33:n kytkimen työsylinterin vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jarkkolainen
Viestit: 137
Liittynyt: 05 Elo 2008, 21:52
Car(s): 147 1.9 JTDm, 156 1.9 JTDm SW, 33 1.7 I.E

33:n kytkimen työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Jarkkolainen »

Vinkkejä tuon vaihtoon? Aikalailla haasteelliselta näytti kun aloin tarkemmin tutkimaan. Kampe siis 33 1.7 -92
Oo=\*/=oO Oo=\*/=oO OO=\*/=OO

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 33:n kytkimen työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Kun laitat uutta paikalleen, niin pistä lukkorengas ensin paikalleen moottoria vasten, sitten levitä rengasta ja työnnä työsylinteri lukkorenkaan läpi. Minä en ainakaan saanut sitä rengasta paikalleen kun työsylinteri oli sovitettu kohdalleen. Lukkorengas on vähän paksumpi takapuoleltaan ja sitä varten lohkossa on lovi johon se sopii. Vähän vaikea selittää, mutta selvinnee kun vähän aikaa tutkailet miltä se näyttää.

Siellä taisi olla myös sopiva reikä mistä on kätevä pudottaa vahingossa juttuja kytkinkopan sisälle.
Tein itse - säästin

Avatar
Jarkkolainen
Viestit: 137
Liittynyt: 05 Elo 2008, 21:52
Car(s): 147 1.9 JTDm, 156 1.9 JTDm SW, 33 1.7 I.E

Re: 33:n kytkimen työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Jarkkolainen »

Hyvä tietää. Aika vähänlaisesti on tilaa saada pihtejä tuonne. Virranjakaja pitää saada ainakin pois edestä.
Oo=\*/=oO Oo=\*/=oO OO=\*/=OO

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 33:n kytkimen työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Oleino kirjoitti:Siellä taisi olla myös sopiva reikä mistä on kätevä pudottaa vahingossa juttuja kytkinkopan sisälle.
Kuulostaa realistiselta :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 33:n kytkimen työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mun mielestä se oli tosi helppo vaihtaa. Tosin mulla oli moottori irti :lol:
Toivottavasti ei ole jumissa, minulla oli.

Avatar
Jarkkolainen
Viestit: 137
Liittynyt: 05 Elo 2008, 21:52
Car(s): 147 1.9 JTDm, 156 1.9 JTDm SW, 33 1.7 I.E

Re: 33:n kytkimen työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Jarkkolainen »

Moottori ei irti :x
Mutta nyt lähti. Virranjakaja pois (kovassa oli tuokin). Sokka oli laitettu niin että avauskohta osoitti kytkinkoppaan, eli ei pihdeillä mitenkään. Dremel ja poikki parista kohtaa, kaivelin ruuvimeisselillä pätkät pois. Vähän kevyttä moskaa sylinterin päähän ja pitkällä tapilla molemmilta sivuilta niin että lähti pyörimään, ja pois :lol:
Kaupasta uusi lukitusrengas (34,7mm sisäreikä jos joku tietoa ikinä tarvii).
Oo=\*/=oO Oo=\*/=oO OO=\*/=OO

Vastaa Viestiin