^noo, onneks autokouluissa opetetaan taloudellinen ajotapa, eli mutkat ku mutkat rullataan kolmosella, rullataan ja rullataan niin joka viides tankki on ilmanen vai mitenkä se nyt menikään?
jkk kirjoitti:^noo, onneks autokouluissa opetetaan taloudellinen ajotapa, eli mutkat ku mutkat rullataan kolmosella, rullataan ja rullataan niin joka viides tankki on ilmanen vai mitenkä se nyt menikään?
Jiitee kirjoitti:
joku kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:Ja newbielle tämän stoorin opetuksia auton ostoon. Sopinee V6- Alfaankin , varauksin, mutta vanhempaan harrastealfaan hyvin: http://www.youtube.com/watch?v=LNQYGBd8hbk
JT
Eli viittaat tällä siihen että v6 alfa ei käyttöautoksi siis sovellu? Vai?
Onneksi sentää vähän eriasia kun tommonen iso amerikanruoste
Joo, kyllä soveltuu muuten paitsi juuri tuo haggerin mainitsena menoliemen kulutus V6:lla voi yllättää
JT
hagger16 kirjoitti:No, Jiitee nyt on sitä mieltä, että paikasta toiseen ei voi siirtyä kuin Toyotalla. Alfalla joutuu aina tekemään kierroksen korjaamon kautta.
Eihän esimerkiksi 156 V6:ssa ole arkikäytössä muuta mietittävää, kuin miten perse kestää tankata. Kaupunkiajossa ainetta kuluu..
No näinhän se on että se teppo näsän sanoin aikapaljon viä tuota bentsoolia no ajellaan sillon kun on rahaa ja muuten matkaan tampereen aina yhtä mukavia busseja käyttäen...
Jos ajattelee rahoitukseksi 100€/kk nin tonnin pommi on vuoden jälkeen voittoa. 200 investoinnilla voi jo katsoa 2400€ hankintaa. Jos katsastus on antanut luvan ajaa lähes tuon niin lähinnä jää kysymys siitä pysyykö auto (turvallisesti) liikkeellä. Vuosittain saa hakea sitten uuden asiantuntijalausunnon.
Kokonaisbudjetista tulee käyttökuluja autoon kuin autoon aikalailla ja siinä osassa on mielellään myös huolloille varattu hyvä siivu. Jos näyttää siltä että edessä on tonnikaupalla korjausta tms, nin otetaan loppukausi tappiona. Hävityn panoksen ei pitäisi noihin käyttökuluihin nähden olla vielä hirveä. Tietysti sitten ei ole autoa ja joutuu aloittamaan kierroksen uudestaan tai olemaan ilman.
Käsittääkseni tällä kaavalla menee aika moni. Joskus pääsee pidemmälle, joskus lyhemmälle. Myydään -osiossakin pitäisi olla jokunen 2xxx hintainen laite joissa on selvemmin saneltu tilanne kuin nettiautossa. Toki sielläkin voi olla rosvosektorina huijari, tietämätön tai muuten vain huono mäihä. Kierroksen riski pysyy kuitenkin paljon rajallisempana kuin >10k investoinnissa vaikka sillä pitäisi käyttöikää olla enemmän.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
^Se on just noin. Halvinta autoilua on hommata tonnin katsastettu auto, joka kulkee, toimii ja opetella sietämään pikkuvikoja, jotka eivät estä liikkumista (tai opetella korjaamaan ne, mikäli sen pystyy tekemään itse, eikä maksa mansikoita). Kun tulee kallis korjaus tai totaalileviäminen, ostetaan seuraava jne.
Se on nimittäin niin, että alle 10v kunnossa olevaa ja katsastettua autoa, jonka arvonalenema vuodessa on vähemmän kuin tuhat euroa on vähän hemmetin hankala löytää. Se arvon aleneminen alkaa hidastua vasta kun nolla on jo hyvin lähellä. Sen alle kun ei enää pääse, koska romuttaminen on nykyään ilmaista.
eipä kai, alffan hankinnat kariutuneet.
