Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
eikös noihin das-värkittimiin ole tullut myös ohjelmistopäivityksiä joilla nostetaan vähän ajokierroksia, jotta voitelu pelaisi paremmin. Sekä sitten isommalla fontilla ohjekirjaan "neuvo", että sitä perkeleen käsijarrua onehdottomasti käytettävä pysäköitäessä. Se P-asento on kuulemma vain silmänlumeeksi siinä kepissä, hajoo motti sekä loota ilman käsijarrua.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllä se YKK-anturina tunnetaan muuallakin.
YKK = yläkuolokohta. Kampiakselin asentoanturi siis kuten jo todettiin.
YKK = yläkuolokohta. Kampiakselin asentoanturi siis kuten jo todettiin.
Re: Muiden merkkien murheita.
Faijan passatista taisi muistaakseni mennä kytkin vaihtoon takuuna kun tuo DSG:llä paikaltaan lähteminen on vähän ärhäkkää. Alkoi luistamaan jossain vaiheessa. Tuli ajeltua tuolla Passatilla pariin otteeseen viime kesänä ja kyllähän se tuntuma on vähän sellainen Angry Birds. Jalka pois jarrulta, kevyesti kaasua ja sitten lähtee kuin keltainen lintu ritsasta. Tutkailin vähän sitä miten vaihtaa vaihteita ja loota hyppää niin nopeasti kakkoselle, että se aiheuttaa tuon ritsaefektin. Kun laittoi 'manuaalille' ja vaihteli ratin läpsyttimistä niin sai paljon siistimmät lähdöt kun antoi ykkösellä kiertää sinne 2500-3000rpm ja sitten vaihtoi kakkoselle. Sporttimoodi taisi yllättäen olla myös miellyttävämpi kuin D.
Onneksi tuossa 2.2 JTS manuaalissa lähdöt paikaltaan on 'helpompia'... Kellosepän tarkkuudella kytkimen ylösnoston aikana kierrokset tasan 1100rpm ettei kivireen vetäminen liikkelle kyykkää. 1000rpm ja alkaa kengurumeno. (Koska italialaisen urheiluauton kaasu on herkkä...) Sitten siitä kierrokset noin 3000 ja kakkoselle kytkin ylhäällä kun kierrokset laskeneet noin 2200rpm paikkeille. Näillä pääsee siististi valoista kaupunkinopeuteen. Kaikki muu on jotain kierrokset meinaa karata ja sitten alkaa kaasun himmailu ettei kytkin ota nokkiinsa josta seuraa nyykähdys jota korjataan kaasulla jne tai sitten lähdetään nastat irroittaen ja mainetta kasvattaen...
Onneksi tuossa 2.2 JTS manuaalissa lähdöt paikaltaan on 'helpompia'... Kellosepän tarkkuudella kytkimen ylösnoston aikana kierrokset tasan 1100rpm ettei kivireen vetäminen liikkelle kyykkää. 1000rpm ja alkaa kengurumeno. (Koska italialaisen urheiluauton kaasu on herkkä...) Sitten siitä kierrokset noin 3000 ja kakkoselle kytkin ylhäällä kun kierrokset laskeneet noin 2200rpm paikkeille. Näillä pääsee siististi valoista kaupunkinopeuteen. Kaikki muu on jotain kierrokset meinaa karata ja sitten alkaa kaasun himmailu ettei kytkin ota nokkiinsa josta seuraa nyykähdys jota korjataan kaasulla jne tai sitten lähdetään nastat irroittaen ja mainetta kasvattaen...
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Muiden merkkien murheita.
En jaksanut kahlata aivan loppuun asti, mutta huolia ja murheita tuntuu kaverilla olevan.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18832.0
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18832.0
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^en tuota oikein ajatuksella jaksanut tavata, mutta oliskohan lääkityksessä jotain. Kuinkakohan moni parempienkaan autojen valmistaja loppujen lopuksi ottaa kantaa öljynkulutukseen, jos jää alle 0,5L tonnilla. Ajelis nyt vain tyytyväisenä sillä poloisellaan kunnes alkaa ne oikeat murheet.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Muiden merkkien murheita.
