Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Eero kirjoitti:^Tai sitten tämä:
http://www.nettiauto.com/lincoln/town-car/5966100
Nyky Lincot ovat jotenkin kiinalaisen oloisia :( Vähän harmittaa tuo alennustila, vielä '90-luvulla Town Car antoi kelpo kyytiä ja tyyliä. Kyse on sentään brandistä joka on vuosikymmenet tarjonnut Standard of the Worldille kunnon vastustusta.

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Sopiiko Meisselin 500E/E500 wekkulin budjettiin?

Oikeasti hieno, eikä hinta tipu.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Tämä.

Tai jos ei lompuuki ihan veny niin 400E tai 420E? Ilmeisesti aika paljon sopuisammat käyttökulut.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

m.sa kirjoitti:Siinä olisi upea auto, jossa mahtavat varusteet ja eleetön suorituskyky.
http://www.nettiauto.com/honda/legend/6173198
...mutta korimalli on väärä ja auto näyttäisi päässeen lipeämään tehtaalta ohi maalaamon - ei voi mitään, mutta olen pahasti allerginen harmaalle. Muuten kyllä. Joskus aikanaan taisin ohjautua juurikin silloisesta Legendistä miettimään vakavasti Rover 800:n ostoa, mutta sekin jäi kauppaan kun huomasin yhtäkkiä ajavani kotiin Lancialla.
Nettiauton siedettävät 508:t ovat näköjään hävinneet johonkin. Pitäisikö antaa mopon keulia ja sortua DS5:een? Vittorio tätä taisi semivakavissaan harkita? (Niissähän tuota väri-iloittelua riittää: toisessa ketjussa jo valitin, kuinka perusvarusteisen saa vain mustana tai harmaana ja kalliimmat lisäksi valkoisena).
Järkiautoilija

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tuo seiska sarjan bemari olisi minunkin mieleen, tosin dieselinä. Erittäin tyylikäs.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Vittorio Jano kirjoitti:Sopiiko Meisselin 500E/E500 wekkulin budjettiin?

Oikeasti hieno, eikä hinta tipu.
No makuasioita, mutta miksei. W124 jos siisti löytyis, niin mikäjottei, mutta voi sitten kyllä olla hintainenkin. Ellei ole puhkiruosteessa. Väykkä ei kyllä käy, nehän on puhkiruostuneita joka tapauksessa.
:-D
Siinä olis kyllä kans yksi alumiiniaudin iso plussa.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja legza »

Ilmeisesti paksu lompakko ja vara-auto löytyy? :) penarin ite ottasin noista fiilis perusteella, paitsi nää pari talvikuukautta.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Isola kirjoitti: Pitäisikö antaa mopon keulia ja sortua DS5:een? Vittorio tätä taisi semivakavissaan harkita? (Niissähän tuota väri-iloittelua riittää: toisessa ketjussa jo valitin, kuinka perusvarusteisen saa vain mustana tai harmaana ja kalliimmat lisäksi valkoisena).
Joo, olivat vain sen verran kalliita, että jäi vain semivakavaksi. Mikään supermukavahan tuo ei ole, mutta muuten sopivasti erilainen ja edustava peli.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

legza kirjoitti:
Ilmeisesti paksu lompakko ja vara-auto löytyy? :) penarin ite ottasin noista fiilis perusteella, paitsi nää pari talvikuukautta.
No ei nyt mitään ihmeomaisuuksia, puolittain harrasteautoahan tässä haikaillaan, käyttöauto tai -autot on erikseen ja halpoja nekin. Autokuumeen kohde nyt tietty vaihtelee vähän väliä.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Huomenna selviää vaihtuuko MiTo peeniksen jatkopätkään :oops: . Jos moinen skandaali pääsee käymään, olisiko ehdotuksia fiksusta Alfasta hintaluokassa 5-8t€ jolla temmeltäisi Carf ratapäivillä mukana ?

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Eikös tuolla rahalla pitäisi irrota jo melkein mikä tahansa Busso-156, paitsi GTA? Jos se paraskaan ei ole valmiiksi hyvä, niin vielä jää pelimerkkejä sen laittamiseenkin.
Järkiautoilija

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Tota, nolo kysymys mutta mitä "busso" tarkoittaa ? :oops:

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

V6. Tai siis ei tietty mikä tahansa V6, vaan Giuseppe Busson suunnitteluun pohjautuva... siis kaikki "nyky-alfojen" ja vähän vanhempienkin kutoskoneet, paitsi GM-peräinen 3.2 JTS.
Järkiautoilija

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

UupunutRomeo kirjoitti:Huomenna selviää vaihtuuko MiTo peeniksen jatkopätkään :oops: . Jos moinen skandaali pääsee käymään, olisiko ehdotuksia fiksusta Alfasta hintaluokassa 5-8t€ jolla temmeltäisi Carf ratapäivillä mukana ?
Noilla vaatimuksilla kävisin varmaan noutamassa tuon Keuruun neliveto-164:n. http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/164/5577458 On ainakin itsellä ruvennut neliveto polttelemaan ihan pirusti nyt lumien tultua. Eipä sillä, kyyti lienee laadukasta kesälläkin...
Mikä piru sieltä taas on rikki?

