Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
oon samaa mieltä että autoon mukaan kelien mukanen vaatetus, eihän sitä tiiä vaikka vessa hyytyis tielle ja sen sellasta. ei tarvii takki olla pääl, mut ei mua haittaa vaik on, kunhan ees autossa messis. tätähän ei muijani ymmärrä vaikka olen yrittäny selittää. muttakun - talvitakit on epätyylikkäitä, muodottomia säkkejä ja tällä on ydintalvellakin joku helvetin kesäriepu päällä kun lähetään johonkin.
viimeks kun jätettiin auto huoltoon, niin eipä ollut kunnon takkia mukana, käveltiin himaan se 2 km, mulla oli lämmin sillä ei
olinko törkeä?
viimeks kun jätettiin auto huoltoon, niin eipä ollut kunnon takkia mukana, käveltiin himaan se 2 km, mulla oli lämmin sillä ei
olinko törkeä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hieno mies kysyy onko naisella kylmä ja tarjoaa takkia, oikeassa ollut mies kysyy onko kylmä ja naisen valittaessa tokaisee "minulla on lämmin. Onneksi otin takin."jkk kirjoitti:oon samaa mieltä että autoon mukaan kelien mukanen vaatetus, eihän sitä tiiä vaikka vessa hyytyis tielle ja sen sellasta. ei tarvii takki olla pääl, mut ei mua haittaa vaik on, kunhan ees autossa messis. tätähän ei muijani ymmärrä vaikka olen yrittäny selittää. muttakun - talvitakit on epätyylikkäitä, muodottomia säkkejä ja tällä on ydintalvellakin joku helvetin kesäriepu päällä kun lähetään johonkin.
viimeks kun jätettiin auto huoltoon, niin eipä ollut kunnon takkia mukana, käveltiin himaan se 2 km, mulla oli lämmin sillä ei
olinko törkeä?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mä en ole ikinä mistään autosta saanut lasia halki sisätiloja lämmittämällä. Se voi toki vaikuttaa, että puhallan lasille sen verran kun tarvii että se pysyy kirkkaana ja pääosa lämmöstä suhutetaan jalkatilaan ja naamalle (edelleen, ei mua kiinnosta paleleeko tai hikoileeko se tuulilasi, kunhan mä en palele tai hikoile). Toki voi olla että jossain autossa tuo tapahtuu herkemmin kuin toisessa ja mulle on osunut niitä malleja, joissa niin ei herkästi käy.RoniB kirjoitti:Ymmärrän tämän ja itsekkin yhden takin kanssa teen usein niin että jätän sen pois, mutta itsellänikin on tästä se ikävä muistutus tuulilasin alareunassa. Poikittain oleva halkeema ikkunassa. Kova lämpö sisällä lasille, tyhmänä, ja ulkona kylmä, kylmä lasi, aiheuttavat lasin halkeamisen ja niinhän sitä ei ole suunniteltu.
No juu, tämä kuulostaa täysin ymmärrettävältä. Lapsinäkökohtaa ei näin yksineläjänä osaa aina ottaa huomioon, mutta eipä sen mukaan itse jaksa elääkään, kun ei tarvi.RoniB kirjoitti:Lisäksi jos lapsen kanssa menemme ei lapselta ole järkeä ottaa vaatteita pois autoon ja alkaa pukea pakkasessa tai antaa hänen hikoilla ja mennä sitten pakkaseen.
Juu, varustusta on syytä olla mukana, mutta se ei tarkoita, että pitäisi ajaa michelin-ukkona.jkk kirjoitti:oon samaa mieltä että autoon mukaan kelien mukanen vaatetus, eihän sitä tiiä vaikka vessa hyytyis tielle ja sen sellasta. ei tarvii takki olla pääl, mut ei mua haittaa vaik on, kunhan ees autossa messis.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja kun tässä on tuosta minun tapauksesta kyse, niin kerroin jo tuossa ylempänä että auto ei ollut käynnissä siksi ettei se kylmenisi, vaan siksi että se lämpenisi. Auto siis ei ollut lämmin tankille ajaessa, ja jätin käyntiin että se lämpenisi edes vähän.RoniB kirjoitti:Autossa on vikaa jos se kylmenee merkittävästi ajassa korkki pois, nesteet sisään, korkki kiinni ja käyntiin ja maksamaan.. Ainut auton sammuttamisessä on märällä monta ihmistä autossa niin huurtuminen.. sekin lähtee kun hetken odottaa.. Autossa ei kuulu olla niin lämmin että takki otetaan pois.. Vain niin että lopetat tärisemisen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo ei tuo ollut sinulle vaan yleinen kannanotto näin kun ihmiset aiheesta keskuteli.Tuomas K kirjoitti:Ja kun tässä on tuosta minun tapauksesta kyse, niin kerroin jo tuossa ylempänä että auto ei ollut käynnissä siksi ettei se kylmenisi, vaan siksi että se lämpenisi. Auto siis ei ollut lämmin tankille ajaessa, ja jätin käyntiin että se lämpenisi edes vähän.RoniB kirjoitti:Autossa on vikaa jos se kylmenee merkittävästi ajassa korkki pois, nesteet sisään, korkki kiinni ja käyntiin ja maksamaan.. Ainut auton sammuttamisessä on märällä monta ihmistä autossa niin huurtuminen.. sekin lähtee kun hetken odottaa.. Autossa ei kuulu olla niin lämmin että takki otetaan pois.. Vain niin että lopetat tärisemisen.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulle opetettiin, että kuumeen aiheuttaa basilisko eikä väärä vaatetus. Omilla nappuloilla toki oli talvikamat päällä ku ne oli snadeja, mut nehän voi avata istuimessa ja ottaa lätsän ja hanskat pois päästä. En mä sen takia lämmitystä alkanu säätämään, mutta onneksi tapoja on monia niin ei tule aika pitkäksi.RoniB kirjoitti:Lisäksi jos lapsen kanssa menemme ei lapselta ole järkeä ottaa vaatteita pois autoon ja alkaa pukea pakkasessa tai antaa hänen hikoilla ja mennä sitten pakkaseen. Tietävät aina kuumetta, joka on aina koko perheellä.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Samaa mieltä, ei se tauti siitä hiestä tule, tai hikoilemattomuudesta. Itsekkin annan puhaltaa lasille niin kauan kun tarve vaatii ja räplään käsin itse... Siis lämmityslaitetta kun tarvitsee jaloille puhallusta.
Ei oo tuulilasit halkeillu.
Ei oo tuulilasit halkeillu.
Life is too short to drive boring cars.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yks tuttu valitteli joskus että sen naiskaverilla on menossa kolmas tuulilasi Polossa varmaan sen takia että hän laittaa auton käyntiin ja tuulettimen täysille heti aamulla ja sen takia ne halkee.
En oikein uskonut että se siitä johtuu. Varsinkin kun se auto ei heti tulikuumaa puhalla vaan lämpenee hitaasti. Mutten mä taas tunne Polon uunia hyvin.
En oikein uskonut että se siitä johtuu. Varsinkin kun se auto ei heti tulikuumaa puhalla vaan lämpenee hitaasti. Mutten mä taas tunne Polon uunia hyvin.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kun sen tuulettimen laittaa puhaltamaan heti täysillä lasille puhaltaa se lämmittämätöntä ulkoilmaa joka on samassa lämpötilassa kuin se lasikin. Se siis ei voi aiheuttaa lämpörasituksia lasiin. Moottorin lämmetessä lämpenee puhallusilmakin, mutta aika rauhallisia on lämpötilan muutokset siinäkin.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikähän vaivaa vakionopeudensäädintä? Merkkivalo tillottaa komiasti mutta ei vaan toimi. Kuulin että vaihdelaatikkoon menee joku anturi vaihteesta joka kulloinkin on päällä, voisiko se olla syynä?
Onko muilla temppuillut vakkari?
Onko muilla temppuillut vakkari?
Life is too short to drive boring cars.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Pitäisin sitä aika epätodennäköisenä syynä. Testerillähän tuon kyllä helposti varmistaa.
Omasta ryssin joskus kytkinpolkimen anturista "tapin sisään" pääsylinteriä vaihtaessa ja vakkari ei tietenkään toiminut, kun luuli kytkintä painetuksi. Tuo polkimen kytkin löytyy polkimen juurelta. Jos anturin tappi on lyhyenä niin nyppää takas pitkälle. Jarrupolkimen anturin toiminnanhan näkee jarruvaloista, joten tsekkaas sekin mahdollisuus.
Omasta ryssin joskus kytkinpolkimen anturista "tapin sisään" pääsylinteriä vaihtaessa ja vakkari ei tietenkään toiminut, kun luuli kytkintä painetuksi. Tuo polkimen kytkin löytyy polkimen juurelta. Jos anturin tappi on lyhyenä niin nyppää takas pitkälle. Jarrupolkimen anturin toiminnanhan näkee jarruvaloista, joten tsekkaas sekin mahdollisuus.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mihenkäs nousee voorumilaisten jtässissä lämpö ny tämmösillä keleillä n. 10- 20km maantiajon jälkeen? Vaihdoin juur uuden termarin (behr) kyylarin vaihdon yhteydessä, kun meinasin sen falskaavan, mutta lämpeneminen ei muuttunut mitenkään. Tykkään, että ennen olis lämmöt noussu paremmin kuin nykyjään. Kattelen huomenna läppärillä ecun ilmoittaman, mutta tähän asti on ainakin mittarinäyttämä/ecu on ollut vertailukelpoinen. Kajuuttaan tulee lämpöä ihan sitämukaa kuin viisari nousee. Mitäs helevettiä vielä vois tarkistaa, vesipumppu? hmm
Paan tonne myyntipalstelle ton vanhan (ei niin kauhean vanha), ihan ehjän termarin+ kyylärin (jos saan pitämään päätyt)
Paan tonne myyntipalstelle ton vanhan (ei niin kauhean vanha), ihan ehjän termarin+ kyylärin (jos saan pitämään päätyt)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No itellä ei nouse paljon 8 km maantieajon aikana jos on pakkasta parikin astetta. Mutta lämmin puhallus kabiiniin alkaa jo n. matkan puolessa välissä.
Noin -10 viiva -15 pakkasista on vähän kokemusta mutta lämpö nousi vielä hitaammin ja lämpimänä ajossa neula pysyi hiukan matalemmalla kuin ei niin kylmällä kelillä jolloin se makaa siinä mittarin 70/90 välissä.
Eli anaali-login mittarin mukaan aika surkeat lämmöt mutta kunhan uuni puhaltaa lämmintä ja neula nousee eikä seilaa kauheasti ajon/seisonnan välis niin ei tarvi murehtia sen kummemmin.
Noin -10 viiva -15 pakkasista on vähän kokemusta mutta lämpö nousi vielä hitaammin ja lämpimänä ajossa neula pysyi hiukan matalemmalla kuin ei niin kylmällä kelillä jolloin se makaa siinä mittarin 70/90 välissä.
Eli anaali-login mittarin mukaan aika surkeat lämmöt mutta kunhan uuni puhaltaa lämmintä ja neula nousee eikä seilaa kauheasti ajon/seisonnan välis niin ei tarvi murehtia sen kummemmin.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
n. 2h letkulämppäri päällä ja paisuntasäiliö siis lämmin ja runsas 10km ajoa päälle josta 6-7km satasta, niin viisari värähtää hiukan 50 päälle. Ulkona n. 12-15 astetta pakkasta. Lämpöä tulee kyllä sisälle mitä on. Onkohan tuo sisäpuhallus nyt erikoisen voimissaan, ihankuin edellisinä talvina se olis puhaltanut pykälää pienemmin (automaagilla).
Kävin myös vetämässä jo pikkasen lämpimällä motilla konetiellä parikytä kilsaa n. satasta ja lämpö nousi vähän yli "70" viivan ja laski sitten sihen viivalle kaupunkinopeudella. Autossa kyllä tarkeni oikein hyvin.
Kävin myös vetämässä jo pikkasen lämpimällä motilla konetiellä parikytä kilsaa n. satasta ja lämpö nousi vähän yli "70" viivan ja laski sitten sihen viivalle kaupunkinopeudella. Autossa kyllä tarkeni oikein hyvin.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo saattaa olla syynä. Viime viikolla lähti se kytkimen tanko irti polkimesta. Pitääkin katsoa se. Kiitos vinkistäJarsan kirjoitti:^Pitäisin sitä aika epätodennäköisenä syynä. Testerillähän tuon kyllä helposti varmistaa.
Omasta ryssin joskus kytkinpolkimen anturista "tapin sisään" pääsylinteriä vaihtaessa ja vakkari ei tietenkään toiminut, kun luuli kytkintä painetuksi. Tuo polkimen kytkin löytyy polkimen juurelta. Jos anturin tappi on lyhyenä niin nyppää takas pitkälle. Jarrupolkimen anturin toiminnanhan näkee jarruvaloista, joten tsekkaas sekin mahdollisuus.
E: Sehän se, kävin juuri tarkistamassa. On vaan niin pirun ahdas paikka ettei pohjolatallissa kehtaa ropata. Kassellaan kevväämällä
Life is too short to drive boring cars.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Noniin, hyvä että veikkaus osui. Jollain pihdeillä nappaat siitä anturin tapista kiinni ja nypäset sen ulos kuorestaan, niin pitäis taas pelittää.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^ Jos temari on uus tai on takuu kunnossa niin voisit laittaa vaihtoon jotta sais mielenrauhaa. Mutta se on niin yksilöllistä näissä autoissa etten ole kuullut kahdesta samanlaisesta lämpötilakäyttäytymisestä. Alfa on elossa, jokaiselle oma ruumiinlämpö.
Ite laitoin uuden temarin + anturin 04/2012 ja ekana talvena laitoin AlfaDiagin päälle, piuha autoon ja innoissani katselin temarin käyttäytymistä tyhjäkäynnillä.
Aika nopeasti ne lämmöt lähti nousuun. Mittarin 50/anturin 60 kohdalla uunilaite paiskautui päälle mutta automaatin lisätessä tehoa nesteen lämpö kääntyi laskuun! Ajattelin et temari on paskana jo mutta ei kai tyhjäkäynnin aikana moottori tuota niin paljon lämpöä sitäpaitsi ajossa lämmöt nous ihan jees eikä laske paikallaan seistessä joten totuin sen latinomaiseen draamaan.
Kesällä jos auto ei liiku lämmöt menee reippaasti yli 100 ja kovilla pakkasilla ajossa jopa alle 70 mittarin mukaan. Se on elämää. Kun lämmöt jää sinne viiteenkymppiin tai jatkuvasti palailee sinne ei kannata ihmetellä jos temari on eläkkeellä vaan se on!
