Lohko/letkulämppärin käyttökysely
Valvoja: Moderators
Lohko/letkulämppärin käyttökysely
Olen tässä kovasti harmitellut, kun itselläni ei ole mahdollisuutta auton töpselissä pitämiseen. Lukaisin sitten artikkelin samasta aiheesta ja siinä väitettiin, että vain noin 10% suomalaisista käyttää autoa johdon perässä. Samassa yhteydessä mainittiin jo entuudestaan vanha hokema, että yksi kylmäkäynnistys vastaa n 600 km ajorupeamaa.
Rupesi kiinnostamaan, että miten on meidän Alfistien laita?
Rupesi kiinnostamaan, että miten on meidän Alfistien laita?
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Jees, auto on lähes aina tolpassa kiinni niin kotona kuin työpaikallakin siis pakkasella. Sisälämppäriä käytän lähes aina jo lastenkin takia. Virrat ovat päällä noin 2 h ennen liikkeellelähtöä. Joskus kotioloissa italiatar vierailee autotallissakin (lue: kun korjataan).
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
JOO..
Aina käytäntunti - pari riippuen tilanteesta; kotona kylmässä tallissa... ja töissä on lisäksi loimi päällä!
Ennen töissä ei ollut mahdollisuutta lämmitykseen ja hirvitti kyllä ne kylmäkäynnistykset, hyvin kuitenkin Alfa on aina käynnistynyt; vaikka olisi seisonut 8h -35 C, (ainakin vanhat, GTV-87 2.0 kaasutin ja ruiskut Alfa 90 ja 75TS)
Aina käytäntunti - pari riippuen tilanteesta; kotona kylmässä tallissa... ja töissä on lisäksi loimi päällä!
Ennen töissä ei ollut mahdollisuutta lämmitykseen ja hirvitti kyllä ne kylmäkäynnistykset, hyvin kuitenkin Alfa on aina käynnistynyt; vaikka olisi seisonut 8h -35 C, (ainakin vanhat, GTV-87 2.0 kaasutin ja ruiskut Alfa 90 ja 75TS)
gtv 2.0 -87, 2x75TS-87, purettuna 75TS-89 ja 90 2.0i
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Meni ääni kohtaan aina, tosin työmaalla ei aina tule vietyä takapihalle tolpan ääreen. Sisätilalämppäri on loistava laite vit... vilutuksen ehkäisyyn, paitsi silloin kun tiedän, että sataa lunta, otan pois käytöstä.
Kylmä auto on helpompi harjata puhtaaksi, eikä sulamavedet mene joka paikkaan.
Tuo vit... vilutus- juttu oli ihan defan mainoksessa nähty
Kylmä auto on helpompi harjata puhtaaksi, eikä sulamavedet mene joka paikkaan.
Tuo vit... vilutus- juttu oli ihan defan mainoksessa nähty
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos ulkona on pakkasta niin Seiskaviis on yön (kaksi viimeistä tuntia) tolpan nokassa, muualla se ei yleensä ole niin pitkään paikallaan että ehtisi täysin jäähtymään. Kyllä se tuntuu käyntiin lähtevän ilman tolppaakin, mutta "lämmityslaitteen" "puhallin" ei jaksa ihan pian puhaltaa tuulilasia auki. Muuten vehjas onkin palvellut talvella aika ongelmattomasti.
- Epäkelpokeräilijä -
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Jos vaan mahdollista niin auto on lämppärissä kiinni. Ajastin kello on laitettu sillai inttervalli jaksotukselle aamu seitsemästä ilta yhteentoista. Aina kun auto on tallissa on se myös piuhassa ja toisin sanoen aina valmis lähtöön
Kylä paikkoja varten mulla on kakkos piuha takapaksissa. Kaupoilla on pakko pärjätä ilman, ellei vie Anttilan tai Hansa keskuksen kellariin.
Kylä paikkoja varten mulla on kakkos piuha takapaksissa. Kaupoilla on pakko pärjätä ilman, ellei vie Anttilan tai Hansa keskuksen kellariin.
Ayrton Senna da Silva forever