Otan kuvan huomenna, jos muistan. Piirros tässä siitä kannasta, kun en googlella löytänyt...
Musta osa esittää siis "kantaa" ja harmaa on pultin muu pyöreys, minkä päällä siis kanta normaalisti olisi.
Aquatica kirjoitti:Vaikka hyvin, HYVIN monta ärräpäätä, verta, hikeä, rälläkkää, lekamiesleikkiä, induktiolämmitintä ja raivonhetkiä koettiinkin, kuulunee tämä ketjuun silti.
Sillä nyt on tessussa takana uutta:
Molemmat koiranluut.
Kaikki neljä poikittaista tukivartta.
Kaikki tukivarsien pultit (epäkeskot x2, kiinteät kiinnitykset x2 ja ne helvetinv!"#¤tunpaskat keksinnöt, eli 240mm pitkät "superpultit" mitkä menee iskarin jalan läpi kiinnittäen kaksi tukivartta sinne) sekä mutterit.
Ainoa ongelma oli nuo pitkät, joita 2kpl. Ja sekin olisi todnäk ollut vähemmän ongelma, sikäli kun olisi ollut pultissakin normaali hylsykanta, eikä joku täysin käsittämättömän ufo suorakaide-hevon#"¤#¤&. Sen sijaan ihmettelen kahden aikaisemman huollon ongelmia säätää perästä aurausta, kun kuulemma epäkeskot jumissa... Lähti ihan normaalilla lenkillä
PS.
Vaikka aurauskulmat on nyt kieltämättä tasan päin seiniä (ei ollut yksinkertaisesti aikaa laittaa edes nolla-asentoon epäkeskoja), ajettavuus parani SELVÄSTI. Ei enää outoa muljuilua tukivarren ulomman puslan (taaempi, oikealla puolella) vulkanoinnin pettämisestä johtuen.
Huomenna toivottavasti saan säädettyä aurauksen kohdilleen, sikäli kun ajosilta pysyy vapaana...
Mulla säätöpultit oli totaalisen ryytyneet, kaksin käsin väänsin pihdeillä ja narahtelemalla pykältäen liikahtelivat.
Oli pakko ottaa palkki alas, että sai vaihdettua.
Säätöä vartehan on pieni 6-kanta pultin päässä, kokoluokkaa ~8-9mm. Ehkeivät sitä saaneet liikkumaan ilman kannan pyöristymistä?
Ettei olisi tuo pultti joskus ollut neliökannalla ja joku aikaisempi vaihtaja olisi epäonnistuneen irroitusyrityksen yhtydessä onnistunut tuunaamaan siitä tuon näköisen. Neliönä muistuttaisi erehdyttävästi vastaavaa pulttia, joka itsellä on edessä iskaritolpan alapäässä ja johon vaihto silloin tyssäsi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Mitään kulumaan tms ei ollut ja molemmat pultit oli identtiset. Vanhempi asentaja sanoi monesti noita nähneensä takapäässä, samalla kannalla myös edessä joskus
Mitäs hemmettiä Jossain on käsittämättömällä kannalla kiinnityspultit ja jossain jotain pieniä säätöpäitä. Kyllä ainakin omassa on se säätö"pultti" ihan normaali urallinen ruuvi jossa epäkeskoprikat molemmissa päissä. Mutteri auki ja säätö ruuvin kannasta.
Joo siis säätöpultti on 17mm kannalla (kuten myös kiinnittävä mutteri) - ja epäkesko toteutettu prikalla, joka menee pulttiin missä on lovi, ettei prikka pyöri ympäri ämpäri.
HUH ! Vaihdettiin mun vanhaan 2.5seen (broidin) kaikki vetarin suojakumit ja oikea sisempi nivel. Aika hätäseen rupee toi homma sujuun. Koko homma rauhassa tehtynä 2h. Nyt kulkee taas ilman kolinoita
Isä muuttaa näillänäkymin indoneesiaan kesällä... Iso-isä siellä onkin jo asustellut viimeiset ~15 vuotta. Taitaa indoneesian matkailu lisääntyä sen jälkeen tässä perheessä
Kevättä ilmassa, pitäisköhän mennä talliin hinkkaamaan GT:n nahkapenkkejä ja sen jälkeen huomenna herätellä talviunilta kun on kesärenkaatkin valmiiksi alla
Yö. Pimeää. Kuorma päällä. Kädessä kupillinen presidenttiä. Cruise 83. Tie täysin tyhjä ja kuiva. Radiossa soi Don Johnson Big Band; "Road"........Niistä pienistä hetkistä .....
pitkämies kirjoitti:Yö. Pimeää. Kuorma päällä. Kädessä kupillinen presidenttiä. Cruise 83. Tie täysin tyhjä ja kuiva. Radiossa soi Don Johnson Big Band; "Road"........Niistä pienistä hetkistä .....
Paremman puoliskon kanssa käytiin 'deiteillä'. Katsomassa Flamingossa Lone Survivor - oli Hyvä elokuva, isolla hoolla.