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Myönnän, katselin tuota mutta neliveto ei iske rataleluun. Beeniksen pidennyksessä on Xdrive, käyttöauto.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/6158920
Siitä ehkä ollaan eri mieltä että iskeekö rataleluun sitten etuveto :) Mut olishan tuokin maukas. Aika vähän noita turboja nähny nettiautossa tai sitten katselen liian harvoin...
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tiige »

UupunutRomeo kirjoitti:olisiko ehdotuksia fiksusta Alfasta hintaluokassa 5-8t€ jolla temmeltäisi Carf ratapäivillä mukana ?
Tästä. Ratapävillä testattu ja toimivaksi todettu. Tuolla budjetilla voi kietaista vaikka kaiteeseenkin ja ostaa toisen samanlaisen. :lol:
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Itsekin on pitänyt jopa laskeskella olisiko tuo forumin 164 Q4 jotenkin saavutettavissa jos vaihtaisi omistusautoon. Ei ole vain häävisti puitteita omaan askarteluun. Vaimo on miettinyt saisko seuraavaa autoa nelivetona niin vois olla yllytysmahdollisuus. :)

Toinen vaihtoehto on pysyä etuautossa. Focus ja V40 on ajeltu ja jälkimmäinen voisi olla edelleen harkittava, joskin kallis. Käytös Liukkaalla on 100-0 tasapainoisempaa molemmissa G verraten ja audio saattaisi jopa olla toimiva ja muutenkin nuo mukavuushilut ihan eri vuosituhannelta. Pitää yrittää ajella vielä jotain muita kun liukasta riittää. Kun vain ehtisi aukioloaikaan liikkeisiin. Honda, Mazda, Fiat ja Ford tarjonta lienee aikalailla kuitenkin tiputettu valinnasta.

Oletuksena kyllä taipuisi valinta edelleen toisen G:n puoleen, oli sen verran mukava lähteä kotiinpäin. Moottoritiellä haisi kyllä taas palaneen käry, mutta se haihtui kun mersu lähti johonkin edestä eikä pihassa haissut tai näkynyt mitään ylimääräistä. Tumma 156 tervehti vielä matkalla. :)

Kesään mennessä pitäisi keksiä mitä tehdään.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Jiitee kirjoitti:
Isola kirjoitti:Oma arvuutteluni kulkee näköjään sitten kuitenkin hiukan eri linjoilla kuin Jiiteen. Koeistahdin eilen 508:n. Ihan ok. Muotoilu on parhaasta päästä nykyautoja, mutta ei silti varsinaisesti sytytä, mutta ei yökötäkään missään mielessä. Värit ja varusteet ovat tietysti Finlande spécial eli harmaata, harmaata ja olematonta. Miinuksena etunäkyvyys on sitä tavanomaista tasoa - kattolinja laskee niin, että tuntuu kuin olisi kypärä päässä ja taustapeili on asennuskorkeudestaan päätellen tarkoitettu parranajoon. Ymmärrän, ranskalainen ei tietysti mene mihinkään sänki rehottaen. Sama vaivahan on melkein kaikissa autoissa. Koeajolle en vaivautunut, joten VTI-moottori robottilaatikon kanssa on vielä arvoitus.
Jop, kyllä ranskikset nykyään on ihan ok autoja myös luotettavuudeltaan, mutta nyt tekee mieli sushia ja geishaa :wink:
Pieni insinööri sisälläni rakastaa Hondan tapaa tehdä moottoreita , ja taas vuonna -15 nähdään firman kisamylly McLarenin F1-autossa. A.Senna elää muistoissani juuri tämän valmistajan moottoreiden mukana 8)

JT
Ei tullut sitten Hondaa Aven seuraajaksi. Ei kyllä Alfaakaan :wink: . Löytyi pienillä kilometreillä oleva bensa-automaatti -Ceed SW 1st gen. Siinä on muuten luonnetta ja designia hiukan enemmän kuin Avensiksessa. Alfan kanssa yhteinen tuontihistoria Delta-Auton toimesta.
Onneksi takuun pysymiseksi Kiaa ei tarvitse enää pakkohuollattaa Deltalla :wink:

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jiitee kirjoitti:Löytyi pienillä kilometreillä oleva bensa-automaatti -Ceed SW 1st gen. Siinä on muuten luonnetta ja designia hiukan enemmän kuin Avensiksessa.
Anteeksi, mutta en voi olla toteamatta, että tämä kertoo enemmän Avensiksesta kuin Cee'd:stä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Polforea kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:Löytyi pienillä kilometreillä oleva bensa-automaatti -Ceed SW 1st gen. Siinä on muuten luonnetta ja designia hiukan enemmän kuin Avensiksessa.
Anteeksi, mutta en voi olla toteamatta, että tämä kertoo enemmän Avensiksesta kuin Cee'd:stä.
Niin se kertookin :wink: Ceed on vaimon käyttis...ja juuri sopiva hänelle. Alfan kanssa hänellä menisivät hermot :)

PS.Tervajoella oli Ceedin vieressä myynnissä -10 tai -11 159 JTDmjet 2.0 farkkuna nahkoilla ja mausteilla...oliko n. 50-60 tkm
ja leasingauto.... ostajakandi tuli juuri samaan aikaan Kokkolasta. Hintaluokka 22-23 k€ .


Juha
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Onko kukaan muuten ajellut Ceed GT:tä?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kohta vaihtamaan siis laatikko :lol:

Ja kulutuskin taitaa olla aika kova noissa alkupään Cee'deissä... Ei siinä, mukavia nuo on huoltaa :D

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Aquatica kirjoitti:^
Kohta vaihtamaan siis laatikko :lol:

Ja kulutuskin taitaa olla aika kova noissa alkupään Cee'deissä... Ei siinä, mukavia nuo on huoltaa :D
Cee`din SW 1,6:nen automaatilla yhdistetty luvattu on 7,0, ei paha lukema, vaikkei ihan kutiaan pitäisikään.

