Newbie autoa hankkimassa.
Valvoja: Moderators
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Newbie autoa hankkimassa.
^ja voi ilmetä myös niinä hassunhauskoina sähkövikoina kun pääsee kosteus piuhoihin asti, mm. sumarit käsijarrusta päälle
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Newbie autoa hankkimassa.
käy koeajolla jossain teeseitse nostimella tms. Wanhan auton hommaaminen on aina tuurin kauppaa ja 2500,- on aika vähän. Toisaalta myös viidentonnin peli voi olla ihan paska. Alfamies mukana auttaa pirusti, karsii heti pois monivammaset. Johonkin helppoon normaalitautiin ei kannata liikaa keskittyä, suuri kuvio ratkaisee.
Vs: Re: Newbie autoa hankkimassa.
Juujuu pitää pitää siis nämä asiat mielessä,jos nuo helmat nyt ihan kauheesti kukkii tms. niin se kyllä saattaa vaikuttaa ratkaisevasti ostopäätökseen... mutta tuo pitkän linjan alffamies tulee mukaa niin eiköhä me nää sit hänen kanssaan huomata ku se aika koittaa. Kiitti vinkeistä taas kerran,mukavan oloista ja avuliasta väkee tuntuu olevan muaki kohtaa vaikka en oo täälä foorumilla ees 12h viä jäsenenäkäästoichiometric kirjoitti:käy koeajolla jossain teeseitse nostimella tms. Wanhan auton hommaaminen on aina tuurin kauppaa ja 2500,- on aika vähän. Toisaalta myös viidentonnin peli voi olla ihan paska. Alfamies mukana auttaa pirusti, karsii heti pois monivammaset. Johonkin helppoon normaalitautiin ei kannata liikaa keskittyä, suuri kuvio ratkaisee.
-TTY- kirjoitti:^ja voi ilmetä myös niinä hassunhauskoina sähkövikoina kun pääsee kosteus piuhoihin asti, mm. sumarit käsijarrusta päälle
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Vs: Re: Newbie autoa hankkimassa.
Sikäli kun olen oikein ymmärtänyt, 156:n helmat ovat yllätykselliset. Eli päällepäin saattavat näyttää siisteiltä, ja alapuolelta koputtelemalla huomaa pellin kadonneen.joku kirjoitti:Juujuu pitää pitää siis nämä asiat mielessä,jos nuo helmat nyt ihan kauheesti kukkii tms. niin se kyllä saattaa vaikuttaa ratkaisevasti ostopäätökseen...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Newbie autoa hankkimassa.
^Kuten monen muunkin auton. Jos osuu kaupoille liikkeeseen, jossa on myös korjaamo samassa firmassa, voi ihan rohkeasti pyytää saada auton nosturille sielläkin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Moro taas!
Tosiaan mulla on tässä semmonen kysymys vaivaa mieltä ja kaipaisin siihen vastauksia,että onko tuollaisesta 98-02vuoden 156 2.5V6 ihan normaaliksi käyttöautoksi jota ei tartte käytännössä muuta tehä kun katsastaa,öljyt vaihtaa ja tankatakkin? Siis jos löytää hyvän yksilön,vai onko ne käytännössä jokainen sellasia että vaikka ois kuinka hyvin pidetty niin joutuu lähes kokoajan käyttämään korjaamoissa ja olemaan konepelli auki?
Lähetetty minun LG-P760 laitteesta Tapatalkilla
Tosiaan mulla on tässä semmonen kysymys vaivaa mieltä ja kaipaisin siihen vastauksia,että onko tuollaisesta 98-02vuoden 156 2.5V6 ihan normaaliksi käyttöautoksi jota ei tartte käytännössä muuta tehä kun katsastaa,öljyt vaihtaa ja tankatakkin? Siis jos löytää hyvän yksilön,vai onko ne käytännössä jokainen sellasia että vaikka ois kuinka hyvin pidetty niin joutuu lähes kokoajan käyttämään korjaamoissa ja olemaan konepelli auki?
Lähetetty minun LG-P760 laitteesta Tapatalkilla
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Newbie autoa hankkimassa.
Kyllä niitä varmasti sellaisiakin on. Toki jotain huoltoa joutuu aina tekemään.
Minulla on itselläni hyväkuntoinen 2.0 ts -98, jota ei juuri tarvitse kuin tankata. Toki viime vuonna meni jäähdytin vaihtoon ja etuiskarit, eli ainahan sitä hyvässäkin jotain. Älysin sen kyllä ruostesuojauttaa vuonna 2005..
Se on vaan ongelma, että mistä me sinulle sellainen V6 löydettäisiin 2000 eurolla.
Jos, nyt jotain uskaltaisi mainostaa, niin tuo toolmanin vihreä V6, saattaisi olla ihan käypäinen vaihtoehto. Siihenhän on vaihdettu paljon niitä palikoita, joita näihin yleensä saa vaihtaa +200 tkm jälkeen. Siinä on myös tehty ruostetöitäkin.
Myyjä saa mainostaa itse enemmän.
Minulla on itselläni hyväkuntoinen 2.0 ts -98, jota ei juuri tarvitse kuin tankata. Toki viime vuonna meni jäähdytin vaihtoon ja etuiskarit, eli ainahan sitä hyvässäkin jotain. Älysin sen kyllä ruostesuojauttaa vuonna 2005..
Se on vaan ongelma, että mistä me sinulle sellainen V6 löydettäisiin 2000 eurolla.
Jos, nyt jotain uskaltaisi mainostaa, niin tuo toolmanin vihreä V6, saattaisi olla ihan käypäinen vaihtoehto. Siihenhän on vaihdettu paljon niitä palikoita, joita näihin yleensä saa vaihtaa +200 tkm jälkeen. Siinä on myös tehty ruostetöitäkin.
