2,0 JTS rallati rallati
Valvoja: Moderators
2,0 JTS rallati rallati
Missä vika lienee, jos auton jättää tyhjäkäynnille hiukan pidemmäksi aikaa silloin
kun kone on kuuma, niin silloin kone alkaa rallattamaan ikäänkuin yksi pytty olisi pimeänä tai
kone kuiva. En tiedä onko sattumaa, mutta yleisimmin tämä esiintyy paikassa jossa auto
on ollut alamäessä parkissa. Kierroksia lisäämällä rallatus häviää ja matka-ajossa
sitä ei huomaa muuten kuin jos kiihdyttää liian nopeasti alhaisilta kierroksilta. Moottorin häiriövalo syttyy hetkeksi,
mutta sammuu melko pian ja koneen kierrokset tuntuvat olevan ok. Ja yleensä kun kone on jäähtynyt esim. yön
yli, niin vikaa ei esiinny. Kaasutinläppäkotelo puhdistettu ja öljyt tarkistettu.
kun kone on kuuma, niin silloin kone alkaa rallattamaan ikäänkuin yksi pytty olisi pimeänä tai
kone kuiva. En tiedä onko sattumaa, mutta yleisimmin tämä esiintyy paikassa jossa auto
on ollut alamäessä parkissa. Kierroksia lisäämällä rallatus häviää ja matka-ajossa
sitä ei huomaa muuten kuin jos kiihdyttää liian nopeasti alhaisilta kierroksilta. Moottorin häiriövalo syttyy hetkeksi,
mutta sammuu melko pian ja koneen kierrokset tuntuvat olevan ok. Ja yleensä kun kone on jäähtynyt esim. yön
yli, niin vikaa ei esiinny. Kaasutinläppäkotelo puhdistettu ja öljyt tarkistettu.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: 2,0 JTS rallati rallati
No se vikakoodien luku olis ihan jees kun se kerran vilauttelee vika valoakinkeltsu kirjoitti:Missä vika lienee, jos auton jättää tyhjäkäynnille hiukan pidemmäksi aikaa silloin
kun kone on kuuma, niin silloin kone alkaa rallattamaan ikäänkuin yksi pytty olisi pimeänä tai
kone kuiva. En tiedä onko sattumaa, mutta yleisimmin tämä esiintyy paikassa jossa auto
on ollut alamäessä parkissa. Kierroksia lisäämällä rallatus häviää ja matka-ajossa
sitä ei huomaa muuten kuin jos kiihdyttää liian nopeasti alhaisilta kierroksilta. Moottorin häiriövalo syttyy hetkeksi,
mutta sammuu melko pian ja koneen kierrokset tuntuvat olevan ok. Ja yleensä kun kone on jäähtynyt esim. yön
yli, niin vikaa ei esiinny. Kaasutinläppäkotelo puhdistettu ja öljyt tarkistettu.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 2,0 JTS rallati rallati
Jep, koodinluku nyt ensteeks. Villi veikkaus voisi olla vaikka viallinen ruiskusuutin.
Re: 2,0 JTS rallati rallati
Voisko öljyt olla kuumana niin lirut ettei pysy nostajissa? Ei taida selittää vikavaloa tietty.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 2,0 JTS rallati rallati
vikakoodien luku ja senjälkeen koneremontti 

Re: 2,0 JTS rallati rallati
Pitäiskö nuo vikakoodit näkyä lukijassa, vaikka ei
lukuhetkellä häiriövalo pala? Se valo palaa n. 3-4 sek.Minulla sellainen
halvempi versio vikakoodilukijasta jonka merkkiä en nyt muista.
lukuhetkellä häiriövalo pala? Se valo palaa n. 3-4 sek.Minulla sellainen
halvempi versio vikakoodilukijasta jonka merkkiä en nyt muista.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: 2,0 JTS rallati rallati
Kyllä sinne jää muistiin se vikakoodi jos niitä on ollut.
molex to sata, lose all your data.
Re: 2,0 JTS rallati rallati
Taitaakin olla kaksi eri vikaa. Rallatus taitaa tulla ilmastoinnin kompurasta.
Ja liian voimakas kiihdytys matalilta kierroksilta aiheuttaa koneen tukehtumisen/väännön häviämisen ja merkkivalon syttymisen ja tämä
johtuu sitten jostain muusta??????
Ja liian voimakas kiihdytys matalilta kierroksilta aiheuttaa koneen tukehtumisen/väännön häviämisen ja merkkivalon syttymisen ja tämä
johtuu sitten jostain muusta??????
- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: 2,0 JTS rallati rallati
Taitaa olla tyyppivika, kun huollettunakin ilmastoinnin kompressori laukeaa 100tkm paikkeilla. Se tosiaan pitää lämmetessään paikallaan ja kierrätettäessä moottoria rumaa rallatusta ja kilkattaa. Vaihtoon!
Veikkaus häiriövalon syynä voi olla imuputkistossa haitari vuotaa, ilmi vetelee viimeisiään ja suodatin tukossa. Tai jokin näistä.
Veikkaus häiriövalon syynä voi olla imuputkistossa haitari vuotaa, ilmi vetelee viimeisiään ja suodatin tukossa. Tai jokin näistä.

Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa