Jaahas. Wetteri perui tämänpäiväisen jarru- ja laakeriremontin ja seuraava aika menisi useamman viikon päähän, joten säästetään hieman ja viedään ensi viikolla Muukkoselle. Saa samalla tarkistaa sen jakolaatikkoremontin alustavasti. Maahantuojan mukaan laakeri voi mennä 150 tkm ajetusta autosta ja on "normaalia" ja vetosivat johonkin aiempaan kuluttaja-asiamiehen päätökseen.
Perjantaina illalla ja nyt aamulla kehonsiirrin piippasi että mäkilähtöavustin ja ajonvakautus on poissa pelistä. Uusintastartin jälkeen katoaa. Molemmilla kerroilla tuo tuli kun painoi jarrua pidemmän vakkari päällä siivun jälkeen. Kosteusongelmia? Jarrupaloissa on ainakin tavaraa vielä jäljellä.
Hämis kirjoitti:Perjantaina illalla ja nyt aamulla kehonsiirrin piippasi että mäkilähtöavustin ja ajonvakautus on poissa pelistä. Uusintastartin jälkeen katoaa. Molemmilla kerroilla tuo tuli kun painoi jarrua pidemmän vakkari päällä siivun jälkeen. Kosteusongelmia? Jarrupaloissa on ainakin tavaraa vielä jäljellä.
Risa ABS anturi tai sen liitin?
Mulla oli joskus vastaava tilanne vuosia sitten, eli yleensä jarruttaessa tuli tekstit ruutuun ja vieläpä hyvin satunnaisesti. Syynä oli rikkinäinen anturi.
Eipä ole vermeitä lukea koodeja. Viikonloppuna ei ainakaan nurkkapyörityksessä vinkunut mistään vioista, vaikka tuli välillä runtastua jarrua oikein huolella.
Ainoastaan tuon matka-ajon jälkeen olen saanut tuon aikaiseksi.
Hämis kirjoitti:Perjantaina illalla ja nyt aamulla kehonsiirrin piippasi että mäkilähtöavustin ja ajonvakautus on poissa pelistä. Uusintastartin jälkeen katoaa. Molemmilla kerroilla tuo tuli kun painoi jarrua pidemmän vakkari päällä siivun jälkeen. Kosteusongelmia? Jarrupaloissa on ainakin tavaraa vielä jäljellä.
mulla tuli nuo ilmotukset kun olin jättäny kässärin duunis päälle ja kotiin lähties toinen takapyörä jääty ja jumitti
Hämis kirjoitti:Olisikohan jarrupolkimen katkaisija menossa? Vakkarilla ajaessa kun painaa eka kytkimen pohjaan, ei oireita. Jarrulla piippaa ja tekstit ruutuun.
Viallinen jarrupolkimen katkaisija taitaa tehdä ennemmin sen ettei vakkari pysy päällä. Voihan sitä kokeilla niin, että käynnistelee autoa vaihde vapaalla painaen pelkästään jarrua. Ei pitäisi lähteä käyntiin jos jarrun katkaisija pätkii.
Saman pätkimisen kyllä huomaa vaikka jarruvaloista.
Kyllähän sillä mukava on matkaa ajella. Ajattelin vain päästä tällä kertaa vähän kepeemmällä kulutuksella, mutta toisaalta ei haluaisi jännätä koko matkaa.
Sit voidaan todeta että googlekaan ei voi tässä auttaa, koska noin yleisluontoinen vikakoodi kuin "cruisessa vikaa" ei paljoa auta kun omistaja tietää jo että cruisessa on vikaa
Ei paljoa auta kuin yrittää selvittää mitä häikkää muilla on yleensä ollut vakkarin kanssa ja yrittää tutkia voiko olla kyse samoista asioista.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
Evoluxione kirjoitti: Tosin tässä homman selventämisessä selvisi lisäksi että aiemmin heille mainitsemaani vikaa(nykiminen tasakaasulla kylmänä) olikin sitten lähdetty metsästämään ja löydetty tuo vikakoodi. Elikkäs kertokaas tietäjät mitä tämä vikakoodi pitää sisällään: P0575. Puhuivat jotain vakkarista mutta en ottanut selkoa että mitä tarkalleen meinasi.
