Yleismittarilla tosiaan maapisteiden mittaus. Suosittelen samalla katsomaan resistanssin mm. rungon maadoituksesta akun miinusnapaan; jos siellä on yhtään enempää resistanssia -> jossain on vika. Voi olla maadoitusruuvissa tai itse kaapelissa vika, jonka voi sitten mitata esim. kaapelin molemmista päistä mittaamalla. Ei tarvita kovin ihmeellistä maavikaa, kun jo jos jonkinmoista sähköongelmaa tulee vastaan.
Myöskin sellainen pikku juttu, että kaverin kanssa mittaatte latausjännitteen - tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Jos se on korkea, sotkee helposti kaikki sähköt autosta (eli laturin jännitteensäätimessä vikaa) ja surkealla tuurilla kärähtää ~kaikki mahdollinen elektroniikka.
Toivottavasti nyt jotain selkoa tähän tulee. Ja tiedän tunteesi, koska tässäkin taloudessa on ollut juurikin samanlainen ongelmapesä - edellisestä Alfasta meni jotakuinkin tasan kaikki, mitä autosta voi mennä, paitsi moottori

Se kävi todella kalliiksi. Monta kertaa auton arvon edestä siihen laitettiin rahaa, jotta ylipäänsä pysyi ajokuntoisena... Nykyinen yksilö onkin sitten huomattavan vähävikainen, käytännössä ihan normaaleja kulutuskohteita joutunut vaihtelemaan (tukivarsia, renkaita ym.)