Nettiautosta bongattu
Valvoja: Moderators
Re: Nettiautosta bongattu
Oisko raadilla vinkkejä Alfan myyntiin?
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/6243071
Onko liikaa ajettu vai mikä on kun ei kiinnosta?
Toki perinteisesti chattiauton tyyliin vaihdossa tarjotaan potkukelkasta perämoottoriin kaikkea mutta suoralla ostolla ei ketään..
Hintaa on tietysti puolet liikaa ja lopulle pitäisi antaa 36kk korotonta maksuaikaa
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/6243071
Onko liikaa ajettu vai mikä on kun ei kiinnosta?
Toki perinteisesti chattiauton tyyliin vaihdossa tarjotaan potkukelkasta perämoottoriin kaikkea mutta suoralla ostolla ei ketään..
Hintaa on tietysti puolet liikaa ja lopulle pitäisi antaa 36kk korotonta maksuaikaa
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Nettiautosta bongattu
^ jep , pitkä on Alfojen myyntiaika, jos ei heti löydy innostunutta harrastajaa.
Omat alfat olen hankkinut periaatteella pidetään hamaan loppuun asti, kun eivät ole kuitenkaan päivittäisiä käyttöautoja.
JT
Omat alfat olen hankkinut periaatteella pidetään hamaan loppuun asti, kun eivät ole kuitenkaan päivittäisiä käyttöautoja.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Nettiautosta bongattu
Vinkkejä? Ei kai siinä muuta, kun tiputtaa hintaa, jos on päästävä eroon.
Voi olla oma epäilys, mutta tuolle vaalealle sisustalle ja kangasverhoilulle ei ole niin kysyntää. Nekin voi vaikuttaa myyntiaikaan.
Joo, Alfojen myynti tosiaan eroaa Toyotan myynnistä. Kauppasin viime vuonna kolmea Alfaa ja niistä kaksi kalleinta ja huonoimmassa kunnossa olevaa meni kaupaksi. Paras, halvin ja tylsin jäi omaan käyttöön.
Huomaamani kriteerit Alfan ostossa järjestyksessä:
1. erikoisuus
2. teho
3. nahkasisusta
4. väri
5. hinta
6. kunto
Kyllä minä voin myös omalla kohdalla nämä kriteerit myöntää. Toki vivahde eroja tulee myös käytöstä, jos on tarve ajaa työmatkat autolla tai se on perheen ainoa kulkuneuvo, niin kunto nousee kriteereissä ylemmäksi. Tai jos työkalut ei pysy kourassa, eikä ole halua rikastuttaa korjaamoja.
Nyt tässä kysyjän tapauksessa päästään vasta sijoille 5 ja 6, joilla ostajan mielenkiintoon voidaan vaikuttaa. Kunto on ilmeisen ok, joten sitten voidaan nostaa kiinnostusta ainoastaan halvalla hinnalla.
Voi olla oma epäilys, mutta tuolle vaalealle sisustalle ja kangasverhoilulle ei ole niin kysyntää. Nekin voi vaikuttaa myyntiaikaan.
Joo, Alfojen myynti tosiaan eroaa Toyotan myynnistä. Kauppasin viime vuonna kolmea Alfaa ja niistä kaksi kalleinta ja huonoimmassa kunnossa olevaa meni kaupaksi. Paras, halvin ja tylsin jäi omaan käyttöön.
Huomaamani kriteerit Alfan ostossa järjestyksessä:
1. erikoisuus
2. teho
3. nahkasisusta
4. väri
5. hinta
6. kunto
Kyllä minä voin myös omalla kohdalla nämä kriteerit myöntää. Toki vivahde eroja tulee myös käytöstä, jos on tarve ajaa työmatkat autolla tai se on perheen ainoa kulkuneuvo, niin kunto nousee kriteereissä ylemmäksi. Tai jos työkalut ei pysy kourassa, eikä ole halua rikastuttaa korjaamoja.
Nyt tässä kysyjän tapauksessa päästään vasta sijoille 5 ja 6, joilla ostajan mielenkiintoon voidaan vaikuttaa. Kunto on ilmeisen ok, joten sitten voidaan nostaa kiinnostusta ainoastaan halvalla hinnalla.
Senza cuore saremmo solo macchine
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Nettiautosta bongattu
mulla on itsellä samat kriteerit käytössä (vähintään 3 ekaa pitää tärpätä), siltikään näistä alfoista ei helpolla eroon pääse kun se aika koittaa (aina se kuitenkin joskus tulee vaikka pidempäänkin autoa pitää...). Hinta ainakin pitää olla nettiauton halvin tai lähellä sitä niin joku romani saattaa hevoskärryn vetoon auton hakeahagger16 kirjoitti: Huomaamani kriteerit Alfan ostossa järjestyksessä:
1. erikoisuus
2. teho
3. nahkasisusta
4. väri
5. hinta
6. kunto
Mutta mitäs sitten, itsellehän auto ostetaan eikä sitä silmälläpitäen että kuitenkin sen joskus myy
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Nettiautosta bongattu
Ja niinkin se on, että kun auton hinta alkaa olla 10k€ +, niin suurin osa ostaa sen liikkeestä niin saa edes jonkinlaisen takuun ja ennen kaikkea rahoituksen.
Abarth 500 Esseesse
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Nettiautosta bongattu
Minun mielestä hinta on ihan kohdallaan. Kaikkihan tietää ettei listan halvinta kannata ostaa. Minulle voisi olla hyvinkin potentiaalinen kohde jos olisi autonvaihto ajankohtainen, itselle tuo sisusta ainakin ennemmin plussaa, näitä perustummanharmaita on ollut ihan riittävästi. Mut sehän se oikea hinta on millä kaupaksi menee, jos se pakko saada menemään on. Edellisestä koitin olla tekemättä kovasti tappiota, ei soiton soittoa, sitten reilulla hinnanpudotuksella 156 löysi uuden kodin vielä saman päivän aikana. Takkiin tuli taloudellisesti mutta olipa sitten edellytykset hankkia 166_nixu_ kirjoitti:Oisko raadilla vinkkejä Alfan myyntiin?
