Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kyllä nuo volkkarien erot enimmäkseen näyttäisi olevan vain muotoilueroja. Määräyksissä on toki eroja, mutta ei ne oikein noita selitä.

Euroopassa ja Amerikassa on muotoilun suhteen erilainen maku, eiköhän tuossa ole kyse vain siitä että autoa on räätälöity paikalliseen makuun.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Jenkkeihin, Kiinaan ja Etelä-Koreaan valmistetaan paikalliseen makuun paremmin sopivaa versiota. Lienee lyhemmät rahdit kun valmistus tapahtuu paikan päällä ja samalla vaivalla sitten tekee omanlaisen versionkin.
Volkswagen currently markets two variants of the Passat globally. In January 2011, Volkswagen announced that the new mid-size sedan (NMS) being built at the Volkswagen Chattanooga Assembly Plant for the North American market would be named the Passat.[1] Shanghai Volkswagen Automotive also manufactures the Passat NMS in its Nanjing factory. The NMS is not going to be sold outside the North American, South Korean, and Chinese Markets.[citation needed] A different B7 Passat model is sold outside of these markets. The Volkswagen Passat NMS won the 2012 Motor Trend Car of the Year.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tuo volkkarin touhu ei kiinnosta, mutta senvertta piti tutkia, että onko passatistakin takapään erillisjousitus halvennettu (yhdystuki). No ei sentään. Jenkki/kiina-malli on näköjään suurempi ja halvempi. Ratapeli se ei ole, mutta noilla markkina-alueilla massa-autojen ajo-ominaisuuksilla ei ole merkitystä muutenkaan. Kyllä se suoralla tiellä menee 55mph nätisti ja ruuhkassa kelpaa istuskella, kun on kunnolliset juomatelineet.
Tämmösiä tietoja/testejä interwebissä oli, kuulostavat ihan uskottavilta. :)

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

stoichiometric kirjoitti:. Kyllä se suoralla tiellä menee 55mph nätisti ja ruuhkassa kelpaa istuskella, kun on kunnolliset juomatelineet.
. :)
Mitenköhän tämä eroaa normi etelä-suomalaisen työmatkasta valtaväylillä, oikeasti? Ei se maailman nopeimmankaan kansan edustaja jatkuvasti syötä alppiserpaan Penis Largemus Child Killer-R:llä punaviivaa suudellen tai raivaa tietään käymättömien korpimaiden halki Riisipussi Quykkelilla TDI:n koko tehoreservejä käyttäen....

Mielestäni suurin eurooppalaisten nykyvessojen (germaanit etunenässä) ongelma on kuvitella, että joka vehkeessä pitää olla paukkukova alusta ja vähintään 18 tuuman pyörät.

Normaali olosuhteissa mukavaa kyytiä ja rauhallista ympäristöä tarjoa käyttötarkoituksensa mukainen rehellinen auto on minusta hyvä asia.

Tosin en kyllä keksi, mitä tekemistä tällä avautumisella on niinkin feikin vehkeen kun nyky Passatin kanssa mitään tekemistä..

I"ll get me coat.

-Tazio



Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tazio kirjoitti:Mitenköhän tämä eroaa normi etelä-suomalaisen työmatkasta valtaväylillä, oikeasti? Ei se maailman nopeimmankaan kansan edustaja jatkuvasti syötä alppiserpaan Penis Largemus Child Killer-R:llä punaviivaa suudellen tai raivaa tietään käymättömien korpimaiden halki Riisipussi Quykkelilla TDI:n koko tehoreservejä käyttäen....
Normaali (tärkee) etelä-suomalainen tykittää työmatkansa n. 75mph kiroten edellä menevää tärkeätä etelä-suomalaista, joka hidastaa juuri hänen matkaansa.
Tazio kirjoitti: Mielestäni suurin eurooppalaisten nykyvessojen (germaanit etunenässä) ongelma on kuvitella, että joka vehkeessä pitää olla paukkukova alusta ja vähintään 18 tuuman pyörät.
Eräs eurooppalainen merkki on ratkaissut ongelman tekemällä käsittämättömän progressiivisen alustan, joka normaalisti ajaessa on 18" rinkuloilla mukava ja pehmeä, mutta tarjotessa hanaa tiukkamutkaisemmalla ek:lla lopettaa kallistelun ja syöttää painavaa autoa mutkaan järjettömällä innolla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Word! Valitettavasti ammattitaitoinen lehdistö ei ko. valmistajaa noteeraa koska se on väärästä maasta ja sisustan muoviosat eivät ole premiumia. Lisäksi Esson baarissa tietävät, että niissä on paljon sähkövikoja ;)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Nykygermaaneista en tiedä, mutta kun kymmenen vuotta olen ajellut tuolla 155:lla sportilla, tuntuu melko moni alusta pehmeältä, vaikka tenavatähti. Renkaina on 60-sarja tuossa riiselissä, se kyllä vähän tasoittaa matkaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

