Ei, kun etsin okkultistisia viestejä lukemalla kaikki foorumipostaukset takaperin.Polforea kirjoitti:Mitä muuta foorumia luet, kun nickin käännön olet hoksannut?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Valvoja: Moderators
Ei, kun etsin okkultistisia viestejä lukemalla kaikki foorumipostaukset takaperin.Polforea kirjoitti:Mitä muuta foorumia luet, kun nickin käännön olet hoksannut?
Itseasiassa on.. XKRR..XK voisi olla manuaali mutta moista ei valitettavasti taida tarjolla olla
NG-femma ei ole lainkaan huono vaihtoehto sekään, eikä edes vaadi veekuutosta (vaikka se toki kiva olisikin) - pikkukoneestakin pitäisi irtoaman helpolla ihan käyttöauto-asiallisesti voemoo.hagger16 kirjoitti:Mitenkäs tämä? Kyllähän tuo taitaa tosin karata hieman budjetista veroineen. Löytyy manuaalinakin, jos sellaisen haluaa.![]()
Khyl, enkä epäile tippaakaan etteikö HANU olisi vallan innokkaasti tekemässä vaihtotarjousta. Pidetään mielessä, kun vaihdon hetki on lähempänä.hagger16 kirjoitti: Tämä kyllä toimii aina ja sattuu hienosti spekseihin ja budjettiin:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/brera/6089264
En tiedä, mutta eikös itse Sergio sanonut (jälkeenpäin, tietty), että Breran olisi pitänyt olla 400 kg kevyempi. Olin jo hetken samaa mieltä Marchionnen kanssa, kunnes huomasin erehtyneeni: sen pitäisi olla 600 kg kevyempi.wekkuli kirjoitti:On ihmetelty ennenkin ja jatkan samalla linjalla. Oma massa 1705kg? Kultaako tuo on?
toisessa ketjussa tuonnempana kerroin tuosta saksantuonti mahdollisuudesta, jossa kaksi ystävääni tuotti juuri nuo e60 koriset autot. Toinen 535d ja toinen 530IX. 535D menee kyllä vähällä. Tästä poistettiin DPF ja asennettiin Karalan softa. Perhekäyttikseen tuosta irtos 700€ dieselveron lievennykseksi 370hv. Kulutus säilyi maltillisessa karvan alle kuudessa l/100km. Ihan kelpo lukemat. 530IX pyörii tuossa 10l kulmilla. Ajettavaks nuo on varmaan tehty, koska lepovirrankulutus on molemmissa jäätävä. No tolpan nokassa kun seisottaa johdon ja akkulaturin kera niin matka jatkuu parin päivän seisokinkin jälkeenPolforea kirjoitti:Listalla on jo E60 525iX/530iXUupunutRomeo kirjoitti:Bmw E60/61 525XdA![]()
. Kuten heti kättelyssä todettu, tässä on nyt sytytetty puristamalla 5 auton, 8 vuoden ja 340 megametrin verran ja mieli vetää vaihteeksi kipinäsytytteisen yli 5rpm jatkuvan tehokäyrän sekä traktorikolinan sijasta tasaisen hurinan/murinan (joo, ajoitusmuunninvikainen tessu ei kelpaa) pariin. Bemmitarjonnan ongelma kieltämättä on tuo A - BMW ei ole tarpeeksi aristokraattinen itsevaihtavaksi ja muutenkin mulle nelivedon pitää olla manuaali, mutta jostain syystä uusia bemmejä tilaavat ihmiset innostuvat kahden polkimen versioista suhteettoman usein.
Tähän astisella listalla XJ on ehdottomasti automaatti, XK voisi olla manuaali mutta moista ei valitettavasti taida tarjolla olla, QPIV on vähän siinä hilkulla, kummalle puolen aitaa pitäisi katse suunnata.
Tuosta mahdollisuudesta pitää keskustella sitten erikseen ja nimenomaan vaihdon merkeissä. Alfan myyminen muutenkin on tunnetusti melkein yhtä helppoa kuin autoveron välttäminen Suomessa, niin viisysin myyminen yhdellä rengaskierrolla on melkein jo palkinnon arvoinen suoritus. Mutta pidetään mielessä.Hämis kirjoitti: Hyeena haistoi haaskan. Jos niin käy että merkki vaihtuu, voisin olla kiinnostunut sun koninkenkävanteista. Sori OT.
Niin, aasialaiset tekee Suomessa tyypillisesti kovaa tiliä, kun hinnalla ei ole väliä. Essolla puhelevat, että öljynvaihdon tarpeellisuuskin on vähän siinä ja siinä. Ajamiselle (60kmh peruslähtökohta ), 160cm (sulka päässä) kuskille (60kg) suunnitetuille penkeille yms. ei essolla kritiikkiä tule.-TTY- kirjoitti:Nythän saattaisi takaveto-Subbe ruveta myös kiinnostamaan, kun hintaa voi noin vaan pudottaa 15ke?