Kettinki venunu. Ihan vain anti-tietäjän villi veikkaus.
jkk kirjoitti:^^mulla herjas kilvenvaloa, napakka kopautus niin toimi taas
Kuulostaa samalta miten korjasin tänään ilmoituksen parkkivalosta
Ja sitten kysymys taas : Pidemmän aikaan on oikean puoleiset pissa suuttimet vuotanu pesunestettä ja tollein vielä kuplii.. välillä myös vaikka ei käyttäisikään pesureita. Olisiko hajua mistä tälläinen itku mahtaa johtua? Jääkarhua menee hukkaan!
Shuttle kirjoitti:Itsellänihän resonoi kattovalopaneeli edessä. En ole sitä irroittanut näin talvikeleillä, kun pelkään et menee muovinipsut poikki... toinen ikävä mutta onneksi kohtalaisen harvoin tuleva resonointi kuuluu ikään kuin mittaristosta, siitä kierroslukumittarin "takaa". Veikkaisin itse lämpölaajenemista syyksi siihen...
quppe kirjoitti:
Ja sitten kysymys taas : Pidemmän aikaan on oikean puoleiset pissa suuttimet vuotanu pesunestettä ja tollein vielä kuplii.. välillä myös vaikka ei käyttäisikään pesureita. Olisiko hajua mistä tälläinen itku mahtaa johtua? Jääkarhua menee hukkaan!
Sama vaiva, Kait siellä on joku venttiili joka aukeaa kun tulee tarpeeksi painetta ja sulkeutuu, kun paine laskee. en ole rakenteeseen paneutunnut 159;n kohdalta, kun en niin vakavaksi tuota "ominaisuutta" ole kokenut
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Shuttle kirjoitti:Itsellänihän resonoi kattovalopaneeli edessä. En ole sitä irroittanut näin talvikeleillä, kun pelkään et menee muovinipsut poikki... toinen ikävä mutta onneksi kohtalaisen harvoin tuleva resonointi kuuluu ikään kuin mittaristosta, siitä kierroslukumittarin "takaa". Veikkaisin itse lämpölaajenemista syyksi siihen...
Mulla on sama vika. Mitenköhän tuon sais poijes?
Mulla resonoi se takaluukun katkaisija - näyttäisi siltä että sitä "tukeva" jousi(?) tai muu vastaava on nappulan takaa pettänyt ja se onkin ns. omalla painollaan paikoillaan. On siis kiinni ja toimii, mutta hervottoman löysä kun vertaan vierellä oleviin katkaisijoihin. Täytyy tuo jossain vaiheessa ottaa auki ja katsoa kuinka tuo on toteutettu...
quppe kirjoitti:
Ja sitten kysymys taas : Pidemmän aikaan on oikean puoleiset pissa suuttimet vuotanu pesunestettä ja tollein vielä kuplii.. välillä myös vaikka ei käyttäisikään pesureita. Olisiko hajua mistä tälläinen itku mahtaa johtua? Jääkarhua menee hukkaan!
Sama vaiva, Kait siellä on joku venttiili joka aukeaa kun tulee tarpeeksi painetta ja sulkeutuu, kun paine laskee. en ole rakenteeseen paneutunnut 159;n kohdalta, kun en niin vakavaksi tuota "ominaisuutta" ole kokenut
Täällä osa 7
71718908
Kohtuullisen kallis, jäänyt sen takia hankkimatta.
