S-merkistä en ole varma, mutta ulkomuististani kaivan sen tiedon, että Miton manuaalin mukaan lumihiutaleen tilalle ilmestyy viivoja, jos ulkoilman lämpötilaa ei voida näyttää. Täytyy ehkä latailla manuaali myös koneelle, niin pääsee tarkistelemaan asiaa.Grandy kirjoitti:Mitä sellainen "S"merkki tarkoittaa joka ilmestyy lumihiutaleen tilalle monitoiminäytössä ilmestyen sinne muutaman sekunnin välein?? Muutaman kerran sen näyttänyt!
Kymyksiä Mitosta!
Valvoja: Moderators
Re: Kymyksiä Mitosta!
Re: Kymyksiä Mitosta!
Jep..S jossa kehällä ei nuolen tapaiset mutta "kaaren" tapaiset siinä S:n ympärillä?? Kerran yritin sitä lootaa irroittaa mutta yleensä kun järki loppuu niin siitä alkaa voima, joten annoin sen vielä olla...siellä syvemmällä näkyy jotkkin olakkeet joita pitää painaa sisään päin varmaankin?
Re: Kymyksiä Mitosta!
Latasin Manuaalin netistä myös itselleni mutta QV-mallista ei ollut mitään mainintaa..kaikki näytti jokseenkin samalta kuitenkin..mitään mainintaa tuosta merkistä en löytänyt!
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Kymyksiä Mitosta!
Start/Stop kytketty pois päältä?
Re: Kymyksiä Mitosta!
Jos start stop kytketty pois niin syttyy mittaristoon oma valo siitä, taisi olla nopeus puolella. Mut jos kone sammuksissa start stop takia niin silloin syttyy ajotietokoneeseen juurikin tuo startstop logo.
eli voisko olla se

Re: Kymyksiä Mitosta!
Kyllähän mä niitä nappeja aluksi painelin mut en muistanut sitä tosiaan..oudosti se ilmoittelee sitten ihan yht´äkkiä vaikka en ole sitä toimintoa päällä pitänyt..jotain sähköhäikkää siinä nyt on koska se koneen hetkellinen "hörähdys" joka tänäänkin ilmeni kun kytkimen pohjaan laitoin..josta mainitsin aiemmin ketjussa! Koneen kierrokset käy nollassa mutta jää käymään sitten normaalisti..hmm! Start/stop pois käytöstä joka tapauksessa?? Kiitos JONESI..alkaa noi palaset loksahtelee paikoilleen! 
ps. ja ne xenonit ei aamulla toiminut mutta nyt illalla olivat taas ryhdissä!

ps. ja ne xenonit ei aamulla toiminut mutta nyt illalla olivat taas ryhdissä!
Re: Kymyksiä Mitosta!
Jahas.
Eli (S)-merkki on ohjelmoitu näkymään monitoiminäytössä ja se tarkoittaa Start&Stopin olemista käytössä/toimivan oikein/tms. Englanninkielisen manuaalin .pdf-versiosta kohdasta "Display" sivuilta 28 ja 114 löytyy asiasta maininta. Suomenkielisessä maininta on varmaan kohdan "Näyttö" alla. Sivulta 116 löytyy (vika)lista, milloin (S) vilkkuu.
Eli (S)-merkki on ohjelmoitu näkymään monitoiminäytössä ja se tarkoittaa Start&Stopin olemista käytössä/toimivan oikein/tms. Englanninkielisen manuaalin .pdf-versiosta kohdasta "Display" sivuilta 28 ja 114 löytyy asiasta maininta. Suomenkielisessä maininta on varmaan kohdan "Näyttö" alla. Sivulta 116 löytyy (vika)lista, milloin (S) vilkkuu.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Kymyksiä Mitosta!
Juur töissä eräs asiakas manasi, kun sen autoon oli tehty n.15k€ edestä takuuremonttia ja edelleen v*ttuili. Sitten eräs "pärnäsen" reeraamon jamppa (asiakkaan tuttu) oli laittanut kiine yhden löysässä olleen maadoituksen. Siinä se sitte oli.
Onkos Miton akku myös nyt varmasti täysin iskussa?