UupunutRomeo kirjoitti:Tästä ei läppiä ole poistettu, uskoisin että edellinen omistaja (sokea mummo saaresta :mrgreen: ) 55v nainen olisi moista remonttia tehnyt alle 100tkm ajettuun autoon....tämä on seissyt kaikenlisäksi viimeisen vuoden tallissa. Mietin tuossa että alanko läppiä edes poistamaan vielä...mikähän noiden "käyttöikä" mahtaa olla ?
Siirrytään tänne :D. Jossain vaiheessa nuo läpät muuttuivat vaarattomammiksi materiaalivaihdoksen myötä ja ilmeisesti joskus '06 (jolloin muistaakseni myös xDrive tuli tarjontaan) tienoossa myös kiinnitys parani. Jos ne aikoo moottoriin pudota, niin putoamisajankohta ilmeisesti riippuu lähinnä tuurista.

BMWForumilta löytyy melko asiallista keskustelua BTCF:ää vähäisemmällä tuning -höysteellä (jälkimmäiseltäkin toki löytyy paljon asiaakin) ja muistaakseni käyttäjä Major tarjoaa mm. maahantuonti- ja modauspalveluita (mm. justaan tuota läppien poistoa).

...joo, e90 (330xd, 330ix) ja e60 (530ix, 525xd, 530xd) oli vaihtoehtolistalla, kun viisysiin päädyin. Siksi näitä on tullut vähän pohdittua.

Jaa niin, halkeileehan noista pakosarjatkin joskus, mutta siitä selviää pakosarjan vaihdolla jos niin käy.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Polforea kirjoitti:
UupunutRomeo kirjoitti:Tästä ei läppiä ole poistettu, uskoisin että edellinen omistaja (sokea mummo saaresta :mrgreen: ) 55v nainen olisi moista remonttia tehnyt alle 100tkm ajettuun autoon....tämä on seissyt kaikenlisäksi viimeisen vuoden tallissa. Mietin tuossa että alanko läppiä edes poistamaan vielä...mikähän noiden "käyttöikä" mahtaa olla ?
Siirrytään tänne :D. Jossain vaiheessa nuo läpät muuttuivat vaarattomammiksi materiaalivaihdoksen myötä ja ilmeisesti joskus '06 (jolloin muistaakseni myös xDrive tuli tarjontaan) tienoossa myös kiinnitys parani. Jos ne aikoo moottoriin pudota, niin putoamisajankohta ilmeisesti riippuu lähinnä tuurista.

BMWForumilta löytyy melko asiallista keskustelua BTCF:ää vähäisemmällä tuning -höysteellä (jälkimmäiseltäkin toki löytyy paljon asiaakin) ja muistaakseni käyttäjä Major tarjoaa mm. maahantuonti- ja modauspalveluita (mm. justaan tuota läppien poistoa).

...joo, e90 (330xd, 330ix) ja e60 (530ix, 525xd, 530xd) oli vaihtoehtolistalla, kun viisysiin päädyin. Siksi näitä on tullut vähän pohdittua.

Jaa niin, halkeileehan noista pakosarjatkin joskus, mutta siitä selviää pakosarjan vaihdolla jos niin käy.
Jaa että asiallista, toivottavasti...bmwfoorumilla. Joskus tuonne kirjautunut kun lapsella oli 523i (E39 :mrgreen: , tän mää muistin.) ja etsin siitä muutamaa ongelmaa, helpompi oli itse ratkaista asiat ja tilata ohjelma jolla tonkia vikoja. Ei kyllä isoa eroa ole vanhalla E39:llä tähän E60:een ajoltaan, jopa tukevammalta tuntui vanha E39 :roll: .