Konepellin alla on hyvin huoltotilaa , todellakin. Huoltohan näillä Kiioilla on öljyn ja suodattimen vaihtoa ... :wink:
Vaihtoehtoina oli kolme erilaista yksilöä, joista yksi oli riisseli. Ihan mukava tunnetusti td-moottorin potkun puolesta, mutta
kun ajoa tälle tulee n. max 15 tkm vuodessa niin teimme järkivalinnan. Valinnan ratkaisi lopulta kiva väri ( granadagelb), joita ei tulle kovin paljon vastaan.

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Juu, kyllähän Cee'd on nimenomaan järkiautovalinta ja sellaisena ilmeisesti ihan oiva. Edullinen hankkia, simppeli ylläpitää ja helppo työntää vaihtoon sitten kun aika on. Ei ole ihme, että niitä Suomen teillä näkyy.

Mutta asiaan omaltakin osalta. Kuten falshjy osuvasti bongasi, 159:n seuraajan kartoitus on alkanut. Meikäläinen lähestyy auton hankintaa ihan eri kantilta kuin JiiTee emäntineen, eli ensimmäisenä olen heittänyt järjen romukoppaan ja lähtenyt miettimään, mikä innostaa minua.

Listalle pääseminen vaatii seuraavien kriteerien täyttymistä:
-Kahdeksan vuotta, viisi käyttöautoa ja 340tkm olen kulkenut Rudolfin jalanjäljissä, joten fiilis on vahvasti sillä kannalla, että Oton mielipide saa seuraavaksi taas mahdollisuuden, eli kipinällä sytytetään.
-En viljele maata, eli farmari on täysin poissuljettu vaihtoehto - korimalli on joko sedan, sporttinen coupe tai talvikelpoinen avo.
-Jos käppyrä ei kampuralla nouse vähintään 175kW tienooseen vielä ostohetkellä, on se suht. helpolla sinne saatava.
-Moottorin luonteen on myös oltava tarpeeksi nöyrä, eli vetoa pitää löytyä alhaalta asti. Käytännössä siis moottori on ahdettu, iso tai molempia.
-Auton on oltava tarpeeksi mukava, että siinä jaksaa istua arkipäivän yhteensä n. 2h ajorupeamat.
-Myös X-factorin, joka syntyy mun korvien välissä ilman tarkempaa selitystä, on oltava tarpeeksi korkea, että siitä viitsii yli 2 euroa maksaa. Tämä tekee listasta melko kirjavan.

Tällä hetkellä listalla on (aakkosjärjestyksessä):
-Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4
-Alfa Romeo Brera 3.2 JTS Q4
-Alfa Romeo Spider 3.2 JTS Q4
-BMW e60 530xi (ehkä myös 525xi, jos päivittyy yhtä helposti kuin 325xi)
-BMW e90/e92/e93 325xi/330xi
-Jaguar XJ x300/x308/x350
-MG ZT 260
-Saab 9000 CD 2.3T T5.5
-Saab 9-3 SS XWD
-Saab 9-5 Aero 2004/2005

Mietteitä:
-Alfan 939-sarja on hyvä ja kiva auto, joskin 3.2 JTS kuulemma kiskoo bensaa kuin sieni ja moottoria on moitittu pehmeäluonteiseksi. Pitäisi varmaan jossain vaiheessa moinen koestaa, että tietää miltä se oikeasti omaan jalkaan tuntuu. Alfan pitää olla manuaali.
-BMW on ainoa saksalaismerkki, joka herättää kiinnostusta (no okei, Wiesmann ja Gumbert, mutta kumpikin ampuu rankasti ohi budjetista eikä välttämäti sovellu käyttöautoksi). Teknisesti bemmi olisi ihan hieno laite, mutta tuntuu jotenkin hieman kansanomaiselta ja ratkaisuna tylsähköltä.
-Jaguar XJ pitää tällä hetkellä kirkkaasti kärkipaikkaa. Iso, aristokraattinen sedan houkuttelee kovasti. Ihan huuruilla ei nämäkään mene, mutta laskelmat väittää ettei se maailmaa kaada.
-MG ZT on joukon yllättäjä. Lähtökohtana tavallinen perheauto, mutta 260 on eri maata kuin muut ZT:t. ZT 260:stä ei ns. Toyota-mies sen kummallisuuden vuoksi ymmärrä, vaikkei todennäköisesti tiedäkään mitä pellin alla luuraa.
-Saab 9000 on joukon budjettiratkaisu. Tuttu auto, tuttu tekniikka. Halpa hankkia, halpa ajaa, halpa ja helppo huoltaa ja virittää. Tilaa on puolelle sukua ja kori edelleen istuu mun silmään. Myös 9-5 Aero omaa samoja piirteitä, vaikka hankintahinta on hieman korkeampi.
-Saab 9-3 SS XWD, loppupään 9-3 on sulava, mukava ja hyvä auto ajaa. Omaa tiettyä jännitysmomenttia ajonvakaudenhallintajärjestelmien puolella ja 2.8:n jakoketju saattaa venyä, mutta muuten melko huoleton työjuhta.

Mitään ei ole päätetty tai sovittu ennenkö on kättä päällä ja nimiä papereissa (eikä niitä vielä ainakaan pariin kuukauteen tule), mutta tuntuma tosiaan on vahvasti sillä kannalla, että kiikarissa on kokeellinen kissapeto, jonka keulalla hyrisee rauhaksiin vähintään 3,5l eleganttista sylinteritilaa ja kabiinissa jalopuu ja nahka yhdessä luovat rauhallista ilmapiiriä.