Re: Kymyksiä Mitosta!
Voitko vähän avata mitä sieltä löytyy? Mulla on sellainen manuaali jossa ei ole mainintaa..täytyypä ettiä oikea opus!sanctus kirjoitti:Jahas.
Eli (S)-merkki on ohjelmoitu näkymään monitoiminäytössä ja se tarkoittaa Start&Stopin olemista käytössä/toimivan oikein/tms. Englanninkielisen manuaalin .pdf-versiosta kohdasta "Display" sivuilta 28 ja 114 löytyy asiasta maininta. Suomenkielisessä maininta on varmaan kohdan "Näyttö" alla. Sivulta 116 löytyy (vika)lista, milloin (S) vilkkuu.
Re: Kymyksiä Mitosta!
En mä nyt mitään varmaa osaa sanoo tässä vaiheessa. Se on käynnistynyt normaalisti pakkasillakin ja toiminut suht ok! Mä olen aina korjannut omat autoni ja nyt tässä tapauksessa en ole halunnut siihen kajota sillä haluan vähän saada tietoa muutenkin uudesta merkistä josta ei aiempaa kokemusta sekä mietin myös mitä aion tehdä jatkossa..auto on vajaa 3 viikkoa ollut minulla! Kylläkin ihan aiheellisia huomioita heitit..monasti pikkuasioista kyse lopulta!
Re: Kymyksiä Mitosta!
Tästä linkistä pitäisi saada noita manuaaleja ladattua:Grandy kirjoitti:Voitko vähän avata mitä sieltä löytyy? Mulla on sellainen manuaali jossa ei ole mainintaa..täytyypä ettiä oikea opus!sanctus kirjoitti:Jahas.
Eli (S)-merkki on ohjelmoitu näkymään monitoiminäytössä ja se tarkoittaa Start&Stopin olemista käytössä/toimivan oikein/tms. Englanninkielisen manuaalin .pdf-versiosta kohdasta "Display" sivuilta 28 ja 114 löytyy asiasta maininta. Suomenkielisessä maininta on varmaan kohdan "Näyttö" alla. Sivulta 116 löytyy (vika)lista, milloin (S) vilkkuu.
http://aftersales.fiat.com/elum/Model.a ... _number=#1
Tässä s&s:n vilkkumiseen liittyviä seikkoja:
"ENGINE FAILED STOPPING CONDITIONS
When the system is operating, due to comfort, emission control
and safety reasons, the engine could not stop in some conditions,
among which:
❍ still cold engine;
❍ especially cold outside temperature;
❍ insufficiently charged battery;
❍ operating heated rear window;
❍ windscreen-wiper operating at max. speed;
❍ particulate filter (DPF) regeneration in progress (only for Diesel
engines);
❍ open driver's door;
❍ unfastened driver's seat belt;
❍ engaged reverse (for example during parking manoeuvres);
❍ for versions equipped with dual zone automatic climate control
(for versions/markets, where provided), if an adequate level
of thermal comfort has not been reached or MAX-DEF function
activation;
❍ during the first utilization period, for the system initialisation.
In these cases, the display shows a message and - for those versions/
markets where it has been fitted - the (S) symbol on the
display flashes."
Yksi hyvä arvaus joillekin sähköongelmille voisi olla akun varaustasoon liittyvät jutut.
Re: Kymyksiä Mitosta!
Kiitos kovasti sanctus 

Re: Kymyksiä Mitosta!
Huono akku on usein syypää start&stop ongelmiin. Pitäisi tehdä akkutesti akulle jotta kunto selviäisi
Re: Kymyksiä Mitosta!
Niin varmasti monenlaisia temppuja tekee jännitehäviöt, huonot maadotukset ym. No voikos tälläistä tapahtua mistä mainitsin vaikka start/stop ei ole päällä?? ..no voihan kaikki vaikuttaa kaikkeen..huonot kosketukset jne..
Re: Kymyksiä Mitosta!
Jos start&stop on kytketty pois (palaa valo mittaristossa sekä ilmoittaa disconnected) niin ei kuulu moottorin sammua. Start&stop toiminto on aina päällä ellei itse ole kytketty katkasimesta pois, katkasin löytyy ratin Vas puolelta missä sumuvalo katkasimet.
Re: Kymyksiä Mitosta!
Kulla mina sen tietaa...mutta kuten tuossa aiemmin mainitsin tekee auto outoja temppuja..meinaa sammua kun kytkimen painan alas! Seurataan tilannetta taas huomennaTomlau kirjoitti:Jos start&stop on kytketty pois (palaa valo mittaristossa sekä ilmoittaa disconnected) niin ei kuulu moottorin sammua. Start&stop toiminto on aina päällä ellei itse ole kytketty katkasimesta pois, katkasin löytyy ratin Vas puolelta missä sumuvalo katkasimet.