Myyjä saa mainostaa itse enemmän.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re:
Lyhyesti ja ytimekkäästi: Ei ole.joku kirjoitti:Tosiaan mulla on tässä semmonen kysymys vaivaa mieltä ja kaipaisin siihen vastauksia,että onko tuollaisesta 98-02vuoden 156 2.5V6 ihan normaaliksi käyttöautoksi jota ei tartte käytännössä muuta tehä kun katsastaa,öljyt vaihtaa ja tankatakkin? Siis jos löytää hyvän yksilön,vai onko ne käytännössä jokainen sellasia että vaikka ois kuinka hyvin pidetty niin joutuu lähes kokoajan käyttämään korjaamoissa ja olemaan konepelli auki?
Mutta toisaalta ihan semmoiseksi ei ole mistään yli kymmenenvuotiaasta autosta, vaan sen ikäisiä saat ajokilometreistä riippuen korjailla säännöllisesti joka tapauksessa, vaikkei nyt välttämättä ihan "koko ajan". Alfaa todnäk enemmän kuin montaa muuta. Jos hyvän yksilön löytää, niin voi olla että korjattavaa löytyy vähemmän, mutta se on aikamoinen mäihä, jos mitään laitettavaa ei tule vastaan vuoden tai seuraavan 20tkm sisään. Sillai ainakin kannattaa asennoitua tuossa ikäluokassa, oli auto mikä vaan.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Newbie autoa hankkimassa.
^ Kyllä se näin taitaa olla.. Yleensä noi vanhat käyttöjuhta-alfat alkaa oleen valmiita jo 10-v iässä. Mutta hetkinen,mullahan on tasan 10-v vanha alfa ja kaikki on tiptop
Jos haluut auton mallia "aja,tankkaa,vaihda öljyt kerran vuodessa" suosittelen lämpimästi japanialaisia. Toyota tai Honda ja bensakoneella.
Jos haluut auton mallia "aja,tankkaa,vaihda öljyt kerran vuodessa" suosittelen lämpimästi japanialaisia. Toyota tai Honda ja bensakoneella.
Vs: Re: Newbie autoa hankkimassa.
hagger16 kirjoitti:Kyllä niitä varmasti sellaisiakin on. Toki jotain huoltoa joutuu aina tekemään.
Minulla on itselläni hyväkuntoinen 2.0 ts -98, jota ei juuri tarvitse kuin tankata. Toki viime vuonna meni jäähdytin vaihtoon ja etuiskarit, eli ainahan sitä hyvässäkin jotain. Älysin sen kyllä ruostesuojauttaa vuonna 2005..
Se on vaan ongelma, että mistä me sinulle sellainen V6 löydettäisiin 2000 eurolla.
Jos, nyt jotain uskaltaisi mainostaa, niin tuo toolmanin vihreä V6, saattaisi olla ihan käypäinen vaihtoehto. Siihenhän on vaihdettu paljon niitä palikoita, joita näihin yleensä saa vaihtaa +200 tkm jälkeen. Siinä on myös tehty ruostetöitäkin.
Myyjä saa mainostaa itse enemmän.
wekkuli kirjoitti:Lyhyesti ja ytimekkäästi: Ei ole.joku kirjoitti:Tosiaan mulla on tässä semmonen kysymys vaivaa mieltä ja kaipaisin siihen vastauksia,että onko tuollaisesta 98-02vuoden 156 2.5V6 ihan normaaliksi käyttöautoksi jota ei tartte käytännössä muuta tehä kun katsastaa,öljyt vaihtaa ja tankatakkin? Siis jos löytää hyvän yksilön,vai onko ne käytännössä jokainen sellasia että vaikka ois kuinka hyvin pidetty niin joutuu lähes kokoajan käyttämään korjaamoissa ja olemaan konepelli auki?
Mutta toisaalta ihan semmoiseksi ei ole mistään yli kymmenenvuotiaasta autosta, vaan sen ikäisiä saat ajokilometreistä riippuen korjailla säännöllisesti joka tapauksessa, vaikkei nyt välttämättä ihan "koko ajan". Alfaa todnäk enemmän kuin montaa muuta. Jos hyvän yksilön löytää, niin voi olla että korjattavaa löytyy vähemmän, mutta se on aikamoinen mäihä, jos mitään laitettavaa ei tule vastaan vuoden tai seuraavan 20tkm sisään. Sillai ainakin kannattaa asennoitua tuossa ikäluokassa, oli auto mikä vaan.
Tosiaan kyllä mulla nyt sitä rahaa löytyy enemmän laittaa kun 2000€,tajuun kyllä ettei sillä hyvää käyttöalffaa saa,enemmänki se raha mitä voin laittaa on kiinni siitä 156 mitä mulle tarjotaan. Täytyy nyt olla valppaana ja katsella millaisia 156 on tarjolla,sillä mitä olen noista ajo-ominaisuuksista kuullu ja tehoja kattellu mitä esim tuossa 2.5V6 on,niin ei voi kuin tykätä. En haluaisi alentua mihkään massa japsiin/bemariin. Että jos jollain on myydä HYVÄKUNTOINEN,TÄYD.HUOLTOKIRJALLA ja TOIMIVA oleva 156 niin yhteyttä meikäläiseen vaan täälä!willez kirjoitti:^ Kyllä se näin taitaa olla.. Yleensä noi vanhat käyttöjuhta-alfat alkaa oleen valmiita jo 10-v iässä. Mutta hetkinen,mullahan on tasan 10-v vanha alfa ja kaikki on tiptop
Jos haluut auton mallia "aja,tankkaa,vaihda öljyt kerran vuodessa" suosittelen lämpimästi japanialaisia. Toyota tai Honda ja bensakoneella.