Fesekaverin (ilmeisesti) nissanin tunnistetarra (lähtee irti?) ei kelpaa katsurille ja AK koittaa veloittaa siltä miljoona euroa kelposesta kilvestä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei ole monta viikkoa siitä kun uutisoitiin vastaavasta tapauksesta. Tunnistetarra oli reunasta vähän rispaantunut joten katsastusmies päätti vähän "auttaa" sitä rispaantumista repäisemällä sen tarran paskaksi -> hylsy. Jopa repimisen jälkeen tunnistetiedot oli tarrasta luettavissa, mutta ei kelvannut katsastukseen ja leimasedän sabotoima tarra jäi asiakkaan maksettavaksi, tarralla kolmen kuukauden toimitusaika, hintaa monta sataa ja autosta leima loppu.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Pikkaisen halavalla nykyjään autot tehdään, se alumiinilätkäkin on liian kallis. Ei kannata ihmetellä nokkakettinkienkään kestovaikeuksia tämmösellä halpuustasolla. Eikös ässä-mersuakin myydä kreikkaan alta 23k€, toki siellä verottaja kans on asiasta kiinnostunut, mutta kertoo se jotain kuitenkin linjahinnastakin (osat+koonti).
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei jumankauta sentään! Duuniautona iveco daily -08, katsastuksessa pomppas raidetangon sisäpää väljä. Haen raskoneelta alkuperäis osat -> ei sovi -> menen takas ja kerron että sisäpäässä kierre liian iso, missä mättää. "Joo... Tätä on kahta mallia. Toiseen ei saa sisäpäitä ollenkaan, pitää ostaa koko hammastanko" - "Paljonko maksaa?" - "Päälle 1500€" !!!! Voi vittu oikeesti... Mitä rahastusta! Ei tunnu rarvikeosanakaan löytyvän!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
^tollastahan se oli 159 kohdalla alkuvuosina?
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Mä jotenkin ymmärtäisin jos ne sisäpäät olis kiinteet eikä niitä sais irti, mutta ku ne on ihan normi sisäpäät kierteillä! Mitä vittua mä jollain hammastangolla teen ku ei siinä ole mitään vikaa!!?? Ihan sama ku jarrupalojen yhteydessä olis pakko ostaa levyt, satulat, navat, laakerit...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
^Ainakin hammastankoo ostaessa (oli se sitten purkuosa tai uusi) katsot, että siinä on sisäpäät niillä kierteillä, joihin saa varaosia...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Muiden merkkien murheita.
Entiseen Hiluxiin joutui kanssa ostamaan koko hammastangon, kun raidetangon sisäpäät oli väljät. Tarvikkeena ei saanut ollenkaan, joten ko. osa piti tilata Japanista. Ajattelin että maksaa varmaan ihan homona, mutta olikin suht edukas eli 200 euroa.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Hmm... Siinä osassa minkä hain ensin, mikä oli väärä, oli millin pari liian isot kierteet, muuten lähes identtinen. Ulkopään kierteet oli samat. Oiskohan ihan hullu ajatus teettää siihen oikeet kierteet jossain ammattilaisella? Ei luulis montaa kymppiä maksavan pieni sorvaus ja kierteiden pyöräyttäminen.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo, eivätkä isoimmat liity autoon.winorloose kirjoitti:En jaksanut kahlata aivan loppuun asti, mutta huolia ja murheita tuntuu kaverilla olevan.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18832.0
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei, jos löytää sellaisen, joka suostuu tuon tekemään. Vanhojen kierteiden pohjista mitattuna halkaisija ei saisi olla suurempi, kuin uusien kierteiden harjalta.Jonzan kirjoitti:Hmm... Siinä osassa minkä hain ensin, mikä oli väärä, oli millin pari liian isot kierteet, muuten lähes identtinen. Ulkopään kierteet oli samat. Oiskohan ihan hullu ajatus teettää siihen oikeet kierteet jossain ammattilaisella? Ei luulis montaa kymppiä maksavan pieni sorvaus ja kierteiden pyöräyttäminen.
