Halvimpien, eli suomalaisten suosimien osalta se meni aikoinaan juuri näin. Etelä-Italiassa tehtiin halvimmat osat. Nykyisin sen paikan on tainneet ottaa Kauko-Idän tehtaat.Tuomas K kirjoitti:Italialaiset tarvikeosat on yleensä niitä kaikkein paskimpia.
Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi
Valvoja: Moderators
- mutt
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Kaverin luona korjaamassa tämän astianpesukonetta.
minä, jos tämä laite olisi Italialainen niin eikö meidän pitäisi haukkua sitä maahan?
hän, Italialainen ei ikinä toimi pitkään.
Jatkoin siinä purkaamista sillä aika kun toinen meni hakeen työkaluja ja huomasin oven reunassa olevan tarran. ARISTON, MADE IN ITALY. Kerroin hauskasta löydöstä kaverin palattua ja naurettiin siinä vähäsen.
Kone kasattuna vain sivupaneelit puuttuen laitettiin se käyntiin kun mitään vikaa ei löytynyt. Aristoni alkoi toimia täydellisesti.
minä, kuinka vanha tää on?
hän, 9 vuotta.
minä, nostan hattua tän ikäiselle toimivalle astiakoneelle!
Tämä kaveri on ollut Toyotalla automyyjänä aikaisemmin monta vuotta ja kertoi kuinka usein oli kuullut essoasiakkaita kehuvan tojonsa kestävyydestä jonka jälkeen tämä oli mennyt maahantuojan järjestelmään ja tarkistanut rekisterinumeron perusteella näiden kestävyyden jossa löytyi mm. uusittuja sylinterikanseja jne.
minä, jos tämä laite olisi Italialainen niin eikö meidän pitäisi haukkua sitä maahan?
hän, Italialainen ei ikinä toimi pitkään.
Jatkoin siinä purkaamista sillä aika kun toinen meni hakeen työkaluja ja huomasin oven reunassa olevan tarran. ARISTON, MADE IN ITALY. Kerroin hauskasta löydöstä kaverin palattua ja naurettiin siinä vähäsen.
Kone kasattuna vain sivupaneelit puuttuen laitettiin se käyntiin kun mitään vikaa ei löytynyt. Aristoni alkoi toimia täydellisesti.
minä, kuinka vanha tää on?
hän, 9 vuotta.
minä, nostan hattua tän ikäiselle toimivalle astiakoneelle!
Tämä kaveri on ollut Toyotalla automyyjänä aikaisemmin monta vuotta ja kertoi kuinka usein oli kuullut essoasiakkaita kehuvan tojonsa kestävyydestä jonka jälkeen tämä oli mennyt maahantuojan järjestelmään ja tarkistanut rekisterinumeron perusteella näiden kestävyyden jossa löytyi mm. uusittuja sylinterikanseja jne.
- maybetomorrow
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Kun olin polvenkorkuinen, meiltä kosahti Aristonin pyykkikone 18 vuoden iässä. Onkohan ne kaikki kasattu Italiassa?
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- Toner
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
Työ/koulukaverin vaimo oli nähnyt, kun ajelin rouvan Alfalla. Olipa kuulemma tokaissut tämän jälkeen, että kaikesta paskasta sitä ihminen innostuukin...
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- Tiphookki
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Tässä kun on sukulaisia/tuttuja nähnyt kun käy kotikonnuilla, niin yleisin kysymys on: "Miten uus auto on toiminut / Miten Alfa on toiminut?". Viimeisimmälle kysyjälle vastasin: "Miksi multa kysytään tuota samaa? Voin kertoa sulle että vakavin vika on MAP-anturin vaihto."
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
Viimeksi mulle urpoili kiijailija. Puhuttiin siita etta onkohan tiet ajokelpoisia (edellisena iltana oli myrsky). Muija v-uili etta "Ma oon asunut ita-islannissa koko ikani ja ma en ikina menisi alfaroomejolla ajamaan tuonne".