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/6243071
Onko liikaa ajettu vai mikä on kun ei kiinnosta?
Toki perinteisesti chattiauton tyyliin vaihdossa tarjotaan potkukelkasta perämoottoriin kaikkea mutta suoralla ostolla ei ketään..
Hintaa on tietysti puolet liikaa ja lopulle pitäisi antaa 36kk korotonta maksuaikaa
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Nettiautosta bongattu
Aika lailla Haggerin listaamilla spekseillä olen itsekin yleensä kulkimia valinnut. Nyt tosin on menossa henkilökohtainen Malaise Era, joten Pösöä ei lasketa.
Alfan myynnissä auttaa jos autossa on jotain mikä erottaa sen muista. Erityisen haluttu malli tai versio, hyvä ja harvinainen väriyhdistelmä, iso pata, kattavat varusteet tai erityisen timantti kunto. Jos ostajakandidaattia ei saa noista vakuuttuneeksi niin jäljelle jää lähinnä erityisen hyvä hinta, eli Nättiauton halvin tai halvimpia vastaavia. Onhan siellä toki kalliimpiakin listoilla mutta merkistä riippumatta aika moni kärry näyttää olevan lähinnä näytteillä kuukaudesta toiseen.
Vaikuttaa olevan totta tuokin että yli kympin vehkeet liikkuvat käteisellä heikonlaisesti, melko harvalla ostajakandidaatilla on vetää viisinumeroisia rahoja suoraan liivintaskusta.
Hinnasta vielä sen verran, että yksityisen myymän auton pitäisi olla selvästi halvempi kuin liikkeessä myytävän vastaavan. Autoliikkeille kun kelpaa vaihdokki, rahoitus onnistuu ja ostoksella on edes jonkinlainen kuluttajansuoja.
Ja lopuksi: Ei se tarvitse kuin sen yhden ostajan Aika monta autoa olen myynyt ensimmäiselle joka vaivautuu paikalle katsomaan.
Alfan myynnissä auttaa jos autossa on jotain mikä erottaa sen muista. Erityisen haluttu malli tai versio, hyvä ja harvinainen väriyhdistelmä, iso pata, kattavat varusteet tai erityisen timantti kunto. Jos ostajakandidaattia ei saa noista vakuuttuneeksi niin jäljelle jää lähinnä erityisen hyvä hinta, eli Nättiauton halvin tai halvimpia vastaavia. Onhan siellä toki kalliimpiakin listoilla mutta merkistä riippumatta aika moni kärry näyttää olevan lähinnä näytteillä kuukaudesta toiseen.
Vaikuttaa olevan totta tuokin että yli kympin vehkeet liikkuvat käteisellä heikonlaisesti, melko harvalla ostajakandidaatilla on vetää viisinumeroisia rahoja suoraan liivintaskusta.
Hinnasta vielä sen verran, että yksityisen myymän auton pitäisi olla selvästi halvempi kuin liikkeessä myytävän vastaavan. Autoliikkeille kun kelpaa vaihdokki, rahoitus onnistuu ja ostoksella on edes jonkinlainen kuluttajansuoja.
Ja lopuksi: Ei se tarvitse kuin sen yhden ostajan Aika monta autoa olen myynyt ensimmäiselle joka vaivautuu paikalle katsomaan.
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Nettiautosta bongattu
juuri näin, (lähes) poikkeuksetta omatkin värkit on lähteneet sen ensimmäisen matkaan joka tontille vaivautuu katsomaanRasvis kirjoitti: Ja lopuksi: Ei se tarvitse kuin sen yhden ostajan Aika monta autoa olen myynyt ensimmäiselle joka vaivautuu paikalle katsomaan.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Nettiautosta bongattu
Eikun sen ainoan..
Joo, totta tuokin, että hinta pitää asettua yksityisellä selvästi matalammalle, kuin vastaavien liikkeessä. Siksihän yksityiseltä ostetaan, että kuvitellaan saavansa edullisemmin.
Sitten vinkki uusien autojen ostajille. Kyllä ne varusteet varmasti maksaa itsensä takaisin myydessä. Ainakin niin, että auton saa kaupaksi. Etenkin se punainen nahka..mmm..
Joo, totta tuokin, että hinta pitää asettua yksityisellä selvästi matalammalle, kuin vastaavien liikkeessä. Siksihän yksityiseltä ostetaan, että kuvitellaan saavansa edullisemmin.
Sitten vinkki uusien autojen ostajille. Kyllä ne varusteet varmasti maksaa itsensä takaisin myydessä. Ainakin niin, että auton saa kaupaksi. Etenkin se punainen nahka..mmm..
Senza cuore saremmo solo macchine
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Nettiautosta bongattu
Ja ainahan on HANU, kenelle voi tarjota. Ehkä sieltä löytyy myös jotain kivaa, jos vaihtoa haluaa?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Nettiautosta bongattu
True! Vaikka tällä hetkellä ei taloudellisia edellytyksiä sen enempää kuin onneksi tarvettakaan ole 159:iä ostaa, niin kovin harvassa on satunnaisella seurannalla yksilöt jonka ostamista voisin edes harkita. Muilla varusteilla ei niin väliä, mutta lisävarustelistalta on kovin harva valinnut parempia penkkejä, vaikka nahkaan olisikin rastin onnistunut laittamaan. Paremman penkin tunnistaa vuosimallista riippumatta kahdesta korkeudensäätövivusta. Myös sähköpenkki ajaa saman asian ja paikkaa ongelmaa, mutta ei silti mene muistaakseni riittävän alas.hagger16 kirjoitti:Sitten vinkki uusien autojen ostajille. Kyllä ne varusteet varmasti maksaa itsensä takaisin myydessä. Ainakin niin, että auton saa kaupaksi. Etenkin se punainen nahka..mmm..
