Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Onko se tästä alkaen nyt sitten enää pelkkää alamäkeä...
Liitteet
159-50tkm – kopio.jpg
(38.32 KiB) Tiedosto ladattu 2514 kertaa
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Rasvis kirjoitti:Insinöörien mediaanipalkka näyttäisi tällä hetkellä olevan reilut neljä tonnia, ja jos oletetaan että töitä tehtäisiin 150 tuntia kuussa niin KTA olisi jotain 27 euron luokkaa.

Vaihtelu kyllä on aikamoinen suuntaan jos toiseenkin.
Niin, etenkin tuossa tuntimäärässä. 4000 €/kk 8-16 duunista on hyvä palkka, mutta aika usein se työaika onkin 8-19. Siis normi työpäivä + muutama tunti ”vapaaehtoista” lisätyötä, josta a) maksetaan täsmälleen saman verran kuin 8-16 tunneistakin b) ylimääräiset tunnit kerätään pankkiin ja ne pitää käyttää vapaapäiviin (käytännössä näitäkin maksetaan 1:1 rahana).

Johtoportaan todellinen tuntipalkka voi olla vielä karumpi. Tilinauhassa voi lukea 5000 €/kk, mutta tunteja ei lasketa ja niitä kertyy jopa 60 viikossa, kun joka ilta vietetään pari tuntia laatuaikaa läppärin kanssa (sähköpostiruuhkaa purkaen) eikä sunnuntaisin ole parempaa tekemistä kuin laatia talouskatsausta maanantaiaamun johtoryhmän kokoukseen. Jos ylityöstä maksettaisiin korvauksia, yhtä lihavan tilipussin tienaisi yhdistelmällä 2500 €/kk peruspalkka + ylityökorvaukset…
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^^ Melkein sisäänajettuhan tuo alkaa olla.

1 x paketti jumissa tullissa joka on käytetty imuputki tilattu Brittilästä. Ostokuittia siitä minulla ei ole ja tulli haluaa nähdä numeroita jonka perustella voi raiskata veroin.

1 x kirje faijalta Espanjasta joka sisältää 4 x tulppaa joita olen säilyttänyt vanhemmilla kuusi vuotta. Pyysin lähettämään ne minulle ja nekin jäi tulliin odottamaan veroraiskausta. :evil:
Kuva

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

insinörtti kirjoitti:...mutta aika usein se työaika onkin 8-19.
Tiedä sitten kuinka yleisiä tuollaiset työajat käytännössä ovat. Meillä parin aSiantuntijan taloudessa kumpikin tekee pääsääntöisesti sen kahdeksan tuntia ja se on heippa, ja sähköpostiin tai puhelimeen vastaamisesta työajan ulkopuolella ei ole mitään velvoitetta. Juuri kukaan ei kyllä yritäkään soittaa, ei enää edes se VAKissa syntynyt kestokiusa jolla ei ilmeisesti ole iltaisin muutakaan tekemistä kuin murehtia miten jossain päin maailmaa on bitti vinossa.

Johtoportaasta en laajemmin tiedä mutta ainakin edellisen yksikönpäällikön kanssa lähdettiin töistä suunnilleen samaan aikaan, kotiin tai ölsterille. Eikä sieltä suunnalta juuri tullut illan tunneille leimattua sähköpostia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

Rasvis kirjoitti:Johtoportaasta en laajemmin tiedä mutta ainakin edellisen yksikönpäällikön kanssa lähdettiin töistä suunnilleen samaan aikaan, kotiin tai ölsterille. Eikä sieltä suunnalta juuri tullut illan tunneille leimattua sähköpostia.
Poikkeuksia toki löytyy, mutta monen firman johtoportaassa monet kyllä tekevät todella pitkää päivää. Varsinkin näinä huonoina taloudellisina aikoina, johtoportaalta odotetaan venymistä, kun yläpuolella olevat kyselevät, että missä tulokset? Esimerkiksi firmamme myynnistä vastaava lähettelee meiliä kotoansa puoleen yöhön asti, joskus jälkeen. Viime viikonloppuna meiliä oli tullut perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina keskiyön aikaan. Kesälomanviettokin on tyyliä: joka toinen päivä töissä - joka toinen lomalla. Koko lafkan johtaja istuu normaalisti konttorilla joka päivä vähintään viiteen-kuuteen, mutta pyhittää sentään lomat lomailulle.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Ihmeellisiä yrityksiä jos johtajat tekee sen tuloksen. Mitä niillä duunareilla sitte enää. Ai saatana nythä mä hokasi miks kortistoss o puol miljoonaa ukkoo. Saank mä noopelpraissin?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Nyt kun näistä työajoista (taas) puhutaan, niin pakko avautua omistakin (tai siis vaimon) työ jutuista.

Hän kun on töissä kansainvälisessä konserniyhtiössä kirjanpitäjänä, niin joutuu vastailemaan puheluihin amerikan yhdysvalloista tuon tuostakin. Ja ei, ameriikassa ei herätä aikaisin jotta voitaisiin soittaa suomeen työaikana, vaan sieltä päräytetään ilta yhdeksältä ja halutaan jotain raporttia. Ja jos sitä ei tee, alkaa kuulema "uhkailu".

Joku oli kuulemma joskus jättänyt tekemättä, niin seuraavana päivänä oli US.pääkonttorilta tullut viesti ettei ko. henkilö sovellu yrityksen palvelukseen. Siis eihän ne mitään voi tehdä asialle, mutta kyllä se jonkunsortin henkistä painostusta on.

