Competizione ???
Valvoja: Moderators
Competizione ???
Cochespias foorumilla tuumaillaan näiden kuvien olevan uuden Maserati Coupen, mutta peittojen alle sopisi minun mielestäni paremmin Alfan 8C Competizione! Perän ankanpyrstö, nokan valot jne... Laittaisivatkohan ne sen tuotantoon ja montako päätyy Suomeen? Sellaisen hankkimisen voisi laittaa jopa elämäntehtäväksi.
http://cochespias.ifuskusis.net/viewtopic.php?t=1109
http://cochespias.ifuskusis.net/viewtopic.php?t=1109
Sorge, en huomannu, että olin joskus rekisteröitynyt tuonne.
Minusta urheiluautot pitää olla pieniä! Mikään ei olisi omistushaluja herättävämpää kuin pieni punainen urheilumallinen Alfa. Fiat groupin yhteinen etu voi kyllä jyrätä niin, että suunnitteluun jo uhratut rahat hyödynnetään Maseratilla GT:n faceliftinä.
Minusta urheiluautot pitää olla pieniä! Mikään ei olisi omistushaluja herättävämpää kuin pieni punainen urheilumallinen Alfa. Fiat groupin yhteinen etu voi kyllä jyrätä niin, että suunnitteluun jo uhratut rahat hyödynnetään Maseratilla GT:n faceliftinä.
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
8C competizione ei ole tulossa tuotantoon.
Uusi Giulietta Sprint on kyllä kuulema tulossa (2006?) joka perustuu jokseenkin kyseiseen 8C malliin.
Uusi Giulietta Sprint on kyllä kuulema tulossa (2006?) joka perustuu jokseenkin kyseiseen 8C malliin.
Viimeksi muokannut Pasi, 17 Marras 2004, 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
no ´nyt olet kyllä tuuliajolla.....Pasi kirjoitti:8C competizione ei ole tulossa tuotantoon.
Uusi Giulietta Sprint on kyllä kuulema tulossa (2006?) joka perustuu jokseenkin kyseiseen 8C malliin.
varmat alfa mallit
2005 157/158/Giulia (myös sw), Gtv/Brera
2006 Spider, kamal
8c on edelleen epävarma (ei voi koskaan tietää 100% varmuudella) mutta jos tulee niin vuonna 06 ja limited editionina (1000/vuosi)
en ymmärrä mikä tuo mainitsemasi giulietta sprint on (gt:n uumoiltiin alun perin olevan nimeltään sprint)
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Joo pieneltä näyttää, mutta kuva on varmaan otettu sadan metrin päästä telellä, jolloin se porkke on melkein samalla etäisyydellä...
430cm on ihan tarpeeksi mittaa
Vrt muihin sportteihin:
A 75 4350mm R4 edessä!
F348 4230mm V8 keskellä
F550 4550mm V12 edessä
P944 4200mm joku pakettiautonmoottori edessä
430cm on ihan tarpeeksi mittaa
Vrt muihin sportteihin:
A 75 4350mm R4 edessä!
F348 4230mm V8 keskellä
F550 4550mm V12 edessä
P944 4200mm joku pakettiautonmoottori edessä
Jaa-hah. Sehän uusin EVO-magazinen verkkolehti tietää kertoa että päättivät sitten lopulta jättää tuon 8c Competizionen pois tuotannosta:
http://www.autoexpress.co.uk/?evo/news% ... id%3D52038
"The heartbreaking decision was taken by Luca di Montezemolo because he feared that the beautiful 8c would badly damage demand for the Fiat group's other great-looking rear-drive coupe, the Maserati 4200GT."
Ei kai tuota argumenttia tietysti kiistääkään voi, taitaa kuitenkin ökyautojen markkina olla sitä verta pieni että mallit kilpailisivat samoista ostajista.
Tämä oli kanssa hauska kommentti: "It was also felt that the existing network of Alfa dealers was not set up to handle such a specialised, premium product available in very limited numbers. "
Siis mitä hemmettiä? Kyllä kai se nyt Ladan ja Kian viereen tuommoinenkin mahtuisi
http://www.autoexpress.co.uk/?evo/news% ... id%3D52038
"The heartbreaking decision was taken by Luca di Montezemolo because he feared that the beautiful 8c would badly damage demand for the Fiat group's other great-looking rear-drive coupe, the Maserati 4200GT."
Ei kai tuota argumenttia tietysti kiistääkään voi, taitaa kuitenkin ökyautojen markkina olla sitä verta pieni että mallit kilpailisivat samoista ostajista.
Tämä oli kanssa hauska kommentti: "It was also felt that the existing network of Alfa dealers was not set up to handle such a specialised, premium product available in very limited numbers. "
Siis mitä hemmettiä? Kyllä kai se nyt Ladan ja Kian viereen tuommoinenkin mahtuisi
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
Noh, todennäköisyys sille että omistaisi moisen vekottimen joskus on varmasti vähintään yhtä pieni kuin että helvetti jäätyisi.. Eipähän ainakaan tuu kovin montaa samanlaista vastaan jos sellaisen sitten joskus omistaa.Officer Cartman kirjoitti:Pannahinen. Jos tämä pitää paikkansa, päivä meni tyystin piloille. Voiko Mirafiori vahvistaa?
