Valvoja: Moderators
Varsinkin ku se Malco taitaa olla laaduttomampi merkki kokonaisuudessaan kuin glymiAquatica kirjoitti: minä kun en tykkää mennä massan (Autoglym) mukana
Aquatica kirjoitti:^
En tiedä. Voi olla? Tosin Malcoa ja Mafraa väittävät ammattilaistuotteiksi, tosin jos tällainen turakäsi jotain saa aikaiseksi niillä kamoilla, ei ne VOI olla aidolle ammattilaiselle... Eihän?
Näinhän se on.Aquatica kirjoitti:^
mutta eikös näissäkin ole se, että jokaiselle omansa?
Hyvän oloiselta uutuudelta vaikuttaa, itsellä onkin just tuossa yksi Meguarssin purkki jälleen menossa - mainioita aineita.Finest kirjoitti:Onko kellään kokemuksia tästä http://www.meguiars.fi/ultimate-compound-hioma-aine?
Tarkoituksena olisi käyttää mustaan lakattomaan autoon pehmeällä vohvelilaikalla ja rotaryllä.
Ceriumoksidilla noita on porukka kiilloitellut, vettä sekaan ja huopalaikkaa päällestoichiometric kirjoitti:Aika pehmiältä vaikuttaa toi runsaan vuoden vanha tuulilasi.Onkos jotain ainesta, millä vois koittaa poistaa semmosta ärsyttävää pyyhkijän tekemää kevyttä skraidua. Onhan niitä iskemiä ja muitakin viivoja, mutta tuo sulan piirto on pahasti näkösällä. Käytettävissä on myllykone tai dremel tai käsi.
Tulipa tänään vahailtua GTA tuolla Cartec Goldwaxilla, kun sitä aikanaan suosittelit.Cuore Sportivo kirjoitti:Ei tuo Glymikään mikään kovin ihanteellinen ole kiillottaa, verrattuna esim. vastaavaan vahaan, mitä itse olen paljon käyttänyt: Cartec Goldwax. Erittäin helppotöinen, ja kestävyydeltäkin oman kokemukseni mukaan parempi.
joo, tota collinitee tuli testattua veneilijöiden toimesta kun sitä tuotiin ja väittivät jopa että maksiminopeus nousi solmulla.RSRS kirjoitti:En lukenut aikasempia juttuja tästä ketjusta mutta törmäsin ammattiveneenhiojaan joka on kokeillut kaikkia vahoja mutta päätynyt lopulta Collonite #845 mikä on kehitetty alunperin teollisuuden tarpeisiin, sähköeristimiin, missä tarvitaan pitkää ikää. Sieltä tuote on levinnyt auto- ja venepuolelle. Kunhan noi omat Autoglymin puna/kulta varastot loppuu niin vaihtuu tähän ellei jollakin ole tarkempaa tietoa tästä tavarasta.
Niin minäkin ennen kun en ole jaksanut ostaa foamlancea tietäen että pesuri menee kohta uusiksi ja nythän se sitten meni.Finest kirjoitti:^Saman huomasin kun poikkitukia katsoin Mamasanilta.
Vaikuttavat jopa hinnoiltaa kilpailukykysiltä esim. ebay:n kanssa.
Nuukana olen vetänyt foamia paineruiskulla, kulutus luokkaa 10% verrattuna painepesuriin.
Vaahto ei kyllä ole noin paksua.
Enpä näe mitään syytä käyttää Turtlen tai Korrekin tuotteita yhtään mihinkään. En ole turtlea kokeillut joten joku muu saa kommentoida siihen mutta Collinite on hyvää ja riittoisaa, useimmiten se menee niin että nämä laadukkaat detailing-tuotteet voivat jopa tulla halvemmaksi kun markettikamat. Litran Wolfs Chemicals autoshampookin on ollut varmaan puolitoista vuotta käytössä ja edelleenkin on reilusti jäljellä.jmi kirjoitti:Onko kellään kokemuksia Turtle wax kovavaha vs. Collinite 915. Olen aikeissa tilata tuota kehuttua collinitea, mutta muistaakseni aikoinaan tuo Turtlekin oli ihan hyvää tavaraa.
Tuli turtle aikanaan vaihdettua vaativan työnsä johdosta autoglymiin. Nyt kuitenkin olen kyllästynyt autoglymiin, koska sen vaikutus on todella lyhytaikainen.
Eli onko tuo collinite ylivertainen verrattuna turtleen, jota saisi ihan motonetista?