Mietteitä, luuleeko joku että listasta puuttuisi jotakin? Q4-Ghibli on valitettavasti aivan liian kaukana budjetista, muutenhan selllainen olisi varsin houkutteleva vaihtoehto.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Oleino »

^Miten listalle sopisi Tsääääägin kanssa kilpailemaan Maserati QP IV? Löytyy sekä manuaalia että automaattia, vetää sieltä hauskemmasta päästä ja tehoa on ainakin paperilla ihan kivasti. Ikinä en ole moista ajanut niin sen puolesta vähän huono kommentoida, mutta foorumilla taitaa pari tämmöistäkin pyöriä. Maseratit(kin) on käsittääkseni kasattu melko pitkälle samoista komponenteista kuin muutkin autot, joten pienen salapoliisityön jälkeen osia löytynee ihan motonetin tiskiltäkin.
Tein itse - säästin

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Kaksipaikkaisuutta ei ole rajattu pois?

Bemun z4, joko vanhempi coupe tai uudempikorinen kovakattonen avo.
Lotus evora
Jaguar S-type R tai XK8/R
Possut ei ilmeisesti innosta (lähinnä cayman)?
Nissan 370z
Miten jenkit? GT musse, camaro ss, challenger srt?

Halvemmista sitten toyota gt86

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^^ jaa noita meinaat ihan yli 2 euroon budjetoida :wink:

Kivan oloinen lista sulla . Seuraava autohankinta meilläkin kohdistuu sitten coupe-avorintamalle, kun löytyy jo sedan, 2 farkkua ja yksi viistoperä. Mulla on vaan se ongelma, että vanhoista ei malta oikein luopua. Avensis oli kuitenkin helpohko hyvästellä 13 palvelusvuoden ja 250 tkm:n jälkeen ... :-D

Juha
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Oleino kirjoitti:^Miten listalle sopisi Tsääääägin kanssa kilpailemaan Maserati QP IV?
Neloskorinen quarterpounderi ei kieltämättä olisi huono vaihtoehto sekään. Olisi sopivasti erikoisuutta ja todennäköisesti varsin mukavaa kyytiä. Lisätään listalle.
routasydän kirjoitti:Kaksipaikkaisuutta ei ole rajattu pois?
Ei ole ei. Mutta vetokoukku pitää autoon saada ja varallisuus on rajattua.
routasydän kirjoitti: Bemun z4, joko vanhempi coupe tai uudempikorinen kovakattonen avo.
En tiedä mitä sieniä Z4:n piirtäjä on syönyt, mutta samalla kun se on saksalaiseksi rohkeata muotoilua, se on myöskin susiruma.
routasydän kirjoitti: Lotus evora
Houkutteleva idea, mutta ampuu liian pahasti ohi budjetista. Kieltämättä Nettiauton halvin (aina hyvä meriitti!) Lotus herättää myös pientä mielenkiintoa - tuollaisen ollessa käyttöautona voisi jopa pitää erillistä kaupassakäyntiautoa (niissä kaupoissa, joista mukaan tarttuu enemmän kuin ruokakassi).
routasydän kirjoitti: Jaguar S-type R tai XK8/R
Näitä olen miettinyt, mutta jos ostan S-Typen, mietin omistusajan, miksi en ostanut XJ:tä, kun se vaan on niin pirusti komeempi. XJ on mun silmissä The Jag, brittiläisen eleganssin kiteytymä.

XK* voisi periaatteessa olla harkittavissa, mutta useimmissa versioissa joku häiritsee mun silmää. En vielä tiedä mikä se on (tarvii vertailla autoja), mutta kunhan tuo selviää, ratkeaa voiko XK:ta harkita. Todennäköisesti päädyn siihen, että silmään istuva XK on se kallein versio :D. Lisätään kuitenkin listalle, potentiaalia on.
routasydän kirjoitti: Possut ei ilmeisesti innosta (lähinnä cayman)?
No okei, tuollaista voisin harkitakin, mutta ampuu budjetista yli. Okei, ennenkin on ammuttu budjetista yli (tasan kerran on jäänyt ampumatta :roll:), mutta en silti vielä lisää kaimaania listalle. Annetaan varasija :D.
routasydän kirjoitti: Nissan 370z
Miten jenkit? GT musse, camaro ss, challenger srt?
Nissan on.. no, vähän liian Nissan. Voi olla teknisesti ihan hieno laite, mutta silti siitä tulee mieleen äiteen ex-almerat. Eihän niissäkään mitään varsinaista vikaa ollut (no okei, toisesta suli etuvalot, mutta se on ko. mallin tyyppivika), mutta merkin fiilis korvien välissä ei ole sitä mitä haen. Sama vaivaa Toyotaa, vaikka se GT86 paperilla kivalta näyttääkin.

En ole ikinä ajanut jenkkiä, jonka ohjaus tottelisi nopeammin kuin angstinen teinipoika ja muutenkin uuden mantereen tuotteista äärimmäisen harva istuu omaan ajatukseen tahi silmään. Voisin joskus kuvitella omistavani C4 Corvetten, joka on ainoa mieleentuleva jenkki, jonka muodoista ja linjoista voin sanoa pitäväni. Lisäksi jenkeissä kieltämättä hieman häiritsee se, kuinka moni täkäläinen äijjjä (kolmella jiillä, toim. huom.) hehkuttaa niitä vaikkei olisi koskaan itse ajanut tai tutustunut, vaan mieluummin ajaa Golfilla tai Auriksella, koska ne on varmoja valintoja.
Jiitee kirjoitti:^^^ jaa noita meinaat ihan yli 2 euroon budjetoida :wink:
Mainitusta Cee'd:stä voisin maksaa 2 euroa, miellyttävästä autosta helposti parikymmentä tonnia ;)
Jiitee kirjoitti: Kivan oloinen lista sulla . Seuraava autohankinta meilläkin kohdistuu sitten coupe-avorintamalle, kun löytyy jo sedan, 2 farkkua ja yksi viistoperä. Mulla on vaan se ongelma, että vanhoista ei malta oikein luopua. Avensis oli kuitenkin helpohko hyvästellä 13 palvelusvuoden ja 250 tkm:n jälkeen ... :-D