Re: Newbie autoa hankkimassa.
Asennoidut niin, että fiksataan kun tulee fiksattavaa, jätät siihen budjettia syrjään ja kattelet rauhassa hyvää yksilöä ne tavallisimmat viat ja sudenkuopat huomioiden, niin sittenhän se on ihan ok.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Newbie autoa hankkimassa.
^^Edellisenä kouluaikana välillä tuli ajeltua 940-Volvolla karvan vajaa 100 000km. Bensaa tankkiin, öljynvaihto 10 000:n väleillä. Yksi korjattava kohde tuli ko. ajanjaksolla, n.10cm vesiletku, eikä sitäkään tarvinnut ostaa sekin löytyi isäukolta suoraan tallin hyllystä. Puhuisin melko murheettomasta autoilusta.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Vs: Re: Newbie autoa hankkimassa.
Näin teen. Ja huuhhuuh olipas luotettava peli! Ei vaan kun on hyvin pidetty,niin toimiihan se.-TTY- kirjoitti:^^Edellisenä kouluaikana välillä tuli ajeltua 940-Volvolla karvan vajaa 100 000km. Bensaa tankkiin, öljynvaihto 10 000:n väleillä. Yksi korjattava kohde tuli ko. ajanjaksolla, n.10cm vesiletku, eikä sitäkään tarvinnut ostaa sekin löytyi isäukolta suoraan tallin hyllystä. Puhuisin melko murheettomasta autoilusta.
wekkuli kirjoitti:Asennoidut niin, että fiksataan kun tulee fiksattavaa, jätät siihen budjettia syrjään ja kattelet rauhassa hyvää yksilöä ne tavallisimmat viat ja sudenkuopat huomioiden, niin sittenhän se on ihan ok.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Newbie autoa hankkimassa.
Tarkemmin muistellen, taisi siinä jarrupalatkin mennä uusiksi sen vesiletkun lisäksi.joku kirjoitti:-TTY- kirjoitti:
^^Edellisenä kouluaikana välillä tuli ajeltua 940-Volvolla karvan vajaa 100 000km. Bensaa tankkiin, öljynvaihto 10 000:n väleillä. Yksi korjattava kohde tuli ko. ajanjaksolla, n.10cm vesiletku, eikä sitäkään tarvinnut ostaa sekin löytyi isäukolta suoraan tallin hyllystä. Puhuisin melko murheettomasta autoilusta.
Näin teen. Ja huuhhuuh olipas luotettava peli! Ei vaan kun on hyvin pidetty,niin toimiihan se
Typon korjaus: välillä 2007 helmi - 2009 loka.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Vs: Re: Newbie autoa hankkimassa.
No ei tuo silti paljoa ole. Jarrupalat,kulutusosaa kuitenkin niin kuluu kaarassa kun kaarassa.-TTY- kirjoitti:Tarkemmin muistellen, taisi siinä jarrupalatkin mennä uusiksi sen vesiletkun lisäksi.joku kirjoitti:-TTY- kirjoitti:
^^Edellisenä kouluaikana välillä tuli ajeltua 940-Volvolla karvan vajaa 100 000km. Bensaa tankkiin, öljynvaihto 10 000:n väleillä. Yksi korjattava kohde tuli ko. ajanjaksolla, n.10cm vesiletku, eikä sitäkään tarvinnut ostaa sekin löytyi isäukolta suoraan tallin hyllystä. Puhuisin melko murheettomasta autoilusta.
Näin teen. Ja huuhhuuh olipas luotettava peli! Ei vaan kun on hyvin pidetty,niin toimiihan se
Typon korjaus: välillä 2007 helmi - 2009 loka.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Vs: Re: Newbie autoa hankkimassa.
Joo, jopa 1st gen Avensiksessa meni yhdet takajarrupalat 13 vuoden ja 250 tkm:n aikanajoku kirjoitti:No ei tuo silti paljoa ole. Jarrupalat,kulutusosaa kuitenkin niin kuluu kaarassa kun kaarassa.-TTY- kirjoitti:Tarkemmin muistellen, taisi siinä jarrupalatkin mennä uusiksi sen vesiletkun lisäksi.joku kirjoitti:-TTY- kirjoitti:
^^Edellisenä kouluaikana välillä tuli ajeltua 940-Volvolla karvan vajaa 100 000km. Bensaa tankkiin, öljynvaihto 10 000:n väleillä. Yksi korjattava kohde tuli ko. ajanjaksolla, n.10cm vesiletku, eikä sitäkään tarvinnut ostaa sekin löytyi isäukolta suoraan tallin hyllystä. Puhuisin melko murheettomasta autoilusta.
Näin teen. Ja huuhhuuh olipas luotettava peli! Ei vaan kun on hyvin pidetty,niin toimiihan se
Typon korjaus: välillä 2007 helmi - 2009 loka.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Newbie autoa hankkimassa.
^ GTV on liki kaikkien katsastustilastojen häntäpäässä mukaanlukien kaikki automerkit ja mallit. Se ei taas kerro sitä milllaisien vikojen takia hylsyt katsastuksista on tullut, mutta kuvaa jotakin mihin sellasen hankkiessa saa varautua.
Tää yhdistelmätilasto mulle oli jäänyt mieleen. Tosin ei noi 147/156/159 kovin paljoa korkeammalla tolla listalla ole nekään. Ja voihan tossa olla IS:n toimittajien antamaa essonbaaribonustakin päällä
Tää yhdistelmätilasto mulle oli jäänyt mieleen. Tosin ei noi 147/156/159 kovin paljoa korkeammalla tolla listalla ole nekään. Ja voihan tossa olla IS:n toimittajien antamaa essonbaaribonustakin päällä
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Newbie autoa hankkimassa.