Ja näitä illallisia pika-pika-pika juttujahan ei suomen johtajat sitten tietenkään tiedä, vaan vongutaan että kyllä työntekijän pitäisi joustaa yritykseen päin enemmän.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Farina kirjoitti:Esimerkiksi firmamme myynnistä vastaava lähettelee meiliä kotoansa puoleen yöhön asti, joskus jälkeen. Viime viikonloppuna meiliä oli tullut perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina keskiyön aikaan. Kesälomanviettokin on tyyliä: joka toinen päivä töissä - joka toinen lomalla.
Näin peruslaiskana kaverina on vähän vaikeaa ymmärtää tuollaista toimintaa. Kaveri ilmeisesti sitten tykkää työstään kovasti, onhan sen tekeminen yleensä ainakin jossain määrin vapaahetoista.
Aristoteles kirjoitti:We work to have leisure, on which happiness depends
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pujazuba kirjoitti:^^ Melkein sisäänajettuhan tuo alkaa olla.

1 x paketti jumissa tullissa joka on käytetty imuputki tilattu Brittilästä. Ostokuittia siitä minulla ei ole ja tulli haluaa nähdä numeroita jonka perustella voi raiskata veroin.

1 x kirje faijalta Espanjasta joka sisältää 4 x tulppaa joita olen säilyttänyt vanhemmilla kuusi vuotta. Pyysin lähettämään ne minulle ja nekin jäi tulliin odottamaan veroraiskausta. :evil:
Eikös tuloste maksusta riitä? Jos olet maksanut jotain kautta niin kyllähän siitä lapun saa... Eikö tulpat mene sillä, että peerheenjäsen postittaa sinun omaisyutta vaan sulle?

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

Rasvis kirjoitti:
Farina kirjoitti:Esimerkiksi firmamme myynnistä vastaava lähettelee meiliä kotoansa puoleen yöhön asti, joskus jälkeen. Viime viikonloppuna meiliä oli tullut perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina keskiyön aikaan. Kesälomanviettokin on tyyliä: joka toinen päivä töissä - joka toinen lomalla.
Näin peruslaiskana kaverina on vähän vaikeaa ymmärtää tuollaista toimintaa. Kaveri ilmeisesti sitten tykkää työstään kovasti, onhan sen tekeminen yleensä ainakin jossain määrin vapaahetoista.
Voin sanoa että ymmärrystä kyseiselle kaverille ei löydy talon sisältäkään. Meilien lisäksi pistää viestejä ja soitteleekin mitä ihmeellisimpiin aikoihin. Sai tosta tavasta sapiskaa aikoinaan, että oppi vähäksi aikaa, mutta nyt on taas pahentunut. Viimeksi viestiä tuli pe klo 22.00...

Sääliksi käy tämän kaverin perhettä (kai sillä vielä perhe on...). Just oli juttua Hesarissa saattohoitolääkäristä. Kertoi jutussa, että viimeisillään olevat ihmiset eivät koskaan muistelee työaikojaan, tai saavutuksiaan töistä. Kaikille on lopulta tärkeintä oma perhe, sukulaiset, ystävät ja eletty elämä kokemuksineen. Olisi pitänyt leikata juttu ja liimata äijän monitoriin.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Harvinaisen totta tuo. Itselläki meni ~vuosi tuossa et käytännössä tavoitettavuus on 24/7. Ei se mitään herkkua ollut, kun joulut ja muut oltiin koneen edessä ja tehtiin hommia. Lopuksi menin meidän päällikölle sanomaan, et tää väliaikainen meno on kestänyt vuoden ja se on joko palkan tuplaus tai sitten mun työt loppuu klo. 16.00. Noh, työt loppuvat nykyisin klo. 16.00 ja sen jälkeen ei tehdä mitään töihin liittyvää. Harmillisesti vaan moni tässäkin firmassa vääntää edelleen kaikkea maan ja taivaan väliltä. IT-firmoissa vissiin enemmän sääntö kuin poikkeus.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Joo IT-virmat on ihan kauheita. Mullaki yks kollega väänsi servereitä joka viikonloppu ja kiros ku koko ajan pitää olla duunis. No kuka käski...sit ku XP-projekti oli ohi ni sil oli 7 viikkoa tunti tunnista -korvauksia kasassa. Niiden pitämiseen meni 5 vuotta. Mä ehdin kerätä vaan 5 viikkoa, mut pidin ne toki normiprosenteilla ku en o ihan idiootti. Vaikka ei uskoisi.

Edit: duunin ulkopuolella piti vastailla puhelimeen 15 euroa/puhelu -periaatteella. Yhtenä uunnavuonna selvittelin etänä 3 tuntia yhtä perkaleen PDA-ongelmaa ja ku pyysin fyrkkaa tai vapaata ni pomo sano et "kikkeliskokkelis". No en sen jälkeen vastannu yhteenkään puheluun työajan ulkopuolella.

Edit 2: Oon siis saatana ihan omasta syystäni aina saanu potkut. Otetaassille taas. :drinking:

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

h_lauri kirjoitti:^Ihmeellisiä yrityksiä jos johtajat tekee sen tuloksen.
Ei tainnut olla puhe ylimmästä johdosta... Toki sielläkin voi lamppu palaa pitkää. Tai sitten ei.

2 kpl loppuun palamisia nähty eikä kummastakaan sen koommin ole ollut ainakaan täysitehoiseen työskentelyyn. Molemmissa oli kyse ainakin jossain määrin talouspuolen hommista suht pienessä yksikössä. Hyvä huudella sieltä takarivistä, että ”pitkän päivän tekeminen on täysin oma valinta”, kun oma palkka juoksee. Mahdollisesti sen ansiosta, ettei joltain toiselta ei tipu kynä kädestä 15:45 ja jää sen vuoksi laskutukset tekemättä ja palkat maksamatta.