156 2.0 TS ['98]
Eikö jossain kirjoitettu siitä, että hiilikuiturakenteista oltaisiin luovutttu 8C suunnittelussa?Mirafiori kirjoitti:Montezemolo ei ole ainakaan julkisesti sanonut näin....
Itse uskon 8 C:n tuloon, en näe päällekkäisyyttä Maseratin kanssa (2+2) kun alfa on 2-paikkainen ja pohjalevy on hiilikuituinen, todellinen kilpailija olisi F430
Toivoa ei ole vielä menetetty!!!
Olet Savo oikeassa. Tosin aluksihan tuo 944 moottori oli vain 8 venttiilikannella, vaikka 85 esiteltiin 928:iin 5.0L pitsikansi. Ei ollut tarkoitus loukata ketään 944 kuskeja, ainoastaan osoittaa, ettei urheiluauton tarvi olla pitkä. Hieno auto toteutukseltaan, vaikka rakenteet eivät mitään monimutkaisia olekaan, esim. Alfetta on "paremmista" osista tehty. Silti ajettavuus taitaa Porschessa olla ihan hyvä myös McPhersonein ja "Sierra" taka-akselein. Palstalla lienee henkilöitä, joilla on tai on ollut molempia. Kertokoot lisää.
ainakaan se ei ole totta...alfista kirjoitti:Eikö jossain kirjoitettu siitä, että hiilikuiturakenteista oltaisiin luovutttu 8C suunnittelussa?Mirafiori kirjoitti:Montezemolo ei ole ainakaan julkisesti sanonut näin....
Itse uskon 8 C:n tuloon, en näe päällekkäisyyttä Maseratin kanssa (2+2) kun alfa on 2-paikkainen ja pohjalevy on hiilikuituinen, todellinen kilpailija olisi F430
Toivoa ei ole vielä menetetty!!!
Porsaista mainittakoon sen verran, että varsinkin 924:llä paljonkin ajaneena täytyy tunnustaa että se on yksi lempiautoistani. Parhaan fiiliksen tuo sen yletön mataluus, joka tekee auton todella kallistelemattomaksi verrattuna esim. meikäläisen alfa 75:een. Moottoripuolella ei kauheasti urheilullisia tunnelmia nostatella, mutta äärimmäisen tunnokas ja tarkka ohjaus yhdistettynä varsin urheilulliseen kabiiniin korvaavat hieman asiaa. Hallinta on hauskaa, koska taka-akseli tuntuu olevan lähes kuskin penkin alla. Ja ajoasento on lievästi sanottuna "maassa makaava"
924/944-sarjalla on yhteistä Alfan kanssa tasainen painojakauma ja laatikko takana. Vaihteisto itsessään toimii Porschessa nopeammin ja vaihteet kytkeytyvät paremmin, vaikka olenkin suuri Alfan takavaihteiston tuntuman fani. Kardaani on paljon Alfaa fiksumpi, se menee putken sisällä suojassa ilman hajoavia kuminiveliä.
Alustaratkaisuista taas voi olla montaa mieltä. Alfalla on mielestäni eksoottisemmat ja kompromissittomammat ratkaisut joiden ansiosta kuskilla pysyy ajamisen ilo ja varmuus paremmin yllä rajuissakin ratatilanteissa. Porsche on yrittänyt selvitä yksinkertaisemmilla tuennoilla, ja onnistuu siinä kohtuullisesti. Etuja Alfaan nähden on erillisen takatuennan (mahdollisesti) tuoma mukavuus ja se, että jouset ja iskarit ovat vakionakin tarpeeksi jäykät. Alfan De Dion on kuitenkin pidoltaan ylivoimainen taka-akselisto, siitä ei pääse mihinkään.
924/944-sarjalla on yhteistä Alfan kanssa tasainen painojakauma ja laatikko takana. Vaihteisto itsessään toimii Porschessa nopeammin ja vaihteet kytkeytyvät paremmin, vaikka olenkin suuri Alfan takavaihteiston tuntuman fani. Kardaani on paljon Alfaa fiksumpi, se menee putken sisällä suojassa ilman hajoavia kuminiveliä.
Alustaratkaisuista taas voi olla montaa mieltä. Alfalla on mielestäni eksoottisemmat ja kompromissittomammat ratkaisut joiden ansiosta kuskilla pysyy ajamisen ilo ja varmuus paremmin yllä rajuissakin ratatilanteissa. Porsche on yrittänyt selvitä yksinkertaisemmilla tuennoilla, ja onnistuu siinä kohtuullisesti. Etuja Alfaan nähden on erillisen takatuennan (mahdollisesti) tuoma mukavuus ja se, että jouset ja iskarit ovat vakionakin tarpeeksi jäykät. Alfan De Dion on kuitenkin pidoltaan ylivoimainen taka-akselisto, siitä ei pääse mihinkään.