Liikenteestä
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Poliisinkin mielestä minulla on asennevamma, mutta se puhuttelu tulikin suun soittamisesta ja naiskonstaapelin matemaattisen lahjakkuuden epäilemisestä. Minua epäiltiin aiheettomasti, joten ilmaisin mielipiteeni ja se nainen laski oikeasti väärin, joten oli aiheellista huomauttaa eikä hiljaa oleminen ole vahvimpia puoliani muutenkaan .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Liikenteestä
^ Selittämisessä ainakin olet mestari, siitä täytyy antaa pisteet.
Re: Liikenteestä
Ens kerralla kun joudut puhallutukseen; sanoppa konstaapelille "eei kiitos, en ole puhallinorkesterin jäseniä..". Tai sitten ei kannata sanoa... Mutta...Alfissimo kirjoitti:Poliisinkin mielestä minulla on asennevamma, mutta se puhuttelu tulikin suun soittamisesta ja naiskonstaapelin matemaattisen lahjakkuuden epäilemisestä. Minua epäiltiin aiheettomasti, joten ilmaisin mielipiteeni ja se nainen laski oikeasti väärin, joten oli aiheellista huomauttaa eikä hiljaa oleminen ole vahvimpia puoliani muutenkaan .
Re: Liikenteestä
Tänään tuossa Vihdintiellä Haagan paloaseman nurkilla, Pikkuhuopalahden liikennevaloissa tuli nähtyä hauska oivallus. Autojonoa oli sieltä Ruskeasuon tunnelilta asti sinne Munkkivuoreen menevällä kaistalla. Pikkuhuopalahden risteyksessä on nämä "ruutumerkinnät", ettei saa jäädä jonossa siihen ihmettelemään, siis tukkimaan risteystä. Tiiette varmaan ne sellaset ruudukot, joita on esim. Manskulla Kuusitien risteyksessä ja Tullinpuomilla.
No mitä tekee Fiksu Siesta kuljettaja ajaessaan keskimmäistä kaistaa autojonon vieressä?
- Tietenkin hänelle juuri jätetty rako tälläsen ruudukon kohdalla ja siihen se Ford Siesta hyvin mahtui puoliksi suojatien päälle risteysalueelle. Helppoa kun sen osaa.
No mitä tekee Fiksu Siesta kuljettaja ajaessaan keskimmäistä kaistaa autojonon vieressä?
- Tietenkin hänelle juuri jätetty rako tälläsen ruudukon kohdalla ja siihen se Ford Siesta hyvin mahtui puoliksi suojatien päälle risteysalueelle. Helppoa kun sen osaa.
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Mitä tohon poliisien asennevammaan tulee; kahdesti mua on syytetty siitä että olin meinannut ajaa kyttien päälle
Eka kerta oli vuosia sitten vanhal turuntiellä, jagge venas ohituskaistan loputtua tutkan kanssa ja pysäyttivät ylinopeudesta, omaa tyhmyyttähän se mukamas kiire oli ku piti lähtee duuniin (laivaan), siinä sitten vanhempi konstaapeli raivos mulle et olin yrittänyt ajaa heidän päälle…miks olisin?
Toinen kerta tapahtui viime vuoden heinäkuussa, olivat tutkan kanssa hieman kehä 3 liittymän jälkeen (siltapilarin takana), lahdenväylällä. Näyttivät mulle et aja sivuun, ajoin vasenta kaistaa, siirryin kuin pystyin oikealle kaistalle, takaa tuleva kiri takapuskuriin kiinni vaikka olin vilkku päällä, enkä viitsinyt vetää liinoja et olisin pysähtynyt maijan taakse, ja siinä samalla aiheuttanut kaaoksen takaa tuleville, vaan annoin hiljalleen vauhdin hiipua ja vedin kaikkien pysähtyneiden eteen. Sielt juoksee naiskyttä raivon partaalla ja huutaa mulle kurkku suorana et miks en pysähtynyt ajoissa sekä olin yrittänyt tappaa hänet?!
Kerroin rauhallisesti miksi olin ajanut letkan eteen, enkä todellakaan ollut yrittänyt ajaa kenenkään päälle. Hyvä ettei muija riehtassu mua autosta ulos. Kävelin hänen saattamana maijaan ja keskustelin ihan asiallisesti konstaapeleiden kanssa et miksi mua syytetään siitä että olen yrittänyt ajaa heidän kollegansa yli? Eivät ottaneet minkäänlaista kantaa asiaan. Ylinopeussakot otin mukisematta vastaan, olinhan itse ollut tyhmä enkä ollut tiputtanut vakkarista nopeutta pois kun sallittu nopeus tippui 120km/h - 100km/h.
Myönnän aina syyllisyyteni niihin asioihin mihin olen faktisesti syyllistynyt, mutta tuollaista p***aa en suostu nielemään.
Eka kerta oli vuosia sitten vanhal turuntiellä, jagge venas ohituskaistan loputtua tutkan kanssa ja pysäyttivät ylinopeudesta, omaa tyhmyyttähän se mukamas kiire oli ku piti lähtee duuniin (laivaan), siinä sitten vanhempi konstaapeli raivos mulle et olin yrittänyt ajaa heidän päälle…miks olisin?
Toinen kerta tapahtui viime vuoden heinäkuussa, olivat tutkan kanssa hieman kehä 3 liittymän jälkeen (siltapilarin takana), lahdenväylällä. Näyttivät mulle et aja sivuun, ajoin vasenta kaistaa, siirryin kuin pystyin oikealle kaistalle, takaa tuleva kiri takapuskuriin kiinni vaikka olin vilkku päällä, enkä viitsinyt vetää liinoja et olisin pysähtynyt maijan taakse, ja siinä samalla aiheuttanut kaaoksen takaa tuleville, vaan annoin hiljalleen vauhdin hiipua ja vedin kaikkien pysähtyneiden eteen. Sielt juoksee naiskyttä raivon partaalla ja huutaa mulle kurkku suorana et miks en pysähtynyt ajoissa sekä olin yrittänyt tappaa hänet?!
Kerroin rauhallisesti miksi olin ajanut letkan eteen, enkä todellakaan ollut yrittänyt ajaa kenenkään päälle. Hyvä ettei muija riehtassu mua autosta ulos. Kävelin hänen saattamana maijaan ja keskustelin ihan asiallisesti konstaapeleiden kanssa et miksi mua syytetään siitä että olen yrittänyt ajaa heidän kollegansa yli? Eivät ottaneet minkäänlaista kantaa asiaan. Ylinopeussakot otin mukisematta vastaan, olinhan itse ollut tyhmä enkä ollut tiputtanut vakkarista nopeutta pois kun sallittu nopeus tippui 120km/h - 100km/h.
Myönnän aina syyllisyyteni niihin asioihin mihin olen faktisesti syyllistynyt, mutta tuollaista p***aa en suostu nielemään.
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Ajelin tänään kaksikaistaista tietä vasenta kaistaa kuorma-auton perässä. Rajoitus oli 50, kuorkki ajeli jotain 45 km/h. Oikealla kaistalla oli toinen kuorma-auto ja nopeus sama. No, kohta se mun edessä ajanut kuorma-auto kääntyi vasemmalle ja meinasin nostaa nopeuden siihen viiteen kymppiin, niin oikealla kaistalla kuorma-auton edessä ajanut skodakuski kiskaisee siihen vasemmalle kaistalle ja jää siihen hieromaan sitä neljääviittä Mikähän tarve oli siihen tunkea kun ei kaveri ollut kääntymässäkään?
Tuosta vähän eteenpäin olisi ollut hieno tilaisuus myydä auto vakuutusyhtiölle kun joku mamma valkoisella sitymaasturilla tunki eteen kun olin liikenneympyrässä. Onneksi ei ollut ketään takapuskurissa. Jälkeenpäin harmitti etten ajanut kitymaasturia päin.
