156 Crashtest Video
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Rolle puhuu asiaa. Mitä enemmän auto hajoaa, sitä enemmän se antaa periksi ja "vaimentaa" iskua. Tosin kyllä se hajoaminen pitäisi kuitenkin loppua ennen takapuskuriaRolle kirjoitti:Olisi kiva nähdä miltä kuskinpaikka näyttää, sehän ratkaisee. Nykyajan autothan menee ihan rusinaksi pienemmästäkin kolarista, ja ihan tarkoituksella.
ei jaksa kattoa, mutta jos se on se sama minkä olen nähnyt aikaisemmintsxm kirjoitti:Vihdoinkin näkyy, tietääkö kukaan auton nopeutta?
se oli ajettu suremmalla nopeudella kuin siihen aikaan oli käytössä ncapissa.Tosin samassa autobildin testissä mersu ei mennyt läheskään noin kasaan Tuossa ei testattu muuta kuin etumälli.
Tuossa on yksi tosielämän mälli >
http://www.pbase.com/tas/crashtest
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Oho
Se nopeus olisi tosiaan kiva tietää. Viidessäkympissä ei pitäisi käydä noin edes osittaistörmäyksessä, ja tuossahan näytettiin ajavan suoraa seinää päin?
Tottahan se on että pellin pitää ottaa isku vastaan eikä kuljettajan, mutta ei korikehikko saa missään nimessä romahtaa! Tulee crash test dummylle ahdasta.
Se nopeus olisi tosiaan kiva tietää. Viidessäkympissä ei pitäisi käydä noin edes osittaistörmäyksessä, ja tuossahan näytettiin ajavan suoraa seinää päin?
Tottahan se on että pellin pitää ottaa isku vastaan eikä kuljettajan, mutta ei korikehikko saa missään nimessä romahtaa! Tulee crash test dummylle ahdasta.
- Epäkelpokeräilijä -
ei taida löytyä tuota artikkelia enää mistään, mutta nopeus oli ainakin 64 ellei kovempi, huonostihan se meni tuokin. Eikä 147 sen paremmin suoritunut nokkatestistä, johtuen varmasti osittain siitä että auto perustuu 156seen. 156 on kuitenki jo vanha malli , markkinoille 97 suunnittelu 95/96? Joten tuloksia ei voi verratta uusiin malleihin. Parempi ettei mällää suoraan betonikasaan Nykyäänhän uudet autot suunnitellaan ko testiä varten niin monta 5 tähden suoritusta alkaa jo olemaan.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Oho
Se nopeus olisi tosiaan kiva tietää. Viidessäkympissä ei pitäisi käydä noin edes osittaistörmäyksessä, ja tuossahan näytettiin ajavan suoraa seinää päin?
Tottahan se on että pellin pitää ottaa isku vastaan eikä kuljettajan, mutta ei korikehikko saa missään nimessä romahtaa! Tulee crash test dummylle ahdasta.
steelduck kirjoitti:HUI.... ja auto on vasta tulossa....
hehe nuo testithän eivät ole mitään tosielämän kolareita, se on varmasti 99% tuuristi kiinni miten käy oli auto mikä tahansa, jos vauhtia alkaa olemaan hiukankin enemmän. Onhan tuohon tullut esim lisää bageja ym ties vaikka olisi jotain rakenteita muutettu tuosta 97 mallista. Jos vertaa samanikäisiin ei ne kovin paljon parempia olleet tuon ikäluokan muutkaan merkit.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Tuota olen monesti miettinyt minäkin. Saisi olla noita testaajia ja testimenetelmiä enemmän, muutenhan on vaara että autosta tehdään turvallinen juuri sellaisissa kolareissa mitä testataan, käytännön turvallisuus voi samalla joiltakin osin jopa kärsiä.V6 kirjoitti: Nykyäänhän uudet autot suunnitellaan ko testiä varten niin monta 5 tähden suoritusta alkaa jo olemaan.
Kallista lystiähän se on tietenkin tuo testailu. Tekis joku tilastoa oikeista kolareista ja siitä miten niissä on käynyt milläkin autolla. Silloin myös turvallisuuteen oleellisesti vaikuttavat ajo-ominaisuudet pääsisivät vaikuttamaan asiaan. Toki myös eri merkkien eri tyyppiset ostajat...
Onneksi autoilijoista 90% on (omasta mielestään) keskimääräistä parempia kuskeja, joille ei mitään voi sattua
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Kyllä tuo näyttää osittaistörmäykseltä kun katsoo tarkemmin full screen modella ja pausaamalla. Auton perä lähtee lopuksi voimakkaasti oikealle.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Oho
Se nopeus olisi tosiaan kiva tietää. Viidessäkympissä ei pitäisi käydä noin edes osittaistörmäyksessä, ja tuossahan näytettiin ajavan suoraa seinää päin?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
No juu, mutta onneksi taitavat olla harvassa ne tilanteet, joissa ajetaan noin kovalla vauhdilla myötäämätöntä estettä päin. Nimittäin jos vaikka satasen vauhdissa havaitsee jonkun vaaratilanteen, siinä ehtinee suurimmassa osassa tapauksia tekemään sentään jotain niin, ettei sillä samalla vauhdilla pamauta suoraan seinään. Vaikkei jarrutusmatka riitä pysäyttämiseen niin hidastamiseen kuitenkin.V6 kirjoitti:ei taida löytyä tuota artikkelia enää mistään, mutta nopeus oli ainakin 64 ellei kovempi, huonostihan se meni tuokin.
Kyllä tuollaista on Ruotsissa pidettykin monia vuosia. Hommassa taitaa vaan olla sellainen vaikeus, että kun tietystä automallista on saatu kerätyksi tilastoinnin kannalta tarpeeksi tietoa, malli on jo korvattu uudella eikä tieto sinällään ole enää ihan kuranttia. Tietysti se antaa uudenkin mallin turvallisuuden arviointiin vähän suuntaviivoja jos vanhan on ollut huippu tai täysi susi, mutta tieteen tekeminen tuolla metodilla on vaikeaa.Jakke kirjoitti:Tekis joku tilastoa oikeista kolareista ja siitä miten niissä on käynyt milläkin autolla. Silloin myös turvallisuuteen oleellisesti vaikuttavat ajo-ominaisuudet pääsisivät vaikuttamaan asiaan. Toki myös eri merkkien eri tyyppiset ostajat...
- Epäkelpokeräilijä -
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Re: Heikkoo
Homioikaa pls että niin kauan kun auto on menossa nokka edellä selviytymismahdollisuudet ovat parhaimmat. Kun isku tulee sivulta, elintila jää liian pieneksi jo pienemmässäkin mällissä.Harpo kirjoitti: On ollu aika heikko tulos noissa törmäystesteissä Alfoilla.
Vaarallisemmassa sivutörmäyksessä Alfa 147 saavutti parhaimman mahdollisen tuloksen 100%!!! Huonompia ovat mm. VW Golf, Uusin Mersun C-luokka, A-luokka, Uusin BMW 3-sarja ja moni muu.
Voidaan varmaan olettaa, että myös 156:n sivutörmäyssuoja on samaa luokkaa.
Alfan insinöörit ovat tetenkin kyenneet keskittymään vain yhteen asiaan kerrallaan, seuraavaksi on varmaan agendalla nokkakolari kestävyys
t.Originali
Re: Heikkoo
Allekirjoitan tämän.Originali kirjoitti: Homioikaa pls että niin kauan kun auto on menossa nokka edellä selviytymismahdollisuudet ovat parhaimmat. Kun isku tulee sivulta, elintila jää liian pieneksi jo pienemmässäkin mällissä.
Saksalainen laatuauto kun tulee punasia päin italialaisen kylkeen niin kyydissä ei ole kiva olla. Nimimerkillä: Koettu on.
Onneksi alla oli alle 800 kiloa painava 127 fiiu niin sehän vain pomppas edestä pois. Tosin, tapauksesta on nyt puolitoista vuotta ja vielääkään ei ole tullut mitään mielikuvia tapahtumasta.
Niin, se fiiu: 127 Fiude
- J
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Heikkoo
ohohoh... olikos saksalaisella laatuautolla kovakin vauhti...mikkilj kirjoitti:Allekirjoitan tämän.Originali kirjoitti: Homioikaa pls että niin kauan kun auto on menossa nokka edellä selviytymismahdollisuudet ovat parhaimmat. Kun isku tulee sivulta, elintila jää liian pieneksi jo pienemmässäkin mällissä.
Saksalainen laatuauto kun tulee punasia päin italialaisen kylkeen niin kyydissä ei ole kiva olla. Nimimerkillä: Koettu on.
Onneksi alla oli alle 800 kiloa painava 127 fiiu niin sehän vain pomppas edestä pois. Tosin, tapauksesta on nyt puolitoista vuotta ja vielääkään ei ole tullut mitään mielikuvia tapahtumasta.
Niin, se fiiu: 127 Fiude
- J
aikalailla samanäköiseksi on mennyt kun eräs opel Corsa aikanaan kun tööttäsin 75 Americalla 60km/h kylkeen kun muori ajoi kärkikolmion takaa eteen.... no onneksi kukaan ei loukkaantunut...
Re: Heikkoo
Paikassa on 60 rajotus, eli josain siellä nurkilla oli mersukuskin nopeus. Ihte olin sitten sen 3 kuukautta lomilla keskellä pahimpia pakkasia. Toisaalta eipä sitä pystynyt kyllä pahemmin liikumaankaan.90 kirjoitti:ohohoh... :shock: olikos saksalaisella laatuautolla kovakin vauhti...
Ja kyllä, meni se mersukin lunastukseen kun oli kuuleman mukaan runko painunut kieroksi.
- J