Kiehuin pahan kerran ja vastasin "Mun Alfa kykenee moneen asiaan johon sun kiija (vanha Ceed) ei pysty"
Kiehuin pahan kerran ja vastasin "Mun Alfa kykenee moneen asiaan johon sun kiija (vanha Ceed) ei pysty"
- jkk
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
samaa on nyt multakn kyselty. ja kun vastaan että hyvin on toiminut ei ongelmaa niin ilmeet harmistuu- mutta kun jatkaa ja kertoo että tosin uks korjaamokeikka ollut niin tas ilmeet kirkastuu- ja sitten kun vielä jatkoin ja kerroin että perus huolto vaan niin taas ilmeet harmistuuTiphookki kirjoitti:Tässä kun on sukulaisia/tuttuja nähnyt kun käy kotikonnuilla, niin yleisin kysymys on: "Miten uus auto on toiminut / Miten Alfa on toiminut?". Viimeisimmälle kysyjälle vastasin: "Miksi multa kysytään tuota samaa? Voin kertoa sulle että vakavin vika on MAP-anturin vaihto."
viimesen puolivuotta appi on vittuilut urakalla alfasta tyyliin "alfat pitää ajaa seinään" "alfoja pitää potkia" "alfa mätäneen niin ettei huomaakaan" ym lapsellisuuksia .Mutta kun viikonloppuna kun heitin hänet ja anopin konserttiin niin äijä istu takapenkillä ihan hiljaa ja kiltisti maisemia katsoen. anoppi kilju turun motarilla että ei saa ajaa tuhattajasataa kun vetäsin kiihdytyskaistalla 110 mittariin jotta pääsee mukavasti liikenteen sekaan ymmärrän, niiden obelixilla menee se 25 sekkaa (sarkasmia)
- h_lauri
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
^Viskasin tyttären kahta kaveria Suomenojalle ja Tuomarilan kiihdytyskaistalla lapun lattiaan. Takapenkiltä kuului "nyt lähti turbo päälle". Hitto et toi o kiva vehjas...
- pitkämies
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Tamperelaista ilmeisesti vituttaa jos liikenteessä on "kalliimpi" auto kun mitä Hänellä on.....Poistuin puuhatallilta iltasella ja liityin Ylöjärveltä Tampereelle menevään liikennevirtaan... Alla siis just pesty ja hoidettu Lancia Thesis joka nyt siis n. 9 vuotias ja 200tkm ajettuna edustanee varmastikin sitä "premium 100000+ eur"/hintaluokkaa Suomessa??..... 10000 anyone.......No joo mut useissa liikennevaloissa aivan perseessä kiinni roikkui citikka C5 farmari joka sit viimeinkin meni ohi hiukan ennen RaviRadan valoja.....Kaverin "turvaväli" jatkuvasti noin 2,2metriä.....K.o valoissa Sankari vasemmalla kaistalla ja minä laskettelen oikealle.....Valojen vaihduttua vihreiksi tämä räntäratojen fernandoalonso polkee hoodeeiinsä sellaiseen kyytiin että on jopa useita satoja metrejä edelläni odottamassa kun Lielahden valot vaihtuvat taas vihreiksi......HUOH! Mistä näitä KotiRäikkösiä oikeen sataa?? Miksi ne luulevat että olen joka ikinen kerta valmis johonkin MenetäKorttisiLiikennevaloissaKiihdykseen?? ......-Syvä Huokaus-.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Alfissimo
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Tuohon "et varmana mene ohi"-käytökseen riittää Lahden alueella ihan tuollainen vanha eikä edes niin siisti 156nenkin. Täällä kun on näitä kaksi kaistaa samaan suuntaan-väyliä useampia, joka siis ei tarkoita liikenteen automaattista sujumista, niin vaikka ei olisi edes menossa ohi, mutta muuten vain vaihdat itsellesi sopivammalle kaistalle tulevaa kääntymistä ajatellen, niin se aiemmin edessä olleen auton vauhti yllättäen kiihtyy, vaikka edellisen kolme kilometriä se on just nyhjännyt rajoituksen mukaan.