Tuosta vähän eteenpäin olisi ollut hieno tilaisuus myydä auto vakuutusyhtiölle kun joku mamma valkoisella sitymaasturilla tunki eteen kun olin liikenneympyrässä. Onneksi ei ollut ketään takapuskurissa. Jälkeenpäin harmitti etten ajanut kitymaasturia päin.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Sä vaahtoat täällä usein siitä miten periaatteessa aivan pilkulleen pitäisi noudattaa kaikkia liikennesääntöjä, ja tässä kerrot miten kadut kun et lasauttanut tahallaan kolaria toisen auton kanssa.Tuomas K kirjoitti: Tuosta vähän eteenpäin olisi ollut hieno tilaisuus myydä auto vakuutusyhtiölle kun joku mamma valkoisella sitymaasturilla tunki eteen kun olin liikenneympyrässä. Onneksi ei ollut ketään takapuskurissa. Jälkeenpäin harmitti etten ajanut kitymaasturia päin.
Ei mulla juuri muuta sanottaavaa tähän, eikä sun mahdolliseen vastaukseen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: 09 Helmi 2014, 17:45
- Paikkakunta: Lieksa
Re: Liikenteestä
Jos sattui olemaan kaasuläppävammainen yksilö tuo volvo (niinkuin taitaa puolet niistä olla) niin sillä ei todellakaan mielellään luiskaan pysähtele. Ei kyllä pysähtele mielellään mihinkään muuallekaan kun käynnissä pitäminen aiheuttaa ylimääräistä akrobatiaaAlfissimo kirjoitti:Päivän koomiset parkkihallissa. Lahti, keskusta, TRIOn parkkihalli, eikä kyseinen luola ole millään muotoa ahdas isommallekaan autolle. Eteeni, ilmeisesti katsomatta, peruutti ruudusta ajoväylälle S60 Volvo sillä vauhdilla, että hänen übervarovaista peruuttamistaan odottaessani olisin ehtinyt jo ulos hallista. Kuski pysähtyy odottamaan lähes kaikkea mikä saattaa liikkua tai ehkä voisi tulla eteen ja kaiken huippuna pysähtyy poistumisluiskan alapäähän jääden tukkimaan kolmesta suunnasta väylää ihan vain sen takia, kun poistumisluiskan yläpäässä näkyy kaksi autoa odottamassa. Ilmeisesti ei ollut halukas menemään siihen mäkeen jos olisikin vahingossa joutunut pysähtymään. Pikaisesti parin tööttäyksen kanssa osoitin tässä vaiheessa mieltäni, jotta voisiko edetä, kun olin itse tukkimassa yhtä edellä mainituista kulkuväylistä, kun en odottanut hänen siihen TYHJÄN luiskan alle pysähtyvän ja perässä ajoin. Volvosta kiitoksena kesoa takaisin ja omasta avoimesta ikkunastani sitten huidoin ystävällisesti ajamaan eteenpäin.
Jos mäkilähtö pelottaa noin paljon, niin kannattaako autoa sitten "ruuhka-aikana" ajaa paikkaan, jossa sen lähes varmuudella joutuu tekemään, jos etenee normaalisti muiden autojen rytmissä . Toki vaihtoehtona on pysäyttää kaikki muu liikenne siksi aikaa, että olosuhteet on itselle edulliset.
Pysykää PRKL kotona .
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Niin, se on kuitenkin aavistuksen eri asia että ärsyttää jonkun törttöily kuin että oikeasti ajaisin sitä päin.gYdEbUh kirjoitti:[Sä vaahtoat täällä usein siitä miten periaatteessa aivan pilkulleen pitäisi noudattaa kaikkia liikennesääntöjä, ja tässä kerrot miten kadut kun et lasauttanut tahallaan kolaria toisen auton kanssa.
Ei mulla juuri muuta sanottaavaa tähän, eikä sun mahdolliseen vastaukseen.
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Liikenteestä
Pakko kai kirjoittaa viimeisin liikenne-urpoilu vaikka todellinen urpo olinkin lopulta minä. Taustatietona sen verran että takana tässä vaiheessa oli reilut 5h autossa istumista, 8h palaveria ja lounaana leipä ja banaani palaverin yhteydessä. Pitkän päivän jälkeen kotiramppi häämötti muutaman kilsan päässä. Ennen tätä 60km/h risteysalue, jossa eteen pukkasi farkku Kia niin että jouduin jarruttamaan. Ei mitenkään tiukasti, mutta kuitenkin. Kiroilua. 60km/h vaihtui 80km/h ja Kia jatkaa 60km/h vauhdilla. Ajan edelleen kiroillen perässä n. 500m ja kun ei mitään tapahdu niin "melko" reipas ohitus. Ei kuitenkaan kiilausta ym. Noh, Kia alkaa vilkuttelemaan valoja ja lopulta jättää pitkät päälle. Järkyttävä v*tutus. Käännyn kotirampille, mutta päätän jäädä siihen rampin alkuun ihan vaan v*ttuillakseni jos sattuisi kääntymään samaan. Kia painaa ohi ja minä jostain käsittämättömästä syystä höyryn noustessa korvista käännyn takaisin valtatielle ja kiihdytän perään. Tämän jälkeen vierelle mesoamaan ja huomaan että kuskina n. 60-70v nainen joka katsoo tiukasti eteenpäin näyttäen siltä että paskantaa just housuunsa. Tässä vaiheessa tajuan urpouteni, hävettää. Seuraavasta rampista kotiin. Nyt voisin vaikka pyytää anteeksi jos sattuisin tädin tapaamaan.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
^ehkä pakkaat seuraavaan kerran paremmat eväät mukaan ja syöt ennen ajosuoritusta niin ei ehkä ärsytä niin paljoo
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Suoraselkäistä tilitystä, syytön heittäköön ensimmäisen kiven...
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Re: Liikenteestä
Mikä siinä muuten on, etenkin Vihdintiellä ennen Kehä 3:sta ja Kehä 3:selta maalle päin; 80 alueella ajetaan 50-60kmh, 60 alueella ajetaan 70-80kmh? Mikä siinä on oikeen ideana?
Monta monta kertaa tullut todistettua. Onko se sitten kun Vihdintie aukeaa 2 kaistaiseksi, tilaa on enemmän niin voi paahtaa menemäänkin sitten kovempaa?
Monta monta kertaa tullut todistettua. Onko se sitten kun Vihdintie aukeaa 2 kaistaiseksi, tilaa on enemmän niin voi paahtaa menemäänkin sitten kovempaa?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Näitä näkee paljon. Moni kuski ajaa niin pää perseessä että nopeus tulee ihan sen mukaan mikä hyvältä tuntuu eikä rajoituksen mukaan. Jostain syystä jotkut paikat on sellaisia että kaikki ajaa alle rajoituksen, toisissa taas ajaa kaikki yli rajoituksen. Tampereelta kun ajaa Lahdentietä Kangasalle niin siinä ei kukaan aja edes yhdeksääkymppiä vaikka rajoitus on sata.S_A kirjoitti:80 alueella ajetaan 50-60kmh, 60 alueella ajetaan 70-80kmh? Mikä siinä on oikeen ideana?
Kerran olin erään tutun naisen kyydissä, 60 km/h alueella ajettiin 80 km/h ja tasapainon vuoksi 80 km/h alueella sitten 60 km/h.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Se on tämä nykyautojen kiihtyvyys niin heikko, että
1) 0-60 kiihdytykseen tarvitaan puoli kilometriä. Aikaisemmin mainitulla Vihdintiellä on liikennevaloja Konalan kohdalla niin tiuhaan, että (huippu)nopeudet jäävät 50-60 tasolle. Aiemmin rajoitus oli 70, mutta ongelma korjattiin laskemalla rajoitus kuuteen kymppiin.