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Nettiautosta bongattu
No ei esim. niistä nahkapenkeistä kaikki tykkää. GTA:n nahkapenkkien jälkeen ei toisia vähään aikaan tule. Talvella on kuin pakastimessa istuisi, lämppäri alkaa kyllä lämmittää "jo" 10 min kuluttua siten että penkki on keskeltä kuuma ja reunoilta edelleen jäässä.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Nettiautosta bongattu
Muttaku se vaan ei haittaa!Monza kirjoitti:No ei esim. niistä nahkapenkeistä kaikki tykkää. GTA:n nahkapenkkien jälkeen ei toisia vähään aikaan tule. Talvella on kuin pakastimessa istuisi, lämppäri alkaa kyllä lämmittää "jo" 10 min kuluttua siten että penkki on keskeltä kuuma ja reunoilta edelleen jäässä.
Re: Nettiautosta bongattu
Sisustan väri tökkää useimmille, siinä yksi syy. Kokemuksesta tiedän._nixu_ kirjoitti:Oisko raadilla vinkkejä Alfan myyntiin?
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/6243071
Onko liikaa ajettu vai mikä on kun ei kiinnosta?
Toki perinteisesti chattiauton tyyliin vaihdossa tarjotaan potkukelkasta perämoottoriin kaikkea mutta suoralla ostolla ei ketään..
Hintaa on tietysti puolet liikaa ja lopulle pitäisi antaa 36kk korotonta maksuaikaa
Autokaupan ammattilainen
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Nettiautosta bongattu
Mulle ei. Vaalea sisusta antaa valoisuutta sisälle. Arempi lian näkymiselle, mutta kuka sitä nyt Alfonsoansa likaaHANU kirjoitti:Sisustan väri tökkää useimmille, siinä yksi syy. Kokemuksesta tiedän._nixu_ kirjoitti:Oisko raadilla vinkkejä Alfan myyntiin?
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/6243071
Onko liikaa ajettu vai mikä on kun ei kiinnosta?
Toki perinteisesti chattiauton tyyliin vaihdossa tarjotaan potkukelkasta perämoottoriin kaikkea mutta suoralla ostolla ei ketään..
Hintaa on tietysti puolet liikaa ja lopulle pitäisi antaa 36kk korotonta maksuaikaa
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Nettiautosta bongattu
Ei ne minullekaan pakolliset olisi, nahkapenkin rastittaminen lisävarusteista vain oli esimerkki, ettei parempi penkki silti ole kelvannut.Monza kirjoitti:No ei esim. niistä nahkapenkeistä kaikki tykkää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Nettiautosta bongattu
Eli toivoa on..
Tuo sisusta varmasti jakaa mielipiteitä mutta tuon värin kaveriksi sopii ihan ok.
Kunnosta kaupat eivät jää kiinni, auto on kyllä sellainen että kehtaa esitellä.
Eli odotellaan, eiköhän tässä kohta ala tapahtua. Aurinko paistaa ja autokuume nousee
Toki saahan tähän rahoitusta ja vaihtokin käy, jos se jotakuta helpottaa
Tuo sisusta varmasti jakaa mielipiteitä mutta tuon värin kaveriksi sopii ihan ok.
Kunnosta kaupat eivät jää kiinni, auto on kyllä sellainen että kehtaa esitellä.
Eli odotellaan, eiköhän tässä kohta ala tapahtua. Aurinko paistaa ja autokuume nousee
Toki saahan tähän rahoitusta ja vaihtokin käy, jos se jotakuta helpottaa
Re: Nettiautosta bongattu
Onko jollakin jotain tietoa tästä, saisikohan siitä ajopelin tyttärelle vielä laitettua?
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/147/5884765
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/147/5884765
Re: Nettiautosta bongattu
Tuolla nettiautossa on -74 mallinen GTV myynnissä. En ole hankkimassa, mutta kauniit autot kiinnostaa aina. (Lähes) mitään tietämätön olen, joten kysyn: Onko nuo vanhat GTV:t eri malleja kuin vanhat GT Juniorit? Vai onko tuo GTV nimenomaan sittenkin GT?
Entä mistä tulee mallimerkintä Junior? Pienempi kone kuin GT:ssä? Kori sama?
Entä mistä tulee mallimerkintä Junior? Pienempi kone kuin GT:ssä? Kori sama?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Nettiautosta bongattu
GTV:t on 2000 ja 1750 -moottoreilla kun taas GTJ:t 1600 ja 1300 -moottoreilla. GTV:ssä tuplavalot edessä ja takavalot isommat. Mittaristo erilainen ainakin 2000GTV:ssä. GTJ:stä puuttuu keskikonsoli mittaristoineen.
Penkeissä ja ovipahveissa on myös hieman eroa. Varmaan voimansiirrossa, jousituksissa ja jarruissa myös pieniä eroja.
Osat ovat kylläkin käsittääkseni suurimmaksi osaksi vaihtokelpoisia keskenään.
Nämä havainnot koskevat näitä 70-lukulaisia. "Juustohöylien", eli 60-lukulaisten eroja en tiedä.
Penkeissä ja ovipahveissa on myös hieman eroa. Varmaan voimansiirrossa, jousituksissa ja jarruissa myös pieniä eroja.
Osat ovat kylläkin käsittääkseni suurimmaksi osaksi vaihtokelpoisia keskenään.
Nämä havainnot koskevat näitä 70-lukulaisia. "Juustohöylien", eli 60-lukulaisten eroja en tiedä.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Nettiautosta bongattu
Tässä on aika hyvää infoa:AriFerra kirjoitti:Tuolla nettiautossa on -74 mallinen GTV myynnissä. En ole hankkimassa, mutta kauniit autot kiinnostaa aina. (Lähes) mitään tietämätön olen, joten kysyn: Onko nuo vanhat GTV:t eri malleja kuin vanhat GT Juniorit? Vai onko tuo GTV nimenomaan sittenkin GT?