Sen verran pakko kompata kommenttilistaa, että saattaa 2 kuukautta sitten osamaksulla oston suorittaneita tässä vaiheessa hieman vi**ttaa...
Jos kyse brz:sta eli samasta kuin gt86 jonka koeajoin ja josta raportti täällä jossain....olen 186 ja 115kg päärynävartaloinen pikkupoika...istuin oli mainio ja kabiinissa tilaa vaikka tehdä voltteja. Lievästä lihavuudesta johtuen voltit jäi tekemättästoichiometric kirjoitti:160cm (sulka päässä) kuskille (60kg) suunnitetuille penkeille yms. ei essolla kritiikkiä tule.
En muista oliko reekarot, ajelin muistaakseni jotain 200km kaupunnissa tuolla....sivun puolivälissä.stoichiometric kirjoitti:^ajoitkos sillä myös semmosen 300km kertarupeaman? No pitäähän tommosessa wannabe-sportissa edes jonkummoiset tuolit olla, olivatkos recarot?
Helppo vastata. Hybrid- ja vetyteknologia.stoichiometric kirjoitti:Pahoittelen kriittisyytäni, mutta mitkä ovat ne aasialaisten kehittämät huomattavat autoihin liittyvät keksinnöt/innovaatiot, mitä sitten ovat eurooppalaiset valmistajat pää märkänä kopioineet?
Heh, milloin sitten eurooppalaiset autonvalmistajat pää märkänä kopioivat aasialaisten tuotteiden hyvän laadunstoichiometric kirjoitti:Onko Recaro nykyjään Japanilainen tuolifirma?
Pahoittelen kriittisyytäni, mutta mitkä ovat ne aasialaisten kehittämät huomattavat autoihin liittyvät keksinnöt/innovaatiot, mitä sitten ovat eurooppalaiset valmistajat pää märkänä kopioineet?
Patteri-autoja oli jo yli 100v sitten. Eikö Mummo-ankkakin jo ajellut sähköllä?
Koska mekaaninen voimansiirto on hyötysuhteeltaan täysin ylivoimainen! Taitaa olla vajaa 10 %, mitä etuvetoautossa hukkuu moottorin tehosta matkan varrelle. Takatyönnössä ja nelikoissa enemmän, koska kulmavaihteet hukkaavat selvästi enemmän tehoa kuin hammasratasvälitys kahden samansuuntaisen akselin välillä.stoichiometric kirjoitti:Mulle tuo yleisimmän mallisen hybridin idea on jäänyt käsittämättömäksi. Miksei vaan tehdä virtaa dieselillä parhaalla hyötysuhdekierroksella sähkömotille ja akulle.
Joo, ja tapani mukaan neppailuksihan tuo jäi ainakin toistaiseksi. Suurimman innon ehkä laannutti jonkun, en muista kenen, kommentti siitä ettei avokkaan takapenkillä yleisesti ottaen viitsi olla kuin kylänkiertonopeuksissa. Todellisuudessa havahduin siihen ettei ole nyt aikaa saati rahaa.Isola kirjoitti:Eikös Rasvis pohdiskellut tuota samaa ei-niin-kovin-kauan-sitten?
Tästä mallia:hagger16 kirjoitti:
Saisikohan 156:sta laikka-avon miten edullisesti?
Kyllähän nekin voisi napata, mutta niissäkin projektit on alkaen 10000€.Rasvis kirjoitti:50-70-lukujen jenkeissä on tarjontaa ihan hyvinkin mutta jos se tyyli ei nappaa niin vaikeaksi menee.
Kurkkaapas BMW:n e38:t ja e39:t. Eli seiskat -94 ja vitoset -96 eteen päin. Noita näkyy liikkeissäkin olevan ja vitosia mahtuu tuohon budjettiin jopa tämän vuosituhannen puoleltakin.maybetomorrow kirjoitti:Isoa maantienielijää tekisi mieli, kilometrejä tulee kuitenkin niin niukasti, ettei diesel välttämättä kannata. Budjetti on luokkaa "hyvin pieni". Max 4000-5000€ ja vanha tarttis saada vaihdossa menemään, eli käytännössä liikkeeseen tulee varmaan asiaa.
Tällä hetkellä mielessä on vain Alfa 166 ja Peugeot 607.
Citroen C6 ja Renault Vel Satis kävisivät, mutta taitavat mennä yli budjetin eikä noita nettiautossa ole juuri nyt kumpiakaan.
Opeliin (Omega) ei "lupaa" tule heltiämään, ja Pösökin käy vaan kun näyttää tarpeeksi Alfalta