Motivointimenetelmänä toimivat myös projektipäällikkyys (hlökohtainen tulosvastuu/vastuu tiettyjen asiakkaiden palvelemisesta/uuden liiketoiminnan kehittämisestä) tai se, ettei duunikavereita viitsi jättää kuseen (homma pitää hoitaa päivään X mennessä, jos itse lintsaa, niin joku toinen joutuu venymään entistä enemmän).

Toki on sellaisiakin työnarkomaaneja, joiden mielestä jopa 70 h työviikko on ihan OK. Ei ole hirmu kivaa, jos tällainen osuu pomoksi. Palavereissa kehutaan, miten hienoa oli, kun ”viime viikollakin lamppu paloi kymmeneen asti” ja ennen klo 18 kotiin lähteviä katsotaan pahalla silmällä. Pomo, jolla on muutakin elämää/harrastuksia kuin työ on parempi neuvottelukumppani…

On myös työntekijöitä, jotka yrittävät tehdä itsestään korvaamattomia haalimalla asiakkaita ja projekteja enemmän kuin pystyvät hoitamaan. Töitä jaetaan muille vasta pakon edessä ja sieltä huonoimmasta päästä = budjetti ja aikataulu ovat näissä jo valmiiksi ruvella (eli pommin syliinsä saaneen hlökohtaisen tuottavuuden mittarit menee miinukselle ja se on hei hei bonuksille...)

Kaikkein huonoin vaihtoehto pomoksi on tapaus, joka jakelee 250 h/kk edestä nakkeja, mutta jolta itseltään tippuu kynä kädestä viimeistään 15:30. EVVK asennetta löytyy esim. yrityskauppojen seurauksena. Vissiin luvassa kivat bonarit, jos yksikkö tekee XX % tulosta eikä työntekijöiden loppuun palamisella ole mitään väliä, koska ao. pomo lähtee itse lätkimään, kun 2 vuotta kaupasta tulee täyteen (sopparissa sanktioita, jos lähtee tätä ennen). Normi menetelmä tuloksen kohentamiseen on, että potkitaan pari kaveria pihalle ja otetaan vähän lisää töitä tilalle. Yleensä myös ne kokeneimmat konkarit osaavat lukea ajan merkit ja nostavat kytkintä heti kaupasta kuultuaan – mikä on vain hyvä, tulos kohenee entisestään, kun tilalle otetaan halvempia miehiä. Nämä vastavalmistuneet ovat usein myös joustavampia työaikojen suhteen eivätkä niin herkästi lähde lätkimään, vaikka työtehtävien mielekkyys, organisointi yms. vähän kusevatkin. Tämä taisi vastata myös aiemmin esille tulleeseen ihmettelyyn, miksei kokemusta arvosteta.

Tällaisessa putkassa tulos haetaan siitä, että viiden jannun työt teetetään kolmella. Eli resursoitu työmäärä (työn kunnolliseen hoitamiseen kuluva aika) on oltava VÄHINTÄÄN 150 h/kk. Koska aina tulee matkan varrella yllätyksiä ja ”hoituu siinä sivussa” pikkuhommia, todellinen tavoitetaso on lähempänä 200 h/kk ja katastrofitilanteissa (työmäärä paisuu, joku vanha fabu jää sairaslomalle tai lähtee lätkimään) jopa 250-300 h/kk. Todelliset työtunnit eivät ihan näihin lukemiin kasva, mutta sehän johtuu vain siitä, ettei laiskimukset jaksa koko ajan tehdä reilun 50 h viikkoja ja haluavat pitää jopa 2 viikkoa kesälomaa vuosittain. Loppuosa gäpistä paikataan juosten kusemisena tunnetulla menetelmällä.

Tällä tyylillä tienaa kyllä 50 k€/vuosi (paitsi ne nuoret kaverit, joilla peruspalkka jää alle 3000 €/kk), mutta kauas tästä ei taida jäädä edes perusduunari (putkari/sähköasentaja), jos jaksaa painaa ylitöitä. Eli se mielekkyys? Sisäduuni, joo, mutta nämä taloudelliset vastuut ja aikataulupaineet tuppaavat tulemaan mukaan kotiin, jopa uniinkin.

Em. siis pahimpia nähtyjä tapauksia. Onneksi ihan kaikkialla ei näin toimita, mutta kovin harvinaista tämä ei liene - tai sitten täytyy laittaa lotto vetämään!
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Olipa teerillä vauhtia, särki uloimman lasin. Pitääpä googlailla jos löytys joku hyvä kikka, millä sais linnut paremmin huomaamaan ikkunat.
Kuva
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

insinörtti kirjoitti:Hyvä huudella sieltä takarivistä, että ”pitkän päivän tekeminen on täysin oma valinta”, kun oma palkka juoksee. Mahdollisesti sen ansiosta, ettei joltain toiselta ei tipu kynä kädestä 15:45 ja jää sen vuoksi laskutukset tekemättä ja palkat maksamatta.
Jos firmassa jää hommia tekemättä sen vuoksi ettei niitä ehdi työaikana kohtuudella tehdä niin minusta se on ensi sijassa firman ongelma, ei minun. Niitä töitä kun läjätään helposti aina vaan lisää niin kauan kuin näyttää että ne vielä jotenkin hoituvat, ja jossain se raja tulee vastaan. Ei tuota voi ajatella niin että jos en minä ehdi, hommat kaatuvat muiden niskaan; Jos ei jengiä ole tarpeeksi niin sitten sitä pitää ottaa lisää. Toimii kieltämättä paremmin isossa firmassa kuin pienessä jossa henkilöstön kasvattamisessa kolmesta jepestä neljään on aikamoinen kynnys.