Budjettiasi en tiedä, mutta oletko jo sulkenut 166:n pois mahdollisuuksistasi? Onhan se ehkä vähän pappamaisempi kuin 156 tai GTV mutta todella tyytyväinen olen itse ollut. Esim. 156:lla motarilla ajettaessa talvirenkailla ei tarvinnut kovin paljoa takapenkkiläisten kanssa jutella kun rengasmelua oli sen verran. Siihen verrattuna 166 jättää pahan maailman ulkopuolelle lähes tyystin kun oven sulkee. Tilaa on sisällä reilusti enemmän, ei oo takapenkkiläiset potkimassa jatkuvasti selkänojaan.
Omakohtaisia plussia & miinuksia 156 vs 166
156:
+"läsnäolevampi" = enemmän ajajan auto = urheilullisempi
+yleisempi (osaa löytyy huomattavasti helpommin)
-se sisämelu
-helpommin ruostuva(?)
166:
+yleisesti ottaen laadukkaammin tehty (tai ainakin sen oloinen), varsinkin sisätiloista
+sisätiloissa ei ainakaan klaustrofobia iske eikä tosiaan ne takapenkkiläiset potki selkänojia
+/- harvinaisempi (luo tiettyä "eksklusiivisuutta", mutta esim motonetistä saa osaa melkoisen vähän)
-pykälää "etäisempi" käyttäytymiseltään, mukavuutta etsivä voi muuttaa tuon etumerkin plussaksi
-painava (en oo 156:sta bussolla koettanut, mutta veikkaisin että 156 on hieman rivakampi liikkuja. Ainakaan 156 2.0 ja 166 2.5 liikuntakyvyn ero ei ole mitenkään häikäisevä)
E: -166:n soitin ilman CD-boksia (en ole kovinkaan tyytyväinen Suomen radioasematarjontaan, MP3-soitin mahdollisuus olisi ihan kiva)
Omakohtaisia plussia & miinuksia 156 vs 166
156:
+"läsnäolevampi" = enemmän ajajan auto = urheilullisempi
+yleisempi (osaa löytyy huomattavasti helpommin)
-se sisämelu
-helpommin ruostuva(?)
166:
+yleisesti ottaen laadukkaammin tehty (tai ainakin sen oloinen), varsinkin sisätiloista
+sisätiloissa ei ainakaan klaustrofobia iske eikä tosiaan ne takapenkkiläiset potki selkänojia
+/- harvinaisempi (luo tiettyä "eksklusiivisuutta", mutta esim motonetistä saa osaa melkoisen vähän)
-pykälää "etäisempi" käyttäytymiseltään, mukavuutta etsivä voi muuttaa tuon etumerkin plussaksi
-painava (en oo 156:sta bussolla koettanut, mutta veikkaisin että 156 on hieman rivakampi liikkuja. Ainakaan 156 2.0 ja 166 2.5 liikuntakyvyn ero ei ole mitenkään häikäisevä)
E: -166:n soitin ilman CD-boksia (en ole kovinkaan tyytyväinen Suomen radioasematarjontaan, MP3-soitin mahdollisuus olisi ihan kiva)
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Vs: Re: Newbie autoa hankkimassa.
Joo katsoin kanssa tuota ja ei tuo nyt kauheata luottoo luonut toki saattaahan olla sellaisiakin gtv:itä jotka ovat menneet aina moitteetomasti läpi,mene ja tiedä. Ja juu olenhan mää niitäkin katsonut,mutta kun katsoin autovakuutus kilpailuttajasta niin 166 vakuutukset olivat sen verran kalliimmat että se siinä eniten painaa mksi en sitä niin suosi. Ja kyllähän noi sun +/- listaukset hyviltä kuulostaa,mutta taas kun osia löytyy tuohon 156 helpommin ja se on semmoinen ajajan auto,niin painaa minulle vaassa sen verran että taidan sen 156 ostaaGiallo Pozzuoli kirjoitti:^ GTV on liki kaikkien katsastustilastojen häntäpäässä mukaanlukien kaikki automerkit ja mallit. Se ei taas kerro sitä milllaisien vikojen takia hylsyt katsastuksista on tullut, mutta kuvaa jotakin mihin sellasen hankkiessa saa varautua.
Tää yhdistelmätilasto mulle oli jäänyt mieleen. Tosin ei noi 147/156/159 kovin paljoa korkeammalla tolla listalla ole nekään. Ja voihan tossa olla IS:n toimittajien antamaa essonbaaribonustakin päällä
-TTY- kirjoitti:Budjettiasi en tiedä, mutta oletko jo sulkenut 166:n pois mahdollisuuksistasi? Onhan se ehkä vähän pappamaisempi kuin 156 tai GTV mutta todella tyytyväinen olen itse ollut. Esim. 156:lla motarilla ajettaessa talvirenkailla ei tarvinnut kovin paljoa takapenkkiläisten kanssa jutella kun rengasmelua oli sen verran. Siihen verrattuna 166 jättää pahan maailman ulkopuolelle lähes tyystin kun oven sulkee. Tilaa on sisällä reilusti enemmän, ei oo takapenkkiläiset potkimassa jatkuvasti selkänojaan.
Omakohtaisia plussia & miinuksia 156 vs 166
156:
+"läsnäolevampi" = enemmän ajajan auto = urheilullisempi
+yleisempi (osaa löytyy huomattavasti helpommin)
-se sisämelu
-helpommin ruostuva(?)