En tiedä, tarvitseeko tuohon perseilyyn olla edes ruma Alfa tai hieno Thesis, kun samaa on tapahtunut iät ja ajat niin Fiiatilla kuin Pösöilläkin ajellessa .
En tiedä, tarvitseeko tuohon perseilyyn olla edes ruma Alfa tai hieno Thesis, kun samaa on tapahtunut iät ja ajat niin Fiiatilla kuin Pösöilläkin ajellessa .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Abarth
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
^^
Jos sillä oli vaan olevinaan kova kiire?
Jos sillä oli vaan olevinaan kova kiire?
-
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Ilmeisesti suureksi onnekseni minulla on tuo "Fiat"Alfa. Nimittäin positiivista palautetta on tullut 99% yksi kevyt vinoiluna otettava kommentti joka sekin Alfaharrastajalta. Viimeksi perjantaina ystäväni oli kyydissä ei omien sanojensa mukaan "pysty keksimään vikoja" MiTosta. Kehui ulkonäköä, sisustaa, "tilbehöörejä" ja tilojakin !. Kuulemma väljempi kuin oma Crv:nsä etutiloiltaan. Tykkäsi kaikinpuolin, ainoastaan peräpäätä hieman yritti moittia jolloin vaihdoinkin puheenaihetta
- Smacket
- Car(s): 159 2.4 JTDm
^ Punto Romeo
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Jalamari
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Katsastusmies tykkäs GTVstä niin paljon, että kun oli saanut tarkastusrutiinin suoritettua, tuumas, että käyn vielä heittämässä pienen lenkin.
Tosin, saattoihan syynä oikeasti olla se, ettei kolinan syy selvinnyt. Enkä muuten saanut leimaakaan.
Tosin, saattoihan syynä oikeasti olla se, ettei kolinan syy selvinnyt. Enkä muuten saanut leimaakaan.
- Tazio
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
"Hyvin erikoista" "ja näkisit sen auton, ajaa näillä pakkasilla Alfalla!" "Sekaisin on raukka"
Kahden kollegan sananvaihto allekirjoittaneesta kun vastasin esitettyyn kysymykseen missä kalvosinnapit ovat ja miksi rannekello on hihan päällä.
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Kahden kollegan sananvaihto allekirjoittaneesta kun vastasin esitettyyn kysymykseen missä kalvosinnapit ovat ja miksi rannekello on hihan päällä.
-Tazio
"Eihän ne pakkasilla edes toimi, kun ne on Italiassa tehty!" - "Etsä voi ajaa pitkää matkaa talvella sillä, jättää tielle ja mitäs sitten?" Ja muuta sellaista, kun duunin puolesta tolla suhailen... Jos ei lasketa keskikulutusta, on toi oiva matka-auto 1-2 hengelle.
- Ricambi
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Onhan se niin että jos aina menisi mukaan näihin Tampesterissä niin kyllähän sitä saisi melkein joka päivä näiden kinnereiden kanssa kisailla... . Tänään Hervannasta lähtiessä liikennevaloista Bemari joka oli takana jäi sutimaan ja luuli että edes kiihdyttelin tuli sitten perään ja siinä yhdessä kurvassa sitten kaasutin kevyesti ja tämä kinneri oli siinä vaiheesa sivuluisussa kun taas nelivetoinen vetää mutkan eleettömästi suorana, tämä oli niin helmi tilanne... , ja tosiaan vauhtia ei tarvinnut edes nostaa yli sallitun.pitkämies kirjoitti:Tamperelaista ilmeisesti vituttaa jos liikenteessä on "kalliimpi" auto kun mitä Hänellä on.....Poistuin puuhatallilta iltasella ja liityin Ylöjärveltä Tampereelle menevään liikennevirtaan... Alla siis just pesty ja hoidettu Lancia Thesis joka nyt siis n. 9 vuotias ja 200tkm ajettuna edustanee varmastikin sitä "premium 100000+ eur"/hintaluokkaa Suomessa??..... 10000 anyone.......No joo mut useissa liikennevaloissa aivan perseessä kiinni roikkui citikka C5 farmari joka sit viimeinkin meni ohi hiukan ennen RaviRadan valoja.....Kaverin "turvaväli" jatkuvasti noin 2,2metriä.....K.o valoissa Sankari vasemmalla kaistalla ja minä laskettelen oikealle.....Valojen vaihduttua vihreiksi tämä räntäratojen fernandoalonso polkee hoodeeiinsä sellaiseen kyytiin että on jopa useita satoja metrejä edelläni odottamassa kun Lielahden valot vaihtuvat taas vihreiksi......HUOH! Mistä näitä KotiRäikkösiä oikeen sataa?? Miksi ne luulevat että olen joka ikinen kerta valmis johonkin MenetäKorttisiLiikennevaloissaKiihdykseen?? ......-Syvä Huokaus-.....