PS. Omassa mittari/ECU lämmöt meni n. seuraavasti:
50=60
60=70
70=83
80=87
Korkeampia lukemia tuon skitson kanssa en jaksanut tuottaa.
Ite laitoin uuden temarin + anturin 04/2012 ja ekana talvena laitoin AlfaDiagin päälle, piuha autoon ja innoissani katselin temarin käyttäytymistä tyhjäkäynnillä.
Aika nopeasti ne lämmöt lähti nousuun. Mittarin 50/anturin 60 kohdalla uunilaite paiskautui päälle mutta automaatin lisätessä tehoa nesteen lämpö kääntyi laskuun! Ajattelin et temari on paskana jo mutta ei kai tyhjäkäynnin aikana moottori tuota niin paljon lämpöä sitäpaitsi ajossa lämmöt nous ihan jees eikä laske paikallaan seistessä joten totuin sen latinomaiseen draamaan.
Kesällä jos auto ei liiku lämmöt menee reippaasti yli 100 ja kovilla pakkasilla ajossa jopa alle 70 mittarin mukaan. Se on elämää. Kun lämmöt jää sinne viiteenkymppiin tai jatkuvasti palailee sinne ei kannata ihmetellä jos temari on eläkkeellä vaan se on!
PS. Omassa mittari/ECU lämmöt meni n. seuraavasti:
50=60
60=70
70=83
80=87
Korkeampia lukemia tuon skitson kanssa en jaksanut tuottaa.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^2 kpl täysin identtistä termaria/lämpöä, en usko termariongelmaan. Juu , jts ei tyhjäkäynnillä kovasti lämpene, eikä kuulukaan. Ratapäivillä kesällä ei minkäänlaista ylikuumentumisoiretta ollenkaan, flekti oli hyvin rauhallinen. Jäähdytys on siis riittävä. Täytyy seurata ecun lämpöjä ennen suurempia ihmettelyjä. Muistelin vain , että viime talvena olis työmatkan päätteeksi viisari ollu huomattavasti ylempänä. Letkulämitin toimii, paisuntasäiliön kohdalla on sulanu paikka nokkapellissä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla ihan sama ilmiö. Temari on kai laiskempi kun on vanhempi.stoichiometric kirjoitti: Muistelin vain , että viime talvena olis työmatkan päätteeksi viisari ollu huomattavasti ylempänä. Letkulämitin toimii, paisuntasäiliön kohdalla on sulanu paikka nokkapellissä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pidän pari tuntia johdon päässä ja noin kaksi kilometriä kaupunki ajoa lämpömittari nousee jo viisarin verran yli viidenkympin. Eli rupeaa puhaltamaan lämmintä.
Nopeammin Alfa lämpeää kuin kymmenen vuotta uudempi Opel Zafira 1.8 bensakoneella.
Nopeammin Alfa lämpeää kuin kymmenen vuotta uudempi Opel Zafira 1.8 bensakoneella.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, ehkä murehdin turhaan/muistan väärin. Jos siellä kanavissa on vaikka tapahtunut avautuminen/puhdistuminen, kun nuot nesteet tulee jatkuvasti vaihdeltua. Taitaa vaan kajuutta lämmetä niin tehokkaasti, ettei motille jää lämpöä.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Lämpötila-anturi tai termari vika. Miten JTS eroaa normaalista ettei lämpene? Samaa bensaa sinne menee ja saman verran tulee hukkaenergiaa Jossakin on vika jos ei edes 10 km moottoritieajolla lämpene lähelle 90 astetta.
Life is too short to drive boring cars.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo tessuliini on ollut tosi kamiina kylmillä ilmoilla, ja nyt lainasin sitä parinkympin pakkasilla.
Ennen tuo lämpömittarin viisari on ollut 90 kuin nakutettu muutaman kilometrin ajon jälkeen ja sisälle on tullut jopa minulle riittävästi kuumaa.
Nyt tuo sehlasi 90.n jälkeen noustuaan jossain 70 ja 90 välillä ja tuolla ei kyllä meinannut kuuma tulla koko reisussa.
Ja JTS:n viisari näyttää samoja lukemia ja 20.n pakkasessa samoja ongelmia.
Taitaa mennä termarit vaihtoon, onneksi on jts.n termari hyllyssä pääsee kokeilemaan tuota.
Ennen tuo lämpömittarin viisari on ollut 90 kuin nakutettu muutaman kilometrin ajon jälkeen ja sisälle on tullut jopa minulle riittävästi kuumaa.
Nyt tuo sehlasi 90.n jälkeen noustuaan jossain 70 ja 90 välillä ja tuolla ei kyllä meinannut kuuma tulla koko reisussa.
Ja JTS:n viisari näyttää samoja lukemia ja 20.n pakkasessa samoja ongelmia.
Taitaa mennä termarit vaihtoon, onneksi on jts.n termari hyllyssä pääsee kokeilemaan tuota.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niitä on kuitenkin monta eri merkkistä. Olis kiva tietää mikä on toimiva ja laadukas. Aukeako kaikki samalla lämpötilalla. Muistan nähneeni 88 C jossain.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^valeo?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitähän se heikka kaupittelee, sieltä tuon tessun termari on kotoisin?
