33:n kytkimen työsylinterin vaihto
Valvoja: Moderators
- Jarkkolainen
- Viestit: 137
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 21:52
- Car(s): 147 1.9 JTDm, 156 1.9 JTDm SW, 33 1.7 I.E
33:n kytkimen työsylinterin vaihto
Vinkkejä tuon vaihtoon? Aikalailla haasteelliselta näytti kun aloin tarkemmin tutkimaan. Kampe siis 33 1.7 -92
Oo=\*/=oO Oo=\*/=oO OO=\*/=OO
Re: 33:n kytkimen työsylinterin vaihto
Kun laitat uutta paikalleen, niin pistä lukkorengas ensin paikalleen moottoria vasten, sitten levitä rengasta ja työnnä työsylinteri lukkorenkaan läpi. Minä en ainakaan saanut sitä rengasta paikalleen kun työsylinteri oli sovitettu kohdalleen. Lukkorengas on vähän paksumpi takapuoleltaan ja sitä varten lohkossa on lovi johon se sopii. Vähän vaikea selittää, mutta selvinnee kun vähän aikaa tutkailet miltä se näyttää.
Siellä taisi olla myös sopiva reikä mistä on kätevä pudottaa vahingossa juttuja kytkinkopan sisälle.
Siellä taisi olla myös sopiva reikä mistä on kätevä pudottaa vahingossa juttuja kytkinkopan sisälle.
Tein itse - säästin
- Jarkkolainen
- Viestit: 137
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 21:52
- Car(s): 147 1.9 JTDm, 156 1.9 JTDm SW, 33 1.7 I.E
Re: 33:n kytkimen työsylinterin vaihto
Hyvä tietää. Aika vähänlaisesti on tilaa saada pihtejä tuonne. Virranjakaja pitää saada ainakin pois edestä.
Oo=\*/=oO Oo=\*/=oO OO=\*/=OO
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 33:n kytkimen työsylinterin vaihto
Kuulostaa realistiseltaOleino kirjoitti:Siellä taisi olla myös sopiva reikä mistä on kätevä pudottaa vahingossa juttuja kytkinkopan sisälle.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 33:n kytkimen työsylinterin vaihto
Mun mielestä se oli tosi helppo vaihtaa. Tosin mulla oli moottori irti
Toivottavasti ei ole jumissa, minulla oli.
Toivottavasti ei ole jumissa, minulla oli.
- Jarkkolainen
- Viestit: 137
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 21:52
- Car(s): 147 1.9 JTDm, 156 1.9 JTDm SW, 33 1.7 I.E
Re: 33:n kytkimen työsylinterin vaihto
Moottori ei irti
Mutta nyt lähti. Virranjakaja pois (kovassa oli tuokin). Sokka oli laitettu niin että avauskohta osoitti kytkinkoppaan, eli ei pihdeillä mitenkään. Dremel ja poikki parista kohtaa, kaivelin ruuvimeisselillä pätkät pois. Vähän kevyttä moskaa sylinterin päähän ja pitkällä tapilla molemmilta sivuilta niin että lähti pyörimään, ja pois
Kaupasta uusi lukitusrengas (34,7mm sisäreikä jos joku tietoa ikinä tarvii).
Mutta nyt lähti. Virranjakaja pois (kovassa oli tuokin). Sokka oli laitettu niin että avauskohta osoitti kytkinkoppaan, eli ei pihdeillä mitenkään. Dremel ja poikki parista kohtaa, kaivelin ruuvimeisselillä pätkät pois. Vähän kevyttä moskaa sylinterin päähän ja pitkällä tapilla molemmilta sivuilta niin että lähti pyörimään, ja pois
Kaupasta uusi lukitusrengas (34,7mm sisäreikä jos joku tietoa ikinä tarvii).
Oo=\*/=oO Oo=\*/=oO OO=\*/=OO