Ostamassa 75 2.0TS, tietoa?
Valvoja: Moderators
Nykyään alkaa olemaan puristussuhteet turboissakin hieman korkeampia, tällä tavoin pitäisi olla alipainealueellakin eloisampi laite . Niin ja pienemmällä ahdolla enemmän tehoa.Abarth kirjoitti:Juuri näin. Matalampi puristus kestää enemmän paineita.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mites tuo puristus turboissa?Eikö ole parempi olla matalampi puristussuhde ja suurempi ahto kuin toisinpäin?
Jos kesäalfaa jonka arvo tulee nousemaan korkeimmalle niin noista V6 vaihtoehdoista se on kaiken järjen mukaan GTV6 ja samalla tietysti urheillullisinkin

edit. Uudessa Audi A3 2.0 turbossa on varsin suuri puristussuhde: 10,5 ja tehoa 200hv
Ylihintainen on. Jos se on vielä ollut käyttämättä pitkän aikaa, tulee varmasti ongelmia siitäkin. 2TS taisi kirjoittaa täällä palstalla tai AREFfin lehdessä oman 164:sensa seisotuksesta johtuneista ongelmista.Rolle kirjoitti:Jos katsot noiden yleistä hintatasoa niin ymmärrät ettei tuosta kannata vetää kovin radikaaleja johtopäätöksiä.. On tainnut olla myynnissä jokunen vuosi.Savo kirjoitti:GTV olisi kyllä ihana, mutta arvokas. Ainankin tämä.
http://www.laatuautot.com/lohjan_laatua ... cv-860.jpg
Hauskasti tämäkin ketju on alkanut elää omaa elämäänsä ja etääntynyt (ainakin tämä viesti) alkuperäisestä otsikosta. Mutta Alfoistahan on puhuttu kokoajan.
Onhan tuo GTV siisti, sellainenkin menisi, mutta TS tulee vastaan useammin. AR 75 TS ostosta olisi ihan kysymyksiäkin.
a) Saako niitä konsolin merkkivaloja millään sammuksiin?
b) onko oven lukkomekanismi korjattavissa (rautaa) ja onko kallis?
c) levikkeiden alla takaoven alanurkassa ruostetta, onko oletettavissa, että kaikki levikkeiden alla on pehmeätä?
d) kakkosen synkrooni rusahtaa, ajetaanko vaan vai olisiko hintava korjata?
e) minne alustassa pitää kurkata, että saa selville pitääkö hommata MIG asema?
Edit:
f) ai niin, unohtui, että vaihdekeppi särisee ärsyttävästi. Joku hela kuulemma??? onko kokemuksia?
a) Saako niitä konsolin merkkivaloja millään sammuksiin?
b) onko oven lukkomekanismi korjattavissa (rautaa) ja onko kallis?
c) levikkeiden alla takaoven alanurkassa ruostetta, onko oletettavissa, että kaikki levikkeiden alla on pehmeätä?
d) kakkosen synkrooni rusahtaa, ajetaanko vaan vai olisiko hintava korjata?
e) minne alustassa pitää kurkata, että saa selville pitääkö hommata MIG asema?
Edit:
f) ai niin, unohtui, että vaihdekeppi särisee ärsyttävästi. Joku hela kuulemma??? onko kokemuksia?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
vastauksia:alfista kirjoitti:Onhan tuo GTV siisti, sellainenkin menisi, mutta TS tulee vastaan useammin. AR 75 TS ostosta olisi ihan kysymyksiäkin.
a) Saako niitä konsolin merkkivaloja millään sammuksiin?
b) onko oven lukkomekanismi korjattavissa (rautaa) ja onko kallis?
c) levikkeiden alla takaoven alanurkassa ruostetta, onko oletettavissa, että kaikki levikkeiden alla on pehmeätä?
d) kakkosen synkrooni rusahtaa, ajetaanko vaan vai olisiko hintava korjata?
e) minne alustassa pitää kurkata, että saa selville pitääkö hommata MIG asema?
Edit:
f) ai niin, unohtui, että vaihdekeppi särisee ärsyttävästi. Joku hela kuulemma??? onko kokemuksia?
a) jos ARC:n merkkivaloja meinaat niin nypäise liitin vain irti näytön takaa (leveä vihreä lattaliitin) tämän jälkeen ei välkytä
b)purkuosia saa suht halvalla, uusi lukko maksaa suht paljon.
c)takakaaret luultavasti puhkiruostuneet levikkeiden alta ja helman takapäät muovien alta, jos näkyy ruostekuplaa
d)pystyy ajamaankin mutta suositeltavaa korjata, osat ei kalliita mutta työ maksaa joten jos itse pystyt operoimaan niin säästät pitkän pennin.
e)tarkista tunkin korvakot, bensatankin päällys, varapyörän kotelo, takakaaret, etualatukivarsien kiinnitysten ympäristö, etupitkittäistukivarsien poterot, jalkotiloissa penkkien alla olevat hitsisaumat, takavalojen aluset, muitakin paikkoja oli nyt en vain muista niitä tähän hätään.
f) vaihdevivustossa etupään hela väljä jolloin keppi rupeaa pärrääämään.
toivotaan että näistä oli apuja...