Vaihdoin tuon silloin rempassa varmuuden vuoksi.
Mutta tuossa JTS:n valeon paketissa olevassa uudessa lukee calosrstat leimalla ja 88 astetta.
Tästä ei tietoa mistä on alunperin ostettu.
Vaihdoin tuon silloin rempassa varmuuden vuoksi.
Mutta tuossa JTS:n valeon paketissa olevassa uudessa lukee calosrstat leimalla ja 88 astetta.
Tästä ei tietoa mistä on alunperin ostettu.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No niin, kyllähän tämä meikäläisenkin lämpöjuttu selvis. Kertauksena ensin: Jo jonkun aikaa on näyttänyt mittari vähän alhaista lämpötilaa ja toisaalta kajuutassa on tuntunut kuitenkin normilämpöseltä. No sitten alko tarvikekyyläri päätystä vuotamaan, joten sen ihmeempiä tutkimatta uusi jäähdytin ja samalla uusi behr. Lämpeneminen/mittarinäyttämä ei muuttunut hiukkaakaan vaihdosta.
No nyt sitten koitin kauppareisun jälkeen ylävesiletkua, joka oli täysin kylmä kun mittari oli karvan alle sen "70" ja sitten lukija kiine ja vähän lämmitystä niin nätisti pysyy lämpö oikeasti 84-90 (termarin toiminta näkyy selvästi, enimmän aikaa siellä ~87-90). Kajuutan mittari on nyt siis vain jostain syystä alkanut pessimistiseksi, koska se on siinä "70" viivan tienoilla. Vanha behr on siis myös täysin ehjä.
No nyt sitten koitin kauppareisun jälkeen ylävesiletkua, joka oli täysin kylmä kun mittari oli karvan alle sen "70" ja sitten lukija kiine ja vähän lämmitystä niin nätisti pysyy lämpö oikeasti 84-90 (termarin toiminta näkyy selvästi, enimmän aikaa siellä ~87-90). Kajuutan mittari on nyt siis vain jostain syystä alkanut pessimistiseksi, koska se on siinä "70" viivan tienoilla. Vanha behr on siis myös täysin ehjä.
Viimeksi muokannut palkus, 25 Tammi 2014, 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No sen verran ainakin eroaa esim. tessusta ja bussosta, että tyhjäkäynillä menee ainetta vähemmän. Sitten myös elearnin mukaan jtässän termari aukeaa aikaisemmin (83+/-2) kuin bussossa (87+/-2). Toki tuo ilmoitettu aukeaminen pikkaisen sotii tuota hyvää lämpölukemaa vastaan, mitä ecu näyttää.KauGoH kirjoitti:^Lämpötila-anturi tai termari vika. Miten JTS eroaa normaalista ettei lämpene? Samaa bensaa sinne menee ja saman verran tulee hukkaenergiaa Jossakin on vika jos ei edes 10 km moottoritieajolla lämpene lähelle 90 astetta.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
tuulikin mieleen kun tilasin kesällä kaverille 156 dieseliin sachsin kaksoismassalimpun niin paketista tuli valeon limppu, ei ollut mikään tarra vaan ihan valettuna.A Bart kirjoitti: Mutta tuossa JTS:n valeon paketissa olevassa uudessa lukee calosrstat leimalla ja 88 astetta.
Tästä ei tietoa mistä on alunperin ostettu.
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 29 Marras 2011, 13:55
- Car(s): 156v6 1998
Ex: 2x 156 2.0TS 1999, 75 2.0 TC 1987 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toinen takasivuikkuna ei liiku veivistä mihinkään, mutta käsin sitä pystyy liikuttelemaan kyllä. Veivi ei pyöri, vaan irtoaa. Pikkuhiljaa lasi on valunut alaspäin. Lieneekö tuo korjattavissa vai tarviiko varaosia? Onko miten iso homma ottaa verhoilu irti ja laittaa kuntoon?
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Luultavasti käyny sama, kun systerin 156:ssa, että kaapeli ruostunu poikki ja sillon kahva pyöri tyhjää. Sillon ainakin oli helpompi ostaa ja asentaa koko vivustosysteemi kerralla, eikä maksanut ihan älyttömiä.
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassa alfassani vaikuttaisi termodynaamisenilmamassamittarin/maf tunnistimen oikuttelulta, jos lämmöt nousee yli 90. Just vaihdettu ja lämpöviisari vatkaa 75-90 väliä. 2 kalorimetriä vaihdettu, kun lämmöt pysynyt alle 75. Ja bensaa säästyy muutama litra. Runsas bensan kulutus voi lämpönä tietysti aiheuttaa ongelmia pakosarjaan, joka repeytyy -30 asteen kylmyydessä tai liian kuumana käydessään. Helvetti, jo x nes pakosarja. Saako 4-2-1 pakosarjoja enää mistään 156 2.0jts autoon?