166:
+yleisesti ottaen laadukkaammin tehty (tai ainakin sen oloinen), varsinkin sisätiloista
+sisätiloissa ei ainakaan klaustrofobia iske eikä tosiaan ne takapenkkiläiset potki selkänojia
+/- harvinaisempi (luo tiettyä "eksklusiivisuutta", mutta esim motonetistä saa osaa melkoisen vähän)
-pykälää "etäisempi" käyttäytymiseltään, mukavuutta etsivä voi muuttaa tuon etumerkin plussaksi
-painava (en oo 156:sta bussolla koettanut, mutta veikkaisin että 156 on hieman rivakampi liikkuja. Ainakaan 156 2.0 ja 166 2.5 liikuntakyvyn ero ei ole mitenkään häikäisevä)
E: -166:n soitin ilman CD-boksia (en ole kovinkaan tyytyväinen Suomen radioasematarjontaan, MP3-soitin mahdollisuus olisi ihan kiva)
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Newbie autoa hankkimassa.
Olen omistanut GTV:n sisarmalli Spiderin. Perustekniikaltaan ei kovinkaan paljon poikkea 156:sta, mutta kyllähän eroja kuitenkin löytyy.
- Epäilen, että GTV:n talviominaisuudet ovat 156:sta heikommat. Eiköhän senkin kanssa pärjää kuitenkin.
- GTV on kalliimpi, harvinaisempi ja erikoisempi kuin 156, joka on lähempänä perusautoa.
- Osat on kalliimpia ja harvinaisempia GTV:hen
- GTV on enemmän Alfa. Spiderissa oli sähkövikoja, joita 156:ssa ei ole ollut yhtään.
- GTV on urheilullisempi (istutaan matalalla), mutta 156 on mukavampi ja käytännöllisempi.
Ei GTV:tä kannata sulkea pois. Itse kääntyisin kuitenkin enemmän 156:n suuntaan, juurikin halvemman hankintahinnan takia.
Urheilullisuutta voi lisätä 156:een V6 moottorilla, vaikka myös TS moottorissa on omat puolensa ja tehot riittää kaupunkiajossa mainiosti.
- Epäilen, että GTV:n talviominaisuudet ovat 156:sta heikommat. Eiköhän senkin kanssa pärjää kuitenkin.
- GTV on kalliimpi, harvinaisempi ja erikoisempi kuin 156, joka on lähempänä perusautoa.
- Osat on kalliimpia ja harvinaisempia GTV:hen
- GTV on enemmän Alfa. Spiderissa oli sähkövikoja, joita 156:ssa ei ole ollut yhtään.
- GTV on urheilullisempi (istutaan matalalla), mutta 156 on mukavampi ja käytännöllisempi.
Ei GTV:tä kannata sulkea pois. Itse kääntyisin kuitenkin enemmän 156:n suuntaan, juurikin halvemman hankintahinnan takia.
Urheilullisuutta voi lisätä 156:een V6 moottorilla, vaikka myös TS moottorissa on omat puolensa ja tehot riittää kaupunkiajossa mainiosti.
Senza cuore saremmo solo macchine
Vs: Re: Newbie autoa hankkimassa.
Okei,enköhä mää tohon 156 taivu juurikin noiden asioiden takia mitä sanoit. Alffa joka ei ole niin alffa on periaattessa hyvä juttu,if you know that meanhagger16 kirjoitti:Olen omistanut GTV:n sisarmalli Spiderin. Perustekniikaltaan ei kovinkaan paljon poikkea 156:sta, mutta kyllähän eroja kuitenkin löytyy.
- Epäilen, että GTV:n talviominaisuudet ovat 156:sta heikommat. Eiköhän senkin kanssa pärjää kuitenkin.
- GTV on kalliimpi, harvinaisempi ja erikoisempi kuin 156, joka on lähempänä perusautoa.
- Osat on kalliimpia ja harvinaisempia GTV:hen
- GTV on enemmän Alfa. Spiderissa oli sähkövikoja, joita 156:ssa ei ole ollut yhtään.
- GTV on urheilullisempi (istutaan matalalla), mutta 156 on mukavampi ja käytännöllisempi.
Ei GTV:tä kannata sulkea pois. Itse kääntyisin kuitenkin enemmän 156:n suuntaan, juurikin halvemman hankintahinnan takia.
Urheilullisuutta voi lisätä 156:een V6 moottorilla, vaikka myös TS moottorissa on omat puolensa ja tehot riittää kaupunkiajossa mainiosti.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Newbie autoa hankkimassa.
156, etenkin V6 koneisena on hyvä valinta Alfailun aloitteluun. Sitten kun nälkä (ja lompsa) kasvaa niin mielenkiintoisia malleja löytyy niin samanikäisistä (GTV, Spider, 147 GTA, 156 GTA, 166), uudemmista (GT, 159 + nykymallisto) ja vanhemmista (155, 164, 75, Spider). Sitten kun lompsaa alkaa oikein turvottaa niin Giuliat ja muut rahamiesten vehkeet täyttävät harrastuskalenterin mukavasti.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Newbie autoa hankkimassa.
^ Ja sitten lopuksi se Montreali hankintalistalle Amen
JT
PS. 156:n on hyvä valinta. Itsekin katselen tulevaisuuden museoaihioksi vähän ajettua, tervepeltistä,
1st gen 156 V6:sta sedanina. Vaimokin totesi, että taitaa tulla vielä yksi Alfa taloon, kun otin täydellisen Momon
nahkaverhoilusarjan talteen
JT
PS. 156:n on hyvä valinta. Itsekin katselen tulevaisuuden museoaihioksi vähän ajettua, tervepeltistä,
1st gen 156 V6:sta sedanina. Vaimokin totesi, että taitaa tulla vielä yksi Alfa taloon, kun otin täydellisen Momon
nahkaverhoilusarjan talteen
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 19 Marras 2012, 19:20
- Car(s): 156 2.0 TS -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Newbie autoa hankkimassa.