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- palkus
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Töissä kolleega kyseli, että milläs ajelisit, jos kaikki alfat haihtuis taivaan tuuliin. Vastasin sitten siehen, että hevosella tai mopo-autolla. Keskustelun kuullut kolmas osapuoli kyseli parin tunnin jälkeen, että mikäs se sellainen viistoperämalli oikein on ja pläräs kuumeisesti nettiä. Breran oli nähny.
- Aquatica
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
^
Meillä on koulutuksessa yksi iäkkäämpi herrasmies opettajana (ollut ensikuussa kai 50v talossa). Ajelee isolla Volvolla, aina aamuisin rutiini kulkee about näin:
"Hyvää huomenta" <kävelee muutaman askeleen hallia kohti> "Volvo on hyvä auto!" - jos olen paikalla, niin parin askeleen jälkeen tulee vielä "Alfakin on ihan hyvä auto"
BMW, Sitikka ja Tojota ei kuulu listalle
Meillä on koulutuksessa yksi iäkkäämpi herrasmies opettajana (ollut ensikuussa kai 50v talossa). Ajelee isolla Volvolla, aina aamuisin rutiini kulkee about näin:
"Hyvää huomenta" <kävelee muutaman askeleen hallia kohti> "Volvo on hyvä auto!" - jos olen paikalla, niin parin askeleen jälkeen tulee vielä "Alfakin on ihan hyvä auto"
BMW, Sitikka ja Tojota ei kuulu listalle
- MarcusV
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Mä oon alkanu kertomaan aina alfan huolloista niille jotka dissas kun vaihdoin takas alfaan.. Tyyliin "Taas se vitun paska on pajalla"
Sit sieltä tulee sellanen tyytyväinen "Mitäs mä sanoin virneellä höystetty: noh mitäs kävi?" Ilme muuttuu kun sanoo että on niin paska auto kun jakohihna pitää vaihtaa 60tkm välein tai "Öljytkin pitää vaihtaa välillä puhtaisiin"
Tietty auttaa se kun on sattunu luotettava yksilö kohdalle, puuta koputtaen
Sit sieltä tulee sellanen tyytyväinen "Mitäs mä sanoin virneellä höystetty: noh mitäs kävi?" Ilme muuttuu kun sanoo että on niin paska auto kun jakohihna pitää vaihtaa 60tkm välein tai "Öljytkin pitää vaihtaa välillä puhtaisiin"
Tietty auttaa se kun on sattunu luotettava yksilö kohdalle, puuta koputtaen
- matti_vuorio
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Täälläpäin noita Alffoja oli parhaillaan ajossa 7kpl, mikä on 1300 asukkaan kunnassa paljon. Lopputulos on, että näitä ei noteerata tai kommentoida mitenkään. Määrä on tuosta parilla autolla tippunut, mutta silti hyvänä päivänä keskustan panorama-kuvassa näkyy samanaikaisesti parkissa GTA, Mito ja Giulietta.