Toisaalta, mittojen mukaan sopiva osa todennäköisesti löytyy jonkun muun merkin/mallin katalogista. Enkä hämmästelisi, vaikka Eurooppalaiset osakauppiaat kuitenkin pystyisivät tuota toimittamaan tarvikeosana - ei olisi ensimmäinen kerta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Ettei jopa olisi Ducaton II tai III kanssa samaa palaa, mutta Ivecon osat vain eri koodeilla, eikä siksi näy Raskonen listalla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Se meni jotenkin niin, että tehtaalla noihin on asennettu kahta eri merkkistä hammastankoa. Toiseen saa sisäpäitä erikseen ja toiseen ei. Se mihin ei saa, on merkkiä TRW. Kyllä mä taidan ens viikolla käydä sen väärän osan kanssa jossain metallipajalla. Kyllä siinä sen verran oli sitä eroa kierteiden halkasijassa ettö uudet mahtuu tekemään.
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Saattaapi olla että paikallisessa varaosapuljussa osaavat etsiä sopivan nivelen Siis kartion ja kierteen perusteella.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Kaverin 50tkm ajetusta Jeep Compass 2.2 meni vesipumppu. Melkeen 900e pelkkä pumppu.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Meidän 15 v-260 tkm ajetussa Mitsu Carismassa meni alkuperäinen jarruvalokytkin huonoon happeen. Autoseinilta Sjoelta löytyi kytkin suoraan hyllystä parilla kypällä, vaikka oli spesiaalimpaa mallia eli automaattivaihteiseen ( Aisin 4 -speed ). Ilmankos cruisekaan ei toiminut vähään aikaa... Nyt pelittää sekin.
JT
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Muiden merkkien murheita.
Kaverilla vikakoodina "Epälooginen ohjauspyörän asento"
Naiskuski, joten siitä se epäloogisuus varmaan tulee
Naiskuski, joten siitä se epäloogisuus varmaan tulee
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Muiden merkkien murheita.
Moi. Kysyn jälleen jotain tyhmää, mutta kun en osaa tietoa itsekään hakea..
Tyttärestä tuli taannoin italia-auto ihminen ja rakkine, eli siis kuulemma huippuauto on Fiat Stilo 1.6 2004nen. Se 76 kilowattinen. Katsastuksesta tuli hylsy ja koodi kertoo että kyseessä olisi 3s pytyn fuel injector. Ja se kysymys.. kun olisi noita 156sen suuttimia 4 kotona, niin mahtaisiko passata keskenään? Mistä hemmetistä mä sen bensatukin löydän ja mitä tarvii purkaa?
Niin että aaaaapuva!
Kiitos.
Tyttärestä tuli taannoin italia-auto ihminen ja rakkine, eli siis kuulemma huippuauto on Fiat Stilo 1.6 2004nen. Se 76 kilowattinen. Katsastuksesta tuli hylsy ja koodi kertoo että kyseessä olisi 3s pytyn fuel injector. Ja se kysymys.. kun olisi noita 156sen suuttimia 4 kotona, niin mahtaisiko passata keskenään? Mistä hemmetistä mä sen bensatukin löydän ja mitä tarvii purkaa?
Niin että aaaaapuva!
Kiitos.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Muiden merkkien murheita.
Vaimon Bemarissa tuntuu taas riittävän pientä laittoa. Nyt näyttää olevan termari(t) tiensä päässä ja joku apulaite pitää ihmeellistä kolinaa. Moottorin tukikumitkin pitäisi vaihtaa ja selvittää, onko turbo tiensä päässä.
Muutoin mainio auto tuo 320d e46 110kw koneella ja kuluvia osiahan nuo kaikki on. Silti tuntuu siltä, että kaikki "ylimääräiset" hommat tulee aina kerralla.
Tänään piti jäädä tutkimaan autoa työmaalle, kun sellainen mahdollisuus on aina kahden viikon välein (ns. oma romu-ilta).
Kuume muutti suunnitelmia ja projekti siirtyy parilla viikolla. Vähän kurja vaan ajella, kun näillä pakkasilla ei meinaa lämmöt nousta. No onneksi on 75:n, jolla tarkenee ajella. Ainoa vaan, että sen vilkut päätti lopettaa toimintansa. Hätävilkut kyllä pelaa, mutta muut vilkut on pimeänä. Varmaan suuttui siitä, kun oli kolme kuukautta ajamattomana.
Muutoin mainio auto tuo 320d e46 110kw koneella ja kuluvia osiahan nuo kaikki on. Silti tuntuu siltä, että kaikki "ylimääräiset" hommat tulee aina kerralla.