Kertokaapas tietäjät, että mikä varustepaketin osa -07 2.2 JTS varttiysissä tuo mukanaan palaneiden polttimoiden varoitukset? Pari kertaa ollut takavalo palanut eikä siitä ole mitään varoitusta näkynyt. Oma yksilö on siitä poikkeuksellinen, että tarinan mukaan siitä on tilausvaiheessa jäänyt ruksi jostain varustepaketin kohdasta ja mm. VDC/ASR puuttuu kokonaan. (Jännä näin talvella, mutta eipähän vilku mittaristossa mitään vaikka vähän sudittelisikin.)
Marutei kirjoitti:Oma yksilö on siitä poikkeuksellinen, että tarinan mukaan siitä on tilausvaiheessa jäänyt ruksi jostain varustepaketin kohdasta ja mm. VDC/ASR puuttuu kokonaan. (Jännä näin talvella, mutta eipähän vilku mittaristossa mitään vaikka vähän sudittelisikin.)
jotenkin outo ajatus että tuota olisi edes saanut ilman VDC:tä...
Akrabadabra kirjoitti:Mulla on sama vika. Mitenköhän tuon sais poijes?
Onko sinulla se tietyllä kierrosluvulla? Itselläni sen kuulee noin 2300 - 2700 välimaastossa. Talvella sitä ei juurikaan esiinny, mutta kesäisin jos lähtee ajamaan varjoisasta paikasta, se tulee kyllä esille. Meneeköhän siitä ilmastoinninputki tms. takaa joka lauhduttaa sitä tai jotain vastaavaa... olen yrittänyt painella ja vaikka mitä sitä mittaristoa muttei vaikutusta.
quppe kirjoitti:Ja sitten kysymys taas : Pidemmän aikaan on oikean puoleiset pissa suuttimet vuotanu pesunestettä ja tollein vielä kuplii.. välillä myös vaikka ei käyttäisikään pesureita. Olisiko hajua mistä tälläinen itku mahtaa johtua? Jääkarhua menee hukkaan!
Jooh, vuotaa nuo itsellänikin, mutten ole jaksanut välittää. Mahtaako muuten vuotoa esiintyä etuvalojen suutimista, jos nippaisee sulakkeen niistä irti? Olettaen että 159:ssä sellainen löytyy.
jkk kirjoitti:^^ja^^^eiks ajonvakautusjärjestelmä oo pakollinen nykyautois jostain vuodesta eteenpäin vai oonko ymmärtäny jotain väärin?
Ja eikös jokikisessä 159:ssä mahda kuitenkin olla se nappi paikoillaan siinä vaihdekepin vieressä? Johan tuo oli vakiona jokaisessa 156:ssa (olikos 2002 ettiäpäi?), joten tuntuisi oudolta, että seuraajasta moinen otettaisi pois. Kaikki nuo kannetkin kun myydään manuaalilootille on sen napin kanssa.
quppe kirjoitti:
Ja sitten kysymys taas : Pidemmän aikaan on oikean puoleiset pissa suuttimet vuotanu pesunestettä ja tollein vielä kuplii.. välillä myös vaikka ei käyttäisikään pesureita. Olisiko hajua mistä tälläinen itku mahtaa johtua? Jääkarhua menee hukkaan!
Sama vaiva, Kait siellä on joku venttiili joka aukeaa kun tulee tarpeeksi painetta ja sulkeutuu, kun paine laskee. en ole rakenteeseen paneutunnut 159;n kohdalta, kun en niin vakavaksi tuota "ominaisuutta" ole kokenut
Täällä osa 7
71718908
Kohtuullisen kallis, jäänyt sen takia hankkimatta.
Joo itkeköön rauhassa jatkossakin.. eli yksi ominaisuus taas lisää 159:iin
Marutei kirjoitti:Kertokaapas tietäjät, että mikä varustepaketin osa -07 2.2 JTS varttiysissä tuo mukanaan palaneiden polttimoiden varoitukset? Pari kertaa ollut takavalo palanut eikä siitä ole mitään varoitusta näkynyt. Oma yksilö on siitä poikkeuksellinen, että tarinan mukaan siitä on tilausvaiheessa jäänyt ruksi jostain varustepaketin kohdasta ja mm. VDC/ASR puuttuu kokonaan. (Jännä näin talvella, mutta eipähän vilku mittaristossa mitään vaikka vähän sudittelisikin.)