Kotipuolessa kulki aikoinaan työntekijä Alfa 75 1.8 turbolla. Työnantaja joutui sitten joku kerta lainaamaan tätä käydäkseen hakemassa jotain tavaraa kotoa. Reissun jälkeen haukkui Alfan ajettavuuden maan rakoon ja muutenkin huonoksi autoksi. Omistajalta sitten jälkikäteen kuulin, että Alfa oli menny jokaisen risteyksen kahvassa ja oli pari kertaa meinannu karata lapasesta. Siinä kun on siellä oikean jalan alla poljin, mikä laittaa takarenkaat pyörimään. Tätä lisävarustetta ei ollu asennettu siihen 45kw 1.6D Passattiin, millä työnantaja normaalisti ajoi
Kotipuolessa kulki aikoinaan työntekijä Alfa 75 1.8 turbolla. Työnantaja joutui sitten joku kerta lainaamaan tätä käydäkseen hakemassa jotain tavaraa kotoa. Reissun jälkeen haukkui Alfan ajettavuuden maan rakoon ja muutenkin huonoksi autoksi. Omistajalta sitten jälkikäteen kuulin, että Alfa oli menny jokaisen risteyksen kahvassa ja oli pari kertaa meinannu karata lapasesta. Siinä kun on siellä oikean jalan alla poljin, mikä laittaa takarenkaat pyörimään. Tätä lisävarustetta ei ollu asennettu siihen 45kw 1.6D Passattiin, millä työnantaja normaalisti ajoi
-
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Poliisiauton takapenkiltä käyty keskustelu poliisien kanssa:
Poliisi1: Onko tuo dieseli?
Minä: Ei, bensakoneella. Dieselit on JTD.
Poliisi1: Aha, miten ontoiminut, onko ollut vikoja.
Minä: Ei ole ollut.
Poliisi1: Että luottoa Alfaan löytyy?
Minä: Joo, kyllä löytyy. Meillä onkin näitä kolme kappaletta.
Poliisi2: Että oikein harrastaja!
Minä: Niin kai sitä voisi luonnehtia.
Poliisi1: Onko tuo dieseli?
Minä: Ei, bensakoneella. Dieselit on JTD.
Poliisi1: Aha, miten ontoiminut, onko ollut vikoja.
Minä: Ei ole ollut.
Poliisi1: Että luottoa Alfaan löytyy?
Minä: Joo, kyllä löytyy. Meillä onkin näitä kolme kappaletta.
Poliisi2: Että oikein harrastaja!
Minä: Niin kai sitä voisi luonnehtia.
- Alfissimo
^...
poliisi: jaa se sakko on tulojen perusteella xxx verran. Kiistättekö?
Heme: en
Poliisi: ja allekirjoitus tuonne viivalle.
poliisi: jaa se sakko on tulojen perusteella xxx verran. Kiistättekö?
Heme: en
Poliisi: ja allekirjoitus tuonne viivalle.
-
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Juurikin näin
- jkk
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa 159 2,2 jts
pientä kommenttia taas tullut:
kolleega: ihmeen puhtaana sun auto pysyny vaikka on musta, tsiigaa mun valkosen auton konepeltiä : (sen näkönen et olis joku vetäny ripulipaskat vauhdissa)
-niinno, mä en aja toisten perseessä kii
tänään muijani kommentoi kun ajettiin aamun varhaisina tunteina:
muija: sustahan on tullut ihan audikuski
minä: häh mitennii?
muija: oot vissiin unohtanu et meijän autossa on vakiona vilkut
minä: no kelle mä vilkutan, puille vai?
- oltiin ainoita tienkäyttäjiä...
kolleega: ihmeen puhtaana sun auto pysyny vaikka on musta, tsiigaa mun valkosen auton konepeltiä : (sen näkönen et olis joku vetäny ripulipaskat vauhdissa)
-niinno, mä en aja toisten perseessä kii
tänään muijani kommentoi kun ajettiin aamun varhaisina tunteina:
muija: sustahan on tullut ihan audikuski
minä: häh mitennii?
muija: oot vissiin unohtanu et meijän autossa on vakiona vilkut
minä: no kelle mä vilkutan, puille vai?
- Tuomas K
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Eli siis et käytä vilkkua. Rouva on fiksumpi.jkk kirjoitti:minä: no kelle mä vilkutan, puille vai?
