Kun kerran toi vaihdelaatikonpään jakaja meni väljäksi niin tuli mieleen että voisikohan sen heloittaa uudestaan (+uusi pyörrin akseleineen). Tai tietysti voi noin teoriassa mutta onko kukaan kokeillut käytännössä? Mitä ongelmia voi tulla? Säästäis vaan kymmeniä euroja. Ja sais Alfan kanssa yhteisiä kokemuksia.
Teetätin laakeroinnin 75TS:n alajakajaan viitisen vuotta sitten. Operaatio tapahtui paikallisessa sorvaamossa ja hintaa tuli muistaakseni 200mk. Hyvin on toiminut.
Mulla on justiinsa kyselyssä grafiittipronssi liukulaakereita (12,4x19x10)
siihen jakajaan. Koska mitään vakiokokoa ne ei tunnu olevan
Josko niitä liukulaakereita sais sopurahaan, niin vois unohtaa ne koneistus hommat
Vastausta odotellessa ja hintaa.
Eihän siinä jakajassa oikein mikään muukaan kulu.
Uusien jakajien hinnat pyörii siinä 200-230 maastossa.
Niin ei siinä mitään ongelmia ole.
Pyörijä akselilla motonetistä a22,55+liukulaakerit aXXX??.
Kaikki on tekemistä vaille valmista.
Ja josko saan niitä liukulaakereita kohtuulliseen rahaan...
Ja josko joku haluaa niitä, niin huutaa hep...
Hintahan muuttuu tietysti jos niitä tilaa suuremman määrän.
No niin. Sain tarjouksen niistä virranjakajan liukulaakereista
15euroa/kpl netto, toimitusaika n4 viikkoa.
Jos niitä joku tarvii, niin tilaus on lähdössä... Kohta.
Itse otan niita vain 6kpllää. Jotta on yksi virranjakaja aina varalla.
Niiden vaihto on ihan helppo toimenpide,
rikkomatta mitään.
Minulle sitten 2kpl (eli yhteen jakajaan).
Katsokaan nyt muutkin jakajanne.Näyttää olevan varsinkin tuo toinen nopeampi väljistymään.Sais/auttaiskohan siihen öljykanava laakereiden väliin joka lähtisi akselin yläpuolelta ja laskisi välitilaan? Varmaan kopassa on sen verran roiskeita että välillä osuisi kanavaankin...