niki kirjoitti:Ihmettelin vaan, että miten ihmeessä sulle tuollainen juolahti mieleen?
Ei, en ole bussikuski, mutta olen sellaisen kyydissä joskus ollut ja niissä ratti "makaa" ja ajetaan ratin päältä niin sanotusti.
Rolle kirjoitti:Kyllä muuttaa, itseasiassa erittäin paljon....yhtäkkiä jotkin Alfat ja Fiatit saattavat olla yllättävän pitkälti samoja autoja...Kommentti liittyi pääasiassa siihen, onko Alfa samanlainen kuin Fiat ja onko Fiat italian Corolla.
Eli koska Alfa saattaa joskus tulevaisuudessa olla sama kuin Fiat tekee se Alfasta saman kuin Fiat tänä päivänä? Minun ajatusmaailmaan noi ei oikein mahdu, minulla kun nykypäivä ja tulevaisuus eivät ole sama asia. Fiat sen sijaan on olevinaan järkiauto kuten corollakin, siis tänä päivänä.
La Stampassa oli kuulemma ollut juttua, että vuoteen 2007 (tjsp) mennessä Fiatin mallistosta katoavat 2-litraiset ja sitä isommat koneet kokonaan ja merkki keskittyy pikkuautoihin. Mitäs tämä merkitsee tämän ison Fiiun kannalta? Vai perätönkö huhu vain? Mirafiori?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Vittorio Jano kirjoitti:La Stampassa oli kuulemma ollut juttua, että vuoteen 2007 (tjsp) mennessä Fiatin mallistosta katoavat 2-litraiset ja sitä isommat koneet kokonaan ja merkki keskittyy pikkuautoihin. Mitäs tämä merkitsee tämän ison Fiiun kannalta? Vai perätönkö huhu vain? Mirafiori?
puppua. toimittajat sekoittavat asioita keskenään niin kuin usein on tapana.
vastahan gm-pohjaiset moottorit ovat tulossa (1.6- ja sitä isommat)
Stilossa debytoi ensi keväänä 1,6 115hv, largessa 1,8 130hv ja 2,2 160hv, 1,6T (punton seuraaja) 180hv
Mirafiori kirjoitti:
puppua. toimittajat sekoittavat asioita keskenään niin kuin usein on tapana.
No niin vähän ajattelinkin. Luin tuon Auto Italiasta, joten kyseessä on vielä monen toimittajan läpi suodattunut puppu, joka usein matkalla muuttaa muotoansa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Muistaakseni aikanaan kun Italian valtio pisti Alfan myyntiin Fiat ja Ford olivat varteenotettavat ostajat. Silloin suomalaislehdistö tai ainakin joku lehti povasi että jos Fiat ostaa Alfan niin siihen loppuu Alfan tarina koska Fiatin tarkoituksena olisi ostaa kotimainen kilpailija pois markkinoilta. Fordin taas arveltiin käyttävän Alfaa BMW:n ym. kanssa kilpailemiseen ja siten nostavan italialaismerkin uuteen nousuun koska omilla merkeillään ei ollut mahiksia kilpailla urheilullisten sedanien markkinoilla. Olisikohan Alfalle ollut parempi päätyä tuolloin Fordin talliin? Pitäisköhän oikeen pistää polli pystyyn
Originali kirjoitti:Muistaakseni aikanaan kun Italian valtio pisti Alfan myyntiin Fiat ja Ford olivat varteenotettavat ostajat. Silloin suomalaislehdistö tai ainakin joku lehti povasi että jos Fiat ostaa Alfan niin siihen loppuu Alfan tarina koska Fiatin tarkoituksena olisi ostaa kotimainen kilpailija pois markkinoilta. Fordin taas arveltiin käyttävän Alfaa BMW:n ym. kanssa kilpailemiseen ja siten nostavan italialaismerkin uuteen nousuun koska omilla merkeillään ei ollut mahiksia kilpailla urheilullisten sedanien markkinoilla. Olisikohan Alfalle ollut parempi päätyä tuolloin Fordin talliin? Pitäisköhän oikeen pistää polli pystyyn
Sanotaan näin että Lancian ja Fiatin kannalta olisi ollut parempi jos Alfa olisi mennyt Fordille, mutta Alfalle selkeästi parempi vaihtoehto oli kyllä Fiat (niinkuin valtiokin ymmärsi).
Mirafiori kirjoitti: Lancian ja Fiatin kannalta olisi ollut parempi jos Alfa olisi mennyt Fordille, mutta Alfalle selkeästi parempi vaihtoehto oli kyllä Fiat (niinkuin valtiokin ymmärsi).
Tarkoitat varmaan että jos Alfa olisi mennyt Fordille niin Fiat olisi voinut laittaa Alfaan sijoitetut rahat Lanciaan tai Fiatiin ja siten ne olisivat todennäköisesti päässeet parempiin myyntilukuihin. Toisaalta sitten olisivat voineet unohtaa esim. BMW tyyppisten merkkien kanssa kilpailun. Fordin omistuksessa Alfan seuraava malli varmaan perustuisi uuteen Focukseen kuten Volvo S40 ja Mazda3.
No kyllä Lancia voi ihan mainiosti kilpailla Bmw:n ynnä muiden kanssa.
ja fordin kanssa olisimme saaneet unohtaa alfan oikean hengen (ei se toki nytkään ole 100%:nen, mutta...)
Tämän taiteilijan taiteilemasta takalokasuojan kaaresta tulee jotenkin hämärästi mieleen vanhan kunnon Regatan vastaava... Tuo poimu joka jatkuu suorana taaksepäin.
Tuo kuva siis esittää tätä uutta 194:sta? Onko nimeä? Näyttää sakut tarjoavan Cromaa. Mitä kokoluokkaa tämä on, segmenteistä viis vaan polo, golf, passat, Phaeton?
Saattoi lukea jo jossain mutta tuolla oli jotain vanhaa itkua ja vinkumista ei jaksanut selata..
D-segmentti (mondeo,vectra)
kuva on tietokoneella tehty mutta aikaslailla oikea
ottaen huomioon mitat auto on hyvin dynaaminen
pit 4.7m
akseliväli 2.83m
kork n.1,6m
Myyntiin kesäkuussa
Croma on varsin mahdollinen nimi, mutta sitä ei ole vielä päätetty.
Cromahan oli kuitenkin oikeastaan luokkaa isompi auto, mutta sillä on edelleen vetovoimaa nimenä