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannattaa tarkastaa ensin tulpat ja puolat, ettei kattiin pääse palamatonta polttoainetta.
Alfani (156 JTS) yhden puolan tulpalle menevä "mustamakkara" löi maihin kipinää alhaalla tulpan läheellä.
Puolien puhdistus liottimella (bräkleen) korjasi häiriön.
Saksalainen firma UNI-FIT.de myy kattia myös JTS moottoriin.
Yhteen hitsattu paketti, jossa on pakosarja,
kaksi kattia ja poistoputket, osa nro:70000-55 maksaa389 euroa.
Toimitus kotiovelle viikossa, rahti parikyppiä.
Ei paha, kokemusta on.
Alfani (156 JTS) yhden puolan tulpalle menevä "mustamakkara" löi maihin kipinää alhaalla tulpan läheellä.
Puolien puhdistus liottimella (bräkleen) korjasi häiriön.
Saksalainen firma UNI-FIT.de myy kattia myös JTS moottoriin.
Yhteen hitsattu paketti, jossa on pakosarja,
kaksi kattia ja poistoputket, osa nro:70000-55 maksaa389 euroa.
Toimitus kotiovelle viikossa, rahti parikyppiä.
Ei paha, kokemusta on.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuosta kun täälläkin ihmetelty ja ihmetellyt olen minäkin, tuota lämpömittarin näyttämää.
Projektiosastossa hieman stooria, mutta lyhyesti:
Ensimmäisellä kerralla mittari nousee "110"-viivalle (!). Todellisuudessa lämpötila on tällöin ~90astetta ja termari aukeaa.
Sitten mittari tippuu "70"-viivalle, joka on tässä yksilössä absoluuttisesti lainausmerkeissä 70-viiva. Kun mittari tipahtaa "70"-viivalle tai viisarin leveyden verta sen ylle, on lämpötila 76-92. Ei hievahdakaan mittari. Ihan sama, mitä kuormaa antaa koneelle tai millä nopeudella mennään. Jännästi sama mittari nostaa parkissa taas sinne "110"-viivalle, mutta tuolloinkin todellinen on alle 90 ja termostaatti aukeaa jo kauan, kauan ennen kuin mittari on päässyt "110"-viivalle. Eli "tarkka" on tämän yksilön lämpömittari...
Eli siihen taisi jäädä ne pelätyt ongelmat pettävästä/pettäneestä syylarista Oletan, että lämpötilan noustessa hieman korkeammalle kuin ajossa, alkaa mittarin vastusarvot "heittelemään" mukamas paljon ja viiveellä nostelee sitten johonkin lukemaan, about hattuvakiolla. Yritä nyt näitä vehkeitä tajuta maallikkona, jos tulevalla mekaanikollakin on vaikeata
Projektiosastossa hieman stooria, mutta lyhyesti:
Ensimmäisellä kerralla mittari nousee "110"-viivalle (!). Todellisuudessa lämpötila on tällöin ~90astetta ja termari aukeaa.
Sitten mittari tippuu "70"-viivalle, joka on tässä yksilössä absoluuttisesti lainausmerkeissä 70-viiva. Kun mittari tipahtaa "70"-viivalle tai viisarin leveyden verta sen ylle, on lämpötila 76-92. Ei hievahdakaan mittari. Ihan sama, mitä kuormaa antaa koneelle tai millä nopeudella mennään. Jännästi sama mittari nostaa parkissa taas sinne "110"-viivalle, mutta tuolloinkin todellinen on alle 90 ja termostaatti aukeaa jo kauan, kauan ennen kuin mittari on päässyt "110"-viivalle. Eli "tarkka" on tämän yksilön lämpömittari...
Eli siihen taisi jäädä ne pelätyt ongelmat pettävästä/pettäneestä syylarista Oletan, että lämpötilan noustessa hieman korkeammalle kuin ajossa, alkaa mittarin vastusarvot "heittelemään" mukamas paljon ja viiveellä nostelee sitten johonkin lukemaan, about hattuvakiolla. Yritä nyt näitä vehkeitä tajuta maallikkona, jos tulevalla mekaanikollakin on vaikeata
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mahtaakos kellään olla havaintoa että löytyisikö näitä lähempää kuin rapakon takaa?
JTS:n lambdan liitin siis kyseessä.
JTS:n lambdan liitin siis kyseessä.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joko sulla on se mittari, anturi, termari tai vesipumppu rikki. Oikein toimiessaan termari pitää saman lämmön koko ajan.Aquatica kirjoitti:Tuosta kun täälläkin ihmetelty ja ihmetellyt olen minäkin, tuota lämpömittarin näyttämää.
Projektiosastossa hieman stooria, mutta lyhyesti:
Ensimmäisellä kerralla mittari nousee "110"-viivalle (!). Todellisuudessa lämpötila on tällöin ~90astetta ja termari aukeaa.
