Siinäpä vähän kysymisiä.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Valvoja: Moderators
Näin muukkosella joskus koneen, josta oli otettu reilut 180 heppaa (dyn oliuska koneen päällä). Eikä hintakaan ollut älytön. Nokat, imu, pako, ohjaus ja lisäsuuttimet siihen oli laitettu.Savo kirjoitti:"For the 75TS we use on the Nurburgirng we didn't change anything in the engine because we feel the package is just right. Also upgrading the 75TS can get extremely expensive if you want let's say 200hp out of it. Or you spend a few thousand of euro's only for a few hp in return."
Näin sanotaan täällä: http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... r_eng.html
Helskutti, jos näin on niin sehän olisi hyvä vaihtoehto (siis 180 hv TS) V6 kolmepistenollalle. Vääntöä ei tietysti tule niinkuin isommassa koneessa. Mitähän tuo mahtaisi maksaa, jos samalla teettää koneremontin. 3000-4000 ? Nykyiseen 220 tuhatta ajettuun tessuuni on kuitenkin laitettu jonkun verran rahaa. Jos saman ruljanssin aloittaa V6:sen kanssa, niin taas palaa rahaaalfista kirjoitti:Näin muukkosella joskus koneen, josta oli otettu reilut 180 heppaa (dyn oliuska koneen päällä). Eikä hintakaan ollut älytön. Nokat, imu, pako, ohjaus ja lisäsuuttimet siihen oli laitettu.Savo kirjoitti:"For the 75TS we use on the Nurburgirng we didn't change anything in the engine because we feel the package is just right. Also upgrading the 75TS can get extremely expensive if you want let's say 200hp out of it. Or you spend a few thousand of euro's only for a few hp in return."
Näin sanotaan täällä: http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... r_eng.html
Minäkin harkitsen 75:sen hankkimista ihan siksi, että tällä saitilla ei pidetä oikein minään ellei tallissa ole kunnon vuosikerta-alfaa
On tuo 8V TS luonteeltaan aika toisenlainen moottori käsittääkseni kuin 16V.alfista kirjoitti:Ja yllättävän kulkeva. Mielestäni kunnossa oleva 75TS vastaa kaasuun paremmin kui 156 2.0 TS. Painoeroa taitaa olla paljon enemmän kuin tehoeroa.
Mutta miten muuten tuo keventäminen, onko kokemuksia paljonko romua autosta voi irrottaa?
omassakin oli juuri barbianin vääntönokat ja ihan OK olivat..pelkkää hyvää sanottavaa..Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kokeilin Abarthin teeässää Colombo&Barianin "vääntönokilla" ja ne ainakin tuntuivat aikas päteviltä. Jos tuota haluaa virittää jotenkuten kohtuullisella rahalla niin tiukemmat nenäkepit, avarampi putkisto ja joku halpa mutta säädettävä tee-se-itse-ruisku voisivat antaa aika hyvän lopputuloksen.
Veekutonen on tietysti vääntävämpi laite, mutta on nelosessakin puolensa; osia saa halvemmalla ja helpommalla, konehuoneessa on paremmin tilaa rassata ja auto on kevyempi ja (kuulemma) tasapainoisempi ajaa.
Suorasytkän saanee toteutettua aika pienelläkin rahalla:Jarno kirjoitti:D:
- suorasytytys
????
Tuollaisia kun lyö neljä kappaletta rintapeltiin ja niille ohjaus vaikka MegaSparkilla niin pitäisi kipinää riittämän. Nuo eivät siis tule tulppien päälle vaan toisiopuolelle jää vielä korkeajännitepiuhat puolilta tulpille, mutta siellä ne puolat kai viileämpänä pysyvät. Pääseepähän eroon virranjakajista, eikä maksa paljon.Motonet kirjoitti:SYTYTYSPUOLA ALFA ROMEO 155/156
155-Turbo-Q4 (tarve 2kpl). . . . . . . . . . . . . . . . . 10-1090 25.50 ???
Ja minä palaan lähtöruutuun. Haluan auton, jonka ylläpito on kohtuullisen helppoamilano kirjoitti:Jos tietää että auto tulee kutiteltavaksi, niin en kyllä ikimaailmassa päätyisi muuhun kuin turbo-75:seen. Se on se mitä oikeasti pystyy virittelemään. TS on kyllä loistava, ehkä mielestäni tyylikkäin kaksilitrainen vapari ääniltään ja tekniikaltaan, mutta tuntuisi kyllä aika raatelevalta ostaa 75 TS parilla tonnilla ja siihen laittaa konetta usealla tonnilla lisää, kun yhteishinnalla saisi jo loistokuntoisen turbon, joka saattaisi piestä viri-TS:n jo vakiona, saati kutiteltuna... turboista on kuitenkin otettu aika rajuja tehoja ulos ihan vakioalakerrallakin.