2) 0-80 ottaakin jo melkein kilometrin ja 0-100 kaksi -> nopeusrajoituksen muutokseen pitää varatua aloittamalla kiihdytys hyvissä ajoin, mielellään jo kilometriä ennen (esim. Tuusulan moottoritie pohjoiseen mentäessä)
3) Satunnaisista 50/60 rajoituksista ei kannata piitata, kun oma ropponen lopulta saatu piiskattua passeliin 70...90 marssivauhtiin. Esim. Kehä I:llä on Mestarintunnelin kohdalla rajoitus 60, mutta 70-80 lasissa sinne yleensä lasketellaan. Toki kyseessä voi olla myös vauhdin otto, koska ulos tultaessa nopeutta on enää 50.
Takseilla nopeuteen vaikuttaa myös lasti. Poka päällä kulkee rajoitus +15 ja ilman kartturia rajoitus -15. Niin tai näin, aina pitää ajaa vasenta kaistaa.
1) 0-60 kiihdytykseen tarvitaan puoli kilometriä. Aikaisemmin mainitulla Vihdintiellä on liikennevaloja Konalan kohdalla niin tiuhaan, että (huippu)nopeudet jäävät 50-60 tasolle. Aiemmin rajoitus oli 70, mutta ongelma korjattiin laskemalla rajoitus kuuteen kymppiin.
2) 0-80 ottaakin jo melkein kilometrin ja 0-100 kaksi -> nopeusrajoituksen muutokseen pitää varatua aloittamalla kiihdytys hyvissä ajoin, mielellään jo kilometriä ennen (esim. Tuusulan moottoritie pohjoiseen mentäessä)
3) Satunnaisista 50/60 rajoituksista ei kannata piitata, kun oma ropponen lopulta saatu piiskattua passeliin 70...90 marssivauhtiin. Esim. Kehä I:llä on Mestarintunnelin kohdalla rajoitus 60, mutta 70-80 lasissa sinne yleensä lasketellaan. Toki kyseessä voi olla myös vauhdin otto, koska ulos tultaessa nopeutta on enää 50.
Takseilla nopeuteen vaikuttaa myös lasti. Poka päällä kulkee rajoitus +15 ja ilman kartturia rajoitus -15. Niin tai näin, aina pitää ajaa vasenta kaistaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Mestarintunneli on jännä. Itään mennessä sisään ajellaan ruuhkien ulkopuolella n. 80 km/h, mutta ulos tultaessa ehkä 45 km/h, koska ylämäki tai vauhdinottomatkan pituus. Länteen päin mennessä mäki ilmeisesti on loivempi tai sitten tien itäpäässä aloitettu vauhdin kerääminen aiheuttaa sen, ettei nopeus useinkaan ennätä tunnelissa pudota alle 50 km/h.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
insinörtti kirjoitti:nopeusrajoituksen muutokseen pitää varatua aloittamalla kiihdytys hyvissä ajoin, mielellään jo kilometriä ennen (esim. Tuusulan moottoritie pohjoiseen mentäessä)
Työmatka kun kulkee Tuusulantietä niin tuo jaksaa ärsyttää ja ihmetyttää. Hätäisimmät aloittaa sen kiihdyttämisen suunnilleen Kehä ykkösen kohdalta ja yhdeksänkympin mittarinopeudella jää jalkoihin siinä 80-alueella. Sitten kun rajoitus nousee sataseen tulee liikenne perä edellä vastaan kun nostaa nopeuden mittarin mukaan sataankymmeneen. Nämä on kaikkein ärsyttävimpiä jotka lähtee kiihdyttämään ja ohittamaan siinä 500 metriä ennen rajoituksen muuttumista, sitten kun se rajoitus nousee ne jotka mut just ohitti onkin sitten tientukkeena kun ei uskalleta painaa sitä kaasua kuitenkaan riittävästi että se ropponen siinä viidensadan metrin matkalla kiihtyisi sinne tavoitenopeuteen.
Re: Liikenteestä
Näinhän se pitääkin ajaa. Muutoin käy helposti niin kuin Lahdentiellä yks talvi. Rajoitus ei ole pienin vähimmäisvauhti. Saa ajaa senkin alle. Kyllähän se paikoittain vituttaa hyvissä olosuhteissa, mutta täysi oikeus on. Nykyliikenteen tolkuttomuus taitaa tulla juuri siitä että lähtökohtaisesti kaikki MUUT ajavat pää perseessä.Moni kuski ajaa niin pää perseessä että nopeus tulee ihan sen mukaan mikä hyvältä tuntuu eikä rajoituksen mukaan.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Kyllä alle rajoituksen saa ajaa, mutta jos alle rajoituksen ajetaan vain siksi että ollaan kuutamolla niin hölmöähän se on. Vastaavasti samat kuskit toisessa paikassa ajavat ylinopeutta kun se siinä hetkessä tuntuu sopivalta.
Pointti siis siinä että olisi toivottavaa että se päätös nopeudesta syntyisi perustellusti ja harkitusti, mikä tuntuu osalle kuljettajia olevan tekemätön paikka.
Pointti siis siinä että olisi toivottavaa että se päätös nopeudesta syntyisi perustellusti ja harkitusti, mikä tuntuu osalle kuljettajia olevan tekemätön paikka.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
S_A kirjoitti:Mikä siinä muuten on, etenkin Vihdintiellä ennen Kehä 3:sta ja Kehä 3:selta maalle päin; 80 alueella ajetaan 50-60kmh, 60 alueella ajetaan 70-80kmh? Mikä siinä on oikeen ideana?
Monta monta kertaa tullut todistettua. Onko se sitten kun Vihdintie aukeaa 2 kaistaiseksi, tilaa on enemmän niin voi paahtaa menemäänkin sitten kovempaa?
Noin vuoden ajellu päivittäin tuota (Karkkila - Pitäjänmäki) väliä ja huomannut tämän saman ilmiön ja jostain syystä ihmetyttää. Ne ei huomaa koskaan niitä kylttejä, jossa nopeus vaihtuu ja toinen vastaava paikka on siitä vähän eteenpäin seuraavien valojen jälkeen ihan sama vika..
Samoten ärsyttää, että ihmiset hiljentää kameratolppien kohdalla 15 kmh alle rajoitusten, miksi? Ihmiset tietäkää teidän todellinen nopeutenne, eikä se mikä lukee nopeusmittarissa. Veikkaan että täällä moni tietääkin. En myöskään tykkää siitä ollenkaan, kun 80 kmh alueella ajetaan 72kmh, jostain syystä näitä on sattunut, kun on ajellut porintietä pitkin. Sitten nämä sankarit ihmettelee, kun niistä mennään ohi. Tulee vaan ihan turhia ohituksia päivittäin näiden sankarien takia. Olenko rauhallinen kuski liikenteessä, en taida olla kaikista rauhallisimmasta päästä, kun köröttely ei maistu. Se on totta, että alle rajoitusten saa ajaa, mutta silti. Toki kannattaa katsoa keliäkin, että miten tuolla ajelee.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Liikenteestä
Ja monesti se oikeanpuoleinen löytyy alinopeutta ajavalta kun huomaa tulleensa ohitetuks.
Myös jos jollain sattuu olemaan sellanen fiilis, että haluaa ajaa kuuttakymppiä kaheksankympin alueella, niin voisi edes sen perässä ajavan täysperävaunun
päästää ohi.
Myös jos jollain sattuu olemaan sellanen fiilis, että haluaa ajaa kuuttakymppiä kaheksankympin alueella, niin voisi edes sen perässä ajavan täysperävaunun
päästää ohi.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Tämä oli kyllä tyhjentävä kirjoitus joka on niiiiiin TOTTA !insinörtti kirjoitti:Se on tämä nykyautojen kiihtyvyys niin heikko, että
1) 0-60 kiihdytykseen tarvitaan puoli kilometriä. Aikaisemmin mainitulla Vihdintiellä on liikennevaloja Konalan kohdalla niin tiuhaan, että (huippu)nopeudet jäävät 50-60 tasolle. Aiemmin rajoitus oli 70, mutta ongelma korjattiin laskemalla rajoitus kuuteen kymppiin.
