Elikkä akku on uusi, ostettu viime kesänä ja "ajettu" muutama hassu kilometri, merkkinä varta. Tyhjenemis ongelma on ollut jo pitkään, vanhan akun aikaankin ja juuri se pisti ostamaan uuden, luulinkin ongelman parantuneen. Kerran tuli mitattua akun läpi kulkevan virran määrää ja se oli 20mA, en ole elektroniikka nero, mutta olen antanut itseni ymmärtää että tämä on naurettavan vähän (elikkä kaippa digitaalikello ja radion heräte saattaa ottaa ton verran).
Noh, näitä tyhjenemisiä on jatkuvasti, usein olen selvinnyt pienellä n. viiden minuutin latauksella (bilteman akkulaturi) jolloin startti on jaksanut jo pyörittää, viimeksi tein näin kaksi päivää sitten. Käytin autoa ehkä noin 10minuuttia ja tuuppasin takasin talliin. Tänään kävin starttaamassa ja ei mitään pihahdusta edes takakontin valo ei syttynyt, ja niinkuin jo kerroin, ei meinannut alkaa ottan virtaa vastaan laturista. Otin sitten akun sisään ja laturiin kiinni alkoi lataamaan (ilmeisesti alkoi nyt sen takia että oli irti autosta) annoin ladata jotain 2min. ja menin piruuttaan koittaan mitä tapahtuu. Löin kengät kiinni----> autoon sisään---->kääntö avaimesta----> jotain pientä valoo tuli kojetauluun (odotetusti). Mutta sitten tapahtu jotain mihin en ole ennen törmännyt, jostain repsikan jalkotilan alueelta alkoi kuulumaan tiuhaa naputusta (melko voimakasta, selvästi korvalla havaittavaa), joka pikkuhiljaa hidastui ja hidastui kunnes loppui. Koko naputusta kesti ehkä kolme sekuntia, kunnes ilmeisesti akusta loppui viimeinenkin henki.
Mistä tämä nakutus kuului? voisiko se olla syynä tyhjentymiseen?
Itselläni tuli heti mieleen keskuslukitus (ääni saattoi tulla myös repsikan ovesta), mutta miksi keskutuslukitus naputtaisi vain siellä, eikä muissa ovissa?
Laturin tehoa en ole päässyt vielä mittaamaan, se saattaa olla heikko, mutta eihän sen pitäisi vaikuttaa tyhjentymiseen vaan latautumiseen.
Tässä hieman kysymyksiä ilman vastauksia, jos joku osaisi auttaa niin kiitollinen olisin.
Niin ja olen käynyt vain yläasteen sähkö-opinnot (ja niistäkin muistan vain osan) joten puhukaa niinkuin lapselle niistä asioista

Edit: ai niin ja auton tiedot löytyy singaturesta