Lohko/letkulämppärin käyttökysely

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Käytätkö lohko/letku lämppäriä

Aina
46
60%
Silloin tällöin
16
21%
Harvemmin
3
4%
En koskaan
0
Ei ääniä
Käyttäisin jos olisi pistokepaikka
7
9%
Ei tarvetta, auto on aina tallissa
5
6%
 
Ääniä yhteensä: 77

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Lohko/letkulämppärin käyttökysely

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Olen tässä kovasti harmitellut, kun itselläni ei ole mahdollisuutta auton töpselissä pitämiseen. Lukaisin sitten artikkelin samasta aiheesta ja siinä väitettiin, että vain noin 10% suomalaisista käyttää autoa johdon perässä. Samassa yhteydessä mainittiin jo entuudestaan vanha hokema, että yksi kylmäkäynnistys vastaa n 600 km ajorupeamaa.

Rupesi kiinnostamaan, että miten on meidän Alfistien laita?
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Työpaikalla ja kotona on pistokepaikka - muualla Alfa kovin kauaa edes seisookaan...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Myöskin töistä ja kotoota löytyy pistoke. Kohta löytyy myös kotiosoitteesta katos ja pistoke. Käytännössä aina käytetään kun lämpötilat putoaa alle +5.
Mielestäni sisälämppärin kanssa talvisin täyttä luxusta :wink:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Itse olen vähän huono tuota käyttämään, kotoa löytyy, muttei työpaikan läheisyydestä. Käyttö on vähäistä senkin takia, etten kovinkaan usein tiedä, etukäteen, milloin tulee lähtö...
Ammattina autokauppa

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

aina käytän kun menee pakkasen puolelle sen verran paljon säästää kuitenkin moottoria vaikka olisi kuinka hyvät öljyt tahansa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Jees, auto on lähes aina tolpassa kiinni niin kotona kuin työpaikallakin siis pakkasella. Sisälämppäriä käytän lähes aina jo lastenkin takia. Virrat ovat päällä noin 2 h ennen liikkeellelähtöä. Joskus kotioloissa italiatar vierailee autotallissakin (lue: kun korjataan).
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kyllähän noita talvella tule käytettyä. Hommasin juuri ajastinkellonkin, ettei koko yötä tarvitse autoa grillata.

Tallikin on, mutta sinne ei auto romujen sekaan sovi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Auto käynnistyy noin 6krt viikossa ja opiskelupaikassa ja kotonakaan ei ole pistoketta.Ennen lämmitin kyllä aina.Ja tulevaisuudessa kyllä.Mutta nyt ääni tuolle että ei ole mahdollisuutta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Tulee käytettyä aina kun lämpötila laskee sinne +5:n alle ja töistäkin löytyy tolppa.
Alfa tosin on nyt kevääseen saakka luxus tiloissa (tallissa) ja meno jatkuu talvella tuolla Lancialla.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kyllä tulee lämppäriä käytettyä, ja jos tulee äkkilähtö niin ainankin venytetään lähtöö mahdollisimman kauan, että edes vähän lämpenisi.
Tällä hetkellä auto on tallissa, mutta kylmässä semmosessa.

jin
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jin »

JOO..
Aina käytäntunti - pari riippuen tilanteesta; kotona kylmässä tallissa... ja töissä on lisäksi loimi päällä!
Ennen töissä ei ollut mahdollisuutta lämmitykseen ja hirvitti kyllä ne kylmäkäynnistykset, hyvin kuitenkin Alfa on aina käynnistynyt; vaikka olisi seisonut 8h -35 C, (ainakin vanhat, GTV-87 2.0 kaasutin ja ruiskut Alfa 90 ja 75TS)
gtv 2.0 -87, 2x75TS-87, purettuna 75TS-89 ja 90 2.0i

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Meni ääni kohtaan aina, tosin työmaalla ei aina tule vietyä takapihalle tolpan ääreen. Sisätilalämppäri on loistava laite vit... vilutuksen ehkäisyyn, paitsi silloin kun tiedän, että sataa lunta, otan pois käytöstä.
Kylmä auto on helpompi harjata puhtaaksi, eikä sulamavedet mene joka paikkaan.

Tuo vit... vilutus- juttu oli ihan defan mainoksessa nähty :mrgreen:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos ulkona on pakkasta niin Seiskaviis on yön (kaksi viimeistä tuntia) tolpan nokassa, muualla se ei yleensä ole niin pitkään paikallaan että ehtisi täysin jäähtymään. Kyllä se tuntuu käyntiin lähtevän ilman tolppaakin, mutta "lämmityslaitteen" "puhallin" ei jaksa ihan pian puhaltaa tuulilasia auki. Muuten vehjas onkin palvellut talvella aika ongelmattomasti.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Jos vaan mahdollista niin auto on lämppärissä kiinni. Ajastin kello on laitettu sillai inttervalli jaksotukselle aamu seitsemästä ilta yhteentoista. Aina kun auto on tallissa on se myös piuhassa ja toisin sanoen aina valmis lähtöön :)

Kylä paikkoja varten mulla on kakkos piuha takapaksissa. Kaupoilla on pakko pärjätä ilman, ellei vie Anttilan tai Hansa keskuksen kellariin.
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin