa ikkunamekanismeja. Sitä paitsi, ei puhettakaan että viiden sentin maavaralla kierrettäisiin talvella työmaita. 75 on hyvä peli; "Jaaha, automatiikka tulee taas vastaheitolla"Rolle kirjoitti:Missäs se herran GTV mahtaa olla tällä hetkellä?
Nii-i, seli seli.
- Epäkelpokeräilijä -