Entä mistä tulee mallimerkintä Junior? Pienempi kone kuin GT:ssä? Kori sama?
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo ... oup%C3%A9s
Abarth jo oleelliset asiat listasikin. Juniorit syntyi Italian verotuksen takia, jotta rahvaallakin olisi varaa tyylikkäisiin ja suorituskykyisiin autoihin.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Nettiautosta bongattu
Tämä on ainoa seikka, jonka minä lasken vaalean sisustan eduksi käyttöautossa. Siitä nimittäin näkee, koska se kannattaa puhdistaa. Sitten kun sen tummasta sisustasta tajuaa, on lika jo niin merkeleen junttaantunutta, että ammattilaistakin keljuttaa.Jiitee kirjoitti:Arempi lian näkymiselle
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Nettiautosta bongattu
Kävin kokeilemassa Bussoa, ensimmäisen kertaa eläessäni.
Nyt on kokeiltu seuraavat Alfat kautta aikain:
156: 1.8TS (Berlina), 1.9JTD (Berlina ja SW), 1.9JTDm (Berlina ja SW), 2.0TS (Berlina), 2.4JTD (Berlina ja SW), 2.4JTDm (Berlina ja SW), 2.5 V6 (Berlina)
159: 2.4JTDm (vajaavetoisena, että nelikkona, molemmat Berlina)
Kohta on kaikki 156-mallit koettu. Vielä kun vanhan version kutosesta sekä GTA:n pääsisi kokeilemaan, voisi sanoa ajaneensa noita "kaikkia"
Mutta asiaan, kävin kokeilemassa Bussoa. Tätä Bussoa: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/6139588
Lyhyestä virsi kaunis:
+ Kori näytti siistiltä, myös helmojen pystysaumat. Hieman kiveniskemää keulassa, mutta ei muuta (!?) - pohjaa en katsonut, enkä myöskään helmojen alakulmia
+ Sisusta oikein siistissä kunnossa, hieman käytönjälkiä mutta yllätyin positiivisesti. Napit vivut ja vipstaakit tuntui kaikki toimivan tarkoitetulla tavalla
+ Takajousissa väriä jäljellä, punaista. Sekä väripallot. Oletan siis, että ovat vaihdettu jossakin vaiheessa. Jousilautasetkin näytti ehjiltä.
+ Venakoppaa ainakin tiivistetty uusiksi kuittien mukaan, ollut öljyvuotoa jota en auringonvalossa ainakaan havainnut
+ Sekä kesä- että talvirenkaat hyvnnäköisessä pinnassa ja kunnossa, paistopäiviä en jaksanut selvittää
- Etujouset ja iskarit näytti (ja väitän, että tuntui) alkuperäisiltä. Etuakselistossa välystä vasemmalla, kuten myös pyöränkulmissa _varmasti_ jotain sanomista; luikertelee ja ratti valehtelematta varmaan 20astetta vinossa vasuriin......
- Konehuone aika ryytyneen näköinen. Ei kiiltänyt, paljon hapettumaa ja muuta kosmeettista pientä. Pohjamuovi säpäleinä ja paisari näytti about ripulilta, neste kuitenkin näytti ihan nesteeltä eikä öljyvesimassalta, öljyn pinta alarajassa
- Jakopää yliajalla ajan puolesta. Kilsoja kuitenkin vielä reilusti jäljellä
- Kytkimen pääsylinteri ainakin vaihtokunnossa. Myyjän mukaan kytkinremppa tehty vuosi sitten kuitenkin... Poljin ei palaa yläasentoonsa ja on jotenkin oudon tuntuinen, väittäisin myös hieman ravistaneen lähdössä
- Airbägin valo palaa. Kuulemma kuljettajanpuolen verhon resistanssi liian korkea (eli sama ongelma, kuin itselläni omassa monta kertaa...)
Ja sitten se tarina
Eli menin katsomaan tuota yksilöä jo viikko sitten. Silloin vain pihalla ihailemassa ja tutkiskelemassa. Tänään päätin käyttää pienellä lenkillä, autothan tykkää kun niitä ajetaan. Etenkin Alfat. Tein tietysti kaikki perustarkastukset ensin; on jarrulevyjä ja paloja (vaikka alkavatkin levyt olemaan vaihtokuntoisen näköiset), ilmaa renkaissa, nestetasot hyväksyttävällä alueella. Kävin huoltokirjan ja kuitit läpi. Huomioitavaa on, että käytännössä kaikki merkinnät mistään loppuvat loppuvuoteen 2010, jonka jälkeen ei mitään. Tuolloin mm. tulpat ja yksi puola vaihdettu, jne.
Sitten siihen ajamiseen;
Koekilvet laitettiin paikoilleen ja hyppäsin autoon. Virrat päälle ja käyntiin. Aluksi kävi erinomaisesti muutamansekuntia, kunnes meinasi sammua - rötäsi ja ryyttäsi niin että persauksissa tuntui. Kone pyöri tasan sammumisen rajamailla joitakin sekunteja, kunnes käynti tasoittui normaalihkoon alueeseen. Kone kuitenkin täristi yhä selvästi, välillä paukutteli putkessa.
Tässä vaiheessa jo mietin, josko öljyä tulpanrei'issä tai se jakopää... No, koska ajamaan tultu niin ajamaan lähdin.
Kytkin irrotti inhottavan alhaalla ja nappasi kiinni turhan ylhäällä, sekä tuntui aavistuksen ravistavan nostossa - eikä tosiaan poljin omin voimin noussut ylös asti, täysin samanlainen tuntuma kuin ex-tessussa missä oli pääsylinteri entinen. Koneessa ei tuntunut juurikaan olevan vääntöä - huomautan, että verrokkina on ykspisteäkänen TS.
Lenkille lähdössä ensimmäisenä huomasin jäykän alustan. Tuntui siis aika lailla siltä, miltä kaikki Sportpackit tähän mennessä on tuntuneet; jäykältä ja jämäkältä, muttei kovalta. Ensimmäinen kanttikivi ja vasemmalta edestä kolahdus, koiranluu/tukivarsijumppa tiedossa? Loppuvaiheessa myös narahti joko vasemmalta tai oikealta edestä...