c) ei välttämättä edessä. Se takakaaren alanurkka on just yksi vakiopaikka. Siellä on jotain s:tanan rättiä pitämässä paikan kosteana.
d) Jos haluaa vaihtaa nopeammin isommalle niin vaihtoon. Välikaasua tai odottelua noi vaatii alaspäin vaihtaessa. Varsinkin kylmänä.
e) Ainakin tavaratilan pohja, iskareiden yläpäät, etuylätukivarret, kuulemma edessä ripustuksien liitospisteet, osan näkee kun kääntää pyörät ääriasentoon. Takasilta pakoputken yläpuolelta, maalit voi olla kärähtäneet... Vaihteiston takakannatin, bensatankki.
f) on kokemuksia, ei tietoa. Itse oon koittanut poistaa kaikki välykset vaihteensiirtomekanismista, mutta ei taida vaikuttaa tähän. Pieni epätasapaino jossain voimansiirrossa? Se hela lienee vaihdekepin ja pitkittäistangon liitos, joka pitäisi mullakin uusia. Ei iso ongelma.
d) Jos haluaa vaihtaa nopeammin isommalle niin vaihtoon. Välikaasua tai odottelua noi vaatii alaspäin vaihtaessa. Varsinkin kylmänä.
e) Ainakin tavaratilan pohja, iskareiden yläpäät, etuylätukivarret, kuulemma edessä ripustuksien liitospisteet, osan näkee kun kääntää pyörät ääriasentoon. Takasilta pakoputken yläpuolelta, maalit voi olla kärähtäneet... Vaihteiston takakannatin, bensatankki.

f) on kokemuksia, ei tietoa. Itse oon koittanut poistaa kaikki välykset vaihteensiirtomekanismista, mutta ei taida vaikuttaa tähän. Pieni epätasapaino jossain voimansiirrossa? Se hela lienee vaihdekepin ja pitkittäistangon liitos, joka pitäisi mullakin uusia. Ei iso ongelma.
Viimeksi muokannut Jarno, 03 Joulu 2004, 09:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä oli apua, kiitos!
Ruostuminen taitaa tässä yksilössä olla ainoa vakava tarkistettava asia. Tutkinpa tuon listan mukaan kun pääsen taas kohteen viereen.
Kuinkahan paljon tuon helan uusiminen vaatii purkamista? Onnistuuko hytistä käsin? Onko 75-vaihteiston ohjaus tuotu vaijerein takaa kepille? Vai oliko siinä vaihteiston nokassa pitkä kotelo kepille...
Muuten tämä on siisti peli, konekin käy siivommin kuin tuore 156JTS!
Ruostuminen taitaa tässä yksilössä olla ainoa vakava tarkistettava asia. Tutkinpa tuon listan mukaan kun pääsen taas kohteen viereen.
Kuinkahan paljon tuon helan uusiminen vaatii purkamista? Onnistuuko hytistä käsin? Onko 75-vaihteiston ohjaus tuotu vaijerein takaa kepille? Vai oliko siinä vaihteiston nokassa pitkä kotelo kepille...
Muuten tämä on siisti peli, konekin käy siivommin kuin tuore 156JTS!
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
aivan, ruoste on pahin ongelma yleensäkkin 75:ssa
helan pystyy vaihtamaan kun löysäät laatikolle menevän vaihdetangon irti vaihdekepistä, muistaakeni 10 tai 13mm pultti ja mutteri, vaihto onnistuu vain altapäin ja homman pitäisi luonnistua ilman sen kummempia purkuoperaatioita..kannattaa tarkistaa myös tangon kiinnitys laatikon puolipäästä samalla..tankoa ei ole suojattu millään kotelolla.
helan pystyy vaihtamaan kun löysäät laatikolle menevän vaihdetangon irti vaihdekepistä, muistaakeni 10 tai 13mm pultti ja mutteri, vaihto onnistuu vain altapäin ja homman pitäisi luonnistua ilman sen kummempia purkuoperaatioita..kannattaa tarkistaa myös tangon kiinnitys laatikon puolipäästä samalla..tankoa ei ole suojattu millään kotelolla.
noniin, nyt on aika nostaa taas tää topic. elikkäs tänään lähden kattomaan tuommosta 75 2.0TS -89, kuulostaa todella lupaavalta, tunnen myyjää sen verran ettei autoa ole todellakaan revitetty, ja sitä on kyllä huollettu varmasti hyvin. autossa on kuulemma tankki ruostunut ja takakaarissa/helmoissa hieman kukintaa. muuten pitäis olla täysin kunnossa. laatikkokaan ei rutise, eikä ongelmia kakkosenkaan kanssa. ajettu parisataa, eli vielä pitäis noita kilometrejä mahtua tauluun ainakin se satanen? otan kuvia tuosta, pistelen niitä illemmalla tänne.
eli tiivistettynä tärkeet paikat:
-vaihteisto
-käynti/sivuäänet
-helmat
-takakaaret
-takaluukku
-yleinen kunto kaikkialta
edit: ainii ja alusta
onko muita tärkeitä paikkoja, mitä pitäis muistaa?
alkaa himottaa
, korttiki tulee taskuun vajaan kahen viikon päästä 
eli tiivistettynä tärkeet paikat:
-vaihteisto
-käynti/sivuäänet
-helmat
-takakaaret
-takaluukku
-yleinen kunto kaikkialta
edit: ainii ja alusta