Shuttle kirjoitti:Jooh, vuotaa nuo itsellänikin, mutten ole jaksanut välittää. Mahtaako muuten vuotoa esiintyä etuvalojen suutimista, jos nippaisee sulakkeen niistä irti? Olettaen että 159:ssä sellainen löytyy.
Otin sulakkeen irti ja itkeminen minimoitui. Välillä näkyy pikkaisen tiputtavan, mutta ei niin pahasti kuin ennen.
^Hyvä uutinen tuo... noitten valojen peseminen kun muutenkin on kyseenalaista. Ainakaan en ole huomannut, että se auttaisi siihen pinttyneeseen kerrokseen mikä näillä keleillä tulee... paras kikkavitonen on edelleenkin kostutettu kahvisuodatin noiden pesemiseen. Ja säästää varmasti aika mukavat määrät pesuvettä!
jkk kirjoitti:^^ja^^^eiks ajonvakautusjärjestelmä oo pakollinen nykyautois jostain vuodesta eteenpäin vai oonko ymmärtäny jotain väärin?
Ja eikös jokikisessä 159:ssä mahda kuitenkin olla se nappi paikoillaan siinä vaihdekepin vieressä? Johan tuo oli vakiona jokaisessa 156:ssa (olikos 2002 ettiäpäi?), joten tuntuisi oudolta, että seuraajasta moinen otettaisi pois. Kaikki nuo kannetkin kun myydään manuaalilootille on sen napin kanssa.
Joo on siinä dummy-nappi jossa ei ole mitään kuvaa eikä painu alas. Jos renkaat sutii, niin mitään ei vilku mittaristossa, reipas käsijarrukäännös luisulla ei aiheuta mitään rutinoita/vilkutuksia. Jos pääsen johonkin miittiin, niin tätäkin ihmettä voi tulla sitten katselemaan. Käsittääkseni lähes kaikki 159:t on varustettu VDC:llä, koska se on kuulunut vakiovarusteisiin (=valittu listalta aina kun sellainen on tilattu tehtaalta.) Päättelen sen olleen "lisävaruste" koska ohjekirjassa lukee näin VDC:n kohdalla: (for versions / markets where provided) http://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/A ... ndbook.pdf Ohjekirjan sivu 110. PDF-selaimen sivu 111.
Onkos kenelläkään hajua selviääkö jollain diagnoosisoftalla auton aivoista jotain tietoa esim noiden rikkinäisten polttimoiden ilmoituksista? Voiko siellä olla joku on/off asetus, että näyttääkö ilmoituksen rikkinäisistä vai ei?
Marutei kirjoitti:Onkos kenelläkään hajua selviääkö jollain diagnoosisoftalla auton aivoista jotain tietoa esim noiden rikkinäisten polttimoiden ilmoituksista? Voiko siellä olla joku on/off asetus, että näyttääkö ilmoituksen rikkinäisistä vai ei?
Ei saa ainakaan autocomin softalla päälle/pois noita ilmoituksia. Mitään aiheeseen liittyvää säädettävää ei löydy.
Onko kenelläkään 1.9/2.2 JTS koneisen 159:n kanssa ollut ongelmaa kampiakselin jakopäänpuoleisen stefan kanssa? Vaihdoin omaan laatikkoöljyt ja näyttä kampuran stefa ruikkivan melko lailla... minkähänlainen on vaihtaa?
Toinen mikä kiinnitti huomion on se, että laatikossa oli ilmesesti ATF:t sisällä???