Vaihteisto oli jäykkä käyttää, mutta onko se ominaisuus vai vika en tiedä. Kytkin jäykkä, etenkin verrattuna tessuun. Ilman vertailukohtaa paha sanoa, mutta jotenkin tuo tikitti takaraivossa ikävästi.
Kone tuntui selvästi heräävän jossain 3200-3500kierroksen kohdalla ja sen myös tunsi persauksissa; vaikka rauhallisesti kiihdyttikin risteyksistä, joka kerta tuntui kuin potkaisisi tuolla kohdin. Ylös asti en noin vanhalla hihnalla, öljyjen ym. asioiden takia alkanut kokeilemaan, joten henkinen rajoitin rajoitti kierrokset neljään ja puoleen tonttuun. Pintakaasulla oli veto päälle-pois-päälle-pois-tyylistä nytkytystä, mikä oli aikaisemmin kokeillussa 1.9JTD:ssäkin
Jossain kiihdytyksessä myös olen varma, että näin moottorin vikavalon vilahtaneen, mutta ilman ilmoitusta luulokoneeseen tahi valon päällejäämistä.
Busso tosiaan murisi kivasti, vaikka selkeä käyntihäikkä oli läsnä koko ajan. Selkeä tarkoittaa tyhjäkäynnillä aika paljon ravistavaa konetta ja ajossa ajoittaista pötsähdystä/röhähystä putkesta. Kone otti kierroksia kuitenkin erittäin herkän oloisesti. Myöskin pysähdyksissä lievä bensanhaju auton takapään suunnalla, joka taasen nenääni osuu seos/ajoitusvirheellä (reikä putkessa, lambda, jako?) höystetyllä ongelmana. Kaiken kaikkiaan jäi Bussosta positiivinen fiilis ja tekijälle varmasti hyvä aihio, sikäli kun pohja ei ole läpimätä. Myyjä tahtoi rahaa välistä tuohon varsin hyväkuntoiseen, seitkyttonnia vähempi ajettuun tessuun, joten se jäi siihen. Tosiaalta ei ole sitä touhutonnia laittaa tuosta noin vaan, joten ehkä hyvä ettei tarjonnut viittäsataa euroa tännepäin. Silloin tuskin olisin osannut sanoa ei...
Loppujen lopuksi hymy tuli huulille hennon mörinän myötä ja onpahan nyt Busso koettu. Ikäväkseni tuosta on sanottava, että sen vuoksi taitaa joutua useampaa muutakin Bussoa koettamaan ja jopa laajentaa JTD-hakua V6:een....... Ja tiedän. Lompakko ei kestäisi Bussoa, mutta onko se nyt niin justiinsa jos fiilis on katossa?
Nyt on kokeiltu seuraavat Alfat kautta aikain:
156: 1.8TS (Berlina), 1.9JTD (Berlina ja SW), 1.9JTDm (Berlina ja SW), 2.0TS (Berlina), 2.4JTD (Berlina ja SW), 2.4JTDm (Berlina ja SW), 2.5 V6 (Berlina)
159: 2.4JTDm (vajaavetoisena, että nelikkona, molemmat Berlina)
Kohta on kaikki 156-mallit koettu. Vielä kun vanhan version kutosesta sekä GTA:n pääsisi kokeilemaan, voisi sanoa ajaneensa noita "kaikkia"
Mutta asiaan, kävin kokeilemassa Bussoa. Tätä Bussoa: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/6139588
Lyhyestä virsi kaunis:
+ Kori näytti siistiltä, myös helmojen pystysaumat. Hieman kiveniskemää keulassa, mutta ei muuta (!?) - pohjaa en katsonut, enkä myöskään helmojen alakulmia
+ Sisusta oikein siistissä kunnossa, hieman käytönjälkiä mutta yllätyin positiivisesti. Napit vivut ja vipstaakit tuntui kaikki toimivan tarkoitetulla tavalla
+ Takajousissa väriä jäljellä, punaista. Sekä väripallot. Oletan siis, että ovat vaihdettu jossakin vaiheessa. Jousilautasetkin näytti ehjiltä.
+ Venakoppaa ainakin tiivistetty uusiksi kuittien mukaan, ollut öljyvuotoa jota en auringonvalossa ainakaan havainnut
+ Sekä kesä- että talvirenkaat hyvnnäköisessä pinnassa ja kunnossa, paistopäiviä en jaksanut selvittää
- Etujouset ja iskarit näytti (ja väitän, että tuntui) alkuperäisiltä. Etuakselistossa välystä vasemmalla, kuten myös pyöränkulmissa _varmasti_ jotain sanomista; luikertelee ja ratti valehtelematta varmaan 20astetta vinossa vasuriin......
- Konehuone aika ryytyneen näköinen. Ei kiiltänyt, paljon hapettumaa ja muuta kosmeettista pientä. Pohjamuovi säpäleinä ja paisari näytti about ripulilta, neste kuitenkin näytti ihan nesteeltä eikä öljyvesimassalta, öljyn pinta alarajassa
- Jakopää yliajalla ajan puolesta. Kilsoja kuitenkin vielä reilusti jäljellä
- Kytkimen pääsylinteri ainakin vaihtokunnossa. Myyjän mukaan kytkinremppa tehty vuosi sitten kuitenkin... Poljin ei palaa yläasentoonsa ja on jotenkin oudon tuntuinen, väittäisin myös hieman ravistaneen lähdössä
- Airbägin valo palaa. Kuulemma kuljettajanpuolen verhon resistanssi liian korkea (eli sama ongelma, kuin itselläni omassa monta kertaa...)
