Jiitee kirjoitti:
Perskuta, Isolan lista sopii hyvin meillekin. Jokos olet löytänyt sopivan?
Kysymyshän oli täysin hypoteettinen
Eihän noihin kriteereihinn sopivaa autoa ole - varsinkin, jos pitkäselkäisen ja pystystä ajoasennosta pitävän pitäisi vielä nähdä sieltä ulos.
J-mallin Astra oli vahvana ehdolla, mutta luotettavuus vähän mietityttää varsinkin TM:n käyttötestin luettuani.
Pöschöö 508 vaikuttaa kiinnostavalta varsinkin, jos hinnassa antaa hiukan siimaa. Käyn huomenna koeistumassa, jos ehdin (kaikenlaista toiveajattelua, vaikka pösökauppa on työpaikan vieressä). Ranskisten luotettavuudesta tietty kuulee aina välillä jotain, mikä saattaa selittää sen, ettei 508 ole käytännössä sen kalliimpi kuin sitä pykälää pienempi Astra. Jostain syystä vain kaikki 508:t ovat varusteiltaan kehitysmaatasoa, vaikka optiolistalla on ollut kaikkea HUDia myöten. 508 muuten kulkee vähemmällä bensalla kuin Astra.
Sitten on tietty se, että Peugeot on käytännössä sama kuin Citroën, joten jos hyväksyy toisen näistä, niin miksi ei sitten sisarmerkkiäkin? Tämä avaa mahdollisuuksia esim. C4:n suuntaan.
Lexus CT ja Citroën DS4 on ainakin toistaiseksi unohdettu. Koeajoraporttien mukaan kummassakaan ei ole sitä mukavuutta, joka minulla oikeuttaisi vastaavaa perusmallia kalliimman hinnan.
Korealaisissa saisi autoa rahalla, mutta... mutta kun. Hyundai i30 pitäisi olla vm. 2013, jotta sen automaatti olisi edes jollain mittarilla nykyaikainen ja se taas nostaa hintaa turhan paljon.
Ufo-Civic oli yhdessä vaiheessa vahva ehdokas, mutta en ole vieläkään ehtinyt koeajaa sitä automaattina. Hondan i-Shiftistä lukemani juttujen perusteella en ole varma, haluanko ajaakaan. Jos haluaisin hämmentää käsipelissä, olisin varmaan jo hakenut pois Tammer-Auton ruskean yksilön ja postannut siitä tänne ison kuvan Willezin riemuksi