Juha
Mulla on nyt pari sedania, yksi avo ja yks viistoperä (joka tosin pesee tilavuudessa monta farkkua). Tylsän auton etu on helppo hyvästeltävyys, mutta kun mulla meinaa olla tapana kaivata vaihtelua hauskastakin autosta jo 2 vuoden käytön jälkeen, niin tylsä lähtis myyntiin varmaan kuukaudessa :D.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^Näihin budjettiratkaisuihin lisäisin 944:n. http://www.nettiauto.com/porsche/944/6187516 Tuossa esimerkki kallimmasta päästä, ilman S2:ta tai Turboa tietysti halvempia. Suht helppo ja halpa ylläpitää, yhden ihmisen tarpeisiin tilaa on varmasti riittävästi, ja kai näihin joku joskus on vetokoukkujakin laittanut. :roll: Parempi puolisko vaati neljä ovea, muuten saattaisi itselläkin olla käyttiksenä tuommoinen.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Mä alan kallistua harrastekäyttöfiilisautossa Audi aakasiin 4.2 veekasina. Tietty värittömyys siinä on (joka toisin päin on myös positiivinen juttu), mutta ympärivuotisuus, nelivetoisuus ja alumiinikori vetoaa aika lailla. Ja luonnossa toi on kookkaana melkoisen näyttävä peli vs. kuvat. Voisin kuvitella että ajoittaiseen kärrynvetoonkin tuskin sujuvampaa peliä löytyy, varsinkaan talvella, jolloin sille on suurin tarve mulla (polttopuita).

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Polforealle saksalaista:

Kuva

Ja tätähän aina tarjotaan (mutta kukaan ei koskaan osta):

Kuva

Toinen ranskis:

Kuva

Pösö:

Kuva

Ja tietty Delta, jonka voisi hakea 200hp turbopannulla:

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

C6 nyt vaan on ruma. Anteeks vaan, ei se ranskalainenkaan aina osaa.

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tuli vielä mieleen yksi outo lintu, jota on tehnyt mieli käydä koeajamassa, mutta on aina jäänyt, eli opel gt. Paperilla pitäisi ainakin toimia. Noita sai viime vuonna jo lähelle 20te. Sitten on vielä Hondan s2000, jota on ylistetty ajajan autona myös.

Mussakin on toki ollut sitä vikaa, että tiettyjä merkkejä on vaikea omaksua, mutta kun lueskelee testejä, katsoo videoita ja käy koeajolla niin joskus tule positiivisia yllätyksiä. Näin kävi tuon tojotan kanssa, nissan zetasta ei myöskään huonoa ole tullut luettua ja nuo uudet muskelijenkitkin oli positiivinen yllätys myös ohjaukseltaan.

edit. Maserateista mieluiten ottaisin 3200gt:n. Niitä omassa autonvaihtopohdinnassa joskus puolivakavissani harkitisn ja selailin ison maailman foorumeita, mutta niissä oli jonkun verran luotettavuusongelmaa ja kalliitta, mm laatikko, remontteja (tosin näitä nyt voi tulla ihan perus 159:iinkin :oops: ). Suomessa tarjonta vähäistä ja hinnoittelu näyttää olevan vaikeaa, mutta eikähän nuo 30te pintaan liiku nuokin.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Katos, routasydän ehti edelle S2000:n kanssa. Se mahtuu niukasti 20 ke budjettiin, mutta siihen et kyllä vetokoukkua pane :bad-words:
Näin piilevänä Honda-miehenä raottelen varovasti (kivityksen, roviolla polttamisen tms. pelossa) mahdollisuutta skaalan toisesta ääripäästä eli Legendistä. Eihän se tyylissä pärjää Jaguarille, mutta luotettavuutta ym. kivaa saa sitten senkin edestä. 3,5-litrainen V6 jaksanee kuljettaa tuollaistakin laitetta riittävästi arkiajon tarpeisiin. Sisusta taitaa olla aina eläinperäistä ja laadukkaasti kokoonpantua. Niin, ja jos Jaggeen tai MG:hen vertaa, niin omituista ruokaa syövien saarelaisten tekemähän tämäkin on.
Ai niin, ja C6 ei ole ruma, ja tässä asiassa en erehdy.

Edit: Niin, Aeroflopin tehorajahan oli 175 kW. Legendissä on vakiona 217 kW ja bonarina neljä vetävää pyörää sekä sleeper-look.
Viimeksi muokannut Isola, 06 Helmi 2014, 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Järkiautoilija

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Innostuin nyt muistelemaan mitä ei-saksalaisia vaihtoehtoja sitä on nettiautosta katseltu ja onhan tuota kalliimpaa tojotaakin joskus tullut kateltua. Eli heitetään nyt vielä lexuksen SC sarja kehiin (ei mitään kokemusta, mutta olettaisi olevan kohtuu luotettava ja mukava). Siis tämänkaltainen:

http://www.nettiauto.com/lexus/sc/5896027

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Lexukset ovat mielestäni ihan jees, mutta tuo SC on kyllä aika plösö.