Pitää läppien poistoa miettiä kun kerkiää.
Eipä ole aikaisemminkaan osunut "tyyppiviat" minulle, minulla on Audi Tdi jolla ajettu 200tkm ilman yhtään korjausta ja matka jatkuu...tuli aikanaan ostettua uutena tuollainen kaikkien varoitteluista huolimatta :mrgreen:

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Nooo, toki joka foorumilla on pienet provoilunsa, mutta ainakin minä löysin tuolta melko helpolla ihan asiallista tekstiä tutkittavakseni.

Mä ostin lähes kaikkien varoituksista huolimatta Alfan. Pari vikaakin on kohdalle osunut, mutta siltikään ei kaduta (eikä ostohinta + päivitykset + korjaukset ole vieläkään sillä tasolla, mitä e60 olisi maksanut).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Ei se ollutkaan tuo foorumi, taitaa olla useampi noitakin olemassa....etsinpä sen.

Tämä...
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=4197

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Itsekin penaria katselleena muistelen lukeneeni että ainakin e90/-91 tuosta 325:a olisi puuttunut alkujaan ne läpät. 330 taasen sisälsi ne murheenkryynit. Tai sitten ei.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Ei ole murhe mutta ihmetystä.
Ajattelin äsken rakennella viimasuojat ettei diesel vilustu, tutkailin keulaa ja huomasin että siellähän on sälekaihtimet kiinni munuaisten sisällä :shock: . Etevää sanon minä.

Ja näköjään osuvasti vahingossa valitsin konemallin jossa ei tosiaan ole niitä läppiä ollenkaan. :-D

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ai ettei siinä läppiä olekaan. No, sitten niistä ei ole huolta, eli valinta tosiaan onkin osunut melko optimaaliseen malliin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

UupunutRomeo kirjoitti:Ei ole murhe mutta ihmetystä.
Ajattelin äsken rakennella viimasuojat ettei diesel vilustu, tutkailin keulaa ja huomasin että siellähän on sälekaihtimet kiinni munuaisten sisällä :shock: . Etevää sanon minä.
Nuo ei kuitenkaan ole talvikäytön takia, vaan ilmanvastuksen pienentämiseksi. Toimivat tietysti myös talvikäytössä, jos olen oikein niiden toiminnan ymmärtänyt. UAZ 452:ssakin on sellaiset, mutta manuaalisella käytöllä. Sen tapauksessa niitä ei ole tarkoitettu ilmanvastuksen leikkaamiseen. :mrgreen:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

mutt kirjoitti:
UupunutRomeo kirjoitti:Ei ole murhe mutta ihmetystä.
Ajattelin äsken rakennella viimasuojat ettei diesel vilustu, tutkailin keulaa ja huomasin että siellähän on sälekaihtimet kiinni munuaisten sisällä :shock: . Etevää sanon minä.
Nuo ei kuitenkaan ole talvikäytön takia, vaan ilmanvastuksen pienentämiseksi. Toimivat tietysti myös talvikäytössä, jos olen oikein niiden toiminnan ymmärtänyt. UAZ 452:ssakin on sellaiset, mutta manuaalisella käytöllä. Sen tapauksessa niitä ei ole tarkoitettu ilmanvastuksen leikkaamiseen. :mrgreen:
Ilmanvastuksen takia, siellä munaskujen sisällä 15cm syvyydessä :roll: .

Ja tänään ensimmäinen vikatila, rengaspainevaroitin oli jäänyt kalibroimatta ja pamahti ruutuun ukaasit pysähtyä ja vastata kysymykseen jonka jälkeen piti ajella pari kilometriä rauhallisesti jotta auto kalibroi itsensä.