Sen verran kontribuoin, että hyvällä säkällä tonnin-pari 156 kyllä kulkee edes ja takaisin, ihan kuin muutkin autot. Oma rotta-varttikutoseni maksoi puolitoista vuotta sitten 1300€ ja huoltoihin on mennyt sen jälkeen about 600€. Pajalla on tehty ainoastaan kampuran stefat ja yksi pätkä pakoputkea. Pellit on edelliset omistajat ehtineet hitsata kondikseen jo ajat sitten ja ainakin vielä viime kesänä katsuri suorastaan kehaisi pohjan kuntoa, saa nähdä tänä kesänä Korjattu onkin sitten mittarivaloja, joista kaikki eivät pala edelleenkään, ajovalopolttimoita, jotka saattaa palaa uudestaan tunti vaihdon jälkeen ja yksi katkennut kaasuvaijeri. Muuten sitten perus öljyhommat ja putsaukset. Ihan hyvin siihen nähden auto on itsensä takaisin maksanut, vaikka koslan yleisilme alkaa olla jo aika kaukana bella italianosta
Oma kokemus siis summa summarum: jos osaat tehdä jotain itse ja osaat paikantaa mahdolliset viat ns. perstuntumalla, eivätkä pellit ole karanneet ympäriltä, niin varttikutonen on oikein kiva auto ajella. Korjaamaan sitä joutuu aina silloin tällöin, mutta niin joutuu myös sitä tonnin tojotaa ja penariakin. Kokemusta on niistäkin ehtinyt kertymään, eikä Alfa vertailussa ainakaan häviä.
Oma kokemus siis summa summarum: jos osaat tehdä jotain itse ja osaat paikantaa mahdolliset viat ns. perstuntumalla, eivätkä pellit ole karanneet ympäriltä, niin varttikutonen on oikein kiva auto ajella. Korjaamaan sitä joutuu aina silloin tällöin, mutta niin joutuu myös sitä tonnin tojotaa ja penariakin. Kokemusta on niistäkin ehtinyt kertymään, eikä Alfa vertailussa ainakaan häviä.
Vs: Re: Newbie autoa hankkimassa.
Juu enköhän mä tuosta 156 sitten alottele ja jätetään nuo muut bellat sitten myöhemmälleAlbertolli kirjoitti:156, etenkin V6 koneisena on hyvä valinta Alfailun aloitteluun. Sitten kun nälkä (ja lompsa) kasvaa niin mielenkiintoisia malleja löytyy niin samanikäisistä (GTV, Spider, 147 GTA, 156 GTA, 166), uudemmista (GT, 159 + nykymallisto) ja vanhemmista (155, 164, 75, Spider). Sitten kun lompsaa alkaa oikein turvottaa niin Giuliat ja muut rahamiesten vehkeet täyttävät harrastuskalenterin mukavasti.
Jiitee kirjoitti:^ Ja sitten lopuksi se Montreali hankintalistalle Amen
JT
PS. 156:n on hyvä valinta. Itsekin katselen tulevaisuuden museoaihioksi vähän ajettua, tervepeltistä,
1st gen 156 V6:sta sedanina. Vaimokin totesi, että taitaa tulla vielä yksi Alfa taloon, kun otin täydellisen Momon
nahkaverhoilusarjan talteen
Okei,eli siis 156 sopii myös tälläiselle poropeukalolle sillä en oikein auton pellinalla paljoa osaa,mutta kyllä sitä perstuntumalla sitten huomaa jos joku reistaa ja hyvällä lykyllä vielä vähän että mikäköhän ja joo olen miettinyt kanssa tuollaista 4-7 tuhannen€ bemareita ymsyms,mutta mitä olen lukenut ja saanut kuulla niin ei ne sen kestävämpiä tai muuten ole.Ahdistoteles kirjoitti:Sen verran kontribuoin, että hyvällä säkällä tonnin-pari 156 kyllä kulkee edes ja takaisin, ihan kuin muutkin autot. Oma rotta-varttikutoseni maksoi puolitoista vuotta sitten 1300€ ja huoltoihin on mennyt sen jälkeen about 600€. Pajalla on tehty ainoastaan kampuran stefat ja yksi pätkä pakoputkea. Pellit on edelliset omistajat ehtineet hitsata kondikseen jo ajat sitten ja ainakin vielä viime kesänä katsuri suorastaan kehaisi pohjan kuntoa, saa nähdä tänä kesänä Korjattu onkin sitten mittarivaloja, joista kaikki eivät pala edelleenkään, ajovalopolttimoita, jotka saattaa palaa uudestaan tunti vaihdon jälkeen ja yksi katkennut kaasuvaijeri. Muuten sitten perus öljyhommat ja putsaukset. Ihan hyvin siihen nähden auto on itsensä takaisin maksanut, vaikka koslan yleisilme alkaa olla jo aika kaukana bella italianosta
Oma kokemus siis summa summarum: jos osaat tehdä jotain itse ja osaat paikantaa mahdolliset viat ns. perstuntumalla, eivätkä pellit ole karanneet ympäriltä, niin varttikutonen on oikein kiva auto ajella. Korjaamaan sitä joutuu aina silloin tällöin, mutta niin joutuu myös sitä tonnin tojotaa ja penariakin. Kokemusta on niistäkin ehtinyt kertymään, eikä Alfa vertailussa ainakaan häviä.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Newbie autoa hankkimassa.
Ja kaveriksi SZ. Joskus vielä...must have.Jiitee kirjoitti:^ Ja sitten lopuksi se Montreali hankintalistalle Amen
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Vs: Re: Newbie autoa hankkimassa.