Itse päädyin 3.0-malliin osittain juuri siitä syystä, että se on halvin ja helpoin tapa saada mielestäni sopivat tehot ja tunnelma 75:een. Turboa en lähtenyt hakemaan koska henk. koht. tykkään siitä että kone vastaa välittömästi kaasupolkimeen... eikä se V6:n ylläpito niin kauhean kallista oleSavo kirjoitti: Ja minä palaan lähtöruutuun. Haluan auton, jonka ylläpito on kohtuullisen helppoa
Juu on hankala ajella talvella varmaan. Tuo levyjen korjaus ei tosin olis auttanut siihen että painelaakeri oli paskana kuten myös painelevy rikki90 kirjoitti:no kalleudesta puheenollen että
gammankin olisi melkein kannattanut laittaa kuparilevyt sinne kytkimeen.
omaan seiskafemmaan edellinen omistaja olit tämän tempun tehnyt, vanhaan runkoon niitattu uudet kuparipinnat ja hintaa oli tullut vajaa parisataa erkkiä...
kestää oikeinkäytettynä isältä pojalle.
tosin on hieman ikävä kun paikaltaan lähtee, ei juurikaan luista joten lähdöt onkin sitten melkoisia äkkilähtöjä..
jeps yhdellä levyllä on joten tuplakytkimelle tulisi hintaa tuplat ja täytyy myöntää että aika kinkkisiä ovat lähdöt jäisessä risteyksessä olleet..sentin kun nostat kytkinpoljinta niin auto on ryöminyt jo kolmemetriä eteenpäin..GAMMA500 kirjoitti:Juu on hankala ajella talvella varmaan. Tuo levyjen korjaus ei tosin olis auttanut siihen että painelaakeri oli paskana kuten myös painelevy rikkija sinulla oli varmaan vain yhdellä levyllä oleva kytkin? Olisi saanut tuplata senkin hinnan
.
Älä kiusaa vähävaraistalai kirjoitti:Alfa 75 2.5 V6 -86.....Alfa 75 3,0 V6-90....
Sanohan, että mitä etuja t.s:n turbottamisessa 1.8 turboon nähden on?1300ti kirjoitti:Kun vielä 2.0TS tuo toisaalta monia valmiita etuja virittämiseen, kannattaa ihmeessä ottaa lähtökohdaksi. Itse kerään hiljalleen "sopivia" osia 2.0TS-GTJunioriin vm. 1973, myöhemmin mahdollisesti itse ja riittävästi turboahdettuna, kadulle!
jos pelkkää kesä alfaa ajattelit niin osta ihmeessä 90 V6:n tai GTV6:n tosin hyvät maksaa ruotsissakin ja varsinkin GTV:t mutta keräilyarvo noilla molemmilla on tulevaisuudessa taattu..Savo kirjoitti:Älä kiusaa vähävaraistalai kirjoitti:Alfa 75 2.5 V6 -86.....Alfa 75 3,0 V6-90....![]()
Mielenkiintoisia vaihtoehtoja. Joskus kuitenkin väkisinkin sitä rahaa tulee kertymään ja sitten...
Tunteeko kukaan hyvää yhteistyökumppania, joka tuo autoja Ruotsista? Tai ei kai ole mahdoton homma tuoda itsekkin. Saksassa taitaa olla myös hyvä tarjonta.
Unelma olisi jos voisi tessun jättää talviautoksi ja kesäksi sitten enemmän voimaan. In my dreams.
Mielenkiintoisia vaihtoehtoja nämäkin.90 kirjoitti:jos pelkkää kesä alfaa ajattelit niin osta ihmeessä 90 V6:n tai GTV6:n tosin hyvät maksaa ruotsissakin ja varsinkin GTV:t mutta keräilyarvo noilla molemmilla on tulevaisuudessa taattu..
harvinainen on 22 kpl oli 90:stä rekisterissä 2003 vuoden lopussa, gtvtä löytyy huomattavasti enemmän..ainakin tupla ellei jopa triplamäärä. oulunläänistä löytyy ainakin 3kpl 90V6:sta, yksi itseltä ja pari löytyy tutuilta.Savo kirjoitti: [
Mielenkiintoisia vaihtoehtoja nämäkin.
90 olisi kieltämättä harvinaisuus, eikä toista tulisi helposti vastaan. Olenkohan koskaan muuten edes semmoista livenä nähnytkään? Ei tule heti mieleen.
GTV olisi kyllä ihana, mutta arvokas. Ainankin tämä.
http://www.laatuautot.com/lohjan_laatua ... cv-860.jpg
Et kai ole vaan omaa ysikymppistäsi kaupaamassa minulle?
Onkos noissa kummassakaan lukkoperää vakiona? Ettei sisäkaarteen puoleinen sutisi tyhjää Ahveniston tiukoissa kurveissa.
Jos katsot noiden yleistä hintatasoa niin ymmärrät ettei tuosta kannata vetää kovin radikaaleja johtopäätöksiä.. On tainnut olla myynnissä jokunen vuosi.Savo kirjoitti:GTV olisi kyllä ihana, mutta arvokas. Ainankin tämä.
http://www.laatuautot.com/lohjan_laatua ... cv-860.jpg