Muuten hyviä nostoja!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onkos Jaguarin XF sitten liian kallis, vai eikö muutenvaan iske?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Ja kun ei täällä vetotavasta puhuttu niin laitetaan nyt sitten pari etuvetoistakin. Eli RS megane cup varustuksella on ollut autolehdistön suosikkiviistoperä aika pitkään. Ja olipas tälläinen muistaakseni yhdellä foorumilaisellakin. Ulkonäkö on taas sitten makuasia. Muuten relluista yksi suosikki olis V6 clio, mutta niillä alkaa hinnat jo ilmeisesti olla melko kohdillaan. Mutta siis tällainen megane:

http://www.nettiauto.com/renault/megane/6162840

Ja sitten on tietysti tuo RS focus, jota on myös kehuttu hyväksi ajaa ainakin etuvetoisten joukossa huolimatta reilusta tehoreservistä.

http://www.nettiauto.com/ford/focus/5968701

Tässähän tuli taas ihan innostuttua nettiautoa selailemaan :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hyviä ehdotuksia tullut! Tai siis, omaankin makuun sopivia.

Kun ei hintaluokasta tainnut olla puhetta niin heitän peliin budjettivaihtoehdon:

Kuva

Ei varsinaisesti kedon kaunein kukka, mutta hei, wankel, puuttuvat B-pilarit ja kaapparitakaovet! Arvostelujen perusteella tuo on myös aika hilpeä ajettava. Ja käytettynä halpa kuin männävuoden makkara.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Niin, mikäs se Polfon budjetti oli? Sinun omassakin listassa taisi olla melko monen hintaista.

Noista idän ihmeistä puuttuu kaikista vaan seksi. Ei niitä siksi voi oikein ajatella, vaikka paperilla kaikki olisikin kunnossa. Eikä sitä löydy oikein saksalaisista tai ruotsalaisistakaan, vaikka niistäkin hienoja pelejä löytyykin.
Senza cuore saremmo solo macchine

mlatva
Viestit: 355
Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Mites budjettipuolen ratkaisuista Esim. Vollen S60R? Löylyä kohtuullisesti, muuten ehkä hieman tylsä. Vanhanliiton vehkeiistä 850R?

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^^^ Meinasin itsekkin käydä koeajamassa ihan mielenkiinnosta tuollaisen räxän kun on tässä lähellä vaihtoautoliikkeen pihassa. Mielenkiintoinen laite kyllä hankittavaksi, mutta tuo moottori on vaan ihan aikuisten oikeasti niin susipaska kestämään, eli ei pelkkää essonmiesten pelottelua ainakin kun tietoa tuosta olen katsellut enemmän.

Halpa ja hyvä kyllä muuten varmasti...hmm... saattaa olla jopa jossain vaiheessa silti ihan kutkuttava vaihto.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Juu meinasin ehdottaa rx-8 myös (high power versiossa lienee riittävästi potkua), mutta noista on lukenut myös melko paljon ongelmallisia käyttäjäkokemuksia. Mutta edelleen eihän se kallis remontti taida kello kaulassa tulla.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Koska hyviä on jo ehdotettu niin paljon niin vaikea keksiä mitään mielenkiintoista, joten osta BMW M5 (E39) V8 ja 400hv. Ulkoisesti ehkä hieman perusvarmaa ja bensalenkkaria, mutta olihan siellä listalla tuoreempaa 5-sarjalaista kuin myös 3-sarjalaista.


Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

-TTY- kirjoitti:^Näihin budjettiratkaisuihin lisäisin 944:n.
944 ei vaikuta siltä, että haluan viettää siinä työmatkoihin kuluvan ajan. Saatan toki olla väärässä ja listalle on ilmestynyt muitakin sportteja, mutta pidetään tuo toistaiseksi ulkona pelistä.
Vittorio Jano kirjoitti: -saksalaista:
-Ja tätähän aina tarjotaan (mutta kukaan ei koskaan osta):
-Toinen ranskis:
-Pösö:
-Ja tietty Delta, jonka voisi hakea 200hp turbopannulla
-Bemarin Z:t ei vaan muotoilultaan nappaa. Paitsi Z1, mutta sen harvinaisuus, ikä ja arvokkuus poistaa sen käyttöautovaihtoehtolistalta.
-C6 on ruma ja ollakseen sitikka siinä pitää olla alusta, joka on tunnottomuudessaan jo stressaava ajaa (joo, jotkut tykkää).
-Coupelaguna on vähän turhan.. meh.
-RCZ ei lunasta ulkonäköään - se kaipaisi yli 300hp tehoja ja takavetareita.
-Delta on livenä enemmän korkea kuin pitkä ja siitä tulee mieleen tila-auto, vaikka harvinaisuus ja mielenkiintoiset värivaihtoehdot plussia ovatkin.
routasydän kirjoitti:Tuli vielä mieleen yksi outo lintu, jota on tehnyt mieli käydä koeajamassa, mutta on aina jäänyt, eli opel gt. Paperilla pitäisi ainakin toimia. Noita sai viime vuonna jo lähelle 20te. Sitten on vielä Hondan s2000, jota on ylistetty ajajan autona myös.
Nää on molemmat hyviä lisiä listalle. Pakko myöntää, että kummankaan olemassaoloa en edes muistanut. S2000 menee melkeinpä samaan kategoriaan kuin Lotukset, eli käyttösportin lisäksi voisi harkita erillisen kaupassakäyntiauton säilyttämistä.
routasydän kirjoitti: Mussakin on toki ollut sitä vikaa, että tiettyjä merkkejä on vaikea omaksua, mutta kun lueskelee testejä, katsoo videoita ja käy koeajolla niin joskus tule positiivisia yllätyksiä. Näin kävi tuon tojotan kanssa, nissan zetasta ei myöskään huonoa ole tullut luettua ja nuo uudet muskelijenkitkin oli positiivinen yllätys myös ohjaukseltaan.
Juu, näinkin voi käydä. Vaan tuota mielenkiintoista listaa tuntuu riittävän (ja pulpahtelevan esiin) siinä määrin, että vielä ei tarvitse kokeilla autoa, joka ei houkuttele. Ehkä minäkin joskus koeajan jenkin, jonka ohjaukselle ei tarvitse puskuroida valmiiksi kolmea seuraavaa mutkaa, että kääntyy ajoissa :D.
routasydän kirjoitti: edit. Maserateista mieluiten ottaisin 3200gt:n.
Suuremmin tarkastelematta lisätty listalle. Äärimmäisen kaunis ja houkutteleva auto, joskin tietää tarkkaa budjettilaskentaa.
Isola kirjoitti: Näin piilevänä Honda-miehenä raottelen varovasti (kivityksen, roviolla polttamisen tms. pelossa) mahdollisuutta skaalan toisesta ääripäästä eli Legendistä.
Melkein jo innostuin miettimään, mutta kuvahaun suoritettuani totesin että kakkosgeneraatiota lukuunottamatta Legend on ruma. 2.gen voisi Acurana mennä, mutta voi mennä metsästämiseksi ja silti se on laiska.
Isola kirjoitti: Edit: Niin, Aeroflopin tehorajahan oli 175 kW. Legendissä on vakiona 217 kW ja bonarina neljä vetävää pyörää sekä sleeper-look.
Mitä muuta foorumia luet, kun nickin käännön olet hoksannut? :) 2.gen Legend on valitettavasti laiska etuveto.