Mitä mieltä olet,kannattaisiko ostaa? Kuuleman mukaan kytkin pelaa tällä hetkellä hyvin niinkuin koko muukin auto ja vaihteiden vaihdossa ei mitään ongelmaa. Autossa ei muutenkaan mitään muuta moitittavaa muutakun pari pikku lommoa,ja niistäkin saisi jonkun imukupilla kiskaistua kuntoon.hagger16 kirjoitti:^Siitä, että se on ehtoopuolella.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Newbie autoa hankkimassa.
Yleensä V6:een saa tehdä kytkinremontin noin 150tkm ajettuna. Eli peruskauraahan se näissä on..
Kannattaa ostaa, jos auto on muuten kunnossa / miellyttävä ja varaudut siihen, että joudut vuoden sisällä teettämään kytkinremontin noin joka maksaa noin 1000€.
Kannattaa ostaa, jos auto on muuten kunnossa / miellyttävä ja varaudut siihen, että joudut vuoden sisällä teettämään kytkinremontin noin joka maksaa noin 1000€.
Senza cuore saremmo solo macchine
Vs: Re: Newbie autoa hankkimassa.
Juu niin olin lukevinani että se tuo 150tkn on ja ounastelin että se sen tonnin paikkeilla on. Auto oli kyllä muuten tosi siisti ja kaikinpuolin muutenkin kuulosti lupaavalta,mutta aattelin että kun kortin saantiin on vielä vajaa 4kk aikaa ja kun budjettia riittää ostaa sellainenkin yksilö,johon on kaikki rempat tehty että ei vaadi muuta kuin ajoa,niin jään oottamaan sellaista.hagger16 kirjoitti:Yleensä V6:een saa tehdä kytkinremontin noin 150tkm ajettuna. Eli peruskauraahan se näissä on..
Kannattaa ostaa, jos auto on muuten kunnossa / miellyttävä ja varaudut siihen, että joudut vuoden sisällä teettämään kytkinremontin noin joka maksaa noin 1000€.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Newbie autoa hankkimassa.
Aika vaikeaa on löytää 15-vuotiasta Alfaa jossa ei ole mitään korjattavaa, ja vielä vaikeampaa on löytää sellaista johon ei ole tulossakaan mitään korjattavaa.
Ota joku kortillinen ja mieluusti kokeneempi kaveri mukaan ja käytte katsomassa ja kokeilemassa ensihätään vaikkapa viittä yksilöä. Pääset vähän hajulle siitä mitä vanhoilta 156:silta on lupa odottaa. Kuvissa ja puheissahan ne melkein kaikki ovat hienoja, mutta...
Ota joku kortillinen ja mieluusti kokeneempi kaveri mukaan ja käytte katsomassa ja kokeilemassa ensihätään vaikkapa viittä yksilöä. Pääset vähän hajulle siitä mitä vanhoilta 156:silta on lupa odottaa. Kuvissa ja puheissahan ne melkein kaikki ovat hienoja, mutta...
- Epäkelpokeräilijä -
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Newbie autoa hankkimassa.
mulle on vinkattu että kannattais koeajolla käydä vaikka jossain kuntotohtoril arvioinnis, onko kukaan näin tehnyt?
E:autotohtoril siis
E:autotohtoril siis
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Newbie autoa hankkimassa.
^Yhden kerran on haluttu käyttävän autotohtorilla, kun olen ollut myymässä. Ei varmasti huonompi vaihtoehto.
Aika paljon kertoo mitä on tehty viime vuosina. Tai sitten voi varautua tekemään/teettämään, mutta se pitää näkyä hinnassa.
Tämä on totta. Hyvissäkin on aina jotain pientä. Katsoo vaan, ettei lyö käsiään niihin monivikaisiin yksilöihin.Rasvis kirjoitti:Aika vaikeaa on löytää 15-vuotiasta Alfaa jossa ei ole mitään korjattavaa, ja vielä vaikeampaa on löytää sellaista johon ei ole tulossakaan mitään korjattavaa.
Aika paljon kertoo mitä on tehty viime vuosina. Tai sitten voi varautua tekemään/teettämään, mutta se pitää näkyä hinnassa.
Senza cuore saremmo solo macchine
Vs: Re: Newbie autoa hankkimassa.
Rasvis kirjoitti:Aika vaikeaa on löytää 15-vuotiasta Alfaa jossa ei ole mitään korjattavaa, ja vielä vaikeampaa on löytää sellaista johon ei ole tulossakaan mitään korjattavaa.
Ota joku kortillinen ja mieluusti kokeneempi kaveri mukaan ja käytte katsomassa ja kokeilemassa ensihätään vaikkapa viittä yksilöä. Pääset vähän hajulle siitä mitä vanhoilta 156:silta on lupa odottaa. Kuvissa ja puheissahan ne melkein kaikki ovat hienoja, mutta...
Juu emmää sentään ihan viisitoista vuotiasta osta,max 12v vanhaa. Mutta niin olen ajatellutkin pyytää ja nuo suurimmat rempat(jakopää,kytkin ymsyms) niin koitan löytää yksilön missä ne olisi aikalailla juuri tehty.hagger16 kirjoitti:^Yhden kerran on haluttu käyttävän autotohtorilla, kun olen ollut myymässä. Ei varmasti huonompi vaihtoehto.
Tämä on totta. Hyvissäkin on aina jotain pientä. Katsoo vaan, ettei lyö käsiään niihin monivikaisiin yksilöihin.Rasvis kirjoitti:Aika vaikeaa on löytää 15-vuotiasta Alfaa jossa ei ole mitään korjattavaa, ja vielä vaikeampaa on löytää sellaista johon ei ole tulossakaan mitään korjattavaa.
Aika paljon kertoo mitä on tehty viime vuosina. Tai sitten voi varautua tekemään/teettämään, mutta se pitää näkyä hinnassa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Newbie autoa hankkimassa.