Iloisena yllätyksenä ohjekirjaa selatessa löytyi taukolämmitys/jäähdytys toiminto kahdella ajastimella :-D .
Kiva kun ostaa auton silmät kiinni, löytyy iloisia yllätyksiä alkumorkkiksen jälkeisille päiville.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^noit on siittä hauskasia, että jos sattuu pyörä ryöpäsemään niin herjaa vuotavasta renkaasta. Toki se ecu sitä ensin tovin fundeeraa (joitain kilometrejä) ja sitten vasta herjaa. :)
Noin muuten, mulle tuli lopullinen yliherkistymä noihin lentokonemoottoripajan tuotoksiin, kun 530 tupaoil (oli siinä kuskikin) peruutti keulaan. Onkohan sivupeilit joku lisävaruste. :)

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mitä se niillä sivupeileillä? Bemmikuski on liikenteen prioriteeteissa audikuskista seuraava - eikä suinkaan alaspäin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Polforea kirjoitti:Mitä se niillä sivupeileillä? Bemmikuski on liikenteen prioriteeteissa audikuskista seuraava - eikä suinkaan alaspäin.
Italialaisen ajamisen sääntö #1:
Jos se on takanasi, se ei ole tärkeätä

http://www.youtube.com/watch?v=AjGXn249Fc0

-Tazio

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Polforea kirjoitti:Mitä se niillä sivupeileillä? Bemmikuski on liikenteen prioriteeteissa audikuskista seuraava - eikä suinkaan alaspäin.

:roll:

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Polforea kirjoitti:Mitä se niillä sivupeileillä? Bemmikuski on liikenteen prioriteeteissa audikuskista seuraava - eikä suinkaan alaspäin.
Näinpä. Peilit bemarissa on vähän kuin vilkut - kyllähän ne autosta löytyy, muttei niitä kukaan ikinä käytä. Ja miksi pitäisi? Kyllä bemmikuski aina itse tietää minne on menossa.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

stoichiometric kirjoitti:^noit on siittä hauskasia, että jos sattuu pyörä ryöpäsemään niin herjaa vuotavasta renkaasta. Toki se ecu sitä ensin tovin fundeeraa (joitain kilometrejä) ja sitten vasta herjaa. :)
Noin muuten, mulle tuli lopullinen yliherkistymä noihin lentokonemoottoripajan tuotoksiin, kun 530 tupaoil (oli siinä kuskikin) peruutti keulaan. Onkohan sivupeilit joku lisävaruste. :)
Joku halpismalli, puuttui parkkitutkat ?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

ynnäilin takuuvaraston moottoreita... 7(!) japanilaista, 3 germaanista + 3 germaanista vaihteistoa, mutta vain kaksi ranskalaista moottoria, joista toisen oli asiakas itse tuhonnut - kun öljypohja vuotaa, ja ö-paineen valo palaa, voi ajaa korjaamolle, eikös?

Eikös pitäisi mennä toisin päin? ainakin essonbaarin mukaan? jos meillä olisi italialais edustus, niin moottoriraatojen määrä olisi 0 tällä logiikalla :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

DaViega kirjoitti:ynnäilin takuuvaraston moottoreita... 7(!) japanilaista, 3 germaanista + 3 germaanista vaihteistoa, mutta vain kaksi ranskalaista moottoria, joista toisen oli asiakas itse tuhonnut - kun öljypohja vuotaa, ja ö-paineen valo palaa, voi ajaa korjaamolle, eikös?

Eikös pitäisi mennä toisin päin? ainakin essonbaarin mukaan? jos meillä olisi italialais edustus, niin moottoriraatojen määrä olisi 0 tällä logiikalla :lol:
Suhteuta nuo myyntimääriin ensin...joo, nolla tuolla logiikallahan siitä tulisi, paitsi 159-GM-boxien kohdalla :wink:

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

ei kannattaisi, subaruita on sen verran vähän myyty - tulisi enstiostäkin rumempaa statistiikkaa. viimiset 10 vuotta on ranskalaiset ja saksalaiset kuitenkin olleet melkolailla tasoissa, ei ole ollut niin älyttömän isoa heittoa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

UupunutRomeo kirjoitti:Joku halpismalli, puuttui parkkitutkat ?
Juu, köyhien versio. Voisko muuten joku viraomainen vaatia ajokorttiin automaatti, silmälasit yms ehtojen lisäksi myös noit parkkitutkat. Toisaalta muutaman tosi-penaristin tuntien niistä ei ole kuin haittaa, kolarointiin eivät ole auttaneet ("ne piippaa kokoajan, ainahan se jotain huutaa muutenkin" yms)
Tää on vain sellainen autokuskiamyöden-tilanne. :)
Jokos uupunut on valmistautunut kesän päätapahtumaan kalajoella? :P

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

DaViega kirjoitti:ei kannattaisi, subaruita on sen verran vähän myyty - tulisi enstiostäkin rumempaa statistiikkaa. viimiset 10 vuotta on ranskalaiset ja saksalaiset kuitenkin olleet melkolailla tasoissa, ei ole ollut niin älyttömän isoa heittoa
Subaruhan on japsina yhtä teknisesti speciaali kuin Alfa eurooppalaisena... ok , luulin , että kyse oli Toyota-Mazda-Nissan-linjasta...

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

stoichiometric kirjoitti:
UupunutRomeo kirjoitti:Joku halpismalli, puuttui parkkitutkat ?
Juu, köyhien versio. Voisko muuten joku viraomainen vaatia ajokorttiin automaatti, silmälasit yms ehtojen lisäksi myös noit parkkitutkat. Toisaalta muutaman tosi-penaristin tuntien niistä ei ole kuin haittaa, kolarointiin eivät ole auttaneet ("ne piippaa kokoajan, ainahan se jotain huutaa muutenkin" yms)
Tää on vain sellainen autokuskiamyöden-tilanne. :)
Jokos uupunut on valmistautunut kesän päätapahtumaan kalajoella? :P
Mitä kalajoella on ?
En löytänyt Carffin sivuilta mainintaa Alfatapaamisesta :roll:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »


Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Bimmerpartyissa käy ihmisyksilöitä joiden kehitys on jäänyt suurinpiirtein johonkin homo erectuksen tasolle.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Aquatica kirjoitti:Näyttäisi eroilta euroopan ja jenkkiländiän valo/kolariturvallisuusmääräyksissä ja muissa. Jenkeissähän ollaan aika lailla friikkejä sen suhteen, mihin ihminen voi esim. takertua kiinni - lisäksi valojen korkeus/leveys/kokomääräyksissä on kaiketi enemmänkin eroja eurovehkeiden kanssa... Tietääkö joku paremmin?
Voit hyvinkin olla hajulla. Alla Fordin F-150 2014, joka taitaa tietysti luiskahtaa kotimaisena toteutuksena läpi pykäläviidakon. Tuollainen, kun kolahtaa niin on aika sama raapaisiko jokin kulma takinhihaan viillon. ;)

Kuva

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

stoichiometric kirjoitti:"Mitä kalajoella on ?"

http://www.youtube.com/watch?v=AaHuFIpVHc0

:mrgreen:
Ohhohhoo. Pakokaasukisa....... :crazyeyes:

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

stoichiometric kirjoitti: Juu, köyhien versio. Voisko muuten joku viraomainen vaatia ajokorttiin automaatti, silmälasit yms ehtojen lisäksi myös noit parkkitutkat.
Sitä ei äkkiseltään arvaisikaan mit kaikkea sinne voidaan vaatimukseksi merkitä, mutta parkkitutkaa en listasta löytänyt. Rullaa tuosta vähän alaspäin (liitteeseen itseensä ei ole ankkuria):
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2011 ... #Pid174267

Mun suosikkini löytyy 05-sarjasta. Erityisesti 05.05 ja 05.08 kuulostaa mielenkiintoisilta (05.05 = Ajaminen sallittu ainoastaan ajokortin haltijan seurassa ja 05.08 = Ei alkoholia).
stoichiometric kirjoitti: Toisaalta muutaman tosi-penaristin tuntien niistä ei ole kuin haittaa, kolarointiin eivät ole auttaneet ("ne piippaa kokoajan, ainahan se jotain huutaa muutenkin" yms)
Mun ainoa kokemus parkkitutkallisesta e60:stä (520d, MY05 tai M06, en muista varmaksi) kyllä vahvistaa tuon väitöksen. Siinä vaiheessa kun tutka huusi jatkuvaa merkkiääntä ruutu punaisena tarkoittaen "NYT OSUU! NYT OSUU!" oli auton takana olevaan betonimuuriin vielä metri matkaa. Tuollaisella tutkalla ei tosiaankaan tee yhtään mitään, en tiedä onko uudemmissa käytös parantunut.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mutta on toi hoppa vaan komea peli. Voisin olettaa, että hyönteisten putsaus keulasta olisi todellista murhetta.

