Mitähän mahtaisi tapahtua kun tuollaisia liikkuvia ydinreaktoreita menisi nippuun esim. tuollaisessa 100 auton ketjukolarihässäkässä joita aina joskus sattuuKyllä tulee ydinreaktori


Valvoja: Moderators
Mitähän mahtaisi tapahtua kun tuollaisia liikkuvia ydinreaktoreita menisi nippuun esim. tuollaisessa 100 auton ketjukolarihässäkässä joita aina joskus sattuuKyllä tulee ydinreaktori
Eikö tuossa aiemmin sanottukin, että pitää lisätä kela sytytystulppien johtoon, että saa vähän isomman kipunan. Kai sillä nyt tarvittava 100-600 miljoonan asteen lämpötila syntyy?mattijus kirjoitti:Ei kai tuollaiseen fuusioon montaakaan miljoonaa astetta tarvitse lämpöä, 12V sähköjärjestelmällä moisen järjestää helposti.
Eikö radioaktiivisuudessa puhuta half lifeista eika haviamisesta? Jos X maara radioaktiivisuudella on 10 v halflaiffi, 10 v paasta uusi halflaiffi on edelleen 10 v.insinörtti kirjoitti:Eli saattaa joutua suht usein aukomaan konetta ja sitten pitää muistaa, että käytetyt osat ovat ongelmajätettä, koska neutronipommitus tekee niistä radioaktiivisia. Onneksi tämä radioaktiivisuus häviää jo parissa sadassa vuodessa (toisin kuin nykyisten ydinvoimaloiden jätteet), joten riittää, että käytetyt osat varastoi 5 sukupolven ajan saunan takana?
200 vuotta & 10 v halflaiffi = säteily puolitetaan 20 kertaa, minkä jälkeen säteilyä 0,0001 % alkuperäisestä määrästä. Onhan sekin nollaa enemmän, mutta kun ei säteilyä pääse missään pakoon ... eli radioaktiivisuus häviää, kun se ei enää merkittävästi poikkea luonnon taustasäteilystä.Pujazuba kirjoitti:Eikö radioaktiivisuudessa puhuta half lifeista eika haviamisesta? Jos X maara radioaktiivisuudella on 10 v halflaiffi, 10 v paasta uusi halflaiffi on edelleen 10 v.
Teho on matemaattisesti vääntömomentti*kulmanopeus, joten jos vääntö kasvaa x%, kasvaa myös teho x%. Todistetaan yksinkertaisella laskukaavalla:Rema kirjoitti: Teho ei nouse 40%, vääntö nousee enemmän %:ssa kun teho, matka pitenee 10-40 %
Joo, vaan kun puhuttiin suureista vääntö ja teho, niin loogisesti niitä tulee silloin verrata samassa tilanteessa samalla hetkellä. Jos siirryn tasaisesta ajosta kiihdytykseen ja sitä varten nostan vääntömomenttia 200%, niin käytössä oleva teho nousee myös 200%.wekkuli kirjoitti:^Samoilla kierrosluvuilla, mutta jos puhutaan huippuväännöstä ja huipputehosta, niin ovatten (yleensä) eri kierrosluvuilla ja silloin toinen voi kasvaa prosentuaalisesti enemmän kuin toinen.
Eilen hankittu vastaava peli ja tänään aamulla töihin tullessa 10,5/100km (pääasiassa turuntie/kehä). Ei vielä kovin empiirinen tutkimus, mutta tästä se lähteewillez kirjoitti:GTA 2004 / 120tkm kaupunki-ajoa = 11,2l/100km
Oot vissiin tyhjäkäynnillä körötelly. GT:llä oli edellinen tankillinen max. 5km pätkää kerralla kaupungissa. Tulos 16,5L/100km. Talvella kovilla pakkasilla samanlaisessa ajossa 18,5l/100km.willez kirjoitti:GTA 2004 / 120tkm kaupunki-ajoa = 11,2l/100km
Mitäh ?! Sulla on kyl joku pielessä ?Tiige kirjoitti:Oot vissiin tyhjäkäynnillä körötelly. GT:llä oli edellinen tankillinen max. 5km pätkää kerralla kaupungissa. Tulos 16,5L/100km. Talvella kovilla pakkasilla samanlaisessa ajossa 18,5l/100km.willez kirjoitti:GTA 2004 / 120tkm kaupunki-ajoa = 11,2l/100km
Maanteillä pääsee taas 90 köröttelemällä matalaan kasiin. Ehkä seiskankin puolelle pääsis oikein yrittämällä.willez kirjoitti:Mitäh ?! Sulla on kyl joku pielessä ?Tiige kirjoitti:Oot vissiin tyhjäkäynnillä körötelly. GT:llä oli edellinen tankillinen max. 5km pätkää kerralla kaupungissa. Tulos 16,5L/100km. Talvella kovilla pakkasilla samanlaisessa ajossa 18,5l/100km.willez kirjoitti:GTA 2004 / 120tkm kaupunki-ajoa = 11,2l/100km
166 3.0:kin kuluttaa 16,5 ajotietokoneen mukaan.willez kirjoitti:Mitäh ?! Sulla on kyl joku pielessä ?Tiige kirjoitti:Oot vissiin tyhjäkäynnillä körötelly. GT:llä oli edellinen tankillinen max. 5km pätkää kerralla kaupungissa. Tulos 16,5L/100km. Talvella kovilla pakkasilla samanlaisessa ajossa 18,5l/100km.willez kirjoitti:GTA 2004 / 120tkm kaupunki-ajoa = 11,2l/100km
EBITDA kirjoitti:Vuoden alusta on tullut 159:llä (2.4 JTDm, tomaatti) rullattua about 12k km, lähinnä maantiellä. Keskikulutus 7,1 l/100km (ajotietokoneen arvauksen mukaan 6,5l/100km)
Älä murehdi, dieseliä palaa viikossa täysi tankillinen, joskus ylikin.Shuttle kirjoitti:On se hienoa, kun menee puoli tankillista viikossa, ei yhtään tee mieli dieseliä...
Polforea kirjoitti:Älä murehdi, dieseliä palaa viikossa täysi tankillinen, joskus ylikin.Shuttle kirjoitti:On se hienoa, kun menee puoli tankillista viikossa, ei yhtään tee mieli dieseliä...
Älkää murehtiko, bensaa palaa tankillinen, joskus puolitoistakin viikossa.Polforea kirjoitti:Älä murehdi, dieseliä palaa viikossa täysi tankillinen, joskus ylikin.Shuttle kirjoitti:On se hienoa, kun menee puoli tankillista viikossa, ei yhtään tee mieli dieseliä...