routasydän, Lexus SC:n piirtäjä lie vetänyt samoja sieniä kuin Z-bemarien - käsittämätön möykky.
Alfissimo kirjoitti:Onkos Jaguarin XF sitten liian kallis, vai eikö muutenvaan iske?
On, enkä mää isoa viistoperää. Lisäksi sama vaiva kuin S-Typessä - Jaguarilla on tarjolla se XJ.
routasydän kirjoitti:Ja kun ei täällä vetotavasta puhuttu niin laitetaan nyt sitten pari etuvetoistakin.
Juu, toistaiseksi ainoa vetotapalinjaus on, että jos mallista ja generaatiosta on tarjolla neliveto, niin vajaavedot jää pois listalta.
routasydän kirjoitti:Eli RS megane cup
-clip-
Ja sitten on tietysti tuo RS focus, jota on myös kehuttu hyväksi ajaa ainakin etuvetoisten joukossa huolimatta reilusta tehoreservistä.
Näissä on vähän samaa vikaa kuin 370Z:ssa, mutta vieläpä mallisarjan sisällä. Sinällään teknisesti hienoja autoja, mutta tuotteistettu perusauton "buustiksi", mikä laskee mielenkiintoa kummasti.
Rasvis kirjoitti:Hyviä ehdotuksia tullut! Tai siis, omaankin makuun sopivia.

Kun ei hintaluokasta tainnut olla puhetta niin heitän peliin budjettivaihtoehdon:
Kyllä, ideamyssy on levinnyt kuin kuuluisa turusen pyssy! Hintaluokkaa ei varsinaisesti ole vielä määritelty. Budjetilla on kyllä kaksi ylärajaa, tavoiteltu ja ehdoton, mutta jätin ne tarkoituksella pois. Tämän ansiosta mm. routasydän mainitsi Evoran, joka sai mut tarkistelemaan Nettiauton Lotus -tarjontaa ylipäätään ja miettimään Eliseä, eli ajatus juoksee ja vaihtoehdot lisääntyy ylilyönneistä välillisesti. Samasta syystä jätin pois maininnan japsi- ja jenkkiautojen yleisestä kiinnostamattomuudesta ja tämänkin seurauksena esiin on noussut mm. S2000. Kun ei rajaa kehää liian pieneksi, ihmisiltä saa parempia ideoita oman laatikon ulkopuolelta.
Rasvis kirjoitti:Ei varsinaisesti kedon kaunein kukka, mutta hei, wankel, puuttuvat B-pilarit ja kaapparitakaovet! Arvostelujen perusteella tuo on myös aika hilpeä ajettava. Ja käytettynä halpa kuin männävuoden makkara.
RX-8 on itseasiassa minun silmääni ihan nätti ja voisin hyvin harkita leluksi, mutta Wankelin tunnetut kulumisseikat eivät puolla käyttöautoroolia. Tarvii silti ehkä tutustua tarkemmin.
mlatva kirjoitti:Mites budjettipuolen ratkaisuista Esim. Vollen S60R? Löylyä kohtuullisesti, muuten ehkä hieman tylsä. Vanhanliiton vehkeiistä 850R?
Aito Volvo on neliskanttinen ja takavetoinen. Ja hyväkuntoiset turbovinokone-seiskat on oikeasti vähissä.
Raimo Miettinen kirjoitti:Koska hyviä on jo ehdotettu niin paljon niin vaikea keksiä mitään mielenkiintoista, joten osta BMW M5 (E39) V8 ja 400hv. Ulkoisesti ehkä hieman perusvarmaa ja bensalenkkaria, mutta olihan siellä listalla tuoreempaa 5-sarjalaista kuin myös 3-sarjalaista.
E39 M5 on kyllä kieltämättä hieno, mutta kun liki vierestä katsoin kuinka kaveri kaatoi moiseen muutaman saavillisen rahaa, on siinä kieltämättä pieni jännitysaspekti. Ja toisaalta nuo uudemmat xDrivet kyllä houkuttavat bemmiltä enempi. 330ix:llä pääsee puolen vuotta nopeammin edelläkävijästä ohi kuin E39 M5:lla.
E31 on kyllä hieno idea. Joskin sen melkeen pitäisi olla kokonaisella moottorilla eli 850CSi, mikä puolestaan on käyttöautoksi hivenen turhan jännittävä tekniikka. No okei, listalla on jo ainakin AJ6, AJI6, AJ8 ja legendaarinen K, eli pidetään coupebemmi mielessä.