Ja sitten se tarina
Eli menin katsomaan tuota yksilöä jo viikko sitten. Silloin vain pihalla ihailemassa ja tutkiskelemassa. Tänään päätin käyttää pienellä lenkillä, autothan tykkää kun niitä ajetaan. Etenkin Alfat. Tein tietysti kaikki perustarkastukset ensin; on jarrulevyjä ja paloja (vaikka alkavatkin levyt olemaan vaihtokuntoisen näköiset), ilmaa renkaissa, nestetasot hyväksyttävällä alueella. Kävin huoltokirjan ja kuitit läpi. Huomioitavaa on, että käytännössä kaikki merkinnät mistään loppuvat loppuvuoteen 2010, jonka jälkeen ei mitään. Tuolloin mm. tulpat ja yksi puola vaihdettu, jne.
Sitten siihen ajamiseen;
Koekilvet laitettiin paikoilleen ja hyppäsin autoon. Virrat päälle ja käyntiin. Aluksi kävi erinomaisesti muutamansekuntia, kunnes meinasi sammua - rötäsi ja ryyttäsi niin että persauksissa tuntui. Kone pyöri tasan sammumisen rajamailla joitakin sekunteja, kunnes käynti tasoittui normaalihkoon alueeseen. Kone kuitenkin täristi yhä selvästi, välillä paukutteli putkessa.
Tässä vaiheessa jo mietin, josko öljyä tulpanrei'issä tai se jakopää... No, koska ajamaan tultu niin ajamaan lähdin.
Kytkin irrotti inhottavan alhaalla ja nappasi kiinni turhan ylhäällä, sekä tuntui aavistuksen ravistavan nostossa - eikä tosiaan poljin omin voimin noussut ylös asti, täysin samanlainen tuntuma kuin ex-tessussa missä oli pääsylinteri entinen. Koneessa ei tuntunut juurikaan olevan vääntöä - huomautan, että verrokkina on ykspisteäkänen TS.
Lenkille lähdössä ensimmäisenä huomasin jäykän alustan. Tuntui siis aika lailla siltä, miltä kaikki Sportpackit tähän mennessä on tuntuneet; jäykältä ja jämäkältä, muttei kovalta. Ensimmäinen kanttikivi ja vasemmalta edestä kolahdus, koiranluu/tukivarsijumppa tiedossa? Loppuvaiheessa myös narahti joko vasemmalta tai oikealta edestä...
Vaihteisto oli jäykkä käyttää, mutta onko se ominaisuus vai vika en tiedä. Kytkin jäykkä, etenkin verrattuna tessuun. Ilman vertailukohtaa paha sanoa, mutta jotenkin tuo tikitti takaraivossa ikävästi.
Kone tuntui selvästi heräävän jossain 3200-3500kierroksen kohdalla ja sen myös tunsi persauksissa; vaikka rauhallisesti kiihdyttikin risteyksistä, joka kerta tuntui kuin potkaisisi tuolla kohdin. Ylös asti en noin vanhalla hihnalla, öljyjen ym. asioiden takia alkanut kokeilemaan, joten henkinen rajoitin rajoitti kierrokset neljään ja puoleen tonttuun. Pintakaasulla oli veto päälle-pois-päälle-pois-tyylistä nytkytystä, mikä oli aikaisemmin kokeillussa 1.9JTD:ssäkin
Jossain kiihdytyksessä myös olen varma, että näin moottorin vikavalon vilahtaneen, mutta ilman ilmoitusta luulokoneeseen tahi valon päällejäämistä.
Busso tosiaan murisi kivasti, vaikka selkeä käyntihäikkä oli läsnä koko ajan. Selkeä tarkoittaa tyhjäkäynnillä aika paljon ravistavaa konetta ja ajossa ajoittaista pötsähdystä/röhähystä putkesta. Kone otti kierroksia kuitenkin erittäin herkän oloisesti. Myöskin pysähdyksissä lievä bensanhaju auton takapään suunnalla, joka taasen nenääni osuu seos/ajoitusvirheellä (reikä putkessa, lambda, jako?) höystetyllä ongelmana. Kaiken kaikkiaan jäi Bussosta positiivinen fiilis ja tekijälle varmasti hyvä aihio, sikäli kun pohja ei ole läpimätä. Myyjä tahtoi rahaa välistä tuohon varsin hyväkuntoiseen, seitkyttonnia vähempi ajettuun tessuun, joten se jäi siihen. Tosiaalta ei ole sitä touhutonnia laittaa tuosta noin vaan, joten ehkä hyvä ettei tarjonnut viittäsataa euroa tännepäin. Silloin tuskin olisin osannut sanoa ei...
Loppujen lopuksi hymy tuli huulille hennon mörinän myötä ja onpahan nyt Busso koettu. Ikäväkseni tuosta on sanottava, että sen vuoksi taitaa joutua useampaa muutakin Bussoa koettamaan ja jopa laajentaa JTD-hakua V6:een....... Ja tiedän. Lompakko ei kestäisi Bussoa, mutta onko se nyt niin justiinsa jos fiilis on katossa?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Nettiautosta bongattu
Mitenkään listaa dissaamatta, siltä puuttuu 1.6TS ja 2.0JTS.Aquatica kirjoitti:Kohta on kaikki 156-mallit koettu. Vielä kun vanhan version kutosesta sekä GTA:n pääsisi kokeilemaan, voisi sanoa ajaneensa noita "kaikkia"
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Nettiautosta bongattu
Noh, 2.0JTS on tietysti... Lasketaanko, että olen kuunnellut moista tyhjäkäynnillä?Polforea kirjoitti:Mitenkään listaa dissaamatta, siltä puuttuu 1.6TS ja 2.0JTS.Aquatica kirjoitti:Kohta on kaikki 156-mallit koettu. Vielä kun vanhan version kutosesta sekä GTA:n pääsisi kokeilemaan, voisi sanoa ajaneensa noita "kaikkia"
Ja ykskutosta on vähän hankala löytää 156:na ainakin Suomenmaalta. 147:aa löytää...