Sama homma, olen seonnut jo laskuissa mutta mennään varmaan noin kymmenessä, kolmas auto itsellä tuon purkin aikana johon tuota käytän ja purkin ostin 2012. Tuohon vielä kaverin M3 ja pari muuta tuttujen autoa+vaimon auto. Jokusen kerran vuoteen autoni vahailen, 2-4 kertaa Ei mitään syytä käyttää toista vahaajkk kirjoitti:^jeps. collinite 476s purkista vahattu 6 keskikokoista autoa, yli puolet vielä jäljellä
Jep, Collinite pelkiltään kestää hyvin puhdistetussa pinnassa pitkään ja hartaasti ellet käytä liian voimakkaita esipesuaineita. Veikkaisin että lähes koko kesän pysyisi kesäautossani ahkerallakin pesulla, tosin tuli taas vahingossa vetästyä eilen toinen kerros pintaan, kyllä se aina sen verran ehostaajkk kirjoitti:Vahasin auton kolmisen viikkoa sitten ja on kyllä vielkin yllättävän puhdas vaikka sateita ollu. Tähän asti olen laittanut auto glymin srp:tä eli punasta eka ja sitten colliniten päälle mutta huomasin että vahauksen vaikutus tuntuu häviävän aika nopeasti eikä vesi helmeillyt pinnasta kovin montaa päivää. Tällä kertaa laitoin pelkän colliniten. pinta näyttää kiiltvämmältä ilman srp:tä lisäks pyörteitä näkyy saman verran oli srp tai ei. toisin sanoen, tuo ag:n srp tuntuu aivan turhalta ja lyhytaikaselta.
Seuraavaks konehuoneen puhdistamista, onko jotain hyvää tapaa? vissiin ei kannatta paineella työntää vettä sisään ?
Juuh, tuolta tulee tilattua välillä tavaraa. Esim Wolfs chemicals autoshampootaSape kirjoitti:http://www.projectech.fi/
Tuota firmaa on kehuttu eräällä toisella foorumilla. Kannattaa kuulemma soittaa, niin omistaja kuulemma mielellään neuvoon oikeat aineet ja käyttötavat.
Komppaan. Myllytyksessä käytön jälkeen on tullut panostettua tuohon auton esipesuun ihan eri tavalla. Ebaystä foam lance (50e sis postit) ja projectechiltä foamia. Jos on kohtuulliset vahat autossa niin pölyiseen ja vähän kuraiseen autoon riittää pelkkä vaahdotus ja perusteellinen huuhtelu.MarcusV kirjoitti:Loistava keksintö kyllä tuo vaahdotin, päivitin pesurin uuteen Kärcheriin niin muutamalla kympillä sai vaahdottajan messiin, en tiedä miten olen pärjännyt ilman nämä vuodet.
Niin riittää! Itse tosin en koskaan kuivaa ellei autoa ole pesty ihan vimpan päälle mutta perus kesäpölyt lähtee helposti ja nopeasti tuolla kikalla silloin kun sattuu olemaan kiireTiige kirjoitti:Komppaan. Myllytyksessä käytön jälkeen on tullut panostettua tuohon auton esipesuun ihan eri tavalla. Ebaystä foam lance (50e sis postit) ja projectechiltä foamia. Jos on kohtuulliset vahat autossa niin pölyiseen ja vähän kuraiseen autoon riittää pelkkä vaahdotus ja perusteellinen huuhtelu.MarcusV kirjoitti:Loistava keksintö kyllä tuo vaahdotin, päivitin pesurin uuteen Kärcheriin niin muutamalla kympillä sai vaahdottajan messiin, en tiedä miten olen pärjännyt ilman nämä vuodet.
Silikoni ei kuulu mihinkään muualle kun tissien paranteluun eikä ainakaan autonhoitoonMarutei kirjoitti:Onko kukaan käsitellyt noita 159:n ovien mustia kumiosia jollain silikoonilla tms aineella? Eivät näytä enää niin mustalta
ja mietin saisiko niihin palautettua vähän eloa jotenkin?
Olen vielä enemmän informatiivinen poskensoiton lomassa. Silikoni ei oikein sovi kun muutamaan asiaan, jos koskaan ikinä haluat maalata autossasi jotain silikonilla käsiteltyä niin se menee todennäköisesti reisille. Olen kuullut senkin että jos sitä joutuu maalipinnalle niin sitä ei oikein koskaan saa kunnolla siitä pois vaikka sitten eräs luotettava lähde kertoi että löytyy aineet tuohonkin. Lisäksi se kerää pirusti pölyä.yms skeidaa itseensä. En haluaisi myöskään autoa jossa kojelautaa on tuolla käsitelty, näyttää lähinnä halvalta sen jälkeen ja heijastelee pirusti+kerää sitä pölyä, eikä takuuvarmasti lähe juuri millään siitä irti. No ok, kumitiivisteisiin se on ihan jees kamaa talveksiMarutei kirjoitti:Kiitos vinkeistä! Jätetään silarit tisseihin sitten...
Wurthin kama vaikuttaa kokeilun arvoiselta. Joskus kauan kauan sitten kokeilin aika elähtäneisiin Fiat Unon puskureihin Turtle Waxin Black Chromea tjsp. eikä se ollut kovin pitkäkestoinen suoja...