
alfa 156 2.5 v6 lämmöt
Valvoja: Moderators
164:een ja 75:een löytyy termari motonetistä, jos ilman koteloa
Hinta vain 7.90E, eli halpa on. Ei vaan sovi sinnepäinkään joten jouduin palauttamaan ja tilaamaan muukkoselta uuden 45E vain todetakseni että vanhakin on ehjä. Nyt kone käy mittarin mukaan 70+ asteisena talvet ilman pahvia ja kesällä n.80. On vaan kovin hidas lämpiämään

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Ja sitten jos vielä lukisin mitä kirjoitanAlfissimo kirjoitti:lämmöt nousee vaivalla 40:iin pitkässä maantieajossa ja hitaasti.

Siltasella ole mikään halpaa, kun tuntuvat lisäävän vielä Deltamotorin hintoihin hieman omaa päälle. Just jotain pakoputkentiivisteitä yms. pikkusälää sieltä voi hakea, kun hinnanero lasketaan parissa eurossa loppusummasta. Ja pikkusälän muualta metsästämisen vaiva ja odottaminen maksaa enemmän kuin 2 euroagYdEbUh kirjoitti:koitin ahkerasti tinkasta hinnan 75 egee mut ei lähteny oli pakko maksaa 80 egee ja se oli kuulemma halpa :O