Laskutus ja palkanmaksu ovat hommia jotka pitää vaan hoitaa, mutta loppupeleissä monikaan muu nakki ei ole sellainen että joltain lähtee henki jos sitä ei ajallaan tehdä. Palomiehet ja lanssikuskit sitten erikseen.

Omalla kohdallani olen huomannut että tilanteesta ulos pääsemisessä toimii hyvin kun ottaa loppatilin. Tuossa vaiheessa saattaa työnantajapuolelta löytyä yllättävää halukkuutta sovitella töitä ja työnkuvaa uudelleen, eli voi olla ettei firmaa loppupeleissä edes tarvitse vaihtaa. Tosin saa olla hurja kaveri kyseessä jos pelaa upporikasta ja rutiköyhää ilman että on uusi soppari taskussa, mutta kai nämä ajat joskus taas paranevat ja töitäkin on helpommin tyrkyllä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Olen sitä mieltä että niitä soppareita kirjoitetaan juuri tämä takia.

Siis oikeesti. Kun töihin mennään niin sovitan pelisäännöt.

Ja pitää itse olla tarkkana ettei vastapuoli laita soppariin kohtaa "ja muut johtajan määräämät työt", josta eräässä helsingin kaupungin työpaikasta tuli erään kerran sellanen kärhämä että puol henkilökuntaa meinas sanoutua irti.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Pasi kirjoitti:Ja pitää itse olla tarkkana ettei vastapuoli laita soppariin kohtaa
Mulla on vahva epälilys että työntekijäkandidaatin vaihtoehdot tällaisissa tilanteissa rajoittuvat joko sopimuksen allekirjoittamiseen tai allekirjoittamatta jättämiseen. Sopimuksen sisältöön tuskin pääsee vaikuttamamaan ellei kyse ole työvoimapulan riivaamasta erityisasiantuntemusta vaativasta alasta.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tuomas K kirjoitti:
Pasi kirjoitti:Ja pitää itse olla tarkkana ettei vastapuoli laita soppariin kohtaa
Mulla on vahva epälilys että työntekijäkandidaatin vaihtoehdot tällaisissa tilanteissa rajoittuvat joko sopimuksen allekirjoittamiseen tai allekirjoittamatta jättämiseen. Sopimuksen sisältöön tuskin pääsee vaikuttamamaan ellei kyse ole työvoimapulan riivaamasta erityisasiantuntemusta vaativasta alasta.
Niinhän se taitaa olla, kun ihmisillä ei ole selkärankaa... Joku aina taipuu nielemään paskan.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Kun paskasta tulee normia, niin jaksaako siihen enää kiinnittää huomiota?

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

Ei nyt mitään maailmaa suurempaa, mutta Trafilla sählätään..

20.2.14 tuli ajoneuvoverolasku (erä 2/4)
03.4.14 eräpäivä (maksoin 1.3.14, näkyy myös tiliotteessa)

17.4.14 "Ajoneuvoveron muistutus, Käyttökielto erääntyneiden verojen vuoksi" (erä 2/4 ja sama viitenumero)

Jos poliisit nyt sattuis ratsaamaan tällä ajaessa niin näkyisköhän toi maksamattomana? Vissiin juu ja kilvet lähtis..

Huomenna soitto TraFiin jokatapauksessa heti ku vaan aukee..

Vähä sama, mutta eri
Noni

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

www.trafi.fi -> palvelut -> tunnistautuneen käyttäjän palvelut -> pankkitunnuksilla tunnistautuminen (maksuton), sieltä katsot rekisterinumeron perusteella "erääntyneet ajoneuvoverot". Jos näkyy, tulosta maksukuitti verkkopankista - jos pysäyttää, voi näyttää lappua, että on kyllä maksettu...

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

^ Katos joo.. siellähän paistaa:

"Ajoneuvo on käyttökiellossa erääntyneen ajoneuvoveron/lisäveron vuoksi."

"Aika: 20.02.2014 - 21.05.2014 ... eräpäivä: 03.04.2014"

Tulostin ei tietenkään toimi tällä hetkellä, mutta kuvan otin maksusta vaikka sillä ei varmaan mitään painoarvoa olekkaan.

Huomenna olis vaa tarkotus lähteä Tampereelle (100km suuntaansa) ja sieltä sitten ylihuomenna takas, joten toivottavasti asiaa saa edes jollaintapaa hoidettua huomenna aamulla.
Noni

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

^Ei riitä tuo maksukuitti ainakaan Trafin omien ohjeiden mukaan. Näitä tapahtumia on tosin ollut niin paljon, että kuulemma poliisikin on alkanut antaa niissä periksi.
Minulle iski tuo tasan sama tilanne kevättalvella. Silloin homma ratkesi yhdellä puhelinsoitolla, johon jopa vastattiin saman tien. Soitin heti klo 8 aamulla.
Järkiautoilija

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Trafi itse ohjeistaa tulostamaan maksulapun.... Ainakin tapauksissa, jossa on eräpäivä kerennyt umpeutumaan, sekä säilyttämään sen autossa mukana vähintään viikon ajan :roll:

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Helpompi soittaa, nopeesti pääsi läpi. Mulla oli sama homma, vanhan auton hyvityksen takia mennyt johonkin jumiin, eikä järjestelmä ollut itse osannut poistaa ajokieltoa tjsp täti selitti. No, ajokielto poistui ja ensi lasku sitten pienempi.. :silly:

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Jäätäväs darras 8km lenkki uhmaikäsen 30kg bullin kans ei tosiaa oo mitää herkkuu, hetken olin jo varma et saan laakin ku piti pojan kanssa ottaa matsii... ja jos ei tää temppuilu lopu ni mul on ens talvena 1800 egen rukkaset :wink:
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

Heh, olikin niin hauska juttu kuin oma moka. ^^^^^

Viitenumerosta yksi numero puuttunut, noh katsastuskonttorilla asian sai hoidettu hienosti :)

Samalla ne kilvenruuvit kuntoon.
Noni

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Macela kirjoitti:Heh, olikin niin hauska juttu kuin oma moka. ^^^^^

Viitenumerosta yksi numero puuttunut, noh katsastuskonttorilla asian sai hoidettu hienosti :)

Samalla ne kilvenruuvit kuntoon.
Siinä viitenumerossa on erittäin yksinkertainen tarkistussumma.
Ei pitäis mennä läpi pankin tarkistuksesta, mutta menee jos on lähellä oikeeta.

http://www.viitenumero.fi/

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ne kun ei ole määrämittaisia niin se tarkaste menee läpi jos viimenen numero on sattumalta sama kuin tarkastenumero ko. numerosarjalle.

Nimim. Eräänkin kerran vääntänyt ttä rautalangasta asiakkaille.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Rasvis kirjoitti:Jos firmassa jää hommia tekemättä sen vuoksi ettei niitä ehdi työaikana kohtuudella tehdä niin minusta se on ensi sijassa firman ongelma, ei minun. Niitä töitä kun läjätään helposti aina vaan lisää niin kauan kuin näyttää että ne vielä jotenkin hoituvat, ja jossain se raja tulee vastaan.
Juu, tämä vaan tuntuu olevan pienemmissä LVIS suunnittelutoimistoissa varsin yleinen käytäntö. Nämä on usein perustettu jokin 90-luvun lamassa konkan tehneen toimiston raunioille ja samat, hyväksi havaitut, menetelmät ovat yhä käytössä. Siis ihan pikkuisen pitää vielä jaksaa venyä, että tästä selvitään .... ja loppuvuodesta kerrotaan, että tehtiin historian paras tulos. Tosin aikataulupaineita tulee myös näistä sairaslomista ym. kun tietyn alan suunnittelijoita voi olla vain 2-4 ja johonkin erikoisjuttuun perehtyneitä on tasan 1 kpl.

Sen verran tässä on jo itsekin tullut opittua, ettei ihan mitä tahansa ehtoja kannata niellä. Esim. "koulutusajalta maksetaan vain 50 % palkaa" ei kuulostanut pahalta, kun ajattelin jotain seminaaria ulkomailla. Mutta viikko PP-tykitystä oman firman tuntikirjausmenettelyistä yms ja saldo sen jälkeen -20 ... no, saipahan hyvän syyn kieltäytyä päällikkökoulutuksesta.

Ja vieläkin naurattaa, kun yhdessä firmassa kerrottiin, miten lakimiehet olivat asiaa tutkineet ja päätyneet sellaiseen ratkaisuun, että jatkossa matka-ajalta ei makseta palkkaa, koska verottaja saattaisi tällaiseen etuun(?) puuttua! Siis istut PK-seudun ruuhkassa 2x45 min ja se on ihan ikiomaa aikaa! Tosin tuota vesitettiin mainitsemalla, että jos matkan aikana hoitaa työasioita puhe-elimitse, niin silloin voi tunnit kirjata ao. projektille. Joo, käväisempä Tampereella ja pidän siinä sivussa yht. 3 tuntia puhelinpalavereita ja kirjoitan niistä muistiot, kun ei ajellessa muutakaan tekemistä ole...

Kuten sanottu, vanhemmat konkarit osaavat näitä jo väistellä -> moni firma (ei pelkästään nämä suunnittelutoimistot) palkkaa mieluummin vastavalmistuneita, jotka tyytyvät pienempään palkkaan ja joita on myös helpompi houkutella tekemään ylitöitä (ilman ylityökorvauksia) ja muutenkin kyykyttää/"sitouttaa" kummallisilla ehdoilla. Vaikka vastavalmistuneilla ei aina olisikaan täysin riittäviä valmiuksia työn hoitamiseen. Mutku halvalla saa...

Lopuksi on hyvä palata alkuun - kaikki em. sähläys ja kummalliset työehdot tuntuvat olevan "maan tapa" ja niistä ei sovi valittaa, kun haitat on kompensoitu sikamaisen hyvällä palkalla. Siis sillä, että voi tienata jopa 50 tonnia vuodessa (tosin ei ne suoraan koulun penkiltä palkatut).
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Joo ei matka-ajalta mitään makseta ja jos puhut puhelimessa ajaessasi, ei se (siis puhelimessa puhuminen) verottajan tulkinnan mukaan ole työtä. No en sitten ajaessani tukenut ketään, vaikka luuri soi välillä kiivaastikin.