Re: Kymyksiä Mitosta!
Miten toimii xenoneissa tuo automaattinen korkeuden säätö?
Re: Kymyksiä Mitosta!
Etu ja taka akselissa löytyy asentotunnistimet ja siten säätää ajovaloja kun tietää onko paljon tavaraa takakontissa
tietääkö kukaan miten säädetään blue&me puhe volyymia kovemmalle, ettei aina tarttisi säätää volyme napista lisää ääntä ?
tietääkö kukaan miten säädetään blue&me puhe volyymia kovemmalle, ettei aina tarttisi säätää volyme napista lisää ääntä ?
Re: Kymyksiä Mitosta!
Automaattisesti. Ne säätyy siinä kun starttaa auton ja anturit tarkkailee auton kallistuksia, jonka mukaan säätää joko ylemmäs tai alemmas valoja. Sitten jos ne veivaa ylös-alas koko aika ajon aikana, niin jotain vialla. Tai jos ei veivaile itteään ikinä ollenkaan.Grandy kirjoitti:Miten toimii xenoneissa tuo automaattinen korkeuden säätö?
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Kymyksiä Mitosta!
Jos muistan hyvin:Tomlau kirjoitti:tietääkö kukaan miten säädetään blue&me puhe volyymia kovemmalle, ettei aina tarttisi säätää volyme napista lisää ääntä ?
Pistä radion päälle
Paina radion painiketta MENU
sitten ylä tai ala nuolilla etsi EXT AUDIO
sitten volyymi-nupilla voit laittaa haluttu säätö (minulla on 24 ja se on riittävä)
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Re: Kymyksiä Mitosta!
Siis tarkotin että millä tavalla...jotain häikkää on kun valot tippuu eikä pidä säätöä! Aamulla saattaa hetken olla ryhdissä. Tänään "ryömimällä" hitaasti haki korkeutta enkä tiedä mille tasolle ne jäi..mietin että mistä alkaisin asiaa selvittelemään?Shuttle kirjoitti:Automaattisesti. Ne säätyy siinä kun starttaa auton ja anturit tarkkailee auton kallistuksia, jonka mukaan säätää joko ylemmäs tai alemmas valoja. Sitten jos ne veivaa ylös-alas koko aika ajon aikana, niin jotain vialla. Tai jos ei veivaile itteään ikinä ollenkaan.Grandy kirjoitti:Miten toimii xenoneissa tuo automaattinen korkeuden säätö?
Re: Kymyksiä Mitosta!
aloita vikakoodien luvullaTomlau kirjoitti:Etu ja taka akselissa löytyy asentotunnistimet ja siten säätää ajovaloja kun tietää onko paljon tavaraa takakontissa
tietääkö kukaan miten säädetään blue&me puhe volyymia kovemmalle, ettei aina tarttisi säätää volyme napista lisää ääntä ?
Re: Kymyksiä Mitosta!
Joo..mulle alkaa selviämään nää auton salat! Täytyy rehellisesti sanoa että hieman nolottaa näin jälkeen päin kun selvisi toi Start/stop systeemi..mullahan oli se päällä koko ajan mutta huonoksi onneksi tuolla aiemmin ketjussa olevat syyt estivät systeemin toimimisen niin kuin kuvittelin..oli takalasin lämmitys päällä samaan aikaan ym. ja mitä nyt milloinkin. Ainut ongelma on tosiaan noi xenonit jotka eivät pysy ylhäällä ja takakontin valo. Mulla ei ole niitä testikaapeleita joten täytyy laittaa tilaukseen että näkee vikakoodit. Multiecuscan on ladattu koneelle(ver.1.8 ) ..toivottavasti on oikea versio?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Kymyksiä Mitosta!
GT:ssä aikoinaan oli xenonien asentoanturin varsi poikki. Koska anturi oli väärässä asennossa, toinen valo jäi liian alas yläasennossaan. Anturin vaihto (tukineen) auttoi. Ai missäkö anturi? - Tietenkin taka-akselin päällä. (En tiedä päteekö MiToon, omassa ei onneksi moisia kaasuhärpäkkeitä ole.)
Re: Kymyksiä Mitosta!
Kiitos paljon..täytyy hieman tutkia ja on vähän suuntaa mistä aloittaa! Molemmat valot valuvat ja valokytkimellä saa ne taas hieman ylös päin mutta menevät lopulta ala-asentoon kun hetken odottaa..pitkät päällä voi huoletta ajella kun ei häikäise vastaantulijoita!
Re: Kymyksiä Mitosta!
Kuinka lähtee xenonien sähköliitin irti umpiosta..oli ahdas paikka eikä näe kovin tarkasti että käännetäänkö liitintä vai miten se oli? Korkeudensäätömoottori on ilmeisesti siinä umpion päädyssä..vähän vaikea selittää mutta kuka tietää niin osaa kertoa! Löytyykö Mitoon varaosakuvastoa sekä huoltotiedostoa sähköisessä muodossa?
Re: Kymyksiä Mitosta!
uskoisin et sulla vika löytyy alustassa olevista kork.säätö antureista...
kantsis käydä luettaa vikakoodit ettet turhaan pura..
kantsis käydä luettaa vikakoodit ettet turhaan pura..
Re: Kymyksiä Mitosta!
Se on aikomuskin kunhan hommaan testikaapelit ensin ellei ensi hätään olis Täällä Mikkelin suunnalla jollain piuhoja? Voiko jostain ladata varaosa ja huolto-ohjelmaa Mitoon?
Re: Kymyksiä Mitosta!
Ole sitten varovainen ettet saa sähköiskua kun ropaat liittimien kanssa
Re: Kymyksiä Mitosta!
Kiitos Tomlau kun opastat mutta en nyt ihan noviisi ole kuitenkaan vaikka vois sellaisen kuvan saada minusta
..mielummin kysyn kuin mitään en autostani tiedä! Olisko pitänyt avata uusi topic kun kysymykseni ei liity oikeastaan mitenkään näihin aiempiin..sekä kyselin noiden huolto ja varaosa-ohjelmien perään? Moniin merkkeihin löytyy sellainen ja helpottaa tee-se-itse korjaajaa..miten ja mistä löytyy jokin komponentti autossa sekä vikakoodit ym.?

Re: Kymyksiä Mitosta!
kantsis varmaan kaveerata merkkikorjaamon heppujen kanssa...
kokemuksesta voin sanoa et helpottaa elämää
kokemuksesta voin sanoa et helpottaa elämää

Re: Kymyksiä Mitosta!
Off topic -huomiona tähän.
Mikäli Miton omistajilla on käytössään vain suomenkielinen omistajan manuaali/käyttöohjekirja/tms., kannattaa mahdollisesti hankkia myös englanninkielinen versio. Eilen availlessani kojelaudan sulakerasiaa, etsiskelin suomenkielisestä manuaalista mahdollisimman lähellä valmistajan ilmoittamaa tapaa avata rasia, mutta tulos oli aika hämmentävä. Jopa sen verran hämmentävä, että ohjeita lukiessa tajusi, että jotain puuttui.
Ylempänä suomenkielisen manuaalin kuva seuraavalla tekstillä:
"Kojelaudan sulakerasia. Päästäksesi käsiksi sulakkeisiin, laske kantta A (kuva 42) ja avaa kaksi kannen sisäistä pulttia. Sulakkeet sijaitsevat sulakerasiassa kuvan 43 mukaisesti."
Ja alempana englanninkielisen manuaalin kuva:
"Fuse box on dashboard. To access the fuses lower the lid A - fig. 42 and remove the cover B in the area C by releasing the inner retainers C and then the tabs D. fig."
En tiedä, onko näitä muitakin ja eroaako englanninkielinen ratkaisevasti esim. italiankielisestä versiosta.
Mikäli Miton omistajilla on käytössään vain suomenkielinen omistajan manuaali/käyttöohjekirja/tms., kannattaa mahdollisesti hankkia myös englanninkielinen versio. Eilen availlessani kojelaudan sulakerasiaa, etsiskelin suomenkielisestä manuaalista mahdollisimman lähellä valmistajan ilmoittamaa tapaa avata rasia, mutta tulos oli aika hämmentävä. Jopa sen verran hämmentävä, että ohjeita lukiessa tajusi, että jotain puuttui.
Ylempänä suomenkielisen manuaalin kuva seuraavalla tekstillä:
"Kojelaudan sulakerasia. Päästäksesi käsiksi sulakkeisiin, laske kantta A (kuva 42) ja avaa kaksi kannen sisäistä pulttia. Sulakkeet sijaitsevat sulakerasiassa kuvan 43 mukaisesti."
Ja alempana englanninkielisen manuaalin kuva:
"Fuse box on dashboard. To access the fuses lower the lid A - fig. 42 and remove the cover B in the area C by releasing the inner retainers C and then the tabs D. fig."
En tiedä, onko näitä muitakin ja eroaako englanninkielinen ratkaisevasti esim. italiankielisestä versiosta.
- Liitteet
-
- sulakerasia2.png
- (82.13 KiB) Tiedosto ladattu 2583 kertaa
-
- fusebox2.png
- (81.56 KiB) Tiedosto ladattu 2583 kertaa
Re: Kymyksiä Mitosta!
Monta kertaa on toivomisen varaa noissa suomennoksissakin ja varsinkin jos kääntäjä ei tiedä tekniikasta mitään voi antaa osille outoja nimityksiä! Itseltäni tuo lähti koko paneelin kanssa..näyttäis ettei lähde pelkkä kotelo ainakaan kovin helposti..yritin mutta lähtikin paneelin kanssa ja meni takaisin paikoilleen ihan nätisti!