Tänään piti jäädä tutkimaan autoa työmaalle, kun sellainen mahdollisuus on aina kahden viikon välein (ns. oma romu-ilta).
Kuume muutti suunnitelmia ja projekti siirtyy parilla viikolla. Vähän kurja vaan ajella, kun näillä pakkasilla ei meinaa lämmöt nousta. No onneksi on 75:n, jolla tarkenee ajella. Ainoa vaan, että sen vilkut päätti lopettaa toimintansa. Hätävilkut kyllä pelaa, mutta muut vilkut on pimeänä. Varmaan suuttui siitä, kun oli kolme kuukautta ajamattomana.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Bossi kävi mustan bemarinsa kanssa harjapesussa. En muista tarkempia koordinaatteja, mutta jossain huitsin Espoossa se oli...
Pesu oli kuulemma joku melko tolkuttoman hintainen .... ja vieläpä vedetöntä mallia. Eli harjat olivat alkaneet rouhia autoa kuiviltaan, ilman mitään esipesuja.
Kassa oli myös ollut melkoisen kädetön ja tarjonnut korvaukseksi pelkkää pesukuponkia jollekin toiselle huoltoasemalle. Puolet halvempaan pesuun... En ole kerinnyt autoa näkemään, mutta ei se kuulemma pahalta näyttänyt. Ei ehkä kuumavahat päällä ja pysäköintihallin surkeassa valaistuksessa. Voi voi, mitähän tuostakin tulee. Vetoavat vielä, ketaleet, siihen, että asiakas on hyväksynyt sen pesukupongin riittävänä korvauksena...
Pesu oli kuulemma joku melko tolkuttoman hintainen .... ja vieläpä vedetöntä mallia. Eli harjat olivat alkaneet rouhia autoa kuiviltaan, ilman mitään esipesuja.
Kassa oli myös ollut melkoisen kädetön ja tarjonnut korvaukseksi pelkkää pesukuponkia jollekin toiselle huoltoasemalle. Puolet halvempaan pesuun... En ole kerinnyt autoa näkemään, mutta ei se kuulemma pahalta näyttänyt. Ei ehkä kuumavahat päällä ja pysäköintihallin surkeassa valaistuksessa. Voi voi, mitähän tuostakin tulee. Vetoavat vielä, ketaleet, siihen, että asiakas on hyväksynyt sen pesukupongin riittävänä korvauksena...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
^rikosilmotus vahingonteosta? jos siis rupeavat hankalaks?
E: niin ja jos auto siis pilalla.
E: niin ja jos auto siis pilalla.
Re: Muiden merkkien murheita.
Mikähän kaverin autossa voisi mättää. Lähtee lämpimänä ihan nätisti käyntiin. Seisonnan jälkeen kylmänä avainta vääntäessä moottoritilasta kuuluu kyllä se "NAKS", mutta ei edes pyöritä starttia. Jos laittaa vaihteen päälle ja heiluttelee autoa käsivoimin edes takasin 1-3min jotta moottori vähän liikkuu, niin käynnistyy. Öh?
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Muiden merkkien murheita.
^Moottori liikkuu? No joo, tajusin idean, vaikka olinkin kauppaopistossa sen kaksi vuotta
Re: Muiden merkkien murheita.
Heh, huonosti selitetty kiireessä. Joku siellä ilmeisesti jäätyy kiinni siis tai jotaan. Hittokun olisi teknisesti viisaampi.
Re: Muiden merkkien murheita.
Startin solenoidi vainaa. Pienten heilutusten ansiosta herää aina hetkeksi.Wiltsu kirjoitti:Mikähän kaverin autossa voisi mättää. Lähtee lämpimänä ihan nätisti käyntiin. Seisonnan jälkeen kylmänä avainta vääntäessä moottoritilasta kuuluu kyllä se "NAKS", mutta ei edes pyöritä starttia. Jos laittaa vaihteen päälle ja heiluttelee autoa käsivoimin edes takasin 1-3min jotta moottori vähän liikkuu, niin käynnistyy. Öh?