- jkk
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa 159 2,2 jts
^liikn aamuisin sen verta varhaisin ettei ole ketään muuta lähistöllä jolle pitäs viestittää vilkulla. päivisin tietenkin eri juttu. neiti varmaan on fiksumpi
^ Kyllä juuri nuo uniset pimeät tunnit silloin kun tyhjän tien ennakkoluulo on kovimmillaan riskit ovat myös korkeimmillaan. Kuvittelepa että vieressä on myös uninen suojatien käyttäjä joka on 10 vuotias pyöräilijä matkalla kouluun eikä ole autokoulussa käynyt mutta hänelle on sanottu että suojatiellä auto väistää sinua mutta sen vilkuista tiedät mihin se aikoo....
Viimeksi muokannut Pujazuba, 06 Helmi 2014, 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- GreenThing
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Vilkkua aina, vaikkei ole muita tienkäyttäjiä.
- Tuomas K
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Muita liikkujia on kaikkina vuorokaudenaikoina etkä sinä pysty varmuudella havaitsemaan etteikö siellä olisi juuri samaan aikaan jotain toista. Lakikaan ei tunne tapausta että ei tarvitsisi vilkuttaa koska ei ole muita tielläliikkujia.jkk kirjoitti:^liikn aamuisin sen verta varhaisin ettei ole ketään muuta lähistöllä jolle pitäs viestittää vilkulla. päivisin tietenkin eri juttu. neiti varmaan on fiksumpi
Toinenkin vika tuossa toiminnassa on. Jos teet vilkutuksen vasta tarveharkinnan jälkeen et siis vilkuta automaattisesti. Kun vilkuttaminen ei ole automaatio, unohtuu se huomattavasti todennäköisemmin kuin silloin jos vilkuttaisit aina kääntyessä.
Itse vilkutan aina, vaikka sitten autiolla metsätiellä keskellä yötä. Ei se vilkku siitä sanottavasti kulu.
Kuten myös. Lisäksi PNV:n uutena tilannut henkilö on ilmeisesti rastittanut vilkkuihin jonkun säästötoiminnon. Vilkkupolttimo ei palakaan koko ajan vaan sammuu ja syttyy n. puolen sekunnin välein. Tuota sykliä se toistaa kunnes vilkkuviiksi palautuu keskiasentoon.Tuomas K kirjoitti: Itse vilkutan aina, vaikka sitten autiolla metsätiellä keskellä yötä. Ei se vilkku siitä sanottavasti kulu.
VMP
- jkk
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa 159 2,2 jts
okok kiitos oppitunnsta, korjaan tapani
- VMTD
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Ei ole tapana vilkutella metsäteillä, eikä muuloinkaan jos näkee, ettei lähistöllä ole ristin sieluakaan.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
Alfalla ei ajeta metsäteillä pl. Matta ja nelivetoinen 33.
Muilla kysymykseen tulevat välimerelliset rantabulevardit, haastavat mutkataipaleet sekä kiihkeätempoiset moottoritieosuudet.
Muilla kysymykseen tulevat välimerelliset rantabulevardit, haastavat mutkataipaleet sekä kiihkeätempoiset moottoritieosuudet.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Jos tästä seuraa lumiharjamaisesti bänniä niin mä olen kusessa
- Isola
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Casa Isolaan johtava metsätie kulkee onneksi niin paljon rantoja pitkin, että se lasketaan näissä olosuhteissa rantabulevardiksi. Onhan tämä rantatonttikin (kaavoittajan mielestä), vaikka vettä ei näy missään, kesälläkään.
Järkiautoilija
- Vittorio Jano
- Moderator
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
Ei vielä, tarkkaillaan tilannetta.RIPA kirjoitti:Jos tästä seuraa lumiharjamaisesti bänniä niin mä olen kusessa
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Alfissimo
Työhaastattelijalle autojen kanssa puuhailun harrastukseksi mainittuani kysyi, onko jotain tiettyä merkkiä. Näytin ikkunasta näkyvää 156:sta ja alkoi kehuja satelemaan, että on uskallusta ajaa erikoisemmalla autolla. Itsellään BMW ja totesi, että Alfaa tekisi hieman mieli kokeilla seuraavaksi. Autoilu on liian kallista tylsillä autoilla ajettavaksi totesin ja pisteet nousi vähintään kaksi pykälää.