Sitten mittari tippuu "70"-viivalle, joka on tässä yksilössä absoluuttisesti lainausmerkeissä 70-viiva. Kun mittari tipahtaa "70"-viivalle tai viisarin leveyden verta sen ylle, on lämpötila 76-92. Ei hievahdakaan mittari. Ihan sama, mitä kuormaa antaa koneelle tai millä nopeudella mennään. Jännästi sama mittari nostaa parkissa taas sinne "110"-viivalle, mutta tuolloinkin todellinen on alle 90 ja termostaatti aukeaa jo kauan, kauan ennen kuin mittari on päässyt "110"-viivalle. Eli "tarkka" on tämän yksilön lämpömittari...
Eli siihen taisi jäädä ne pelätyt ongelmat pettävästä/pettäneestä syylarista Oletan, että lämpötilan noustessa hieman korkeammalle kuin ajossa, alkaa mittarin vastusarvot "heittelemään" mukamas paljon ja viiveellä nostelee sitten johonkin lukemaan, about hattuvakiolla. Yritä nyt näitä vehkeitä tajuta maallikkona, jos tulevalla mekaanikollakin on vaikeata
Ei sen pitäis heitellä mihkään. Tietysti jos anturi antaa mitä sattuu arvoa tai mittari mittaa vaan pientä länpöaluetta tai termari toimii hitaasti tai vesi ei kierrä niin tilanne on juuri kuvatunlainen.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ Mitäs sä pelkällä liittimellä ? Pistäppä pikaliittimillä kiinni, paitsi ainiin, avaruuspöly laskeutuu väärään paikkaan ja kärsit huonoista yöunista. Tehtaan ohje.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Millä pikaliittimillä?
Liittimellä ajattelin korjata tuon auton kun arsyttää tuo mcsf.
Liittimellä ajattelin korjata tuon auton kun arsyttää tuo mcsf.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Simmosia Wurthin sähköliittimiä ja kutistesukkaa oon käyttäny. Oikeen omat pihditkin löytyy "rutistamiseen". En oo kyl varma et saako johdot tarpeeksi H2O:ta jotta saavat riittävän tarkan signaalin tuonpuoleisesta.Tuomas K kirjoitti:Millä pikaliittimillä?
Liittimellä ajattelin korjata tuon auton kun arsyttää tuo mcsf.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin että liittimet kokonaan mäelle sieltä? Ei kuulosta fiksulta idealta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mista voi tietaa ettei anturi itse ole kaput.Tuomas K kirjoitti:Millä pikaliittimillä?
Liittimellä ajattelin korjata tuon auton kun arsyttää tuo mcsf.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jaa, tyhjäkäynnilläkö säää sillä ajat Sillä nyt ei ole mitään merkitystä ajossa jos tyhjäkäynnillä menee vähemmän bensaa. Se on kuitenkin fakta että bensiinimoottorista syntyy niin paljon hukkalämpöä ettei nykyään ole edes fiksua kuulemma ajaa bensiinimoottorisella autollastoichiometric kirjoitti:No sen verran ainakin eroaa esim. tessusta ja bussosta, että tyhjäkäynillä menee ainetta vähemmän. Sitten myös elearnin mukaan jtässän termari aukeaa aikaisemmin (83+/-2) kuin bussossa (87+/-2). Toki tuo ilmoitettu aukeaminen pikkaisen sotii tuota hyvää lämpölukemaa vastaan, mitä ecu näyttää.KauGoH kirjoitti:^Lämpötila-anturi tai termari vika. Miten JTS eroaa normaalista ettei lämpene? Samaa bensaa sinne menee ja saman verran tulee hukkaenergiaa Jossakin on vika jos ei edes 10 km moottoritieajolla lämpene lähelle 90 astetta.
Life is too short to drive boring cars.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mekaanisella termarilla on kuitenkin aika matala hysteria, eli heti raja-arvon osuessa aukeaa käytännössä täysin ja heti kun se alittuu riittävästi, napsahtaa kiinni. Eli kun haluttu lämpötila on saavutettu -> aukeaa -> nesteet kiertoon -> lämpötila laskee todella nopeasti -> kiinni. Olen aika monta lämpökäyrää nähnyt varsinkin tuolla koululla, mekaanisella termarilla kaikki ovat toimineet melkolailla täysin identtisesti tämän kanssa. Sähkötermarilla pysyy lämmöt tasan siinä, mihin ne halutaan. Jos jollakulla on aikaa katsoa TS-koneesta tuota termarin toimintaa vaikkapa MES:llä/FES:llä, pitäisi sen olla hyvinkin samankaltainen nopealla päivitystiheydellä. Taisi olla 0.5s välein tuo päivitystiheys, jossa tuo aalto tuli.koltiainen kirjoitti:Joko sulla on se mittari, anturi, termari tai vesipumppu rikki. Oikein toimiessaan termari pitää saman lämmön koko ajan.Aquatica kirjoitti:Tuosta kun täälläkin ihmetelty ja ihmetellyt olen minäkin, tuota lämpömittarin näyttämää.
Projektiosastossa hieman stooria, mutta lyhyesti:
Ensimmäisellä kerralla mittari nousee "110"-viivalle (!). Todellisuudessa lämpötila on tällöin ~90astetta ja termari aukeaa.