Ei sillä ole juurikaan väliä onko auto kaksitoista vai viisitoista vuotta vanha, olen omistanut viisivuotiaan 156:n joka oli jo täysi paska. Tuo katoksessa seisova 25-vuotias Seiskavitonenkin on paremmassa kunnossa. Kaikki on käytöstä ja ylläpidon tasosta kiinni.
- Epäkelpokeräilijä -
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Newbie autoa hankkimassa.
Juu, tuo oma tehtaalta vuonna -97 ulostettu 156 on paremmassa kunnossa kuin moni mallisarjan viimeisimmistä..
Senza cuore saremmo solo macchine
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Newbie autoa hankkimassa.
^noin niinku selvyyden vuoksi yleisesti tarkoitetaan facelift (FL) mallilla Giugiaron muuttamaa mallia. Tuosta ulkoisesti alkuperäisen kanssa samanlaisesta my2002 mallista käytetään paljon sitä boselift nimitystä. Tämäkin on vähän sellainen mielipidekysymys, mutta en itse oikein miellä tuota boseliftiä kunnon faceliftiksi.
Vs: Re: Newbie autoa hankkimassa.
Okeiokei. Siis tuota boseliftiä hain kun tuosta faceliftistä puhuin,mutta niin toisille se on FL toisille taas ei.stoichiometric kirjoitti:^noin niinku selvyyden vuoksi yleisesti tarkoitetaan facelift (FL) mallilla Giugiaron muuttamaa mallia. Tuosta ulkoisesti alkuperäisen kanssa samanlaisesta my2002 mallista käytetään paljon sitä boselift nimitystä. Tämäkin on vähän sellainen mielipidekysymys, mutta en itse oikein miellä tuota boseliftiä kunnon faceliftiksi.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Newbie autoa hankkimassa.
Vähävikaisia,ja suht huolettomia kilsoja alfoja ajaneena,särähtää hieman tuo olettamus,että mitä enenmmän autoon on osaa vaihdettu sen parempi se on Toiset saa renkaat loppuun puolessa kesässä,kun taas toiset ajaa niillä useamman vuoden,sama pätee kytkimeen yms
Vs: Re: Newbie autoa hankkimassa.
Noh onhan se niinkin, mutta tietysti jos autoon on juuri vaihdettu käytännössä "uunituoretta" osaa niin siitä on hyvä mielestäni ainakin hyvä lähteä liikenteeseen. Mutta toki riippuu myös käyttäjästä paljonkialfa164 kirjoitti:Vähävikaisia,ja suht huolettomia kilsoja alfoja ajaneena,särähtää hieman tuo olettamus,että mitä enenmmän autoon on osaa vaihdettu sen parempi se on Toiset saa renkaat loppuun puolessa kesässä,kun taas toiset ajaa niillä useamman vuoden,sama pätee kytkimeen yms
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Newbie autoa hankkimassa.
^riippuu kans vähä mitä on laitettu, onko ebayn halvin kinkki tukivarsisetti jolla saadaan auto myytyä mutta kolisee väljänö jo muutaman ajetun tonnin jälkeen yms.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Newbie autoa hankkimassa.
Niin, jos V6:lla on 200tkm ajettu, niin kumpi on parempi:alfa164 kirjoitti:Vähävikaisia,ja suht huolettomia kilsoja alfoja ajaneena,särähtää hieman tuo olettamus,että mitä enenmmän autoon on osaa vaihdettu sen parempi se on Toiset saa renkaat loppuun puolessa kesässä,kun taas toiset ajaa niillä useamman vuoden,sama pätee kytkimeen yms
A) kytkintä ei ole vaihdettu
B) kytkin on juuri vaihdettu
Jäähdyttimen, startin, laturin, jne kuntoon ei oikein voi käytöllä vaikuttaa. Mikään näistä ei kuitenkaan ikuisuuksia kestä.
Senza cuore saremmo solo macchine
Vs: Re: Newbie autoa hankkimassa.
No näinhä se on. Täytyy koittaa kun autoa ostaa selvittää se mikä on selvitettävissä ja joidenkin asioiden kohdalla,vaan kylmästi "toivoo parasta".hagger16 kirjoitti:Niin, jos V6:lla on 200tkm ajettu, niin kumpi on parempi:alfa164 kirjoitti:Vähävikaisia,ja suht huolettomia kilsoja alfoja ajaneena,särähtää hieman tuo olettamus,että mitä enenmmän autoon on osaa vaihdettu sen parempi se on Toiset saa renkaat loppuun puolessa kesässä,kun taas toiset ajaa niillä useamman vuoden,sama pätee kytkimeen yms
A) kytkintä ei ole vaihdettu
B) kytkin on juuri vaihdettu
Jäähdyttimen, startin, laturin, jne kuntoon ei oikein voi käytöllä vaikuttaa. Mikään näistä ei kuitenkaan ikuisuuksia kestä.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Newbie autoa hankkimassa.
Vastaus: B!hagger16 kirjoitti:
Niin, jos V6:lla on 200tkm ajettu, niin kumpi on parempi:
A) kytkintä ei ole vaihdettu
B) kytkin on juuri vaihdettu
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Newbie autoa hankkimassa.
Jos B vaihtoehdon kulkineeseen vaihdettu 4:s kytkin 200 tonniin,niin olettaisin vaihtoehdon A:n olevan siivommin pidetty
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Newbie autoa hankkimassa.
Ja newbielle tämän stoorin opetuksia auton ostoon. Sopinee V6- Alfaankin , varauksin, mutta vanhempaan harrastealfaan hyvin:
http://www.youtube.com/watch?v=LNQYGBd8hbk
JT
http://www.youtube.com/watch?v=LNQYGBd8hbk
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Newbie autoa hankkimassa.
Senza cuore saremmo solo macchine