P1153 Virhekoodi 156 V6
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
P1153 Virhekoodi 156 V6
Eli seuraavanlainen vikakoodi systeemi dnecudiagilla ongittu 156 v6 koneesta
Lambda probe Curve Bank 2 (pre cat)
Fault symptom: Above maximum limit
(lisäksi tieto että vikavalo sytytetty kierroksilla 2120rpm jne.)
Ilmeisesti siis tulipellin puolella, ennen katalysaattoria olevassa lambdassa
jotain herjaa. Mutta mitä?
(joku kurvi vissiin yli sallitun?, täh?)
Tarkoittaako tämä nyt sitä että lambda on viallinen vai että lambda haistaa jotain vääriä/hurjia arvoja?
Mitäs tän kanssa pitis tehdä?
Lambda probe Curve Bank 2 (pre cat)
Fault symptom: Above maximum limit
(lisäksi tieto että vikavalo sytytetty kierroksilla 2120rpm jne.)
Ilmeisesti siis tulipellin puolella, ennen katalysaattoria olevassa lambdassa
jotain herjaa. Mutta mitä?
(joku kurvi vissiin yli sallitun?, täh?)
Tarkoittaako tämä nyt sitä että lambda on viallinen vai että lambda haistaa jotain vääriä/hurjia arvoja?
Mitäs tän kanssa pitis tehdä?
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: P1153 Virhekoodi 156 V6
yleensähän toi meinaa sitä että anturi on sökö.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
Re: P1153 Virhekoodi 156 V6
Bank 2 on etummainen lohko. Voi olla myös liitin/johtovikakin.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: P1153 Virhekoodi 156 V6
Vaihdoin vasta nuo kaksi takimmaista lambda anturia. Mahtaako nämä etummaiset olla samanlaiset?
(jos ei lasketa johdon pituutta eroksi) Piilix:iltä sai nimittäin noita takimmaisia kohtuu hintaan,
eivät olleet alkuperäisiä - mutta hyviä kopioita
(jos ei lasketa johdon pituutta eroksi) Piilix:iltä sai nimittäin noita takimmaisia kohtuu hintaan,
eivät olleet alkuperäisiä - mutta hyviä kopioita
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: P1153 Virhekoodi 156 V6
Pystyiskö tämä virhekoodi tulemaan jos pakoputki vuotaa?
Tuo virheilmon antava lambda on siis pakosarjassa ja äpäyt metri tuosta taaksepäin
taitaa olla pikkinen vuoto liitoksessa... Omituiselta tosin tunnustaisi - sen verran on yhdensuuntaista
tuo kaasujen liikehdintä tuolla putkessa...
Tuo virheilmon antava lambda on siis pakosarjassa ja äpäyt metri tuosta taaksepäin
taitaa olla pikkinen vuoto liitoksessa... Omituiselta tosin tunnustaisi - sen verran on yhdensuuntaista
tuo kaasujen liikehdintä tuolla putkessa...
Re: P1153 Virhekoodi 156 V6
Ei pysty, jos ei vuoda ennen anturia.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: P1153 Virhekoodi 156 V6
Jos vuotaa ennen taaimmaista anturia, se voi ymmärtää etummaisen anturin olevan rikki... Tosin yleensä valitellaan Catalytic Converterin heikkoa toimintaa kai? Mutta: ennen antureita TAI NIIDEN VÄLILLÄ ei vuotoa saa olla. Anturien jälkeen ei niin mitään merkitystä, kunhan ilma ei pääse puuttuvasta putkesta (esim.) takaisinpäin liian lähelle taaempaa anturia, jotta arvot sotkeutuu.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: P1153 Virhekoodi 156 V6
Totta, eipä tullut mieleen, kiitos tästä.Aquatica kirjoitti:Jos vuotaa ennen taaimmaista anturia, se voi ymmärtää etummaisen anturin olevan rikki... Tosin yleensä valitellaan Catalytic Converterin heikkoa toimintaa kai? Mutta: ennen antureita TAI NIIDEN VÄLILLÄ ei vuotoa saa olla. Anturien jälkeen ei niin mitään merkitystä, kunhan ilma ei pääse puuttuvasta putkesta (esim.) takaisinpäin liian lähelle taaempaa anturia, jotta arvot sotkeutuu.
Panenpa putken kuntoon ja ajelen viikon pari ennenkuin alan lisää antureita vaihtamaan...
Re: P1153 Virhekoodi 156 V6
Pitäisi antaa kyllä hiukan eri koodia/koodeja, jos tuosta vuodosta johtuisi, mutta pianhan tuo selvinnee. Kerro sitten miten kävi?
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: P1153 Virhekoodi 156 V6
Tukin reiän. Kuittasin vikavalon pois ja toistaiseksi on myös pysynyt poissa.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: P1153 Virhekoodi 156 V6
Minä jouduin vaihtamaan edelliseen autooni myös etu lambadan kun taempi meni rikki.
Korjaamolla sanoivat että ne menee pois "synkasta" kun jompikumpi on uusi.
Mulla oli juuri se Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) error.
Se parantui sen toisenkin anturan uusimalla.
Korjaamolla sanoivat että ne menee pois "synkasta" kun jompikumpi on uusi.
Mulla oli juuri se Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) error.
Se parantui sen toisenkin anturan uusimalla.