- DaViega
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Yhdellä likalla oli mun auto, kun mä parsin sen autoa kasaan, tässä vähän satoa:
Ei ihme, että sä käyt huvi ajelulla, kun on tollanen auto
Tällä pääsee rekoista ohi helposti
Vähän väliä saa kytätä nopeusmittaria ettei ajele ylinopeutta
ja vielä; Tää liikkuu niin helposti...
Vielä kun palautin sen auton avaimet, niin Alfan avaimet meni hetkeksi visusti nyrkin sisään, ennen kuin se niistä raaski luopua
Tais olla tällä kertaa läpeensä positiivinen kokemus
Ei ihme, että sä käyt huvi ajelulla, kun on tollanen auto
Tällä pääsee rekoista ohi helposti
Vähän väliä saa kytätä nopeusmittaria ettei ajele ylinopeutta
ja vielä; Tää liikkuu niin helposti...
Vielä kun palautin sen auton avaimet, niin Alfan avaimet meni hetkeksi visusti nyrkin sisään, ennen kuin se niistä raaski luopua
Tais olla tällä kertaa läpeensä positiivinen kokemus
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Alfissimo
heeeei ihan oikeesti... Tässä seurassa ei passaa antaa näin paljon aineksia kaksimielisyyksille...DaViega kirjoitti:parsin yhden likan autoa kasaan...läpeensä positiivinen kokemus
- pitkämies
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
^ Ehdit ensin!!!!!
- DaViega
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Alitajuisesti tuonkin löin ilmoille
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- pitkämies
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
Ajoin ohitustiellä tasan 105km/h kun ohi oli tulossa farmari Avensis aikas lujaa. Mutta mutta........melkein kohdalla anjovis kuski jarrutti voimakkaasti ja jättäytyi noin auton mitan taakse ohituskaistalla. Ihmettelin siinä et mitähän mahtaa puuhata??! No ohihan se hissuksiin tuli taas ja koko perhe naama kiinni repsikan sivulasissa! Luulivat varmaan joksikin ihan muuksi ....Onneks oli sentäs just pesty...
- Alfissimo
Jos ne olikin sisilialaisia vuokra-autolla, eivätkä vanhasta tottumuksesta uskaltaneet mennä mafioson ohi
- pitkämies
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
Joo mutta pitäis olla musta ja teline katkaistulle haulikolle tavaratilassa......
- Tazio
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
^
Häh? Eikös luparaa säilytetä oikeaoppisesti keskikonsolissa?
Haulikko- ja kivääritelineet kuuluvat muihin vehkeisiin
-Tazio
Häh? Eikös luparaa säilytetä oikeaoppisesti keskikonsolissa?
Haulikko- ja kivääritelineet kuuluvat muihin vehkeisiin
-Tazio
- Isola
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Sitä minäkin ihmettelin. Tavaratilasta sitä on myöhäistä ruveta kaivamaan, kun tilanne on päällä.
Keskikonsolisäilytyksessä on vain se ongelma, että sillä tulee aina sohaisseeksi SOS-nappia, jolloin Connect soittaa hätäkeskukseen.
Vai onko isoilla pojilla ohjelmoitu sinne ihan oman "hätäkeskuksen" numero?
Keskikonsolisäilytyksessä on vain se ongelma, että sillä tulee aina sohaisseeksi SOS-nappia, jolloin Connect soittaa hätäkeskukseen.
Vai onko isoilla pojilla ohjelmoitu sinne ihan oman "hätäkeskuksen" numero?
Järkiautoilija
- Tazio
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
^
Don Suballehan se soittaa
-Tazio
Don Suballehan se soittaa
-Tazio