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Kerran olen törmännyt tällaiseen ilmiöön. Vika oli starttimoottorin solenoidissa. NAKS kuuluu, kun solenoidi kytkee startin vauhtipyörään ja kun sen PITÄISI kytkeä samalla virtatie akulta startille. Tuohon voi olla korjaussarja tarjolla, tai sitten ei.Wiltsu kirjoitti:Mikähän kaverin autossa voisi mättää. Lähtee lämpimänä ihan nätisti käyntiin. Seisonnan jälkeen kylmänä avainta vääntäessä moottoritilasta kuuluu kyllä se "NAKS", mutta ei edes pyöritä starttia. Jos laittaa vaihteen päälle ja heiluttelee autoa käsivoimin edes takasin 1-3min jotta moottori vähän liikkuu, niin käynnistyy. Öh?
Järkiautoilija
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitos paljon veikkauksista. Saisikohan ton varmistettua jotenkin?
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muiden merkkien murheita.
^
Auton heiluttamisen sijaan napakka isku starttiin. Jos auttaa on vika startissa.
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Auton heiluttamisen sijaan napakka isku starttiin. Jos auttaa on vika startissa.
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Re: Muiden merkkien murheita.
Kokeillaan ladata akku täyteen yön yli, ellei lähde toimimaan, niin syyllinen on varmasti juuri startti. Solenoidihan se ei ilmeisesti edes voi olla, kun selvä NAKS-ääni kuuluu kuitenkin. Pitää kokeilla tuota näpäytystä jos aamulla on vielä kuollut täydestä akusta huolimatta.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Vika ei ole välttämättä solenoidissa, voi olla myös startin hiilet loppu tai jumissa. Joissakin rakenteissa solenoidin virta kulkee startin hiilien läpi. Hetken aikaa toimii, kun kalauttaa starttia vian ilmetessä jollain, sitten jossain vaiheessa ei auta enää sekään.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien murheita.
Tosimies koittaa isolla ruuvarilla lyödä paksun plussan navat oikoseen starttimoottorin solenoidin perästä.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Systerin ford ka kaa ei menny leimasta läpi. Roiskesuoja oikealla alempi ruostevaurioitunut?? Mitäköhän tuo nyt mahtaa tarkottaa sitten. Lokasuojat on muovia.
Päästöt oli ihan kuralla
Co 0.95/2.27
Hc 183/186
Lambda 0.93(0.97-1.03 sallittu)
Ei taida ihan pelkällä lambdan vaihdolla mennä?
Päästöt oli ihan kuralla
Co 0.95/2.27
Hc 183/186
Lambda 0.93(0.97-1.03 sallittu)
Ei taida ihan pelkällä lambdan vaihdolla mennä?
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos Saksass moottoritiellä on yksi auto, mikä kulkee vapailla osuuksilla kaikista autoista kaikkein nopeimmin, mikä hiillostaa jotain isolohkoista saksanseisojaa puolen metrin päässä takapuskurista, valoja vilkutellen, niin se on tuollainen Kenttiläinen Ford KA. Jos ei ruostuisi, niinkuin ei Saksassa tee, niin ehdottomasti jonkinlaisen kestotestin voittaja, nimittäin moottoritienopeus on sama asia, kuin "lappu lattiassa", kun joku reikäpää täti kiiruhtaa töihin tuollaisella. Seuratkaapa seuraavalla kerralla kun erehdytte ohituskaistalle Euroopassa.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muiden merkkien murheita.
^
Toi on muuten totta
Olen jo muutaman vuoden pohtinut tuollaisen Valkoista Pakuakin nopeamman ohjuksen harkintaa.
Veikkaukseni on, että Ka:n melotaso on sama 38 - 156 km/h välillä. Eli hirveä, kiva se on nurkissa pyöritellä ja Kentin rohinaa kuunnella
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Toi on muuten totta
Olen jo muutaman vuoden pohtinut tuollaisen Valkoista Pakuakin nopeamman ohjuksen harkintaa.
Veikkaukseni on, että Ka:n melotaso on sama 38 - 156 km/h välillä. Eli hirveä, kiva se on nurkissa pyöritellä ja Kentin rohinaa kuunnella
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Re: Muiden merkkien murheita.
