147 Facelift
Valvoja: Moderators
147 Facelift
Oli luonnossa (tai siis Motorshown hallissa) paljon paremman näköinen kuin kuvissa. Sattuipa vielä olemaan JTD versio.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
147 Multijet oli Italiasta koulutuskäyttöön uitettu laite. Tällä hetkellä ei dieseleitä DA:n kautta ole saatavana. Tulevaisuus saattaa olla toisenlainen sillä Norjassa ja Ruotsissa JTD on jo mallistossa. JTD:n puuttuminen pohjolasta on tämän saakka johtunut vain siitä että tehdas ei ole ollut halukas muuttamaan autoa vastaamaan täkäläisen talven vaatimuksia.
Oli siistin näköinen vehje, samoin GT. Enemmän kyl tykkään 147:n vanhasta sisustasta/mittaristosta (ku sellainen on nyt itelläkin ollut viikon verran :)
Mutta mutta, tietääkö kukaan mitkä vanteet siinä 147:ssa oli alla, ja mistäköhän noita kannattaisi kysellä? Lusso-mallissa näyttäisi olevan samat:
http://www.alfa.co.nz/showroom/cars/147/147lusso.htm
Mutta mutta, tietääkö kukaan mitkä vanteet siinä 147:ssa oli alla, ja mistäköhän noita kannattaisi kysellä? Lusso-mallissa näyttäisi olevan samat:
http://www.alfa.co.nz/showroom/cars/147/147lusso.htm
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Eiks tää ollut se Delta-Auton näkemys asiaan? Kuitenkin toivat 156:stakin hetken aikaa nokivasarana, mutta lopettivat sit tuonnin. Lopettiko tehdas muka tekemästä pohjoisen malleja? Eikö rivienvälistä luettuna oikea totuus ole, että Alfa myy niin hemmetin hyvin dieselinä keski-euroopassa, mikä yhdistettynä Deltan osaamattomiin myyntineuvottelijoihin (eiks ne osaa italiaa;) nostaisi JTD mallien hinnat huomattavan korkeiksi verrattuna bensakoneisiin. Ja niitä "pohjoisen malleja" saa kyllä ostaa ihan Saksastakin, Delta tässä taas vain kusettaa.MKT kirjoitti:147 Multijet oli Italiasta koulutuskäyttöön uitettu laite. Tällä hetkellä ei dieseleitä DA:n kautta ole saatavana. Tulevaisuus saattaa olla toisenlainen sillä Norjassa ja Ruotsissa JTD on jo mallistossa. JTD:n puuttuminen pohjolasta on tämän saakka johtunut vain siitä että tehdas ei ole ollut halukas muuttamaan autoa vastaamaan täkäläisen talven vaatimuksia.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 147 Facelift
Näin on. Näyttää agressiiviselta. Siltikin vielä epäilyttää tuo facelift.BSTR kirjoitti:Oli luonnossa (tai siis Motorshown hallissa) paljon paremman näköinen kuin kuvissa.
Mittaristo oli hieno.
Juuri siltä vaikuttaa. www.mobile.de löytää satoja Webasto-JTD alfoja. Ylihinnoitteleminen näyttää olevan muutenkin tavallista Deltalle.Alfisti kirjoitti:Eiks tää ollut se Delta-Auton näkemys asiaan? Kuitenkin toivat 156:stakin hetken aikaa nokivasarana, mutta lopettivat sit tuonnin. Lopettiko tehdas muka tekemästä pohjoisen malleja? Eikö rivienvälistä luettuna oikea totuus ole, että Alfa myy niin hemmetin hyvin dieselinä keski-euroopassa, mikä yhdistettynä Deltan osaamattomiin myyntineuvottelijoihin (eiks ne osaa italiaa;) nostaisi JTD mallien hinnat huomattavan korkeiksi verrattuna bensakoneisiin. Ja niitä "pohjoisen malleja" saa kyllä ostaa ihan Saksastakin, Delta tässä taas vain kusettaa.MKT kirjoitti:147 Multijet oli Italiasta koulutuskäyttöön uitettu laite. Tällä hetkellä ei dieseleitä DA:n kautta ole saatavana. Tulevaisuus saattaa olla toisenlainen sillä Norjassa ja Ruotsissa JTD on jo mallistossa. JTD:n puuttuminen pohjolasta on tämän saakka johtunut vain siitä että tehdas ei ole ollut halukas muuttamaan autoa vastaamaan täkäläisen talven vaatimuksia.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
No ei todellakaan. DA mainostaa että autojen menekki muualla on niin suurta että niitä ei riitä tänne pohjoiseen.Alfisti kirjoitti: Eiks tää ollut se Delta-Auton näkemys asiaan?
1997-98 maahantuoduissa 156 JTD-malleissa oli ainakin maahantuojalle niin paljon ongelmia että laitteet vedettiin silloin myynnistä. Tämä ei tarkoita sitä etteikö autoja voisi onnellisesti käyttää - tälläkin foorumilla vierailevat JTD-omistajat voivat vahvistaa asian. 1998 JTD-ongelmista taisi olla esim. TM:ssä jotain tarinaa. Vaikka kehitystä erityisesti moottorin käyntilämpötilan vakaana pysymiseksi on varmasti tehtykin ei DA ole uskaltanut vakavasti neuvotella dieseleiden tulosta.
Sitä en kiellä etteikö sisäänostajien ammattitaidossakin voisi olla parannettavaa. Kun tuosta ei kuitenkaan ole mitään faktaa niin jää spekulaatioksi. Pitää muistaa että esim. JTD-Stilo on aika kilpailukykyinen ja webaston kanssa sillä taitaa aika hyvin pärjätä talvellakin.
Arvailujahan nämä on mutta niin useassa yhteydessä on näistä tarinoitu että jonkinlainen käsitys on muodostunut. Viisaammat jälleen osoittakoon tarinan vääräksi.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Keskustelin kiisseleistä Kouvolan Deltan poikien kanssa. Heidän mukaansa tehtaan tekemä automäärä on niin pieni, että tehdas myy mieluummin paremmalla katteella manner eurooppaan kuin pohjolaan. Suomessa on kova verotus verrattuna muihin, jolloin sisäänostohintaa pyritään laskemaan, jotta hinta ei verojen jälkeen olisi aivan älytön.
Hyvä autovero ja Suomi...
JTD:t (156), jotka pääsivät suomeen olivat varustettu ainakin mm. liian pienellä startilla ja akulla. Muusta en ole kuullutkaan sitten mitään.