onko muita tärkeitä paikkoja, mitä pitäis muistaa?
alkaa himottaa


On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....
hehe, kyllähän se ihan ripee peli oli
. tosin jäi vähän kaiveleen, ootin enempi kiihtyvyyttä, nyt ku on tuolla kevarilla jonkin hetken jo päästelly hana kaakossa ni ei tuntunu oikee miltää. mut sillee kummiski et joku mustaa putkesta puskeva bensa-vectra jäi tossa moottoritiellä aika vikkelään, yritti muka vielä viivoille lähtä
naurettiin kyllä myyjän kanssa vattalihakset kipeeks, ei tainnu tuo lippalakkipoju tietää mihin älffä pystyy
. auto oli tosi terveen näkönen, kaikki kukkimisen alut oli heti alkuunsa pysäytetty kunnolla. ruman näköstähän se on ku paikkamaalaillaan, mut autohan on helppo ylimaalata. pohja oli kuiva ja puhdas, eikä kummempia ruosteita näkyny, mitä nyt tuota pientä pintaruostetta, mitä kaikissa on. telakalle pariks päiväks ni siinä sais senki pois. kone kuulosti tosi terveeltä, mut ainut mikä pelottaa on mittarilukema. 300tkm... mut ollu perheautona, ja ajettu sievästi. kytkinremppa tehty vuonna 2002, eikä sen jälkeen oo ajettu ku jotain 10tkm. sisusta oli ku uus, yllätyin kovasti. penkit tuki tosi hyvin selkää, mut meikäläisen jaloille oli taka-asennossaki liian pienet jalkatilat, sai polvet leuassa ajaa. se sentään hoituu kiskoja siirtämällä. auto ei pitäny minkäänlaista sivuääntä, ja vaihteet vaihtu nätisti sisään. oli muutes hiljanen auto, paljon hiljasempi ku 156. ainaski tuntu siltä. laittelen tässä lisää kommenttia, kuhan vaan kerkeen kirjotella 




On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....
Ei se kyllä 156:a hiljaisempi ole, mutta penkin saa siirrettyä kiskoillaan taaksepäin. On muuten aivan väärä auto juuri kortin saaneellemazza kirjoitti: penkit tuki tosi hyvin selkää, mut meikäläisen jaloille oli taka-asennossaki liian pienet jalkatilat, sai polvet leuassa ajaa. se sentään hoituu kiskoja siirtämällä. auto ei pitäny minkäänlaista sivuääntä, ja vaihteet vaihtu nätisti sisään. oli muutes hiljanen auto, paljon hiljasempi ku 156. ainaski tuntu siltä. laittelen tässä lisää kommenttia, kuhan vaan kerkeen kirjotella

eijeijei, pojat ymmärtää nyt ihan väärin
. emminä mitään jarrua vasten sutimista tai donitseja harrasta, joskus vaan kummiski tulee semmonsen tilanne et tekee mieli vähän jonku amis-sierran epätoivosten kytkimenrääkkäysyritysten perään pelkällä kaasulla pikkusen heittää
kyllä sitä kumia saanu jo kakspyöräsillä ihan tarpeeksi kumia kulumaan. (nimim. 10 kumia 3 vuodessa...
)



On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....