Noniin, eipä tuo akun täyteen lataaminen auttanut. Lähti tänään tosin jo viidennellä yrittämällä käyntiin kun piti avainta pohjassa, varmasti kiitos lauhemman pakkasen. Startti on niin rasittavassa paikassa, alhaalla öljytikun ja ilmeisesti ECU:n alla, niin sitä ei oikeen pääse koputtelemaan. Joku siellä startissa kuitenkin mättää... Kuten aikasemmin todettu, solenoidi se kai ei voi olla kun selvä NAKS kuitenkin kuuluu.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
^Menee kohta pilkun viilaamiseksi siitä, mikä on "solenoidi", mutta lue nyt tuo aiempi viestini... Se sama NAKS joka ajaa startin vauhtipyörän kehälle, kytkee myös käynnistysvirran startille - paitsi jos tempun tekevä kytkin on hajonnut. Voihan se olla jotain muutakin, mutta uskaltaisin veikata vian olevan siinä.
Toinen vaihtoehto on tietysti löysä liitos jossakin, mutta kun kerran auton heilauttaminen vaihde päällä auttaa, tuntuu se solenoidi todennäköisemmältä.
Toinen vaihtoehto on tietysti löysä liitos jossakin, mutta kun kerran auton heilauttaminen vaihde päällä auttaa, tuntuu se solenoidi todennäköisemmältä.
Järkiautoilija
Re: Muiden merkkien murheita.
Menihän se perille kun toistit asian Täytyisi vissiin sitten päästä irrottamaan startti. Olisipa kunnon hallitunkki...
Re: Muiden merkkien murheita.
^ VOI olla myös startin hammaspyörä kulunut "lyhyemmäksi" jolloin kuvassakin näkyvät viisteet on hävinnyt ja hampaat ei halua mennä limittäin vaan tökkää toisiinsa ja solenoidi ei pääse liikkumaan tarpeeksi jotta kytkisi virran startille.
Tämä aiheuttaa sellaisen tavallista metallisemman kuuloisen naksahduksen.
Tämä aiheuttaa sellaisen tavallista metallisemman kuuloisen naksahduksen.
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos oikein tulkitsen, kävisi aavistuksen rikkaalla seoksella. Millainen oli jäännöshapen määrä, jos 0 niin olisiko ilmansuodatin tukossa?Jonzan kirjoitti: Päästöt oli ihan kuralla
Co 0.95/2.27
Hc 183/186
Lambda 0.93(0.97-1.03 sallittu)
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei nyt varsinaisesti muitten merkkien murheita topicciin kuulu, mutta aika koominen näky on tuo meidän myydään palsta. Konevikaisia Alfoja on myynnissä enemmän kuin ehjiä. Ekalla sivullakin 5 konevikaista tällä hetkellä. Huoletonta huoltoa vai kovaa laatua?
Re: Muiden merkkien murheita.
En keksinyt muutakaan ketjua. Enkä uuttakaan halunnut avata pienen tiedonhaun takia. Mutta kysymys kuuluu kuvaan liittyen: Miksi näin?
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
^Ei aavistustakaan, ja oleellisempi kysymys kuuluukin: Katsooko joku oikeasti Passatia noin tarkkaan, ja jos, niin miksi?
Järkiautoilija
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei kun se on minun hurja luontoni. Taannoin matkalla meren tuolla puolen kattelin liikenteessä autoja ja ihmettelin VW-mallia joka näyttää ihan passatilta mutta ei näytäkkään... En ole mikään teollisuuden tuntija tai muutenkaan autoteollisuuden seuraaja mutta oma intuitio sanoo että yhden saman mallin valmistaminen kahdella eri tapaa on kalliimpaa kun sen yhden ja saman mallin... En tiiä. Siksi laitoinkin tähän ketjuun.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Näyttäisi eroilta euroopan ja jenkkiländiän valo/kolariturvallisuusmääräyksissä ja muissa. Jenkeissähän ollaan aika lailla friikkejä sen suhteen, mihin ihminen voi esim. takertua kiinni - lisäksi valojen korkeus/leveys/kokomääräyksissä on kaiketi enemmänkin eroja eurovehkeiden kanssa... Tietääkö joku paremmin?
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Kun vähän järkytyksestä toipuu, niin: kyllä kai kyse on eri mantereiden asiakkaiden (oletetusta) hieman erilaisesta mausta. Honda on kautta maailman sivu tehnyt kahta ellei kolmea hieman erilaista Accordia eri mantereille ja kaipa muutkin ovat samalla linjalla, jos vain konsernilla riittää leikkirahaa pantavaksi muotoilun virittämiseen markkina-alueittain.
Järkiautoilija