Nivalasta puhalsin ensilumessa kesärenkailla 6 tuntia eräänä lauantaina ihan vaan huvikseni kotiin, kun palkallinen ajoaika olisi ollut vasta maanantaina klo 7-17 välillä. Sinne menin alunperin siksi, että päällikkö käski saada servun pystyyn lauantaiaamuksi. Perjantaina homma kesti sen aamukasista iltaseiskaan enkä viitsinyt lähteä henkeni kaupalla pimeällä ajelemaan...AI miks mul oli kesärenkaat? No kun olin lähtenyt tiistaina Porvoon, Iisalmen ja Kuopion kautta Joensuuhun ja mun piti palata sieltä keskiviikkona hyvän sään aikana. Olin Joensuusta sitten torstaina lähdössä kotiin, kun Nivalan Delli päätti hajota, tai siis sen kiintolevy. Lopetin maakuntakeikat tohon, mutta keksin, miten vastaavat keissit saatiin hoidettua etänä. Lopputulemana firma voitti, kun toiminta tehostui, mutta heitti meidät silti ulos...

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ auts. Kuulostaa tosi karulta.

Kyllä se on hienoa, kun päästettiin yritykset peukaloimaan koulutusta. Nokian käskystä TKK:lla (nykyään uusi aalto, jonka logona on osuvasti A?, mistä voisi vielä tuon A:n jättää pois...) lisättiin tietotekniikan ja joidenkin sähköinssien koulutusmääriä tolkuttomasti. Ei siksi, että kaikille olisi ollut työtä tiedossa, vaan piti ihan tarkoituksella tehdä ylitarjontaa, jotta saadaan palkat alas...

Hyvin onnistui ja tämän vuoksi yritysmaailman opit on laajemminkin otettu käyttöön opetuksessa. Siis tulosohjaus ja mittarina käytetään julkaistujen artikkelien ja tohtorien määrää. Tulosta tehdään ainakin entisellä opiskelulinjallani Kiinasta ja Intiasta tulleiden tohtorikoulutettavien voimin. Turha käytännönläheisyyskin on jätetty pois eli labratiloista luovuttu suurelta osin eli simuloinnilla tehdään, mitä voidaan, ja jos ei voida, niin sitä ei tarvita.

Intialaiset & Kiinalaiset tekniikan tohtorit, jotka eivät käsiään suostu käytännön töissä likaamaan, ovat juuri, mitä tämä maa tarvitsee noustakseen lamasta!

Sitä odotellessa :drinking:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja willez »

Piti tehdä niinkin yksinkertainen asia kuin päivittää mutsin työkoneeseen 19" näyttö -> 24" näyttö. Noh,koko hommahan meni täysin vihkoon...

Tietokone on kasattu 2006-2007,jossa ei ole näytönohjainta lainkaan,vaan emolevyyn integroitu 64mb "näytönohjain". Vanha 19" Benq näyttö on VGA-johdolla kiinni ja x1280 resoluutio tietty. Lyötiin 24" näyttö kiinni vga-johdolla,mutta kun yrittää laittaa x1080 full-hd resoluution,niin kone ilmoittaa "resoluutiota ei tueta". Eli tuo x1280 on maksimi,mitä se pystyy näyttämään ja tietysti 24" näytöllä näyttää aivan kamalalta.

Noh,lyötiin mun vanhasta PCstä (joka on myynnissä) näytönohjain (nvidia geforce 9800gt) kiinni. Huomattiin että näytönohjain on hajonnut,kun teki samat temput (vetää kuvan sahalaidaksi) kun mun vanhalla koneella oli tapana tehdä välillä,joskus useamminkin (en tiennyt mikä komponentti vanhasta koneesta olisi syyllinen). Noh,vanha näyttis roskiin ja vanhat kamat kiinni (19" ja vga emolevyyn).

Kävin tänään hakemassa uuden perusnäyttiksen jimssiltä ja koitettiin taas. DVI-lähtöön kiinni ja kone päälle -> Ei signaalia.... Koitettiin VGAlla , ei toimi. Taas VGA emolevyyn, toimii.

Uusi näyttis on PCI-E 3.0,ja emolevy on PCI-E 1.0a.... Emolevyn BIOSiin ei ole päivitystä... Ilmeisesti PCI-E 1.0,1.1 ja 2.0 toimii kaikki ristiin,mutta 3.0 ei... PRKL !

Eli nyt pitäis palauttaa huomenna toi uus näyttis ja kysellä onko heillä 2.0 tai vanhempaa versioita myynnissä,jotta sais sen toimimaan ton vanhan p*skan kanssa prkl !

Tulee ihan vanhat kunnon PC ajat mieleen kun mikään ei vaan toimi,koskaan !

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kokeiles käyttää 12v vanhaa mäkkiä. Miksi 12v, eikä 6v? Koska 12v vanha maksaa saman kuin puuceeraudassa 6v vanha....

Ottaa minkä tahansa EI_3D_kiihdytetyn PCIe-näyttikse, pitäisi kiltisti toimia. Tarvitseeko lisävirtaa? Riittääkö potkua powerissa? Onko BIOS:sta säädetty ylipäänsä mahdolliseksi käyttää ei-integroitua? Eli onko siellä "VGA = Integrated/Onboard", eikä järjestystä esim. "Addon, Integrated/Onboard"? Termistöt voi toki muuttua rankasti...

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja willez »

Aquatica kirjoitti:^
Ottaa minkä tahansa EI_3D_kiihdytetyn PCIe-näyttikse, pitäisi kiltisti toimia. Tarvitseeko lisävirtaa? Riittääkö potkua powerissa? Onko BIOS:sta säädetty ylipäänsä mahdolliseksi käyttää ei-integroitua? Eli onko siellä "VGA = Integrated/Onboard", eikä järjestystä esim. "Addon, Integrated/Onboard"? Termistöt voi toki muuttua rankasti...
Tämä uusi näytönohjain ei tarvitse lisävirtaa. Tuo minun vanha tarvisti oman virran. Virtalähde on päivitetty kertaalleen ja on 500W. BIOSista kävin kattelemassa myös "Primary graphics -> PCI-E , valikossa oli myös muistaakseni PCI ja Integrated... Mitä tarkoittaa "ei 3d kiihdytetyn" ?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tarkoittaa perus työpöytäkäyttöön tarkoitettua _perus_korttia.
Kuten tämä: http://www.jimms.fi/tuote/GV-N210SL-1GI
Tuolla tosin voisi jo varmaan jotain pelatakin....

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Late ja Insinörtti; Ei tähän voi enää sanoa kuin :shocked!:

Olisi kiva tietää onko tuollainen työnantajan perseily kuinka yleistä. Ei ole koskaan sattunut omalle kohdalle, meillä jos joku ehdottaisi että menkääs hei viikoksi opettelemaan SAPpia ja puolethan tästä on sitten lomaa niin eihän siitä naurusta tulisi loppua ikinä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja willez »

Aquatica kirjoitti:^
Tarkoittaa perus työpöytäkäyttöön tarkoitettua _perus_korttia.
Kuten tämä: http://www.jimms.fi/tuote/GV-N210SL-1GI
Tuolla tosin voisi jo varmaan jotain pelatakin....
Joo,prkl ku tarjos tiskillä 30€ korttia mut sanoin ettei "kaikkein halvinta" . Mut pitää huomenna käydä kyselemässä,toivottavasti saa erotuksen takaisin ettei men rahat hukkaan..

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kokeile sitä halvinta PCIe 2.0-korttia, joka tukee väh. 1920x1080 resoluutiota. Mitä vähemmän älyä, sen parempi. Passiivijäähy tuommoiseen käyttöön on myös ehdoton!

EDIT:
Ja tosiaan tuo oli ensimmäinen osuma. Halvempaakin näyttäisi olevan tarjolla... Pyydät, että antavat maksimoitua yhteensopivuutta ja kaikkein vähiten nopeutta, pitäisi olla hyvä valinta. Eli halvin tai toisiksi halvin. Ja pitkällä takuulla! Miksi? Koska se veetuttaa, kun se vuoden päästä leviää ja ei saa enää mitään tilalle, niin pitkällä takuulla voidaan ehkä mahdollisesti turvata samanlaisen kortin saanti tehtaalta vielä vuodenkin päästä....

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

insinörtti kirjoitti:
Rasvis kirjoitti:Jos firmassa jää hommia tekemättä sen vuoksi ettei niitä ehdi työaikana kohtuudella tehdä niin minusta se on ensi sijassa firman ongelma, ei minun. Niitä töitä kun läjätään helposti aina vaan lisää niin kauan kuin näyttää että ne vielä jotenkin hoituvat, ja jossain se raja tulee vastaan.
Juu, tämä vaan tuntuu olevan pienemmissä LVIS suunnittelutoimistoissa varsin yleinen käytäntö. Nämä on usein perustettu jokin 90-luvun lamassa konkan tehneen toimiston raunioille ja samat, hyväksi havaitut, menetelmät ovat yhä käytössä. Siis ihan pikkuisen pitää vielä jaksaa venyä, että tästä selvitään .... ja loppuvuodesta kerrotaan, että tehtiin historian paras tulos. Tosin aikataulupaineita tulee myös näistä sairaslomista ym. kun tietyn alan suunnittelijoita voi olla vain 2-4 ja johonkin erikoisjuttuun perehtyneitä on tasan 1 kpl.
Vaikka ala olikin kovin eri, niin juolahti tästä kuitenkin mieleen. Joskus aikaisemmin olin maahantuontihommissa pienessä firmassa, määräaikaisella sopimuksella. Sattuneista syistä piti lääkärissä käydä ja lääkäri olisi halunnut laittaa mut sairaslomalle, mutta pieni firma, töitä jonossa ja iso osa valikoimasta yksin mun vastuulla niin ajattelin että en sitä sairaslomaa ota. Kiitokseksi tuli sitten pomolta vain vittuilua että pakkoko siellä lääkärissä on työajalla käydä, töitäkin olisi. Ai että se motivoi.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja willez »

^^ aqu

Kävin vaihtamas nyt tommoseen 24€ nvidia passiivijäähyyn,pcie 2.0 ja 512. Ny toimii ja kaikki kunnossa :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Hyvä! :)

Omaa avautumista:
Elisan aspa @Jpään Shopit. Huoh. Palvelusta jäi kyllä sen kuuluisan ruskean maku suuhun.

Menen sinne, otan vuoronumeron (049) ja käpistelen esillä olevia puhelimia ym. ja tutkiskelen, ihmettelen ja pällistelen. Numerot juoksee hiljaksiltaan. Tulee 46, 47, 48.... Sitten tulee 51 - ja huudellaan numeroa 53. Mitäh?! Menen tiskille ja näytän "täs ois neljäysi, mihis tää jäi?" "Sori me otetaan nää kyl järjestyksessä. Missä sä olit?" "Tossa sun selän takana..." ja sit vähän käpristellen suostuu ottamaan mut siihen väliin. Kirjoitteli ensin jonkun tiedon johonkin, että otettu yksi välistä - tai jotain - ja sitten näytän puhelinta, minkä näyttö halki. Ei mene takuuseen, kuulemma koskaan. En jaksanut alkaa tappelemaan, vaan tulin siihen tulokseen että tällä palvelulla ei taida kannattaa asioida tuon lafkan kanssa, kun jatkuvasti "jotain". Huoh.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Aquatica kirjoitti:^
Hyvä! :)

Omaa avautumista:
Elisan aspa @Jpään Shopit. Huoh. Palvelusta jäi kyllä sen kuuluisan ruskean maku suuhun.
Juu tuttu tunne samasta Jpään puulaakista. Elisalta ostettu Padfone 2 meni pimeäksi toista keraa ½ vuoden sisään ostohetkestä: " Joo, ei me näiden takuita enään hoideta." -> 1min näppäili konetta ja nosti katseensa takaisin meikäläiseen "niin, että kannattaa olla yhteydessä suoraan valmistajaan".
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^^Ottamatta kantaa palveluun ja muuhun, yleensä "näyttö halki" tapaukset menee suoraan hylkyyn. Harvemmin ne ihan itsestään menee rikki, vaan vaatii kohtalaisen voiman särkyäkseen. Eli sikäli Elisan kanta on ihan oikea tässä vaiheessa. Osta itse lasi, 20€ ja vaihda. Ei paha nakki, jos on joutunut Alfaa roplaamaan :mrgreen:.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Shuttle kirjoitti:^^Ottamatta kantaa palveluun ja muuhun, yleensä "näyttö halki" tapaukset menee suoraan hylkyyn. Harvemmin ne ihan itsestään menee rikki, vaan vaatii kohtalaisen voiman särkyäkseen. Eli sikäli Elisan kanta on ihan oikea tässä vaiheessa. Osta itse lasi, 20€ ja vaihda. Ei paha nakki, jos on joutunut Alfaa roplaamaan :mrgreen:.
Joo, paitsi samsungin tietyissä malleissa UUSI näyttö hajoaa satunaisesti itsestään... olisiko valmistuksessa päässyt jännittymään tms?

Tietty asiakasta syytetään väärinkäytöstä.

Meillä kävi näin 8pv vanhalle luurille (ja näitä älypuhelimia on ollut ja ikinä ei ole tiputeltu eikä mennyt näytöt halki, mutta tästä sampaskasta sitten 8pv sisällä ostosta.

Nettiä kun vähän tonki niin samaa ongelmaa aika monella maalimalla ainakin ko. mallin kanssa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

"Itsekseen" hajoavan näytön kanssa varmaan pelkäävät ennakkotapausta haljenneen näytön takuukorjauksesta joten varmuuden vuoksi kieltäytyvät korjaamassa vaikka olisi todellinenkin takuuvika :?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Varmasti.

Ei auta, jos pakkanen suomen oloissa moisen halkaisee. Omassa keississä tosin lattialle putoamisella saattoi olla jotain tekemistä asian kanssa, mutta on se kumma kun tuo HTC Desire on vaan saanut n+1 kertaa enemmän kolhua, mutta näyttö vaan jaksaa kestää... Onpa tuon päälle tippunut paineilmatykkiä, räikkää ja jopa rengas vanteineen päivineen, mutta naarmuton on silti. Noksu ei kestänyt ~20cm tipahtamista lattialle, kun kumarruin laittamaan nosturin tallaa alle ja olin käytännössä kontallaan.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^muijalla on tuo Htc One x ja siitä hajos mystisesti emolevy pari viikkoa ennen takuun päättymistä. puhelin kyllä toimi normaalisti niin kauan kun ei antanut näytön pimentyä, sitten oli käytännössä kuollut.

takuu asiat meni hienosti elisa shopitissa kuitenkin...:)

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Aquatica kirjoitti:^
Varmasti.

Ei auta, jos pakkanen suomen oloissa moisen halkaisee. Omassa keississä tosin lattialle putoamisella saattoi olla jotain tekemistä asian kanssa, mutta on se kumma kun tuo HTC Desire on vaan saanut n+1 kertaa enemmän kolhua, mutta näyttö vaan jaksaa kestää... Onpa tuon päälle tippunut paineilmatykkiä, räikkää ja jopa rengas vanteineen päivineen, mutta naarmuton on silti. Noksu ei kestänyt ~20cm tipahtamista lattialle, kun kumarruin laittamaan nosturin tallaa alle ja olin käytännössä kontallaan.
Näinpä. Itselläni on kanssa Samsungin ensimmäinen WP7 puhelin ollut jo alkuvuodesta 2011 ja hyvin pelittää. Akku kestää, näyttö on kirkas, ei naarmuja (lukuunottamatta pari pientä toispuolista, metallikansi kun niitä herkästi ottaa). Ja sitten on taas tämä työsuhdepuhelin Lumia 820. En ymmärrä miten ihmeessä se voi olla niin törkeässä kunnossa kuin mitä se on, varsinkin kun sillä on vielä ihan nahkainen kotelo eikä sitä paljoa käytetä. Varsinkin tuon takamuovi on ihan jumalaton, se halkeaa *itsekseen* kulmista. En ole toki jaksanut Elisaan vaihdattaa, koska muuten puhelin toimii eikä siinä ole vikaa lukuunottamatta kosmeettisia virheitä... mutta tuo muovin laatu on mitä on...

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Tänään aamuvuoroon 2,5h yöunilla kiitos tulevan ex-mieheni joka päätti eilen lähteä dokaa, sammu ei kuulunu eikä näkyny, valvoin puol neljää miettien et ilmaantuukohan paikanpäälle jälkikasvuaan kaitsemaan vai tekeekö samanmoiset kusiset eikä tule ennen iltaa... Nim. kerran joutunut töihin soittaa ettei mies tullutkaan kotiin vaikka sen piti olla lapsia katsomassa työvuoroni ajan.... TTU! voisin vaikka :2gunfire:
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Lukittu