Sitten mittari tippuu "70"-viivalle, joka on tässä yksilössä absoluuttisesti lainausmerkeissä 70-viiva. Kun mittari tipahtaa "70"-viivalle tai viisarin leveyden verta sen ylle, on lämpötila 76-92. Ei hievahdakaan mittari. Ihan sama, mitä kuormaa antaa koneelle tai millä nopeudella mennään. Jännästi sama mittari nostaa parkissa taas sinne "110"-viivalle, mutta tuolloinkin todellinen on alle 90 ja termostaatti aukeaa jo kauan, kauan ennen kuin mittari on päässyt "110"-viivalle. Eli "tarkka" on tämän yksilön lämpömittari...
Eli siihen taisi jäädä ne pelätyt ongelmat pettävästä/pettäneestä syylarista Oletan, että lämpötilan noustessa hieman korkeammalle kuin ajossa, alkaa mittarin vastusarvot "heittelemään" mukamas paljon ja viiveellä nostelee sitten johonkin lukemaan, about hattuvakiolla. Yritä nyt näitä vehkeitä tajuta maallikkona, jos tulevalla mekaanikollakin on vaikeata
Ei sen pitäis heitellä mihkään. Tietysti jos anturi antaa mitä sattuu arvoa tai mittari mittaa vaan pientä länpöaluetta tai termari toimii hitaasti tai vesi ei kierrä niin tilanne on juuri kuvatunlainen.
Ja kuten sanoin, mittari näyttää ihan mitä lystää, kun taas ECU:n tieto on järkevää. Unohdin näemmä sanoa tuosta, että ECU:n tieto on järkevää ja mittarin tieto kaikkea muuta kuin sitä - syy miksi sitä lähdinkin selvittelemään oli juuri tuo mittarin näyttämä omituisuus.
Termari on uusi (Behr) ja siinä on samalla myös uusi lämpöanturi, ensin oli Facet joka heitteli lämpöjä ihan järjettömästi uutenakin - Nousi aina "90"-viivalle ja heti kun lähti liikkeelle, tippui 50-"70"-välille.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se liittimen hajoaminen on tyyppivika. Liitintä rassaamalla sen saa toimimaan aina joksikin aikaa, mutta jossain vaiheessa alkaa taas tulla katkoksia.Pujazuba kirjoitti:Mista voi tietaa ettei anturi itse ole kaput.Tuomas K kirjoitti:Millä pikaliittimillä?
Liittimellä ajattelin korjata tuon auton kun arsyttää tuo mcsf.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, aika vähä tulee ajeltua sillä laihaseos-aluella (alle 1500rpm). Laitoin vain tuon tyhjäkäynnin siksi tuohon, että esim. ts vs jts lämpenemisessä on muikea ero, nortti huulessa ja lumiharja kädessä tilanteessa. Ajossa siis lämpöä piisaa ja kuuluu piisata, kyllä sitä lämmitysainesta sen vertta mennee. Toki kaupunkiajelu-lämpeneminen on hitaampaa, koska seisotaan valoissa tyhjäkäynnillä ja joskus tulee köröteltyä joku 1200rpm taulussa.KauGoH kirjoitti:Jaa, tyhjäkäynnilläkö säää sillä ajat Sillä nyt ei ole mitään merkitystä ajossa jos tyhjäkäynnillä menee vähemmän bensaa. Se on kuitenkin fakta että bensiinimoottorista syntyy niin paljon hukkalämpöä ettei nykyään ole edes fiksua kuulemma ajaa bensiinimoottorisella autolla
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muuten Tuomas, joskus oli puhetta tuon liitoksen tiivisteessä, onkos sulla se anturinjohdonliittimen pohjatiiviste paikoilaan ? Muita tiivistyksiä kun tuossa liitoksessa ei ole.Tuomas K kirjoitti:Se liittimen hajoaminen on tyyppivika. Liitintä rassaamalla sen saa toimimaan aina joksikin aikaa, mutta jossain vaiheessa alkaa taas tulla katkoksia.Pujazuba kirjoitti:Mista voi tietaa ettei anturi itse ole kaput.Tuomas K kirjoitti:Millä pikaliittimillä?
Liittimellä ajattelin korjata tuon auton kun arsyttää tuo mcsf.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole tiiviste paikallaan.
Joku tuon liittimen "korjausohje" käskee poistamaan sen tiivisteen että ne liittimet uppoaisi syvemmälle ja saisi paremmin kontaktin, epäilen jotain tällaista tapahtuneen.
Joku tuon liittimen "korjausohje" käskee poistamaan sen tiivisteen että ne liittimet uppoaisi syvemmälle ja saisi paremmin kontaktin, epäilen jotain tällaista tapahtuneen.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^aika karulta ohjeelta kuulostaa. Liitoksesta tulee "väljä" joten tärinä + skeida tekee sitten viimeisen voitelun.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ohjeessa käskettiin myös pistää se nippusiteellä kasaan.