JTD:t (156), jotka pääsivät suomeen olivat varustettu ainakin mm. liian pienellä startilla ja akulla. Muusta en ole kuullutkaan sitten mitään.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
The Alfa Romeo 148 will based on the brand new GM compact platform... Jee JeeMirafiori kirjoitti:pyöreät takavalot tulevat superalfaan ja e-segmenttiin, 148 tyyli muistuttaa kamalia....
alfalla on tulevaisuudessa kolme tyylisuuntaa
alempi keskiluokka: kamal
ylempi kluokka: brera
edustusluokka ja superauto: 8c competizione


Uskoisin että Alfa harrastaa samaa kuin useimmat autotehtaat, eli huonommin myyvät mallit ovat edullisempia maahantuojille ostaa. Tästä lähtökohdasta tällä hetkellä bensakoneiset siis pitäisi olla huomattavasti halvempia kuin dieselit ja kun vielä Suomen autovero kerraannuttaa hintojen erotuksen esim. Saksaan verrattuna, niin silloin JTD:n hinta karkaa. Mutta miten huollot, jos itse tuot JTD:n Suomeen? Delta on Alfan virallinen edustaja Suomessa ja hoitaa asiat vai miten? Ei sillä ettäkö silti luottaisin kyseiseen puljuunalfista kirjoitti:Aivan, eikä pitäisi olla hinnastakaan kiinni koska JTD on tonnin sisään samassa hinnassa kuin JTS kaikkialla euroopassa. Suomen autovero on prosentuaalinen, eli ei millään tavoin oikeuta hintaeroa jos lähtötaso on sama.

Jos siis uuden tai vielä takuun alaisen tuot, niin Delta tai sen valtuuttama takuukorjauspaja hoitaa takuuasiat. Tästä oli juttua Automilanon jannujen kanssa. DA kun ei enää anna heidän hoitaa takuuhuoltoja, niin pohdiskelivat hilpeinä että varmaan Deltassa ilahdutaan kun Automilanon maahantuomien uusien Alfojen takuuhuollot kaatuvatkin sitten heille tällaisen järkipäätöksen takia.Alfisti kirjoitti:Mutta miten huollot, jos itse tuot JTD:n Suomeen? Delta on Alfan virallinen edustaja Suomessa ja hoitaa asiat vai miten? Ei sillä ettäkö silti luottaisin kyseiseen puljuun
compact platform on Fiatin OMA kehittämä, päinvastoin on keskusteluja siitä että seuraava astra käyttäisi fiatin levyäKirkinen kirjoitti:The Alfa Romeo 148 will based on the brand new GM compact platform... Jee JeeEikö tässä maailmassa enää ole mitään pyhää?
compact platform on evoluutio Stilon nykyisestä
alfa oli vielä tänä vuonna pitkällä kehittämässä omaa c-segmentin levyä, mutta Herbert Demel tuli väliin, ja pakotti alfan ottamaan käyttöön Stilon Compact pohjalevyn, ja luopumaan omasta
alfalle riittää siis täydelliseen mallistoon kolme pohjalevyä
compact: 148-kamal
premium 157-crossover-168
super: 8c competizione (hiilikuitu)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
...mutta mun ajosuoritteisiini kyllä sopisi. Maahantuojan mielestä meikäläisen on siis parempi ajella jollain fuckin' Toledolla?Rolle kirjoitti:Ja jossain välissä sanottiin ettei dieselit sovi Alfan imagoon ja sen takia niitä ei tuoda.

Tuskinpa tuo on mikään todellinen syy, eiköhän Delta pyri tuomaan sitä minkä myynnistä saa voita leivän päälle.
- Epäkelpokeräilijä -
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
...samanlaisia asiantuntevia vastauksia sain Konalassa... "...joo kai siitä tulee uusimalli joskus ens vuoden lopulla... joo kai siihen jotain pientä muutosta tulee.... joo en tiedä minkä näköinen se on.... kato netistä..."
Toivottavasti Alfa pysyy jatkossakin Alfana eikä muutu Genraali Munauksiksi.
Toivottavasti Alfa pysyy jatkossakin Alfana eikä muutu Genraali Munauksiksi.
