Auto Milano ja GT
Valvoja: Moderators
Nähtävästi täällä kekkoslovakiassa suuri ja mahtava Delta Motor sanelee sen kuka saa tehdä takuuhuollot. Ja viimeksi kun Milanossa kävin, niin Luigi mainitsi ettei enää ole lupaa herunut, kun pistivät takuuaikana autot asialliseen kuntoon. Eli delta joutuu takuuhuoltamaan Milanon maahantuomat autot, niin hassua kuin se onkin.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: uusi
NimenomaanKJS kirjoitti:Mutta kun kyseessä on uusi auto, niin eikös EU-alueella maahantuojan kuulu hoitaa takuuasiat, oli auton tuonut maahan kuka hyvänsä.
Mahtaako mennä ihan yksi yhteen, miten tehdas mahtaa valvoa tuota?Niin ja saa myös laskuttaa tehdasta takuuhuolloista
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Eikös takuukorjaukset kuitenkin viime kädessä menee tehtaan maksettavaksi ? Mitä Delta kärsii siitä jos autojen huollot ovat kunnollisia.Sassicaia kirjoitti:Ja viimeksi kun Milanossa kävin, niin Luigi mainitsi ettei enää ole lupaa herunut, kun pistivät takuuaikana autot asialliseen kuntoon.
Paska juttu muutenkin, koska olin ajatellut kuskata JTS:ni AM:n 20 tkm huoltoon, pakko vissiin viedä Teltta-autoon ?
Ilmeisesti eivät sitten mene ihan läpilaskutusperiaatteella kuitenkaan. Tai ainakin rahoja penätessä niillä on sitten Italian pään maksuajat käytössä, joten varmaankin DA ainakin joutuu rahoittamaan aika pitkäksi aikaa omistaan tuota touhua. Ja DA:han kärsii myös siinä, ettei takuuaikana oikeasti kuntoon pistettyjä autoja niin herkästi tarvitse tuoda heille takuuajan jälkeen niihin sopuisasti hinnoiteltuihin huoltoihin.rim kirjoitti: Eikös takuukorjaukset kuitenkin viime kädessä menee tehtaan maksettavaksi ? Mitä Delta kärsii siitä jos autojen huollot ovat kunnollisia.
Paska juttu muutenkin, koska olin ajatellut kuskata JTS:ni AM:n 20 tkm huoltoon, pakko vissiin viedä Teltta-autoon ?
Enkä todellakaan veisi tuolla perusteella autoani DA:n huoltoon, siellä kun eivät välttämättä niin herkästi huomaa mitä kaikkea pitäisi takuuseen vaihtaa. Onko sitten parempaa ammattitaitoa vai jotain muuta, niin minulla AM kyllä huomasi huollon yhteydessä tukivarsien väljyyden ja kehotti varaamaan takuuhuoltoajan DA:sta. Siellä takuuhomma hoituikin sitten erittäin sujuvasti ilman mutinoita, pisteet Konalan pojille siitä. Paha kai DAn on mennä vastaankaan enää vänkäämään, jos valtuutettu huolto on asian todennut. Se vain korpeaa, että AM ei saanut tehdä tukivarsien vaihtoa, vaan piti tämän hienon uuden politiikan takia kurvata ylimääräinen keikka DA:han. Mitäköhän DA tällä kuvittelee voittavansa?
Voihan tietysti olla että olen vainoharhainen ja kuvittelen salaliittoteorioita ja että DAssakin olisivat huomanneet tukivarsien väljyyden ja vaihtaneet samantien, jos auto olisi ollut huollossa siellä. Vetäkää toki omat johtopäätöksenne älkääkä langetko tähän logiikkaan, mutta jotenkin vain tuntuu siltä että jos kuvio on tämä, niin AM:llä on suurempi insentiivi tsekata auto kunnolla ja palvella asiakasta takuuaikana viimeisen päälle kuin DA:lla, jolla on tässä kai enemmän hävittävää.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Sanoisin että OLI suurempi insentiivi. Nythän heidänkin kannattaa jättää mainitsematta esim. väljästä tukivarresta. Jos asiakas on jo kertaalleen tullut heille niin varmasti tulee myös takuuajan umpeuduttua ja silloinhan on sopivaa huomauttaa että taitaa mennä tukivarsi vaihtoon. "Hups meillä olikin tällainen sopivasti hyllyssä"Sassicaia kirjoitti:jotenkin vain tuntuu siltä että jos kuvio on tämä, niin AM:llä on suurempi insentiivi tsekata auto kunnolla ja palvella asiakasta takuuaikana viimeisen päälle kuin DA:lla, jolla on tässä kai enemmän hävittävää.
Sitten tullaan siihen asiakaspalveluun ja asiakkaan tyytyväisyyteen, ja siihen millaisen kuvan haluavat antaa itsestään ja ammattitaidostaan.
Näistäkään salaliittoteorioista ei kannata vetää kovin suuria johtopäätöksiä ja laittaisin ennemmin omat rahani Sassiacaian teoriaan