2) 0-80 ottaakin jo melkein kilometrin ja 0-100 kaksi -> nopeusrajoituksen muutokseen pitää varatua aloittamalla kiihdytys hyvissä ajoin, mielellään jo kilometriä ennen (esim. Tuusulan moottoritie pohjoiseen mentäessä)
3) Satunnaisista 50/60 rajoituksista ei kannata piitata, kun oma ropponen lopulta saatu piiskattua passeliin 70...90 marssivauhtiin. Esim. Kehä I:llä on Mestarintunnelin kohdalla rajoitus 60, mutta 70-80 lasissa sinne yleensä lasketellaan. Toki kyseessä voi olla myös vauhdin otto, koska ulos tultaessa nopeutta on enää 50.
Takseilla nopeuteen vaikuttaa myös lasti. Poka päällä kulkee rajoitus +15 ja ilman kartturia rajoitus -15. Niin tai näin, aina pitää ajaa vasenta kaistaa.
Kellottelin joskus racegronolla tuossa konalan kohdilla vihdintiellä 0-70 kiihtyvyyksiä jonolle, no ihan 70 ei päästy mutta 0-60 meni keskimäärin sen minuutin pintaan...usein jäi nopeudet alle kuuenkympinkin. Ja yleensä jonon keulilla oli autoja jotka loikkaavat paperilla 100:aan alle 8sek....mutta käytännössä näiden mopoautojen käytännön kiihtyvyys 0-100 voidaan mittailla Ajaston kalenterilla.
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Liikenteestä
Itse olen kääntymässä vasemmalle päätieltä, ja huomaan tuolta tuolta kolmion takaa lähestyvän Fågelin auton.
Hidastan kääntyäkseni ja vilkaisen vielä ettei edestäpäin tule ketään.
Seuraavaksi käännän pääni sinne Fågelin suuntaan ja huomaan vauhdilla lähestyvän auton keulan, hitto sehän ei hidasta yhtään tuohon risteykseen vaikka on kääntymässä minun nykyiseen kulkusuuntaani.
Kaasu pohjaan ettei ainakaan ihan suoraan siihen meikäläisen kohdalle kylkeen osu, ja ihmeen kaupalla nippanappa ehdin alta pois vaikka olin ihan varma että rysähtää.
Sinne se jatkoi ihmeemmin hidastamatta, tokko edes kunnolla amati-atoilija tajusi että oli tilanne päällä.
Onneksi olin Alfalla enkä Puntolla, kun muuten ei olisi tapahtunut mitään kaasua painaessa...
Hidastan kääntyäkseni ja vilkaisen vielä ettei edestäpäin tule ketään.
Seuraavaksi käännän pääni sinne Fågelin suuntaan ja huomaan vauhdilla lähestyvän auton keulan, hitto sehän ei hidasta yhtään tuohon risteykseen vaikka on kääntymässä minun nykyiseen kulkusuuntaani.
Kaasu pohjaan ettei ainakaan ihan suoraan siihen meikäläisen kohdalle kylkeen osu, ja ihmeen kaupalla nippanappa ehdin alta pois vaikka olin ihan varma että rysähtää.
Sinne se jatkoi ihmeemmin hidastamatta, tokko edes kunnolla amati-atoilija tajusi että oli tilanne päällä.
Onneksi olin Alfalla enkä Puntolla, kun muuten ei olisi tapahtunut mitään kaasua painaessa...
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Mikä siinä on kun olet varovaisesti pakittelemassa pois parkkiruudusta isolla pakulla jossa todella huono näkyvyys taakse, hitaasti lipuen, niin jonkun volvistin on pakko ajaa takaalta pienestä raosta ohi.....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Vastaavan tilanteen v-mäisyys korostuu, kun sinne tallaa jalankulkija. Kuinka tyhmä ylipäätään pitää ihmisen olla, että kävelee peruuttavan paketti- tai kuorma-auton taakse.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
^
^^
Törmätty samaan efektiin monta kertaa. Ratkaisu: HANAA. Eli siinä vaiheessa kun näkee jonkun lähenevän, hanaa. Säikähtää. Tai räikkää.
Toki ne voi aina jäädä alle... Mut idiootteja on monia. Katsos kun niiden vulvasta näkee ulos, kun pitäähän pakussakin peilit olla!111...
^^
Törmätty samaan efektiin monta kertaa. Ratkaisu: HANAA. Eli siinä vaiheessa kun näkee jonkun lähenevän, hanaa. Säikähtää. Tai räikkää.
Toki ne voi aina jäädä alle... Mut idiootteja on monia. Katsos kun niiden vulvasta näkee ulos, kun pitäähän pakussakin peilit olla!111...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Ennen muinoin pääsi kohtuu mukavasti ruudusta pois, sitten ESS kertoi, että pakittaja väistää, sen jälkeen on tapahtunnut selvä muutos. Jatkan edelleenkin ruutuun pakittamista... Kävelijöiden tyhmyyteen tuo uutinen ei vaikutannut kuitenkaan.
Melkein menee helpommin jos ei hirveästi hissuttele, vaan ottaa sellasen 'parkkipaikka reipas' pakituksen jossa tekee aikeensa selväksi.
Melkein menee helpommin jos ei hirveästi hissuttele, vaan ottaa sellasen 'parkkipaikka reipas' pakituksen jossa tekee aikeensa selväksi.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Liikenteestä
Tänään joku ajeli jollain tila Scenicillä vanhaa kolmostietä etelän suuntaan. Apukuskin puolen renkaat jatkuvasti pientareen puolella hiekkaa ja kiviä pöllyttäen. Mielestäni en ajanut liian lähellä, vaan normaalia turvaväliä noudattaen, joten ei kai se mielenilmauskaan ollut. Pyyhkäisin jossain kohtaa ohi ja seurasin peilistä muuttuuko ajolinja. Ei muuttunut vaan renkaat olivat reunaviivan päällä tai oikealla puolella.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Itse ajelen aina niin että repsikan pyörät reunaviivan tuntumassa. Ei jaksa kuunnella/tuntea jurnutusta kuluneilla ajourilla ja samalla säästää renkaita ja vähän autoakin. Myöskään vastaantulevista autoista ei lennä ihan niin paljoa paskaa. Hiekkaa ja kiviä pyrin kyllä välttämään miten järkevästi mahdollista. Monet muutkin toimisi samoin jos valtaosa olisi tietoinen kaikista eduista ja ajo niin pienellä kaistaleella sujuisi luontevasti.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Re: Liikenteestä
Huh huh johan oli hauskat viimiset pari tuntia tänä iltana.
Satuin pahimpaan myräkkään olemaan töissä tuossa illan suussa ja pitää kyllä sanoa, että huomenna taitaa olla monta "liukas keli suisti autolijan ojaan" uutista. Osa ajoi kuin kesällä. Kehä 3 umpi jäässä lumessa, 110kmh on ihan hyvä vauhti siihen lumipöllyyn. Saati Askiston liittymästä tullaan suoraan kiihdytyskaistan yli keskimmäiselle kaistalle ja silleensä.
Silti kaikista hauskinta oli seurata tätä pieni kikkelisten osaston pätemistä. Hiljentelet valoihin Vihdintiellä, autoja tulee takaa vaihtaa vasemmalle kaistalle ja ajavat susta ohi punasiin pysähtyen. Kuinka ollakaan vihreet vaihtuu ja pääset juuri näistä sinut ohittaneista lentäen ohi kiihdyttäen 60 alueella 63kmh asti; nostat kaasun ja ajat tasakaasulla ja seuraat peilistä mitä tapahtuu. Sutien matka käy ja hetken päästä humahtaa 80kmh+ ohi niin että oksat pois. Tätä oli kiva seurata tolla vikalla siivulla.
Kyllä se joillain koville ottaa.....
Niin ja aiemmin iltapäivällä kun keli oli vielä kaunis kesäinen; olin tuossa Tamron nurkilla pysäkillä kun kaupunkiin päin meni sellanen joku MItsun EVO jotain ehkä sellanen 130kmh? ohi?