Tuntuu että kaikki alffat suunnilleen on ajettu siihen pisteeseen että jakopäällä on rullattu se 50tkm ja kilsoja +200tkm jolloin myös kytkin alkaa olla kyseenalainen asia.. eli jakopää+kytkin remppa hankintahinnan päälle pitäis edullisemmanpään alffoihin tehdä.
Täällä taas vähän oireilee vuosi sitten vaihdetut tukivarret (huoh), joten ilmeisesti toista kierrosta odotellessa... Eli eipä se kilsaluku kerro niinkään mitään. 109tkm oli mittarissa hankintahetkellä, nyt on melkein 140. On lähellä jo, vaikkei ihan kohdallaan...
^^
Suosittelen käyttämään hakua "selespeed" ja katsomaan niitä ongelmia. Niitä kun on parikin keissiä ihan lyhyen ajan takaa "Kaikkea Alfasta"-osiossakin.
hagger16 kirjoitti:Meinasitko, ettei näissä muuten riitä haastetta? Mikäli näin, niin osta ihmeessä yhdistelmä JTS+selespeed..
Siis onko tästä selespeedistä jotain todella huonoo sanottavaa/kokemuksia, ku näin sanot?
En aseta autolle kauheita vaatimuksia, mutta olisi mukavaa, mikäli se liikkuisi omin avuin.
Aquatica kirjoitti:^^
Suosittelen käyttämään hakua "selespeed" ja katsomaan niitä ongelmia. Niitä kun on parikin keissiä ihan lyhyen ajan takaa "Kaikkea Alfasta"-osiossakin.
Myös syöttämällä "JTS" hakuun saadaan aika hyvä kuva tästä unelma kombinaatiosta. Niin, selespeediä löytyy uudempia, kuin 2002 ja silloin 156 mallit ovat JTS-moottorilla.
Team F40 ja Nokian Autotalo taitaa olla akselilla? Näitä molempia on täällä usein mainittu enempi tai vähempi hyviksi (joka paikassa on niitä huonojakin kokemuksia... tietenkin) montakin kertaa. Ja on järkihintaisiakin, ainakin isommilta osin, sikäli kun viestit olen oikein tulkinnut.
Aquatica kirjoitti:Team F40 ja Nokian Autotalo taitaa olla akselilla? Näitä molempia on täällä usein mainittu enempi tai vähempi hyviksi (joka paikassa on niitä huonojakin kokemuksia... tietenkin) montakin kertaa. Ja on järkihintaisiakin, ainakin isommilta osin, sikäli kun viestit olen oikein tulkinnut.
Okei hyvä tietää. Ton TeamF40 tiedänkin missä se on, kun siellä on se "ferrari" katolla
Olisi tuolta nettiautosta tälläinen todella mieleinen 156 kiikarissa ja hintakaan ei olisi mielestäni kovin kova mittarilukemaan ja kaikki muu huomioon ottaen,olisi vain yksi mutta... kun mitä nyt olen täältä oppinut/kysellyt niin kytkinhän noissa alkaa olemaan vaihtokunnossa tuossa noin 150 tkm kohdalla ja tuossa siihen ei olla tehty yhtään mitään,ja myyjänkin mukaan se on jonkinverran jäykkä. Niin mietin tässä että paljonkohan tuon kuntoon laitto liikkeessä tulisi maksamaan? Osaisiko kukaan sanoa? Ja olisiko tässä jotain teidän mielestänne sellaista seikkaa minkä takia ei kannattaisi ostaa?
Albertolli kirjoitti:Muistaakseni joku kommentoi tähän tai toiseen vastaavaan ketjuun kytkinremontista, mutta ei taida tonni riittää jos teetättää.
jkk kirjoitti:osuu varmaan johonki 1000-1500 väliin
Aiai tulisi kyllä aika reilusti lisähintaa... tulisi halvemmaksi sen sijaan kyttäillä ja oottaa rauhassa yksilöä johon se olisi tehtynä ja koittaa siitä tingata vaikka hintaa alas jonkinkverran. Harmi vaan kun muuten olisi todella omaan mieleen ja myyjäkin vaikutti rehelliseltä jannulta.