Marutei kirjoitti:Onkos kenelläkään hajua selviääkö jollain diagnoosisoftalla auton aivoista jotain tietoa esim noiden rikkinäisten polttimoiden ilmoituksista? Voiko siellä olla joku on/off asetus, että näyttääkö ilmoituksen rikkinäisistä vai ei?
alfa 156 v6 kirjoitti:Ei saa ainakaan autocomin softalla päälle/pois noita ilmoituksia. Mitään aiheeseen liittyvää säädettävää ei löydy.
newport kirjoitti:laatikossa on selenian öljyt jotka on väriltään punaista...ei siis atf.
Ok, no se sitten selittää tuon punaisen värin Ajattelin jo että joku oli päässy lorottamaan oma-alotteisesti ATF:t sisään, paikalliset korjaamot on tuota konstia harrastanut männä vuosina paljonkin.
Positiivista oli tietty se, että olivat vielä punaiset nuo öljyt.. eikä ihan kauhean mustuneet.
Oikeasta etukulmasta kuuluu kolinaa, jousituksen kiinnitys osa ylhäällä on vaihdettu, mutta kolina jatkuu. Katsastuksessa ei löydetty mittään löysää, eikä asentaja löydä syytä kolinaan. Autossa on Helmi vaihtoauto takuu ja myös Frakus takuu. Koiran luu ei aiheuta todennäköisesti kolinaa. Mikä kolinan mahdollisesti aiheuttaa?
Kolina kuuluu kun on epätasaista esim. nimismiehen kiharaa, tai vastaavaa, kolinaa ei kuulu vasemmalta puolelta.
Oisko ylätukivarsi?
Sisäpään pusla jos on mennyt huonoksi niin sitä on niin katsastusmiehen tai korjaamosedän aika vaikea löytää. Ei kovin kallis eikä vaikea vaihtaa vaikkei takuu kattaisikaan.
Mitä ohjaustehostimen nestettä olette käyttäneet Alfassa? Vaihdan huomenna tehostimen säiliön. Vaihtuuko seuraavasti, vai onko otettava huomioon jotain muuta?
- Nesteiden imeminen säiliöstä
- Säiliön pultit auki
- Letkut irti, onko normaali klemmarit vai ns. hohtimilla kiristettävät kertakäyttöklemmarit
- Säiliö irti
- Uuteen säiliöön letkut kiinni + klemmarit
- Säiliön pulttaus paikoilleen
- Nestettä MAX rajaan
- Ilmaus kääntelemällä rattia laidasta laitaan
- Nestettä uusiksi ylärajaan
^^
Klemmarit on oletettavasti mallia Click tai Click-R. Eli omalla työkalullaan toimivat uudestaankin... Tai pihdit-taltta-virityksellä. Työkalun saa vaikkapa Kingin tuotteita myyvältä lafkalta (esim. Fixus), mutta tuskin on ilmainen - omastani maksoin muistaakseni 20eur.
Rema kirjoitti:Oikeasta etukulmasta kuuluu kolinaa, jousituksen kiinnitys osa ylhäällä on vaihdettu, mutta kolina jatkuu. Katsastuksessa ei löydetty mittään löysää, eikä asentaja löydä syytä kolinaan. Autossa on Helmi vaihtoauto takuu ja myös Frakus takuu. Koiran luu ei aiheuta todennäköisesti kolinaa. Mikä kolinan mahdollisesti aiheuttaa?
Kolina kuuluu kun on epätasaista esim. nimismiehen kiharaa, tai vastaavaa, kolinaa ei kuulu vasemmalta puolelta.
Omasta vaihdettiin vakaajaan pystytangot. Oli niin pieni välys, ettei löytynyt, kun Alfa-ammattilaisen toimesta. Moni sitä jäljitti. Kolina oli suuri.
Käys kattomassa Ulvilan autohuollosta, se on siinä nurkilla.
Sieltä itse muistaakseni hain kun ei ollut muualla.
Oma TS ainakin ulvoi pakkasella tuolla mobililla