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
katselin tuossa äskön noita huoltohistorian kuitteja mitä on lähiaikoina vaihdettu niin:
kytkinsarja 440e
ja sen vaihto 430e
ilmamäärämittari 450e
oikean ja vasemman alatukivarret ja vaihto 500e
istuinlämmityksen korjaus + vastukset ym. 580e
-tai kuitissa tarkemmin istuinlämmitysele. 175e
-ist. lämm vastus is. 305e
-ist. lämm vastus s. 100e
oik. vetoaks. ulost. 175e
jakohihnan kiristin 190e
jakohihna 120e
jakohihnan vaihto 490e
ettäpä on kyllä tuolla Deltassa tosi kallista,
nyt rupesi oikein pelottamaan että mitä mahtaa tulla kustantamaan tuon termostaatin korjaus/vaihto vaikka onkin tuo mikä vaihtoturva takuuta jäljellä että kuin paljon ittelle jää maksettavaksi...
hmm. mahtoiko alfan osto kannattaa ?
kyllä kannatti alfa on loistopeli, paitsi jos tulee vikoja niin menee lompsa tyhjäksi...
no joo aika epäselvää tekstii
kytkinsarja 440e
ja sen vaihto 430e
ilmamäärämittari 450e
oikean ja vasemman alatukivarret ja vaihto 500e
istuinlämmityksen korjaus + vastukset ym. 580e
-tai kuitissa tarkemmin istuinlämmitysele. 175e
-ist. lämm vastus is. 305e
-ist. lämm vastus s. 100e
oik. vetoaks. ulost. 175e
jakohihnan kiristin 190e
jakohihna 120e
jakohihnan vaihto 490e
ettäpä on kyllä tuolla Deltassa tosi kallista,
nyt rupesi oikein pelottamaan että mitä mahtaa tulla kustantamaan tuon termostaatin korjaus/vaihto vaikka onkin tuo mikä vaihtoturva takuuta jäljellä että kuin paljon ittelle jää maksettavaksi...
hmm. mahtoiko alfan osto kannattaa ?
kyllä kannatti alfa on loistopeli, paitsi jos tulee vikoja niin menee lompsa tyhjäksi...
no joo aika epäselvää tekstii
Alfa 156 2.5 V6 -98
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
joo
Hiukan OT mutta liittyy Deltan hintoihin. Minulla oli pari vuotta sitten auto menossa 80 tkm huoltoon. Vähän ennen huoltoa petti pakoputken resonanssivaimennin. Ilmoitin asiasta aikaa varatessa, että olen tutkinut että vuoto on resonanssivaimentimessa, eli etuputki pitää uusia. Vein auton huoltoon. Jonkin ajan kuluttua he soittivat ja kertoivat että resonansssavaimennin vuotaa, mutta heillä ei ole kyseistä osaa hyllyssä. Tästä johtuen jouduin viemään auton uudelleen Deltaan putkenvaihtoon. Ilman mitään tinkaamista kaveri pudotti 20 tai 25% putkihommasta johtuen tästä heidän mokasta. Paria viikkoa aiemmin olin hakenut jonkun osan, en muista minkä, niin myyjä valitti että ei voi paljon alennuksia antaa kun Alfan osissa on niin huono kate. Arvatkaapa muuten mitä maksaa kallistuksenvakaajan pystytapit 156:seen eteen Deltassa. Vinkkinä se että Motonetissä on 19,90 kpl.
Alfaholismia vuodesta 2001
Re: joo
Ne oli muistaakseni 50-60 kpl?KJS kirjoitti: Arvatkaapa muuten mitä maksaa kallistuksenvakaajan pystytapit 156:seen eteen Deltassa. Vinkkinä se että Motonetissä on 19,90 kpl.
Ja Peltsi: Kyllä sulla varaa Alfaa pitää on, kunhan et huollata sitä DA ! Niitä rasvareita on muitakin.
Makaroonia jo vuodesta -98
Nonni,
Nyt se levis sitten lämmöt meikäläisenkin 156:sta. Ne ovat pysyneet liian alhaalla, jossain 50-60 välillä koko alkutalven. Edes puolen tunnin ajon jälkeen hyttiin ei ala virtaamaan merkittävästi lämmintä ilmaa. Miettinyt että pitäis viedä sen termostaatin vaihtoon kun kerkeäisi.
Tänään ei autoon tullut sitäkään vähää lämmintä sisälle asti, mutta kone kyllä lämpesi melkein lämpömittarin tappiin asti. Nopea koukkasu motarille pelasti päivää sen verran että lämmöt palasivat 90 pintaan, paluu taajamaan nosti ne tappiin.
Mieleeni tuli vesipumpun tai termostaatin jumahtaminen. Tajuan koneen sielunelämästä yhtä paljon kuin sika hopealusikasta, mutta jäähdytinnestesäiliö tuntui käteen haalealta, jäähdyttimen yläletku polttavan kuumalta.
Onko ketään joka osaisi antaa helpot analysointiohjeet tai jotain osaavaa haluaisi katsoa sitä saunakaljan voimin ennen kuin kiikutan sen Deltalle? Osat kannattanee kaiketi tilata etukäteen Muukkoselta?
Helvetin Murphy, mennyt koko viikonloppu muutenkin ihan vituiks..
Nyt se levis sitten lämmöt meikäläisenkin 156:sta. Ne ovat pysyneet liian alhaalla, jossain 50-60 välillä koko alkutalven. Edes puolen tunnin ajon jälkeen hyttiin ei ala virtaamaan merkittävästi lämmintä ilmaa. Miettinyt että pitäis viedä sen termostaatin vaihtoon kun kerkeäisi.
Tänään ei autoon tullut sitäkään vähää lämmintä sisälle asti, mutta kone kyllä lämpesi melkein lämpömittarin tappiin asti. Nopea koukkasu motarille pelasti päivää sen verran että lämmöt palasivat 90 pintaan, paluu taajamaan nosti ne tappiin.
Mieleeni tuli vesipumpun tai termostaatin jumahtaminen. Tajuan koneen sielunelämästä yhtä paljon kuin sika hopealusikasta, mutta jäähdytinnestesäiliö tuntui käteen haalealta, jäähdyttimen yläletku polttavan kuumalta.
Onko ketään joka osaisi antaa helpot analysointiohjeet tai jotain osaavaa haluaisi katsoa sitä saunakaljan voimin ennen kuin kiikutan sen Deltalle? Osat kannattanee kaiketi tilata etukäteen Muukkoselta?
Helvetin Murphy, mennyt koko viikonloppu muutenkin ihan vituiks..
156 2.0 TS ['98]
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Tarina jatkuu, Metro-Autossa oli takakireä Herra Vaihtoautopäällikkö, joka totesi että termostaatti menee heidän vaihtoautotakuunsa piiriin, omavastuu 250. Hetken koitin selvittää kyseisen takuun suhdetta lain tarjoamaan puolen vuoden kuluttajasuojaan, mutta synergiaepäsopivuuksien takia jouduimme hakemaan vauhtia kulutta-asiamieheltä.
Joten sen komenntia odotellessa..
ps: metron mekaanikko oli vakuuttunut siitä että vesipumppu pelaa, termostaatti on se joka on särki.. eli toivoa paremmasta huomisesta vielä on!
Joten sen komenntia odotellessa..
ps: metron mekaanikko oli vakuuttunut siitä että vesipumppu pelaa, termostaatti on se joka on särki.. eli toivoa paremmasta huomisesta vielä on!

