Huolloista
Valvoja: Moderators
Huolloista
Miten usein vaihdatte ilmansuodattimia ja polttoaine- sekä raitisilman suodattimia?? Missä ne sijaitsee ( lähinnä polttoaine ja raitisilma) voiko vaihtaa itse?? Ja mistä olette ostanut ja hintaa?? Olisiko joka-osa hyvä paikka ostaa ne?? Ja sitten vaihteisto öljystä....onko 40 000km hyvä vaihto väli ??
156 Super 1.8 vm.2000
Kona 2005
Kona 2005
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Raitisilmasuodatin on ainakin hyvä vaihtaa syksyllä lehtien pudottua, puhdas hyvin virtaava filtteri auttaa kummasti huurteen ja kosteuden poistossa sisätiloista.
Moottorin ilmansuodattimen vaihtovöli kai riippuu aika paljon ajo-olosuhteista mutta ei kai kerran vuodessa kovin pahaa tekisi.
Moottorin ilmansuodattimen vaihtovöli kai riippuu aika paljon ajo-olosuhteista mutta ei kai kerran vuodessa kovin pahaa tekisi.
Citroen DS5 + Victory Hammer S
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Ilmanputsari kerran vuoteen samalla kun vaihtuu tulpat koneeseen, on sen verran halpa ja helppo vaihtaa. Polttoainesuodatin on mennyt parikin vuotta, kannattanee vaihtaa yleensä ennen talven tuloa, jos ompi sattunut vettä kertymään.
Raitisilmasuodatin kannattaa vaihtaa ainakin useammin kuin kerran seitsemään vuoteen . 155:n edellinen omistaja varoitteli ikkunoiden huurtumistaipumuksesta ja mainitsi ettei talvellakaan niin valtavan lämmintä ole... Tuli sitten tuo sisäilmafilsu puheeksi ja kaivoin sen esille (sijaitsee pelkääjän puolen tuulilasinpyyhkijän alapuolisessa kaukalossa sen muovikannen alla ainakin ko. autossa). Oli oikein valmistuspäivämäärä ja alfan leimat todistamassa ettei ole ikinä vaihdettu. Vaan eipä ole huolto-ohjelmassakaan tuosta mainintaa Muuttui meno kirkkaammaksi eikä ole tarvinnut palella. Varmaan kerran vuoteen kannattaa vaihtaa tuokin.
Varmaan aika samantekevää mistä noita ostelee, itse kipaisin Motonetista kun Azzurro oli vaihteeksi tarjonnut eioota. Ainoastaan öljynsuodattimien kanssa olen hysteerisen tarkka ja käytän vain aitoja alkuperäisiä. En tiedä onko noissa nyt niin suurta eroa tarvikeosiin, mutta eipä ole hintaerokaan huimaava.
Raitisilmasuodatin kannattaa vaihtaa ainakin useammin kuin kerran seitsemään vuoteen . 155:n edellinen omistaja varoitteli ikkunoiden huurtumistaipumuksesta ja mainitsi ettei talvellakaan niin valtavan lämmintä ole... Tuli sitten tuo sisäilmafilsu puheeksi ja kaivoin sen esille (sijaitsee pelkääjän puolen tuulilasinpyyhkijän alapuolisessa kaukalossa sen muovikannen alla ainakin ko. autossa). Oli oikein valmistuspäivämäärä ja alfan leimat todistamassa ettei ole ikinä vaihdettu. Vaan eipä ole huolto-ohjelmassakaan tuosta mainintaa Muuttui meno kirkkaammaksi eikä ole tarvinnut palella. Varmaan kerran vuoteen kannattaa vaihtaa tuokin.
Varmaan aika samantekevää mistä noita ostelee, itse kipaisin Motonetista kun Azzurro oli vaihteeksi tarjonnut eioota. Ainoastaan öljynsuodattimien kanssa olen hysteerisen tarkka ja käytän vain aitoja alkuperäisiä. En tiedä onko noissa nyt niin suurta eroa tarvikeosiin, mutta eipä ole hintaerokaan huimaava.
Pepperoni kirjoitti: Ainoastaan öljynsuodattimien kanssa olen hysteerisen tarkka ja käytän vain aitoja alkuperäisiä. En tiedä onko noissa nyt niin suurta eroa tarvikeosiin, mutta eipä ole hintaerokaan huimaava.
Taitaa Alfan alkuperäinen olla FIAAM-valmistama, jostain lukenut että olisi Fiatin omistama suodatintehdas, miten lienee? Itse olen suosinut TS 8V ja V6 12V moottoriin sopivana suodattimena MANN:ia joka myydään ilman pahvipakkausta, pelkkä muovisuoja on päädyn suojana. Hintaa tuommoisella on 2E joten se selittänee syyn. Eipä luulis että suodattimen merkillä kauheasti on väliä jos vaihtaa öljyt+suodattimen n. 7tkm välein kuten allekirjoittanut tekee