Lisäksi kiva ajaa, kun auto kulkee lähes tasan suoraan kun haluaa.
Ja patonkikin oli hyvää.
Mitähän muuta sitä keksisi, kohta pääsee nukkumaan?
On toi Sullivani kone!! Kiva kattoa äijän pelejä, kun hän hallitsee noita snooker pöytiä täysin ylivoimasesti tällähetkellä Ite tässä lätkin poolia samalla, ni on noihin taitoihin vielä pikkasen matkaa
pitkämies kirjoitti:Yö. Pimeää. Kuorma päällä. Kädessä kupillinen presidenttiä. Cruise 83. Tie täysin tyhjä ja kuiva. Radiossa soi Don Johnson Big Band; "Road"........Niistä pienistä hetkistä .....
23 kuukautta Alfaurostelua on nyt takana. 23 kuukautta hienossa seurassa, hienolla autolla. Tänään vaihtui Trafin tietokannassa viisysin rekisteriin merkitty omistaja.
...eli rahoitusyhtiö on irtisanottu, se on nyt OMA. Ihan oikeasti ja virallisesti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Uudet goodyeardin asymmetric 2:set alla. Alfa menee taas sinne minne käsketään. Kabiinissa ihana hiljaisuus ja voi keskittyä kuuntelemaan busson murinaa. Eikä tarvitse kiihdytellä enää pintakaasulla kun on pitoakin! Aurinkokin paistoi eilen. Elämän pieniä iloja.
Aquatica kirjoitti:Ei varmasti liikukaan jos sitä mutteria ei löysää toiselta puolelta... Mutta tässä kuva siitä ärsyttävästä pellekannasta mikä pitkissä pulteissa oli;
Näyttää, että Luigi on käyttänyy Rooman valtakunnan aikaisia rautanauloja Alfan ripustusten kiinnittämiseen.
Löytköys tulee 195/65T15 92H-luokan Michelin EnergySaver-renkaista. Talvirenkaina toimii 185/65R15 88T ja 88T XL-renkaat, Hankook Winter iPike ja GT-Radial Champiro Ice Pro.
Jos joku vielä itkee siitä, että nuo GT-Radialit on lötköt, haastan ajamaan tuolla mun tessullani. Jos haluaa tietää sen eron, saa laittaa nastat alle ja tehdä saman tempun - sikäli, kun huumaava rengasmeteli ja järkyttävä kovuus renkaissa ei ole havaittavissa, maksan päivän safkat ja juomat...
Ristiriitaisia tunteita. Kytkinrempan loppusumma 1510€. Eipä tarvitse loppuviikkoon kovin suuria hankintoja miettiä. Päällimmäinen tunne kuitenkin niukin naukin positiivisen puolella koska vähimmäishinta-arviosta loppusumma nousi 10€. Henkinen varautuminen oli kuitenkin suurempaan summaan, harvoin noin tarkkoja arvioita on saatu. Nytpä sillä taas ajaa jonkun aikaa ilman pelkoja isommista...
Kuittiin ei ollut merkattu kuin "RECOND. CLUTCHE", mutta koko kytkinpaketti sinne meni. Mitä tuohon nyt siis kuuluu, paineasetelma, -laakeri, levy.... Ei noita ainakaan minun mielestä toinna osa kerrallaan vaihtaa, tulee työlääksi tai kalliiksi Kytkin nyt sitten on tehdaskunnostettu, tehdastakuulla. Kestänee ainakin sen takuuajan
Kevät, aurinko, terassi, lämmin. Mahtava fiilis kun kerrankin lähtee ajoissa töistä ja kevätpäivä on hienoimmillaan tosin taitaa takatalvi iskeä viikon loppuna.
Tuli hommattua uus pyykkäri ja samalla se on sivulta täytettävää olevaa mallia. Kissat ovat olleet nyt ihan haltioissaan LG:n uuden suoravetomoottorin™ ihmeellisessä maailmassa.
Tuli vähän luettua noista S- ja K-ketjujen(kartellien) ruokahinnoittelusta, ja päätettiin tänään kokeilla lähes ensimmäistä kertaa lidliä muijan kanssa. Olin todella positiivisesti yllättynyt valikoimasta ja hintatasosta. Meidän normaali ostoskassi s- ja k-kaupoista noin 35€ Lidlistä lähes sama kassi 25€. Ja lohi oli jopa tuoretta! Verrattuna mitä on tullut välillä haettua s ja k lihatiskeiltä. Onneksi on lidli tuossa parin kilsan päässä, niin pitää sitä ruveta käyttämään perusruokatarpeissa.
Me huomattiin tuo pari vuotta sitten eikä olla sen jälkeen ostettu K-kaupasta ku ehkä 80 eurolla vuodessa ja ässästä ehkä kolmella kympilla kuukaudessa (lähinnä 10 kilon perunasäkkejä ja kahvia).