156 2.0 TS ['98]
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Tuo saattaa hyvinkin pitää paikkansa. Alfan vesipumpun rakennetta en tunne kovin ollenkaan. Mutta yleensä vesipumppu rikkoontuu sillä tavalla, että vedet eivät pysy sisällä (vuotava akselitiiviste) tai ääntää (laakerivika). En muista kuulleeni sellaisesta viasta, että pumppu lakkaisi pumppaamasta vettä. Itse pumppu kun on yleensä rakenteeltaan verrattavissa junan vessaan (siis niihin vanhempiin). Yksi liikkuva osa, siipiratas ja sen käyntivälykset mitataan lähinnä senteissä, ei milleissä. Ei tuo täydellinen toimimattomuus mahdotonta ole, mutta aika harvinaista. Nykyään pumpun siivet saattaa olla muoviset, joka saattaa aiheuttaa omat ongelmansa.
Kuluttaja-asiamieheltä irtosi hyvin poliittinen ja mahdollisimman vähän juuri tähän yksittäistapaukseen kantaa ottava ympäripyöreä kommentti puolen vuoden kuluttajasuojasta. Parin viikon seisottamisen jälkeen kyllästyin viimein tappelemiseen ja vein sen naapurin "konepaja ryynäselle" laitettavaksi.
Täytyy pitää peukkuja ettei sieltä löydy mitään ylläreitä, näin joulun ja vuodenvaihteen alla ei mielellään irroita rahaa mihinkään ylimääräisiin laittoihin.
Ens talveksi pitää kyllä katsoa kiesi mistä ei jäädy etuoven lukot, takaoven kahvat, bensatankin luukku ja käsijarruvaijerit ihan niin helpolla. "Ei riemulla rajaa kun alfaa talvella manaa.."
</flame>
Täytyy pitää peukkuja ettei sieltä löydy mitään ylläreitä, näin joulun ja vuodenvaihteen alla ei mielellään irroita rahaa mihinkään ylimääräisiin laittoihin.
Ens talveksi pitää kyllä katsoa kiesi mistä ei jäädy etuoven lukot, takaoven kahvat, bensatankin luukku ja käsijarruvaijerit ihan niin helpolla. "Ei riemulla rajaa kun alfaa talvella manaa.."
</flame>
156 2.0 TS ['98]
lukkojen voitelu/kauko-ohjattava keskuslukko+ painonappien puhdistus lumesta +takakahvojen puhdistus lumesta auttaa. Mulla ei ole ollut ongelmia kuin bensaläpän kanssa pari kertaa talvessa siihen ei auta edes voiteluahma kirjoitti:
Ens talveksi pitää kyllä katsoa kiesi mistä ei jäädy etuoven lukot, takaoven kahvat, bensatankin luukku ja käsijarruvaijerit ihan niin helpolla. "Ei riemulla rajaa kun alfaa talvella manaa.."
</flame>

- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Mulla lähti taannoin 156sessa 2.0 TS:ssä vesipumpun juoksupyörä irti akselista ja ei siten toiminut ollenkaan. Juoksypyörä on vain "sulatettu" kiinni akseliin ilman mitään kiilaa tai karhennusta metalliakselissa, joten voi rikkoontua noin aika nopeastikin. Ja kilometrejä vesipumpulla oli lasissa 118 tkm - ja jäin välille ja auto keitti...onefromnorth kirjoitti:Tuo saattaa hyvinkin pitää paikkansa. Alfan vesipumpun rakennetta en tunne kovin ollenkaan. Mutta yleensä vesipumppu rikkoontuu sillä tavalla, että vedet eivät pysy sisällä (vuotava akselitiiviste) tai ääntää (laakerivika). En muista kuulleeni sellaisesta viasta, että pumppu lakkaisi pumppaamasta vettä. Itse pumppu kun on yleensä rakenteeltaan verrattavissa junan vessaan (siis niihin vanhempiin). Yksi liikkuva osa, siipiratas ja sen käyntivälykset mitataan lähinnä senteissä, ei milleissä. Ei tuo täydellinen toimimattomuus mahdotonta ole, mutta aika harvinaista. Nykyään pumpun siivet saattaa olla muoviset, joka saattaa aiheuttaa omat ongelmansa.
MP
Tästä on kehkeytymässä mielenkiintoinen kolmiodraama, minä, alfa ja Metro-auto
Pistäkää threadi poikki siinä kohtaa kun ei kiinnosta lueskellä mun tilityksiä enää..
Hain tosiaan auton pajalta eilen kuullakseni kylmän tuomion: "ei se nyt kuule toimi". Nyt moottorin lämmöt pelittävän kuin asiaan kuuluu, mutta kabiini on yhä kylmä kuin siperian talvi. Arvio oli että joko lämppärin kennosto on sökö tai sitten kansipahvi vuotaa. Korjaamolla ei ollut mittaria jäähdytysnesteen savukaasupitoisuuksien tarkistamiseen, joten kantta ei pystytty rajaamaan pois paikan päällä.
Tästä riemastuneena palasin takaisin myyjäliikkeeseen keskustelemaan korvausvastuista. Sovittiin että Alfa menee Deltaan analyysia varten ja katsotaan sitten mitä tehdään ja kuka korvaa.

Hain tosiaan auton pajalta eilen kuullakseni kylmän tuomion: "ei se nyt kuule toimi". Nyt moottorin lämmöt pelittävän kuin asiaan kuuluu, mutta kabiini on yhä kylmä kuin siperian talvi. Arvio oli että joko lämppärin kennosto on sökö tai sitten kansipahvi vuotaa. Korjaamolla ei ollut mittaria jäähdytysnesteen savukaasupitoisuuksien tarkistamiseen, joten kantta ei pystytty rajaamaan pois paikan päällä.
Tästä riemastuneena palasin takaisin myyjäliikkeeseen keskustelemaan korvausvastuista. Sovittiin että Alfa menee Deltaan analyysia varten ja katsotaan sitten mitä tehdään ja kuka korvaa.
156 2.0 TS ['98]
Noniin, case ratkaistu ja syylllinen on tuomittu ikuiseen kadotukseen romukopassa: vesipumppu. Samalla aukasulla pistettiin jakopään hilpattimet uusiksi, laturin hihnaa ja kassillinen muuta tarviketta. Ei tarvitse ainakaan ostaa joululahjoja kelleen. Emäntä leikkasi kiinni ja totes että tulee ero jos toi rahareikä ei lähde..
Vaan oli se terapeuttisen nautinnollista heittää lenkki kylän poikki ja naatiskella.
Vaan oli se terapeuttisen nautinnollista heittää lenkki kylän poikki ja naatiskella.

156 2.0 TS ['98]
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori