147 Facelift

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

147 Facelift

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Oli luonnossa (tai siis Motorshown hallissa) paljon paremman näköinen kuin kuvissa. Sattuipa vielä olemaan JTD versio.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

näin on 8)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Täysin samaa mieltä. Pisti silmään että noissa oli mittarit italiaksi..? Unohtui kysyä olisko tuo 147:kin ollut myynnissä kun farkku ja GT oli jo myyty.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

147 Multijet oli Italiasta koulutuskäyttöön uitettu laite. Tällä hetkellä ei dieseleitä DA:n kautta ole saatavana. Tulevaisuus saattaa olla toisenlainen sillä Norjassa ja Ruotsissa JTD on jo mallistossa. JTD:n puuttuminen pohjolasta on tämän saakka johtunut vain siitä että tehdas ei ole ollut halukas muuttamaan autoa vastaamaan täkäläisen talven vaatimuksia.

TimoL
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Marras 2004, 20:00

Viesti Kirjoittaja TimoL »

Oli siistin näköinen vehje, samoin GT. Enemmän kyl tykkään 147:n vanhasta sisustasta/mittaristosta (ku sellainen on nyt itelläkin ollut viikon verran :)

Mutta mutta, tietääkö kukaan mitkä vanteet siinä 147:ssa oli alla, ja mistäköhän noita kannattaisi kysellä? Lusso-mallissa näyttäisi olevan samat:
http://www.alfa.co.nz/showroom/cars/147/147lusso.htm

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Rolle kirjoitti:Pisti silmään että noissa oli mittarit italiaksi..?
Eikös alkuoperäisessäkin 147:ssa ja phase2 156:ssakin näin ole.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vittorio Jano kirjoitti:Eikös alkuoperäisessäkin 147:ssa ja phase2 156:ssakin näin ole.
Ei voi tietää :oops:

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Vittorio Jano kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Pisti silmään että noissa oli mittarit italiaksi..?
Eikös alkuoperäisessäkin 147:ssa ja phase2 156:ssakin näin ole.
147ssa on ainakin =)
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

MKT kirjoitti:147 Multijet oli Italiasta koulutuskäyttöön uitettu laite. Tällä hetkellä ei dieseleitä DA:n kautta ole saatavana. Tulevaisuus saattaa olla toisenlainen sillä Norjassa ja Ruotsissa JTD on jo mallistossa. JTD:n puuttuminen pohjolasta on tämän saakka johtunut vain siitä että tehdas ei ole ollut halukas muuttamaan autoa vastaamaan täkäläisen talven vaatimuksia.
Eiks tää ollut se Delta-Auton näkemys asiaan? Kuitenkin toivat 156:stakin hetken aikaa nokivasarana, mutta lopettivat sit tuonnin. Lopettiko tehdas muka tekemästä pohjoisen malleja? Eikö rivienvälistä luettuna oikea totuus ole, että Alfa myy niin hemmetin hyvin dieselinä keski-euroopassa, mikä yhdistettynä Deltan osaamattomiin myyntineuvottelijoihin (eiks ne osaa italiaa;) nostaisi JTD mallien hinnat huomattavan korkeiksi verrattuna bensakoneisiin. Ja niitä "pohjoisen malleja" saa kyllä ostaa ihan Saksastakin, Delta tässä taas vain kusettaa.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 147 Facelift

Viesti Kirjoittaja 155156 »

BSTR kirjoitti:Oli luonnossa (tai siis Motorshown hallissa) paljon paremman näköinen kuin kuvissa.
Näin on. Näyttää agressiiviselta. Siltikin vielä epäilyttää tuo facelift.