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Nettiautosta bongattu
Alkujaan myivät tätä kytkinvikaisena. Ei tuo nyt äkkiseltään kuulosta, että kytkimelle olisi mitään tehty. Etenkin, kun se vielä tuntui jäykällekin.Aquatica kirjoitti: - Kytkimen pääsylinteri ainakin vaihtokunnossa. Myyjän mukaan kytkinremppa tehty vuosi sitten kuitenkin... Poljin ei palaa yläasentoonsa ja on jotenkin oudon tuntuinen, väittäisin myös hieman ravistaneen lähdössä
Kytkin irrotti inhottavan alhaalla ja nappasi kiinni turhan ylhäällä, sekä tuntui aavistuksen ravistavan nostossa - eikä tosiaan poljin omin voimin noussut ylös asti, täysin samanlainen tuntuma kuin ex-tessussa missä oli pääsylinteri entinen.
Ominaisuus, kun ovat seisoneet pitkään. Samaan olen törmännyt myös dieselissä. Vaijereiden (?) rasvaus auttaa, mutta herkistyy ihan käyttämälläkin.Aquatica kirjoitti:Vaihteisto oli jäykkä käyttää, mutta onko se ominaisuus vai vika en tiedä.
Voisiko tuo käyntihäiriö olla edelleen puola vika? No, minun on tällä ymmärryksellä turha arvailla enemmän, mutta veikkaan tuolta "misfireä" löytyvän.
Ihan käypäisen hintainenhan tuo on boseliftiksi, vaikka rassaamista varmasti löytyykin. Eli hintaa pitäisi saada vielä alemmaksi. Väri on ehkä tylsä, mutta antaa paljon anteeksi ja näyttää siksi vieläkin siistiltä.
Joo, onhan ne bussot kivoja.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Nettiautosta bongattu
^
Hyviä faktoja pöytään, kiitos. Myyjä tosiaan puheli kytkinrempasta, jota hieman hämmästelin kun ei se tuntunut uudelta. Joku tappi tai vipu oli mennyt rikki/irti/poikki (jäi epäselväksi) kuulemma pitkän seisottamisen jäljiltä? En tiedä.
Ja eikö boseliftissä jo tule misfirestä MCSF? Ei ollut läppäri matkassa, niin ei voinut koodeja lukea...
Hyviä faktoja pöytään, kiitos. Myyjä tosiaan puheli kytkinrempasta, jota hieman hämmästelin kun ei se tuntunut uudelta. Joku tappi tai vipu oli mennyt rikki/irti/poikki (jäi epäselväksi) kuulemma pitkän seisottamisen jäljiltä? En tiedä.
Ja eikö boseliftissä jo tule misfirestä MCSF? Ei ollut läppäri matkassa, niin ei voinut koodeja lukea...
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Nettiautosta bongattu
Ei välttämättä.Aquatica kirjoitti:a eikö boseliftissä jo tule misfirestä MCSF?
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Nettiautosta bongattu
Vaihdekepin jäykkyys ei vältämättä tulee käyttömättömyydestä vaan se kumi pusla tai mikä se onkin siellä vaihdevalitsimen alla on tiensä päässä. Sama "ominaisuus", joka tarkemmin sanottuna on ihan suuniteluvirhe löytyy myös 166sesta.
Mitä koskee tärisevä/epämääräistä kytkin poljinta niin lähes poikeuksetta 156 V6:ssa merkitsee tuleva kytkinremonttia. Alaväännön "puute" johtuu moniventiilitekniikasta. Nämä 24V bussot eivät tunnu mitenkään tehokailta alhaalla, mutta kun painetaan pedaalia syvemälle siten vasta tapahtuu
Sinänsä kohtuuhintainen 156, mutta tekstin perusteella jättäisin pari tonnia korjauskassaan varmuuden vuoksi.
Mitä arvoisa raati sanoo sitä että hihna on vanha (esim. yli kuin 3v.), mutta kilometrejä on vähän. Kannattako vaihtaa? Minulla on sellainen käsitys että jos Peugetilla on vaihtoväli 8 vuotta niin tuskin heillä on erilaista kumi kuin italiassa En kyllä propagandoi lähteä kokeilemaan varsinkin 156sen hihnan kestävyyttä
Mitä koskee tärisevä/epämääräistä kytkin poljinta niin lähes poikeuksetta 156 V6:ssa merkitsee tuleva kytkinremonttia. Alaväännön "puute" johtuu moniventiilitekniikasta. Nämä 24V bussot eivät tunnu mitenkään tehokailta alhaalla, mutta kun painetaan pedaalia syvemälle siten vasta tapahtuu
Sinänsä kohtuuhintainen 156, mutta tekstin perusteella jättäisin pari tonnia korjauskassaan varmuuden vuoksi.
Mitä arvoisa raati sanoo sitä että hihna on vanha (esim. yli kuin 3v.), mutta kilometrejä on vähän. Kannattako vaihtaa? Minulla on sellainen käsitys että jos Peugetilla on vaihtoväli 8 vuotta niin tuskin heillä on erilaista kumi kuin italiassa En kyllä propagandoi lähteä kokeilemaan varsinkin 156sen hihnan kestävyyttä
Nothing beats cubic inch
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Nettiautosta bongattu
^
Nimimerkillä Toolman taisi olla Busso. Siinä meni jakopää 50tkm ja 5v/5kk tai siihen suuntaan, jonka jälkeen jokin antoi periksi/alkoi antamaan periksi. En muista tarkemmin, eli ei kannata ihan hillittömästi yliajallekaan laittaa....
Nimimerkillä Toolman taisi olla Busso. Siinä meni jakopää 50tkm ja 5v/5kk tai siihen suuntaan, jonka jälkeen jokin antoi periksi/alkoi antamaan periksi. En muista tarkemmin, eli ei kannata ihan hillittömästi yliajallekaan laittaa....
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Nettiautosta bongattu
Omassa V6:ssa oli vaihdekeppi aluksi jäykkä ja ajattelin tehdä sille seuraavassa ketjussa mainittuja kikkoja:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=16901
..muutta, kun en heti ehtinyt sille mitään tekemään, niin huomasin vaihdekepin herkistyvän käytössä ja rassaus jäikin sitten kokonaan tekemättä.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=16901
..muutta, kun en heti ehtinyt sille mitään tekemään, niin huomasin vaihdekepin herkistyvän käytössä ja rassaus jäikin sitten kokonaan tekemättä.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Nettiautosta bongattu
Jos kierrokset jäi neljääntuhanteenviiteensataan, niin minun näkemykseni on, että Aquatica ei kyllä oikeastaan voi lisätä Bussoa koeajettujen listalle.
Re: Nettiautosta bongattu
Samaa tuli mieleen - ja selkeesti mies on siis tiisselimiehiä...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Nettiautosta bongattu
^ ja ^^
En vain sanonut ääneen . Pikkubusso ei paljon tarjoile alarekisterissä.
En vain sanonut ääneen . Pikkubusso ei paljon tarjoile alarekisterissä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Nettiautosta bongattu
^
Jos ei olisi jakopää yliajalla reilusti ja öljyä olis ollut normaali määrä, olisin antanut kenkää jotta ois jotain saanut irti Kyllä se tuli parkissa kokeiltua miten kiertää, mutta vetokierrokset jäi alas. Kyllähän se oli ihan päivänselvää, että kolmessa ja puolessa alkoi heräämään ja uskosin siellä kuuden paikkeilla olevan jo jotain?
Jos ei olisi jakopää yliajalla reilusti ja öljyä olis ollut normaali määrä, olisin antanut kenkää jotta ois jotain saanut irti Kyllä se tuli parkissa kokeiltua miten kiertää, mutta vetokierrokset jäi alas. Kyllähän se oli ihan päivänselvää, että kolmessa ja puolessa alkoi heräämään ja uskosin siellä kuuden paikkeilla olevan jo jotain?
Re: Nettiautosta bongattu
Hihnasta vielä et kyllähän sellasen peruskunnon voi päätellä kokeilemalla ja kattomalla sitä hihnaa. Eli onko hihnassa "murtumia" ja kokeilee sormella vaikka vähän painelemalla et onko miten kiree
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Nettiautosta bongattu
^
Toki. Mutta vaatinee suojamuovin irrottamista ymv. joka on taasen autokaupan pihassa vähän nihkeätä
Toki. Mutta vaatinee suojamuovin irrottamista ymv. joka on taasen autokaupan pihassa vähän nihkeätä
Re: Nettiautosta bongattu
Aa, okeiAquatica kirjoitti:^
Toki. Mutta vaatinee suojamuovin irrottamista ymv. joka on taasen autokaupan pihassa vähän nihkeätä
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Nettiautosta bongattu
Tuollee vaa:Aquatica kirjoitti:^
Toki. Mutta vaatinee suojamuovin irrottamista ymv. joka on taasen autokaupan pihassa vähän nihkeätä
http://www.youtube.com/watch?v=b9cWZxb-HGY
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Nettiautosta bongattu
^vähä hyvä
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Nettiautosta bongattu
Eipä taida tuollaista Corollaa saada tänä päivänä edes 800 €urolla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Nettiautosta bongattu
OT: Isäukolla oli aikoinaan Corolla rekkarilla HHC-720, tuossa videossa oli HHC-718.
Re: Nettiautosta bongattu
Just näin.wekkuli kirjoitti:Jos kierrokset jäi neljääntuhanteenviiteensataan, niin minun näkemykseni on, että Aquatica ei kyllä oikeastaan voi lisätä Bussoa koeajettujen listalle.
Albertollin kanssa aina kebabilla koitettu Aqulle tyrkyttää Bussoa tupaöljyn sijaan. Jos nyt tulisi järkiinsä, kun sai vähän maistiaisia.
Ride on!
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Nettiautosta bongattu
Juuri näin! Bussokin laulaa menoveden aariaa kun mennään koko ajan 5000-7500 välillä.wekkuli kirjoitti:Jos kierrokset jäi neljääntuhanteenviiteensataan, niin minun näkemykseni on, että Aquatica ei kyllä oikeastaan voi lisätä Bussoa koeajettujen listalle.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Nettiautosta bongattu
mutta eikös neitiä kuulu lämmitellä kunnolla ennenkuin ruvetaan kunnolla polkemaan?
aqun pitää varata tarpeeks aikaa seuraavalle koeajolle!
aqun pitää varata tarpeeks aikaa seuraavalle koeajolle!
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Nettiautosta bongattu
Toki neidin pitää olla kunnolla lämmitelty ennen kunnon polkemista. Mutta sitten kuumana onkin ilo antaa nesteiden virrata ja tutustua tavaraan kunnolla....
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Nettiautosta bongattu
Mutta edelleen: en ala potentiaalisesti väärällä jaolla olevaa, vähäöljyistä ja epämääräisen huoltohistorian omaavaa yksilöä kenkimään edes lämpimänä
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Nettiautosta bongattu
^käys ny koittamassa ehjää pikkubussoa ja ehjää jtässää niin saat tupaöljyille vähän vertailupohjaa. Ehjät jtässät taitaa olla kyllä käytössä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Nettiautosta bongattu
alamajy kirjoitti:Toki neidin pitää olla kunnolla lämmitelty ennen kunnon polkemista. Mutta sitten kuumana onkin ilo antaa nesteiden virrata ja tutustua tavaraan kunnolla....
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Nettiautosta bongattu
Mulla olisi kokeiltavissa sellainen harvinaisuus kuin ehjä JTS. Tai ei se just nyt ole, kun vetonivel on hajalla. Se on melkein myynnissäkin, ainakin yhtä paljon kuin Schrödingerin kissa on kuollut.stoichiometric kirjoitti:^käys ny koittamassa ehjää pikkubussoa ja ehjää jtässää niin saat tupaöljyille vähän vertailupohjaa. Ehjät jtässät taitaa olla kyllä käytössä.
CARF0869