156:n puskurin korjaaminen
Valvoja: Moderators
156:n puskurin korjaaminen
Tiedättekö mitä materiaalia 156:n etupuskuri on? Onko "hitsattavissa" sulattamalla täyteaineen kera tietenkin vai täyteaineella liimaamalla?
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Vastaus
Itse itselleni vastaten (jos vaikka joku muukin haluaisi tietää).
156:ssa puskureissa käytetyn muovi aineen englanninkielinen nimi on Polypropylene. Kemisti kun en ole, niin jääköön suomenkielinen nimi lukijan omaksi harjoitustehtäväksi
Eli siis on hitsattavissa (juotettavissa) fuusiomenetelmällä, jossa sekä puskuria että täyteainetta sulatetaan yhteen. Pitääpä hieman harjoitella ensin ja sen jälkeen kokeilla, josko halkeaman korjaaminen onnistuisi kotikonstein.
156:ssa puskureissa käytetyn muovi aineen englanninkielinen nimi on Polypropylene. Kemisti kun en ole, niin jääköön suomenkielinen nimi lukijan omaksi harjoitustehtäväksi

Eli siis on hitsattavissa (juotettavissa) fuusiomenetelmällä, jossa sekä puskuria että täyteainetta sulatetaan yhteen. Pitääpä hieman harjoitella ensin ja sen jälkeen kokeilla, josko halkeaman korjaaminen onnistuisi kotikonstein.
- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Harjoitustehtävä
Polypropylenellä ei ole Suomenkielistä nimeä...BSTR kirjoitti:Itse itselleni vastaten (jos vaikka joku muukin haluaisi tietää).

polypropeeni
Kuten tieteissä usein käy, on nytkin vastaus olemassa. Ratkaisu on vain liian yksinkertainen.
Polypropylene = polypropeeni
No, joka tapauksessa en ole vielä ehtinyt kokeilla hitsausta... saas nähdä mitä siitäkin tulee. Kaikkea pitää kuitenkin kokeilla - ja sitten käydä ostamassa uusi
Polypropylene = polypropeeni

No, joka tapauksessa en ole vielä ehtinyt kokeilla hitsausta... saas nähdä mitä siitäkin tulee. Kaikkea pitää kuitenkin kokeilla - ja sitten käydä ostamassa uusi

- Campari
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
re: puskurin korjausta
Tämäpäs sattui, minulla on myös puskuri vähän halki, mutta
takaa vetokoukun paikan vierestä. Milloin ajattelit korjauksen tehdä, olisi hauska kuulla kuinka onnistuu ? Ja jos pakkauskoot ovat ylisuuria, niin ylijäämää kannattaa tarjota minulle.
Kiinnostaisi vain itsekin laittaa tuo pieni kauneusvirhe kuntoon, mutta kun ei kokemusta muovista ole, niin on jäänyt laittamatta.
Täytyy ainakin odottaa niin kauan, että ilmat ovat reilusti plussalla, minulla kun ei tallia ole.
-cr
takaa vetokoukun paikan vierestä. Milloin ajattelit korjauksen tehdä, olisi hauska kuulla kuinka onnistuu ? Ja jos pakkauskoot ovat ylisuuria, niin ylijäämää kannattaa tarjota minulle.
Kiinnostaisi vain itsekin laittaa tuo pieni kauneusvirhe kuntoon, mutta kun ei kokemusta muovista ole, niin on jäänyt laittamatta.
Täytyy ainakin odottaa niin kauan, että ilmat ovat reilusti plussalla, minulla kun ei tallia ole.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- Kaalipata
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Samanlainen vika kuin edellisellä
Kuinkahan ovat nuo ihmisten korjausoperaatiot onnistuneet ja oliko vaikeakin tapaus? Periaatteessa voisi tuon homman tehdä itse jos muutkin ovat siinä onnistuneet
Ei huvittais taas maksaa helposta hommasta helppoa rahaa korjaamolle...

Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
-
Polypropeeni-PP-kevyt, luja, eristää lämpöä, C5 H15 muistaakseni ja ihan sen isomeereista riippuen siinä vaihtelee kiteisyysaste aikalailla eli muokattavuus heikkenee asteen lisääntyessä...tuplasidoksella on atomit kiinnittyneet eli sidos on aika kestävä.
Ookoo...todella selvää mongerrusta tuo, mut onnex jotain jäänyt päähän kouluajoiltakin
Ookoo...todella selvää mongerrusta tuo, mut onnex jotain jäänyt päähän kouluajoiltakin

Mennään sit Porvoon mitalla...täysii!
- KJS
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Teetätin, kun auto oli silloin vielä firman nimissä, niin ei mennyt omasta pussista. Homma Kunnostuspalvelu Siitonen Vehnämyllynkadulla maalauksen osalta ja sen kanssa samoissa tiloissa on autokorjaamo, joka teki hitsauksen. Jälki oli todella hyvää ja ei tarvinnut edes koko puskuria maalata, vain korjattu kohta. Ollut nyt jo reilut 3 vuotta ja on pysynyt hyvänä.
Alfaholismia vuodesta 2001