Kannattaa ajaa kortti hylylle jo tässä vaiheessa ni ei tule ajeltua turhia munkkeja enää....
Satuin pahimpaan myräkkään olemaan töissä tuossa illan suussa ja pitää kyllä sanoa, että huomenna taitaa olla monta "liukas keli suisti autolijan ojaan" uutista. Osa ajoi kuin kesällä. Kehä 3 umpi jäässä lumessa, 110kmh on ihan hyvä vauhti siihen lumipöllyyn. Saati Askiston liittymästä tullaan suoraan kiihdytyskaistan yli keskimmäiselle kaistalle ja silleensä.
Silti kaikista hauskinta oli seurata tätä pieni kikkelisten osaston pätemistä. Hiljentelet valoihin Vihdintiellä, autoja tulee takaa vaihtaa vasemmalle kaistalle ja ajavat susta ohi punasiin pysähtyen. Kuinka ollakaan vihreet vaihtuu ja pääset juuri näistä sinut ohittaneista lentäen ohi kiihdyttäen 60 alueella 63kmh asti; nostat kaasun ja ajat tasakaasulla ja seuraat peilistä mitä tapahtuu. Sutien matka käy ja hetken päästä humahtaa 80kmh+ ohi niin että oksat pois. Tätä oli kiva seurata tolla vikalla siivulla.
Kyllä se joillain koville ottaa.....
Niin ja aiemmin iltapäivällä kun keli oli vielä kaunis kesäinen; olin tuossa Tamron nurkilla pysäkillä kun kaupunkiin päin meni sellanen joku MItsun EVO jotain ehkä sellanen 130kmh? ohi?
Kannattaa ajaa kortti hylylle jo tässä vaiheessa ni ei tule ajeltua turhia munkkeja enää....
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Liikenteestä
^Olin minäkin liikenteessä ja kyllä, monenlaista suoritusta sattui tähänkin matkaan. Parhaana Seat-kuski, joka tuli myös jtn sataakahtakymppiä ohi. Hieman edessäpäin aura-auto vasemmalla kaistalla, oikealla kaistalla noin kaksi autonmittaa kauempana E36 BMW, jota aura-auto hieman arastuttaa. Seat tosiaan sen satakakskymppiä minusta ohi, takaisin oikealle kaistalle, Bemarin perään kiinni, jarrutus ja sitten terävällä koukkauksella täyttä kaasua siitä juuri auton mentävästä raosta penarin ja auran välistä, ilman mitään vilkkuja tietenkin. Lievästi sanottuna pelottava kaveri, varsinkin keliolosuhteet huomioon ottaen.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
^^
Mitsun Evosta tuli mieleen, kun moinen poltti kaiketi kytkimensä iltapäivästä Järvenpäässä
Lähti vähän haipakkaanlaisesti sivutieltä Järvenpääntielle, ja JÄRJETÖN käry seurasi. Tämän jälkeen muutama kiihdytysyritys isommalla vaihteella, mutta menohaluja ei näyttänyt enää olevan... Kierrokset kasvoi, nopeus selvästi hitaammin
Tuli jopa hyvä fiilis, kerrankin, kun jollakulla muulla käy köplästi!
Mutta iltasella oli hauska ajaa moottoritietä. Samaan suuntaan 20 autoa yhteensä Jpää-Kerava-välillä. Niistäkin puolet käytti järkeviä turvavälejä ja toinen puolikas puolen kilometrin mittaisia turvavälejä. Pöllyä, pöpperöä, kovaa tuulta ja aika vaakasuoraa lumimyräkkää... Hyvä combo, mutta porukka ei ajanut edes kuin reikäpäät. Keskusta-alueilla risteyksiin tultiin harvinaisen varovaisesti, turvaväliä jätettiin enemmänkin ja ylipäänsä kaikki turha kiirehtiminen tuntui pääosin kadonneen. Porukka siis hieman huomioi keliä, mikä on varmaan ensimmäinen kerta täällä päin?
Mitsun Evosta tuli mieleen, kun moinen poltti kaiketi kytkimensä iltapäivästä Järvenpäässä
Lähti vähän haipakkaanlaisesti sivutieltä Järvenpääntielle, ja JÄRJETÖN käry seurasi. Tämän jälkeen muutama kiihdytysyritys isommalla vaihteella, mutta menohaluja ei näyttänyt enää olevan... Kierrokset kasvoi, nopeus selvästi hitaammin
Tuli jopa hyvä fiilis, kerrankin, kun jollakulla muulla käy köplästi!
Mutta iltasella oli hauska ajaa moottoritietä. Samaan suuntaan 20 autoa yhteensä Jpää-Kerava-välillä. Niistäkin puolet käytti järkeviä turvavälejä ja toinen puolikas puolen kilometrin mittaisia turvavälejä. Pöllyä, pöpperöä, kovaa tuulta ja aika vaakasuoraa lumimyräkkää... Hyvä combo, mutta porukka ei ajanut edes kuin reikäpäät. Keskusta-alueilla risteyksiin tultiin harvinaisen varovaisesti, turvaväliä jätettiin enemmänkin ja ylipäänsä kaikki turha kiirehtiminen tuntui pääosin kadonneen. Porukka siis hieman huomioi keliä, mikä on varmaan ensimmäinen kerta täällä päin?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
^Niillä oli vaan kesärenkaat alla, niin eivät saaneet toisiaan kiinni kun pito ei riittänyt menemään kovempaa.
Mä en bongannut kuin yhden mersukuskin, jonka nopeus hieman vaelsi kun sohi pokkarikameran kanssa ajaessa. Muuten varsin rennot työmatkat, tosin ehdin ajamaan ne hyvän kelin aikaan.
Mä en bongannut kuin yhden mersukuskin, jonka nopeus hieman vaelsi kun sohi pokkarikameran kanssa ajaessa. Muuten varsin rennot työmatkat, tosin ehdin ajamaan ne hyvän kelin aikaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Liikenteestä
Tänään tossa kasin maissa aamulla oli kehäkolmosella joku hässäkkä siinä jumbon kohdilla. Olin Tuusulanväylältä nousemassa kehälle helsingistä päin, ja siellä jono seisoi ihan täysin rampissa, ja tässä rampissahan on siis kaksi kaistaa, joka muuttuu yhdeksi ihan siellä lopussa. Kaikki tottakai jonotti yhdellä kaistalla, eikä jono ihan motarille asti yltänyt - eli mitään tarvetta toisen kaistan käytölle ei ollut. Ni eiköhän sieltä vittu paina nää mersu/bemari/audipellet ohi muista ja kiilaa eteen siellä ihan jonon kärjessä. Ja niitä jopa lähti välillä siitä oikeenpuoleisesta jonosta ohittelemaan! Vedin ihan kylmästi pakettiauton siihen toiselle kaistalle niiden eteen, enkä päästäny niitä ohi Yritti joku pickuppi pelle tulla joka puolelta ohitte, mutta sain käännettyä aina siihen eteen, ni siihen se lopulta jäi mun taakse kiltisti odottamaan vuoroaan. Nenähommiks se menee nakkikiskallakin jos lähet etuilemaan! Jotkut ku luulee, että niillä on enemmän kiire ku muilla.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
^Joskus jonoteltiin isohkolla porukalla kolmosmotarilla, että päästäisiin onnettomuuspaikasta ohi. Nämä kuvailemasi Tärkeät Ihmiset(tm) toki veti sitten pientareen kautta ohi, koska on kovempi kiire.
Pakko myöntää, että aiheutti lievää hihitystä huomata, että muutama sinitakkinen setä (no okei, saattoi siellä tätejäkin olla) oli järjestänyt VIP-parkin seuraavan liittymän yhteyteen. Eikä siitä parkista (joka ei liennyt ihan ilmainen pysäköintialue) näyttänyt olevan mitään kiirettä lähteä, ennenkö suma oli selvinnyt.