Mittaristo oli hieno.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Alfisti kirjoitti:
MKT kirjoitti:147 Multijet oli Italiasta koulutuskäyttöön uitettu laite. Tällä hetkellä ei dieseleitä DA:n kautta ole saatavana. Tulevaisuus saattaa olla toisenlainen sillä Norjassa ja Ruotsissa JTD on jo mallistossa. JTD:n puuttuminen pohjolasta on tämän saakka johtunut vain siitä että tehdas ei ole ollut halukas muuttamaan autoa vastaamaan täkäläisen talven vaatimuksia.
Eiks tää ollut se Delta-Auton näkemys asiaan? Kuitenkin toivat 156:stakin hetken aikaa nokivasarana, mutta lopettivat sit tuonnin. Lopettiko tehdas muka tekemästä pohjoisen malleja? Eikö rivienvälistä luettuna oikea totuus ole, että Alfa myy niin hemmetin hyvin dieselinä keski-euroopassa, mikä yhdistettynä Deltan osaamattomiin myyntineuvottelijoihin (eiks ne osaa italiaa;) nostaisi JTD mallien hinnat huomattavan korkeiksi verrattuna bensakoneisiin. Ja niitä "pohjoisen malleja" saa kyllä ostaa ihan Saksastakin, Delta tässä taas vain kusettaa.
Juuri siltä vaikuttaa. www.mobile.de löytää satoja Webasto-JTD alfoja. Ylihinnoitteleminen näyttää olevan muutenkin tavallista Deltalle.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

148 Italiaspeedin mukaan. Tuohan pitää 100%:n varmuudella paikkansa.

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Vittorio Jano kirjoitti:148 Italiaspeedin mukaan. Tuohan pitää 100%:n varmuudella paikkansa.

Kuva
pyöreät takavalot tulevat superalfaan ja e-segmenttiin, 148 tyyli muistuttaa kamalia....
alfalla on tulevaisuudessa kolme tyylisuuntaa
alempi keskiluokka: kamal
ylempi kluokka: brera
edustusluokka ja superauto: 8c competizione

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Alfisti kirjoitti: Eiks tää ollut se Delta-Auton näkemys asiaan?
No ei todellakaan. DA mainostaa että autojen menekki muualla on niin suurta että niitä ei riitä tänne pohjoiseen.

1997-98 maahantuoduissa 156 JTD-malleissa oli ainakin maahantuojalle niin paljon ongelmia että laitteet vedettiin silloin myynnistä. Tämä ei tarkoita sitä etteikö autoja voisi onnellisesti käyttää - tälläkin foorumilla vierailevat JTD-omistajat voivat vahvistaa asian. 1998 JTD-ongelmista taisi olla esim. TM:ssä jotain tarinaa. Vaikka kehitystä erityisesti moottorin käyntilämpötilan vakaana pysymiseksi on varmasti tehtykin ei DA ole uskaltanut vakavasti neuvotella dieseleiden tulosta.

Sitä en kiellä etteikö sisäänostajien ammattitaidossakin voisi olla parannettavaa. Kun tuosta ei kuitenkaan ole mitään faktaa niin jää spekulaatioksi. Pitää muistaa että esim. JTD-Stilo on aika kilpailukykyinen ja webaston kanssa sillä taitaa aika hyvin pärjätä talvellakin.

Arvailujahan nämä on mutta niin useassa yhteydessä on näistä tarinoitu että jonkinlainen käsitys on muodostunut. Viisaammat jälleen osoittakoon tarinan vääräksi.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Keskustelin kiisseleistä Kouvolan Deltan poikien kanssa. Heidän mukaansa tehtaan tekemä automäärä on niin pieni, että tehdas myy mieluummin paremmalla katteella manner eurooppaan kuin pohjolaan. Suomessa on kova verotus verrattuna muihin, jolloin sisäänostohintaa pyritään laskemaan, jotta hinta ei verojen jälkeen olisi aivan älytön. :roll: Hyvä autovero ja Suomi...

JTD:t (156), jotka pääsivät suomeen olivat varustettu ainakin mm. liian pienellä startilla ja akulla. Muusta en ole kuullutkaan sitten mitään.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Mirafiori kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:148 Italiaspeedin mukaan. Tuohan pitää 100%:n varmuudella paikkansa.

Kuva
pyöreät takavalot tulevat superalfaan ja e-segmenttiin, 148 tyyli muistuttaa kamalia....
alfalla on tulevaisuudessa kolme tyylisuuntaa
alempi keskiluokka: kamal
ylempi kluokka: brera
edustusluokka ja superauto: 8c competizione
The Alfa Romeo 148 will based on the brand new GM compact platform... Jee Jee :oops: Eikö tässä maailmassa enää ole mitään pyhää? :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ja jossain välissä sanottiin ettei dieselit sovi Alfan imagoon ja sen takia niitä ei tuoda. Tehdas on kuitenkin eri mieltä.. JTD:tä on kuitenkin muissa autoissa Suomessa joten ei luulisi olevan koneesta kiinni?

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Aivan, eikä pitäisi olla hinnastakaan kiinni koska JTD on tonnin sisään samassa hinnassa kuin JTS kaikkialla euroopassa. Suomen autovero on prosentuaalinen, eli ei millään tavoin oikeuta hintaeroa jos lähtötaso on sama. :evil:

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

alfista kirjoitti:Aivan, eikä pitäisi olla hinnastakaan kiinni koska JTD on tonnin sisään samassa hinnassa kuin JTS kaikkialla euroopassa. Suomen autovero on prosentuaalinen, eli ei millään tavoin oikeuta hintaeroa jos lähtötaso on sama. :evil:
Uskoisin että Alfa harrastaa samaa kuin useimmat autotehtaat, eli huonommin myyvät mallit ovat edullisempia maahantuojille ostaa. Tästä lähtökohdasta tällä hetkellä bensakoneiset siis pitäisi olla huomattavasti halvempia kuin dieselit ja kun vielä Suomen autovero kerraannuttaa hintojen erotuksen esim. Saksaan verrattuna, niin silloin JTD:n hinta karkaa. Mutta miten huollot, jos itse tuot JTD:n Suomeen? Delta on Alfan virallinen edustaja Suomessa ja hoitaa asiat vai miten? Ei sillä ettäkö silti luottaisin kyseiseen puljuun :wink:

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Alfisti kirjoitti:Mutta miten huollot, jos itse tuot JTD:n Suomeen? Delta on Alfan virallinen edustaja Suomessa ja hoitaa asiat vai miten? Ei sillä ettäkö silti luottaisin kyseiseen puljuun :wink:
Jos siis uuden tai vielä takuun alaisen tuot, niin Delta tai sen valtuuttama takuukorjauspaja hoitaa takuuasiat. Tästä oli juttua Automilanon jannujen kanssa. DA kun ei enää anna heidän hoitaa takuuhuoltoja, niin pohdiskelivat hilpeinä että varmaan Deltassa ilahdutaan kun Automilanon maahantuomien uusien Alfojen takuuhuollot kaatuvatkin sitten heille tällaisen järkipäätöksen takia.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Kirkinen kirjoitti:The Alfa Romeo 148 will based on the brand new GM compact platform... Jee Jee :oops: Eikö tässä maailmassa enää ole mitään pyhää? :roll:
compact platform on Fiatin OMA kehittämä, päinvastoin on keskusteluja siitä että seuraava astra käyttäisi fiatin levyä
compact platform on evoluutio Stilon nykyisestä
alfa oli vielä tänä vuonna pitkällä kehittämässä omaa c-segmentin levyä, mutta Herbert Demel tuli väliin, ja pakotti alfan ottamaan käyttöön Stilon Compact pohjalevyn, ja luopumaan omasta
alfalle riittää siis täydelliseen mallistoon kolme pohjalevyä
compact: 148-kamal
premium 157-crossover-168
super: 8c competizione (hiilikuitu)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:Ja jossain välissä sanottiin ettei dieselit sovi Alfan imagoon ja sen takia niitä ei tuoda.
...mutta mun ajosuoritteisiini kyllä sopisi. Maahantuojan mielestä meikäläisen on siis parempi ajella jollain fuckin' Toledolla? :evil:

Tuskinpa tuo on mikään todellinen syy, eiköhän Delta pyri tuomaan sitä minkä myynnistä saa voita leivän päälle.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Jaa, kävinpä Konalassa kyselemässä 147faceliftistä. Kaikki vastaukset oli: en tiiä tai kato netistä. Entäpä saako T!-pakettia, myyjäpoju vastas: mikä se on? Viimenen kerta Konalan Deltassa, kävis ens kerralla vaikka Porissa.
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

...samanlaisia asiantuntevia vastauksia sain Konalassa... "...joo kai siitä tulee uusimalli joskus ens vuoden lopulla... joo kai siihen jotain pientä muutosta tulee.... joo en tiedä minkä näköinen se on.... kato netistä..."

Toivottavasti Alfa pysyy jatkossakin Alfana eikä muutu Genraali Munauksiksi. :bad-words:

Vastaa Viestiin