Tyttöystävän lähtiessä Kuopiosta Helsinkiä kohden syttyi kojelaudassa vikavalo. Eilen kun kävin kokeilemassa, niin tuntui melko nuhaiselta ja tyhjäkäynti oli epätasaista. Koodit tarkistin ja antoi tälläiset:
U1600 - Imobillizer : key faulty (ilmeisesti käynnistetty turhan hätäisesti?)
P1687 - Motorised throttle(stop learn) tai Throttle driven [signal implausible] ?
P0606 - PCM Processor Fault
Halvimpana korjauksena tulisi mieleen liitosten tarkistaminen. Ihme toki että nyt vasta kävisi mahdollisen kosteuden takia vinoilemaan. ECU:n resetointijumppa sitten perään. Tuo viimeinen nyt eniten huolestuttaa, että ei olisi koko boksi risa.
Mietteitä ja/tai ehdotuksia?
156 2.0 JTS vikakoodeja
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 2.0 JTS vikakoodeja
Lähtikö vikakoodit? Pysyikö poissa? Ekana liitosten tarkistaminen. Kaasuläpän päässä jotain (P1687)? Edelleen, liitokset. Mutta jos vikakoodit tulevat heti takaisin ja/tai putsaus ei auta, voi olla boksissa vikaa - se myös sotkisi IMMO:n, koska IMMO ja ECU keskustelee keskenään + avaimen kanssa...
EDIT:
Lisäksi jännitteiden tarkistus. Ei ole paljoa vikakoodeja jotka viittaa väylään, jonne tulee herkästi vikakoodeja akun jännitteen laskiessa liian alhaiseksi. Mutta kannattaa tsekata myös akku, navat ja kiinnitys sekä maajohdon kunto.
EDIT:
Lisäksi jännitteiden tarkistus. Ei ole paljoa vikakoodeja jotka viittaa väylään, jonne tulee herkästi vikakoodeja akun jännitteen laskiessa liian alhaiseksi. Mutta kannattaa tsekata myös akku, navat ja kiinnitys sekä maajohdon kunto.
Re: 156 2.0 JTS vikakoodeja
Aquatica kirjoitti:Lähtikö vikakoodit? Pysyikö poissa? Ekana liitosten tarkistaminen. Kaasuläpän päässä jotain (P1687)? Edelleen, liitokset. Mutta jos vikakoodit tulevat heti takaisin ja/tai putsaus ei auta, voi olla boksissa vikaa - se myös sotkisi IMMO:n, koska IMMO ja ECU keskustelee keskenään + avaimen kanssa...
EDIT:
Lisäksi jännitteiden tarkistus. Ei ole paljoa vikakoodeja jotka viittaa väylään, jonne tulee herkästi vikakoodeja akun jännitteen laskiessa liian alhaiseksi. Mutta kannattaa tsekata myös akku, navat ja kiinnitys sekä maajohdon kunto.
En eilen ehtinyt sen kummosemmin asiaan perehtyä, kuin googlettaa noita vikakoodeja. Akun päällä oleva sulakeboksi oli auki, kun autoa ostin, josta tuli ekana mieleen että kosteutta olisi päätynyt liittimiin. En tiedä löytyykö (osa)syyllinen sieltä. Viikonloppuna sitten tutkailemaan paremmalla ajalla, mutta kiitokset pikaisesta vastauksesta.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 156 2.0 JTS vikakoodeja
tarkista, puhdista ja rasvaa kaasuläpän liitin, jos pääset kiristämään johtosarjan puolen liittimiä niin voisi olla ihan hyvä juttu
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: 156 2.0 JTS vikakoodeja
Kaasuläpän piuhoja sörkittyä ja läpän resetoitua tuntuisi että vauhti palasi koneeseen. Tuo P0606 palasi kyllä kun lopuksi vielä tarkistin Torquella vikakoodit, mutta vikavalo ei.
EDIT: Liekkö akku sitten tiensä päässä. Ei ole kyllä hajuakaan milloin tuo on vaihdettu. Yleismittaria ei nyt taloudesta löydy, mutta kahtellaan josko tolkkua saataisiin.
EDIT2: Vaikuttaisi olevan korjattu. Kustannukset: 10 eur K-rautaan elektroniikkaspraystä.
EDIT: Liekkö akku sitten tiensä päässä. Ei ole kyllä hajuakaan milloin tuo on vaihdettu. Yleismittaria ei nyt taloudesta löydy, mutta kahtellaan josko tolkkua saataisiin.
EDIT2: Vaikuttaisi olevan korjattu. Kustannukset: 10 eur K-rautaan elektroniikkaspraystä.