Pakko myöntää, että aiheutti lievää hihitystä huomata, että muutama sinitakkinen setä (no okei, saattoi siellä tätejäkin olla) oli järjestänyt VIP-parkin seuraavan liittymän yhteyteen. Eikä siitä parkista (joka ei liennyt ihan ilmainen pysäköintialue) näyttänyt olevan mitään kiirettä lähteä, ennenkö suma oli selvinnyt.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Liikenteestä
Eipä ole mua ennen Juvanteollisuuskadun kehä 3:selle menevälle sillalle ohitettu sillä tavalla kuin tänään.
Olin vaihtamassa kaistaa oikealta kaistalta vasemmalle, suunta kehä 3 ITÄ. Oikealla kaistalla on pakollinen kääntyminen Kehä 3 Länteen. Ja olin tosiaan vaihtamassa kaistaa suoraan menevälle kaistalle sillalle päin suuntana Kehä 3 ITÄ.
Tässä kuvalinkki karttasivulle, kyseessä on tuo Kehä 3:sen siltaa edeltävä risteys. Oikea kaista kääntyy Kehälle Länteen ja vasen jatkaa suoraan Kehälle Itään.
https://www.google.fi/maps/place/Juvanm ... 523c18fab1
Katsoin peilistä, että takana vasemmalla kaistalla tuleva vanha Saabbi antaa tilaa nätisti, tilaa jäi noin 20m ehkäpä. Saabin vieressä oikealla kaistalla ajoi uusi A4 Audi. Vaihdoin kaistaa ja katsoin vielä kerran oikeaan peiliin varmistaakseni mitä Audi tekee.
NOH. Empä ole tosiaan tällästä manööveriä nähnyt, että sieltä takaa lyödään kaasu pohjaan ja vetästään siitä bussin keulan edestä pennertä hipoen risteyksen poikki oikealta suoraan eteen.
Ne jotka tietävät tuon paikan liikennejärjestelyt, voivat miettiä millanen tilanne se on ollut kun bussin nopeus on noin 40kmh, risteysalueella ollaan jo ja siitä oikealta kaistalta ladataan pennertä hipoen bussin keulan vierestä eteen noin 70-80kmh nopeudella.
EIpä osunut kun alintajunta sanoi, että jotain on menossa pahasti pieleen. Katsahdus peiliin ja asia oli sitä myöten selvää.
Audi karkasi horisonttiin ja jäin pohtimaan hetkeksi aikaa millanen ihminen on näin idiootti liikenteessä, että yleensä uskaltaa matkustajan kyydissä ollessa mitat raskasta ajoneuvoa vastaan ehtiikö tollasesta välistä vai eikö siitä ehdi. MIten tyhmä ihmisen pitää oikeasti olla, että ajaa noin?
Mitä on matkustajakin tohon sanonut?
MInä olisin varmasti matkustajan asemassa sanonut suoraan, että olet sinäkin kyllä yksi........
Pakollinen kääntyminen oikealle, sulkuviiva, risteysalue, 20-30kmh ylinopeus, törkeä liikenteen vaarantaminen ja törkeä piittaamattomuus, tahallinen tarkotuksen mukainen teko. Ei se kortti taida paljoa painaa takataskussa, ja mua on täällä kritisoitu tietyn merkkisten autojen kommentoimisesta, mutta tämä temppu pääty kyllä kärkilistalle. Harmi vaan, että kyseessä oli taas kerran uusi Audi. VIelä köyhälistön A4nen, eikä mikään johtajatason A6nen.
Ja sitten tosiaan.........mistä se maine tulee? Eeeenpä tiedä.
Tähän voisi sanoa vielä sen, että ei näitä temppuja tehtäisi Nissan Mikralla. Ei todellakaan koska se ei kiihdy niin valtavan nopeasti niin suuriin nopeuksiin kuin uudet tehokkaat diisselit ja bensamoottoreilla varustetut autot, joissa 200hv/300Nm on ihan arkipäivää. Helppoahan se on kaikenlaisia temppuja tehdä kun aina ehtii ja kerkee ja kiinni ei jää. Tästä kaikesta on seurauksena se, että joillekin tuo vaan kolahtaa hattuun ja sitten ajaminen on tämän päivän kaltaista idiootti touhua.
No olen taas avautunut, kommentoida saa mutta ei tarvitse ottaa hernettä nenää siitä, että mollaan näitä samoja autoja aina. Tuo nyt sattui olemaan taas Audi, mutta olisin tämän kirjoittanut vaikka kyseessä olisikin ollut Toiota tai Foordi. Teko oli niin törkeän ylimielinen kpäinen, että jo sen takia.
Olin vaihtamassa kaistaa oikealta kaistalta vasemmalle, suunta kehä 3 ITÄ. Oikealla kaistalla on pakollinen kääntyminen Kehä 3 Länteen. Ja olin tosiaan vaihtamassa kaistaa suoraan menevälle kaistalle sillalle päin suuntana Kehä 3 ITÄ.
Tässä kuvalinkki karttasivulle, kyseessä on tuo Kehä 3:sen siltaa edeltävä risteys. Oikea kaista kääntyy Kehälle Länteen ja vasen jatkaa suoraan Kehälle Itään.
https://www.google.fi/maps/place/Juvanm ... 523c18fab1
Katsoin peilistä, että takana vasemmalla kaistalla tuleva vanha Saabbi antaa tilaa nätisti, tilaa jäi noin 20m ehkäpä. Saabin vieressä oikealla kaistalla ajoi uusi A4 Audi. Vaihdoin kaistaa ja katsoin vielä kerran oikeaan peiliin varmistaakseni mitä Audi tekee.
NOH. Empä ole tosiaan tällästä manööveriä nähnyt, että sieltä takaa lyödään kaasu pohjaan ja vetästään siitä bussin keulan edestä pennertä hipoen risteyksen poikki oikealta suoraan eteen.
Ne jotka tietävät tuon paikan liikennejärjestelyt, voivat miettiä millanen tilanne se on ollut kun bussin nopeus on noin 40kmh, risteysalueella ollaan jo ja siitä oikealta kaistalta ladataan pennertä hipoen bussin keulan vierestä eteen noin 70-80kmh nopeudella.
EIpä osunut kun alintajunta sanoi, että jotain on menossa pahasti pieleen. Katsahdus peiliin ja asia oli sitä myöten selvää.
Audi karkasi horisonttiin ja jäin pohtimaan hetkeksi aikaa millanen ihminen on näin idiootti liikenteessä, että yleensä uskaltaa matkustajan kyydissä ollessa mitat raskasta ajoneuvoa vastaan ehtiikö tollasesta välistä vai eikö siitä ehdi. MIten tyhmä ihmisen pitää oikeasti olla, että ajaa noin?
Mitä on matkustajakin tohon sanonut?
MInä olisin varmasti matkustajan asemassa sanonut suoraan, että olet sinäkin kyllä yksi........
Pakollinen kääntyminen oikealle, sulkuviiva, risteysalue, 20-30kmh ylinopeus, törkeä liikenteen vaarantaminen ja törkeä piittaamattomuus, tahallinen tarkotuksen mukainen teko. Ei se kortti taida paljoa painaa takataskussa, ja mua on täällä kritisoitu tietyn merkkisten autojen kommentoimisesta, mutta tämä temppu pääty kyllä kärkilistalle. Harmi vaan, että kyseessä oli taas kerran uusi Audi. VIelä köyhälistön A4nen, eikä mikään johtajatason A6nen.
Ja sitten tosiaan.........mistä se maine tulee? Eeeenpä tiedä.
Tähän voisi sanoa vielä sen, että ei näitä temppuja tehtäisi Nissan Mikralla. Ei todellakaan koska se ei kiihdy niin valtavan nopeasti niin suuriin nopeuksiin kuin uudet tehokkaat diisselit ja bensamoottoreilla varustetut autot, joissa 200hv/300Nm on ihan arkipäivää. Helppoahan se on kaikenlaisia temppuja tehdä kun aina ehtii ja kerkee ja kiinni ei jää. Tästä kaikesta on seurauksena se, että joillekin tuo vaan kolahtaa hattuun ja sitten ajaminen on tämän päivän kaltaista idiootti touhua.