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alamajy »

stoichiometric kirjoitti:"Mitä kalajoella on ?"

http://www.youtube.com/watch?v=AaHuFIpVHc0

:mrgreen:

Aika etäisesti muistuttaa järjellistä toimintaa :roll:

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Opel astra jossa on start/stop järjestelmä sammuu kun pysähdyt parkkiin ja pysyy sammuneena kun on vaihde vapaalla ja käsijarru päällä. Ok-näin sen varmaan kuuluukin toimia, mutta osaako joku selittää miksi auto lähtee uudelleen käyntiin kun avaa oven?? Avain siis lukossa ja virrat edelleen päällä. WTF nyt ei oikein tajua mikä idea tossa logiikassa on.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Arvauksella voisi olettaa olevan täysin tarkoituksellinen muistutus kuskille, että auto pitää sammuttaa oikeasti, eikä vaan start/stopilla, jolloin auto kuitenkin on hereillä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Hmm... kenties. Olisi ehkä hieman outo tapa muistuttaa kuskia näinä ekotekniikan ja saastedirektiivien luvattuina aikoina. Auto meinaan pysyy tyhjäkäynnillä vaikka tunnin oven aukaisun jälkeen. Oven voi myös laittaa takaisin kiinni ja auto jää silti käymään.
Riittävän kylmällä kelillä auto pysyy kyllä käynnissä koko ajan minkä kyllä hyvin ymmärtää.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Onk siinä ooppelissa windows? :mrgreen:

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Onk siinä ooppelissa windows? :mrgreen:
Logiikasta päätellen vois vaikka olla. Sinistä ruutua varmaan odotettavissa :-D

Toivottavasti ei ainakaan iOS, koska silloin varmaan tulisi luottokorttiveloitus joka startista.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Summeri -ääni toimii myös.
Miten muuten noi start/stop autojen akuta ja startit kestää, luulisi, että ei ole kestävä ratkaisu.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Vainio kirjoitti:WTF nyt ei oikein tajua mikä idea tossa logiikassa on.
Eihän autoa ole tarkoitus jättää parkkiin S&S aktivoituneena. Mitä jos
  • a) kuski unohtaa jättäneensä auton ”käyntiin” … kuitenkin siinä autossa on reilusti kaikenlaista sähkönsyöppöä (ajovalot, lämppärin puhallin yms. päällä) -> akku tyhjenee TAI auto joutuu jossain vaiheessa starttaamaan, mikä lienee ei-hyvä idea kuskin huidellessa ties missä / pienessä autotallissa

    b) autoon hyppää kakkoskuski, joka ei tiedä, että auto on jo ”käynnissä” -> tulee ainakin pientä ylläriä, kun menee kytkintä polkaisemaan tai keppiä ropeltamaan
Giulietta on erittäin epälooginen vastaavassa tilanteessa. Auto ei käynnisty ovea avattaessa. Eikä suljettaessa. Eikä edes laitettaessa D päälle (tomaatti). Eli pitää käyttää virrat pois päältä, ennen kuin auton saa taas käyntiin. Ongelma b on siis fiksattu näin, mutta en tiedä, miten käy a:n suhteen …. ryytyykö auto lopulta akun uupumiseen, jos se unohtuu pihalle tähän tilaan?

Tyylikkäämpi ratkaisu tämä on kuin että ensin summerit rääkyy ja sitten ovea raottanutta kuskia rangaistaan tuolla "ota virrat pois" -operaatiolla. Tullut pari keraa koettua, kun olen autopesun koodia syöttäessäni erehtynyt ovea raottamaan...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Tjoo... onhan tuossa perää, mutta pienen käyttökokemuksen jälkeen tuntuisi kyllä viisaammalle, että auto menisi mieluummin "stand by" tilaan pienellä viiveellä oven aukaisun jälkeen suurimmat virtasyöpöt sammuksissa mieluummin kuin lähtisi käyntiin.
Voisi sitten kuski kuitata penkille palatessaan vaikka napista, että nyt voi taas jatkaa matkaa.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

cool.jpg
8)

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

insinörtti kirjoitti:Giulietta on erittäin epälooginen vastaavassa tilanteessa. Auto ei käynnisty ovea avattaessa. Eikä suljettaessa. Eikä edes laitettaessa D päälle (tomaatti). Eli pitää käyttää virrat pois päältä, ennen kuin auton saa taas käyntiin.
Giulietassa tuo on tehty turvallisuuden näkökulmasta, eli jos kuski poistuu ohjaamosta, niin auto pitää käynnistää uudestaan. Minua ainakin kylmää ajatus autosta joka käynnistyy vaikka kukaan ei ole puikoissa.

Muuten yleisesti tuosta Italialaisesta logiikasta, se on loppujen lopuksi aika pitkälle mietittyä. Auton logiikka on tehty idiootille (enkä tarkoita että Alfa-kuskit olisivat). Oletteko yrittäneet avata peräkontin motarilla avaimenperästä? Entä onko peräkontin avaamiseen nappia koelaudassa? Ei onnistu ja ei ole. Kokeileppa vastaava temppu Avensiksella, niin hämmästyt miten matkatavarat leviää motarille. Toinen vanhemmissa italo-autoissa ollut piirre oli, että ovea ei voi laittaa lukkoon ilman avainta -> Hajamielinen Italialainen ei voi jättää avaimia sisälle.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Polforea kirjoitti: Tuollaisella tutkalla ei tosiaankaan tee yhtään mitään, en tiedä onko uudemmissa käytös parantunut.
Ei ja on, puoli metriä jää omassani....ja huutaa kuin mielipuoli + näytössä "alueet" punaisella.

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

.
Viimeksi muokannut äölkjhgf, 03 Helmi 2014, 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

matti_vuorio kirjoitti:Muuten yleisesti tuosta Italialaisesta logiikasta, se on loppujen lopuksi aika pitkälle mietittyä. Auton logiikka on tehty idiootille (enkä tarkoita että Alfa-kuskit olisivat). Oletteko yrittäneet avata peräkontin motarilla avaimenperästä? Entä onko peräkontin avaamiseen nappia koelaudassa?
Täytyypä kokeilla - tosin ensin pitää avata keskuslukitus, koska jonkin italialaisen logiikan mukaan keskikonsolissa oleva peräluukun avausnappi ei avaa peräluukkua, jos ovet ovat lukossa. Enemmän ihmetyttää se, että kun pysäköidyn ja lukitun auton peräluukun ponnauttaa auki kaukosäätimellä, keskuslukitus ei kuitenkaan avaudu. Kaipa siihenkin jokin syy on... Yleinen käyttötapaus on kuitenin rojut konttiin ja menoksi, jolloin ovien lukituksen avaaminen erikseen on tarpeeton napinpainallus. -Ai miten niin first world problem...? Ja kaipa tämäkin "vaiva" olisi poissa, jos autoon olisi raaskittu rastia lisävarustelistalta passiivilukitus.
Muuten toimintojen logiikka on kyllä todella hyvin mietittyä, jopa siihen saakka, että se jaksaa yllättää kun asian huomaa.
Järkiautoilija

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Isola kirjoitti:Enemmän ihmetyttää se, että kun pysäköidyn ja lukitun auton peräluukun ponnauttaa auki kaukosäätimellä, keskuslukitus ei kuitenkaan avaudu. Kaipa siihenkin jokin syy on...
Suuressa maailmassa autovaras ja pari pyssymiestä on sisällä siinä ajassa, kun nostat rojut konttiin ja siirryt etuovelle.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Polforea kirjoitti:
Isola kirjoitti:Enemmän ihmetyttää se, että kun pysäköidyn ja lukitun auton peräluukun ponnauttaa auki kaukosäätimellä, keskuslukitus ei kuitenkaan avaudu. Kaipa siihenkin jokin syy on...
Suuressa maailmassa autovaras ja pari pyssymiestä on sisällä siinä ajassa, kun nostat rojut konttiin ja siirryt etuovelle.
Mä olen aina ihmetellyt tätä "pyssymies" osiota. Meinaatko ettet avaa ovia jos se piippu sojottaa klyyvaria kohti kymmenen sentin päässä....vai jatkatko lastaamista :lol:

Vastaa Viestiin