300C ja Mersu... Näitä voisi harkita 50 vuoden kuluttua, kun ikää on tarpeeksi. Mutta vasta tuoreemmasta kategoriasta - Mercedes kun on vihdoin palkannut muotoilijan, joka ei piirrä mulkosilmiä.

Leka voisi olla ihan harkittavissa, vaikka ei ihan suoraan sielua poltakaan. Lisätään varalistalle, tähän voisi jossain välissä tutustua.
hagger16 kirjoitti:Niin, mikäs se Polfon budjetti oli?
Nyt tämän uskaltanee jo kertoa, kun yliammuntaa on jo sopivassa määrin tapahtunut. Budjettitavoite on pysytellä alle 20ke lukemassa, mutta se on venytettävissä 30ke tontille. Lisäksi nyt rohkenee kertoa, että mulla käyttöauto on oikeasti käytössä ja työmatkaa on se 80km/sivu, joten mittariin kertyy 40-50tkm/v. Tämän ansiosta on pakko oikeasti miettiä etukäteen, mihin eksoottisemmassa kategoriassa näppinsä työntää - ei pelkästään juoksevien kustannusten, mutta myös tyyppivikojen, huoltotiheyden, tankkaustiheyden (TVR:llä töissä käydessä tarvii tankata vähintään joka toinen päivä) yms käytännön seikkojen suhteen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Polforea kirjoitti:
Nyt tämän uskaltanee jo kertoa, kun yliammuntaa on jo sopivassa määrin tapahtunut. Budjettitavoite on pysytellä alle 20ke lukemassa, mutta se on venytettävissä 30ke tontille. Lisäksi nyt rohkenee kertoa, että mulla käyttöauto on oikeasti käytössä ja työmatkaa on se 80km/sivu, joten mittariin kertyy 40-50tkm/v. Tämän ansiosta on pakko oikeasti miettiä etukäteen, mihin eksoottisemmassa kategoriassa näppinsä työntää - ei pelkästään juoksevien kustannusten, mutta myös tyyppivikojen, huoltotiheyden, tankkaustiheyden (TVR:llä töissä käydessä tarvii tankata vähintään joka toinen päivä) yms käytännön seikkojen suhteen.


Bmw E60/61 525XdA :lol:
6L/100km (yli 1000km tankillisella, 65L) ja 30k€ saa vähän ajetun, ~100tkm. Jos ei tehot riitä, lastulla saa ainakin miljoona heposta ja nyyttönin veljeksiä taiottua käsittääkseni riittävästi. Voin lyhyellä kokemuksella suositella, on toki hajuton ja mauton mutta asiallinen ja kohtuullinen...ei mikään kuukävely kuitenkaan.
Viimeksi muokannut UupunutRomeo, 06 Helmi 2014, 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vs: Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Polforea kirjoitti: Mutta asiaan omaltakin osalta. Kuten falshjy osuvasti bongasi, 159:n seuraajan kartoitus on alkanut.
Hyeena haistoi haaskan. Jos niin käy että merkki vaihtuu, voisin olla kiinnostunut sun koninkenkävanteista. Sori OT.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

UupunutRomeo kirjoitti:Bmw E60/61 525XdA :lol:
Listalla on jo E60 525iX/530iX ;). Kuten heti kättelyssä todettu, tässä on nyt sytytetty puristamalla 5 auton, 8 vuoden ja 340 megametrin verran ja mieli vetää vaihteeksi kipinäsytytteisen yli 5rpm jatkuvan tehokäyrän sekä traktorikolinan sijasta tasaisen hurinan/murinan (joo, ajoitusmuunninvikainen tessu ei kelpaa) pariin. Bemmitarjonnan ongelma kieltämättä on tuo A - BMW ei ole tarpeeksi aristokraattinen itsevaihtavaksi ja muutenkin mulle nelivedon pitää olla manuaali, mutta jostain syystä uusia bemmejä tilaavat ihmiset innostuvat kahden polkimen versioista suhteettoman usein.

Tähän astisella listalla XJ on ehdottomasti automaatti, XK voisi olla manuaali mutta moista ei valitettavasti taida tarjolla olla, QPIV on vähän siinä hilkulla, kummalle puolen aitaa pitäisi katse suunnata.
Hämis kirjoitti: Hyeena haistoi haaskan. Jos niin käy että merkki vaihtuu, voisin olla kiinnostunut sun koninkenkävanteista. Sori OT.
Tuosta mahdollisuudesta pitää keskustella sitten erikseen ja nimenomaan vaihdon merkeissä. Alfan myyminen muutenkin on tunnetusti melkein yhtä helppoa kuin autoveron välttäminen Suomessa, niin viisysin myyminen yhdellä rengaskierrolla on melkein jo palkinnon arvoinen suoritus. Mutta pidetään mielessä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Vastaa Viestiin