No olen taas avautunut, kommentoida saa mutta ei tarvitse ottaa hernettä nenää siitä, että mollaan näitä samoja autoja aina. Tuo nyt sattui olemaan taas Audi, mutta olisin tämän kirjoittanut vaikka kyseessä olisikin ollut Toiota tai Foordi. Teko oli niin törkeän ylimielinen kpäinen, että jo sen takia.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Jollain ihmepullalla selvisin poliisin tutkarysästä ilman sakkoja 50 alueella, vaikka mittarissa oli 65. Takaisin tullessa kiinnitin tarkemmin huomiota nopeuteen, jos vaikka tutka olisi vieläkin paikalla ja osoittamassa toiseen suuntaan ja tajusin, ettei siinä enää olekaan 60 rajoitus.
Osoittaa vain sen, että ehkä niitä kylttejä kannattaisi välillä katsella ihan kotinurkillakin , sillä ei mitään hajua, koska 60 kyltit on poistettu, mutta tässä googlemapsin kuva vuodelta 2011, eikä siinäkään enää tuon taajamakyltin jälkeen ole 60 kylttiä, jonka siinä muistin tähän päivään asti olleen... .
http://goo.gl/maps/QVoaG
Tämä kyseinen Ala-Okeroisten tie oli pitkän aikaa aikanaan osalta matkaansa 80 ja minulla kesti kauan tajuta, että sieltä oli tien päistä tosiaan 80-kyltit otettu pois. Tästä muutoksesta on jo vähintään viisi vuotta, ehkä enemmänkin, mutta ei tästä kauan ole, kun erään vanhemman herran kanssa oli asiasta puhetta täysin muussa yhteydessä ja hänelle tämä 80-kylttien poistuminen oli edelleenkin jäänyt huomaamatta.
Osoittaa vain sen, että ehkä niitä kylttejä kannattaisi välillä katsella ihan kotinurkillakin , sillä ei mitään hajua, koska 60 kyltit on poistettu, mutta tässä googlemapsin kuva vuodelta 2011, eikä siinäkään enää tuon taajamakyltin jälkeen ole 60 kylttiä, jonka siinä muistin tähän päivään asti olleen... .
http://goo.gl/maps/QVoaG
Tämä kyseinen Ala-Okeroisten tie oli pitkän aikaa aikanaan osalta matkaansa 80 ja minulla kesti kauan tajuta, että sieltä oli tien päistä tosiaan 80-kyltit otettu pois. Tästä muutoksesta on jo vähintään viisi vuotta, ehkä enemmänkin, mutta ei tästä kauan ole, kun erään vanhemman herran kanssa oli asiasta puhetta täysin muussa yhteydessä ja hänelle tämä 80-kylttien poistuminen oli edelleenkin jäänyt huomaamatta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Liikenteestä
Olarin keskustan läpi menevä tie jossa 30km/h rajoitus. (Jossa kaikki ajaa vähintään 40km/h.) Aamulla kun vien poikaa päivähoitoon ja kääntyy siinä kävelytiellä ylittääkseen suojatien, niin saa odottaa ainakin 3 autoa ennen kuin pääsee/päästetään tien yli. Vieläpä niin, että seison siinä suojatien kohdalla lastenvaunujen kanssa. Osa jengistä kiihdyttää, ettei tarvitsisi pysähtyä.
Luulisi, että niissä autoissa löytyy tätä nykyä sen verran hevosvoimia, että pääsee paikaltaan liikkeelle jos pysähtyy antamaan tietä...
V€%&u kun v#€%&!#a...
Luulisi, että niissä autoissa löytyy tätä nykyä sen verran hevosvoimia, että pääsee paikaltaan liikkeelle jos pysähtyy antamaan tietä...
V€%&u kun v#€%&!#a...
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Liikenteestä
Joku pesäpallomaila, pitkä keppi, rautaputki, tms. lastenrattaisiin mukaan, ja jos ei näytä tietä tulevan, ni ottaa kepin käteen ja lähtee se edellä työntymään suojatielle. Kyllä ne tajuaa pysähtyä siinä vaiheessa ku keppi rupee raapimaan kylkeä.Marutei kirjoitti:Olarin keskustan läpi menevä tie jossa 30km/h rajoitus. (Jossa kaikki ajaa vähintään 40km/h.) Aamulla kun vien poikaa päivähoitoon ja kääntyy siinä kävelytiellä ylittääkseen suojatien, niin saa odottaa ainakin 3 autoa ennen kuin pääsee/päästetään tien yli. Vieläpä niin, että seison siinä suojatien kohdalla lastenvaunujen kanssa. Osa jengistä kiihdyttää, ettei tarvitsisi pysähtyä.
Luulisi, että niissä autoissa löytyy tätä nykyä sen verran hevosvoimia, että pääsee paikaltaan liikkeelle jos pysähtyy antamaan tietä...
V€%&u kun v#€%&!#a...
Suomessa toi väistämiskulttuuri on kyllä ihan hanurista. Norjassa kun asustelin joskus, niin siellä homma pelas ku junan vessa. Siellä ruvettiin jo 200m ennen hidastamaan, jos vähääkään näyttää siltä että kävelijä saattaa olla kääntymässä suojatielle.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Jonzan kirjoitti:Joku pesäpallomaila, pitkä keppi, rautaputki, tms. lastenrattaisiin mukaan, ja jos ei näytä tietä tulevan, ni ottaa kepin käteen ja lähtee se edellä työntymään suojatielle. Kyllä ne tajuaa pysähtyä siinä vaiheessa ku keppi rupee raapimaan kylkeä.Marutei kirjoitti:Olarin keskustan läpi menevä tie jossa 30km/h rajoitus. (Jossa kaikki ajaa vähintään 40km/h.) Aamulla kun vien poikaa päivähoitoon ja kääntyy siinä kävelytiellä ylittääkseen suojatien, niin saa odottaa ainakin 3 autoa ennen kuin pääsee/päästetään tien yli. Vieläpä niin, että seison siinä suojatien kohdalla lastenvaunujen kanssa. Osa jengistä kiihdyttää, ettei tarvitsisi pysähtyä.
Luulisi, että niissä autoissa löytyy tätä nykyä sen verran hevosvoimia, että pääsee paikaltaan liikkeelle jos pysähtyy antamaan tietä...
V€%&u kun v#€%&!#a...
Suomessa toi väistämiskulttuuri on kyllä ihan hanurista. Norjassa kun asustelin joskus, niin siellä homma pelas ku junan vessa. Siellä ruvettiin jo 200m ennen hidastamaan, jos vähääkään näyttää siltä että kävelijä saattaa olla kääntymässä suojatielle.
Stagalla kun huitasee autoa voit olla sata varma että olet maksumiehenä, eikä korvaa mikään vakuutus. Tuo Olarin tie on kyllä paikka johon pitäisi saada kunnon hidaste jota ei vaan pystyisi ylittämään yli 15kmh nopeudella edes citymaastoautoilla. Joku kuukaisi sitten juuri tuossa annoin tietä jalankulkijalle ja perässä könynnyt kisakuski poltti päreensä niin pahasti että Friisillän päin käännyttyämme piti paiskata ohi varmaan sataseen nopeuden nostaen (40kmh alue) siellä sitä kuitenkin oltiin "vierekkäin" jokaisissa neljissä liikennevaloissa suomenojan ympyrään asti jossa tiemme erkanivat.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Liikenteestä
En mä tarkottanukkaan että huitasis. Ja muutenki oli kyllä läppä, mutta jos tarkkoja ollaan, ni romurautaa täynnä olevat ostoskärryt edellä ku meet suojatielle ja auto pyyhkäsee kylkeen, ni kyllä se auton kuski ihan itte sen vahingon maksaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Tarinan paikkansapitävyys kyseenalainen, mutta pieni urbaanilegenda on aina paikallaan....
kaverin tutun serkku tms. oli aikanaan ottanut varastosta vanhan mummomankelin, jossa silloisia lasipulloja kassissa kahvoissa roikkumassa ja mennyt suojatien viereen kytikseen, jos joku vaikka yrittäisi ajaa päälle. Eräs onnellinen oli kohdalle sattunut ja sopivasti polkupyörä "lipsahtanut väistäessä" auton eteen. Autossa oli konepelti lommoilla, toinen umpio paskana yms. edullista, mutta yllättäen ei autoilija ollut halunnut soittaa poliiseja paikalla, vaan oli kaivanut 500 silloista markkaa korvauksena fillarista. Kaveri oli tyytynyt korvaukseen.
Tosi tai ei, mutta saattaisi olla ihan toimiva ratkaisu moneen asennevammaan tänäkin päivänä.
kaverin tutun serkku tms. oli aikanaan ottanut varastosta vanhan mummomankelin, jossa silloisia lasipulloja kassissa kahvoissa roikkumassa ja mennyt suojatien viereen kytikseen, jos joku vaikka yrittäisi ajaa päälle. Eräs onnellinen oli kohdalle sattunut ja sopivasti polkupyörä "lipsahtanut väistäessä" auton eteen. Autossa oli konepelti lommoilla, toinen umpio paskana yms. edullista, mutta yllättäen ei autoilija ollut halunnut soittaa poliiseja paikalla, vaan oli kaivanut 500 silloista markkaa korvauksena fillarista. Kaveri oli tyytynyt korvaukseen.
Tosi tai ei, mutta saattaisi olla ihan toimiva ratkaisu moneen asennevammaan tänäkin päivänä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Sehän olis näppärää ottaa vanhat lastenvaunut ja valaa täyteen betonia sisukset...sitten vaan pukkaa suojatielle ne sopivaan väliin
Kyllä siinä asennevammat lähtee
Mitäs jos kuitenkin jätetään poliisin huoleksi.....
Kyllä siinä asennevammat lähtee
Mitäs jos kuitenkin jätetään poliisin huoleksi.....
Re: Liikenteestä
Muuten hyvä, mutta sitten siitä ei voi ajaa Alfalla...UupunutRomeo kirjoitti:Tuo Olarin tie on kyllä paikka johon pitäisi saada kunnon hidaste jota ei vaan pystyisi ylittämään yli 15kmh nopeudella edes citymaastoautoilla.
Eipä sitä kai tänä päivänä voi kuin yrittää vihaisella katseella ammuskella noita rallikuskeja.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
UupunutRomeo kirjoitti:Sehän olis näppärää ottaa vanhat lastenvaunut ja valaa täyteen betonia sisukset...sitten vaan pukkaa suojatielle ne sopivaan väliin
Ei. Ei näin, ei. Kyllä huomaa ettei ole mietitty loppuun asti. Ei niitä rattaita voi täyteen betonia valaa. Sen betonivalun päälle nimittäin pitää jättää parikymmentä litraa tilaa, että saa maalia kyytiin. Betoni paalaa keulan ja maali tahrii levitessään helposti ainakin katon ja peränkin, parhaassa tapauksessa roiskuu peileihin ja oviinkin.
No, toivottavasti se virkavaltakin joskus ehtii tuota valvomaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Liikenteestä
Mää ajattelin että pumpulisäkki ja jarrunestettä vadillinen mukaan .Polforea kirjoitti:Ei. Ei näin, ei. Kyllä huomaa ettei ole mietitty loppuun asti. Ei niitä rattaita voi täyteen betonia valaa. Sen betonivalun päälle nimittäin pitää jättää parikymmentä litraa tilaa, että saa maalia kyytiin. Betoni paalaa keulan ja maali tahrii levitessään helposti ainakin katon ja peränkin, parhaassa tapauksessa roiskuu peileihin ja oviinkin.UupunutRomeo kirjoitti:Sehän olis näppärää ottaa vanhat lastenvaunut ja valaa täyteen betonia sisukset...sitten vaan pukkaa suojatielle ne sopivaan väliin
No, toivottavasti se virkavaltakin joskus ehtii tuota valvomaan.
Joku muistini mukaan kirjoittikin tähän topicciin että on ilo antaa jalankulkijoille tilaa kun jokaisen pysähdyksen jälkeen saa nauttia kiihdytyksestä ja pakoäänistä...näin minusta pitäisikin suhtautua autoiluun, kaikki pienetkin ilot irti. Täytyy myöntää että itsekin tuli lain puitteissa (no muutama kerta ylikin hieman) kiihyteltyä liikennevaloista (varsinkin merituulentiellä) kun oli liukkaat kelit sen pari pvää, oli pakko päästä edes vähän "nauttimaan" nelivedon eduista kun 11,8kk sille ei näköjään ole mitään tarvetta.
Kiire ja ennenkaikkea tietotaito ymmärtää mitä kaikella tuolla ns "nopealla" ajolla voittaa on se ongelma...jos ihmisille pidettäisiin työpaikoilla samanlainen kurssi kuin tulityö yms korttikurssit ja opetettaisiin laskemaan päässään kaahailun tuoman voiton ajallinen etu kaupunkiliikenteessä, väittäisin että vähenisi typeryydet liikenteessä.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Eilen starttasi poliisien takaa-ajo tuosta ihan oman ikkunan alta. Sen verran uteliaisuuttani kuuntelin parvekkeelta tilannetta, että melko pitkälle kuului pakoauton pörinät ja melko vauhdikkaasti kuului menevän VT12:sta Lahden suuntaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Suojatiellähän autoilija on yksiselitteisen väistämisvelvollinen jalankulkijaan nähden, joten jos autoilija törmää suojatiellä jalankulkijan taluttamaan polkupyörään niin ei siinä sikäli ole paljon keskustelemista vastuukysymyksistä...
Tiettyjen automerkkien kuljettajien ajokäytöksestä kun täällä usein puhutaan, niin Helsingissä kun olin ylittämässä suojatietä tiellä jossa oli kaksi kaistaa samaan suuntaan, niin sitä reunimmaista kaistaa ajava ison rahan kupeeaudi ei antanut tietä, mutta keskemmällä ajanut perhepatonki hidasti jo hyvissä ajoin ja antoi tietä. Onhan tuosta tehty liikenteessä jopa joitain seurantatutkimuksia, mitä kalliimpi auto sitä vähemmän kuljettajat huomioivat mm. juuri jalankulkijoita.
Tiettyjen automerkkien kuljettajien ajokäytöksestä kun täällä usein puhutaan, niin Helsingissä kun olin ylittämässä suojatietä tiellä jossa oli kaksi kaistaa samaan suuntaan, niin sitä reunimmaista kaistaa ajava ison rahan kupeeaudi ei antanut tietä, mutta keskemmällä ajanut perhepatonki hidasti jo hyvissä ajoin ja antoi tietä. Onhan tuosta tehty liikenteessä jopa joitain seurantatutkimuksia, mitä kalliimpi auto sitä vähemmän kuljettajat huomioivat mm. juuri jalankulkijoita.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Tiettyjen automerkkien kuljettajien ajokäytöksestä kun täällä usein puhutaan, niin on ihan pakko kertoa viime yön liikenteestä. Ajelin kolmosmotaria pohjoiseen jossain Hyvinkään tienoossa vähän ennen kahta yöllä. Takaa lähestyi pienellä nopeuserolla auto, joka jossain vaiheessa vaihtoi vasemmalle kaistalle. Rinnalle tullessaan tunnistin auton C4 Avant -koriseksi Audiksi, joka lipui pienellä, mutta tasaisella nopeuserolla rauhaksiin ohi. Kieltämättä hieman hämmästyin, kun Audi lipui vasemmalla kaistalla oikeasti ohi asti ja ollessaan n. 50m päässä keulastani laittoi vilkun vasemmalle ja vilkun välähdettyä kolmesti suoritti rauhallisen kaistanvaihdon.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.