164ts lämpäri onko rikki vai onko vaan niin hyvä ominaisu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
giromies
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 15:00
Paikkakunta: helsinki

164ts lämpäri onko rikki vai onko vaan niin hyvä ominaisu

Viesti Kirjoittaja giromies »

jees ostin noin viikko sitten 164 v89 olen tässä ihmetelly kun tuli päri pakkas päivää että mitä kumma nyt tapahtuu. siis odottelin kaunista naistani kaupan pihalla kone tyhjä käynillä välillä piti käydä tupakalla ihailemassa maalipintaa ja tottakia kuuleeko mitään sivuääniä kaunotaresta ja äkkiä sisälle istumaan muhkeaan penkkiin.siinä istuessa
rupesi ilma jostain syystä viilenemään.nonni nyt se on paskana ruuvasin lämpäriä jonkun aikaa ei vaikutusta. sitten mamma tulikin ja lähdetiin
reteesti matkaan siinä kun kierokset nousivat niin lämpöä rupesi piisamaan. elikä kun äijä on tyhjäkäynillä niin lämpäri rupeaa puskemaan
viilempää ilmaa. antaa kieroksia niin kuuma tulee onko lämppäri rikki???
vai kun on italialainen niin ajatelin etta sielä kun on niin kuuma niin jos seisoo tyhjä käynillä vittumaisessa ruuhkassa niin ei puske kuumaa.. JEE hyvä TEORIA MUTTA VEIKKAAN ENSIMÄISTÄ EHDOTUSTA VALAISKAA.
JA SIT VIELÄ YKS PIKKU JUTTU KUN AUTO ON TYHJÄKÄYNNILÄ NIIN KAIKKI NÄYTÄÄ OLEVAN REILASSA MUTTA SITEN PAINAA PEDALIA NIIN VAIKKA 2500 TONTTUU NIIN VALOT KIRKASTUU JA PUHALIN PUHALTAA KOVENPAA KIEROKSET LASKEE VÄHÄN ALLE TONNIN NIIN VALOT HIMENEE. TULEE MIELEEN ENSIMÄISENÄ ETTÄ EIHÄN TÄSSÄ PITÄNYT OLLA DYNAMOA... ONKHAN AKKU/LATURI/////???????kabut

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kyllä mulla ainakin tyhjäkäynnillä puskee lämmintä ilmaa, kunhan vaan kone on lämmin.
Ja mitä tulee valojen himmenemiseen niin pientä tapahtuu, mutta on niin vähäistä että ei häiritse ollenkaan, mistä tuo johtuu ja onko sille mitään tehtävissä niin en osaa sanoo.
Mutta tosiaan minulla hyvin vähäistä, ja sellasta olen tavannut suurimassa osassa autoja (varsinkin samanikäisissä)

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Pitäisihän sen nyt edes vähän lämmintä puhaltaa tyhjäkäynnilläkin ainakin jos on moottori kerennyt lämmetä. Tottahan se mullakin puhaltaa kierroksilla/kiihdytettäessä kuumempaa ilmaa mutta jos täysin jäähtyy tyhjäkäynnillä niin ompa outo. Mulla tulee kaikkein lämpimintä ilmaa kun pistää ilman sohottamaan pelkästään niistä keskimmäisistä suuttimista lämmönsäädinten päältä. Tuulilasiin puhallettu ilma ei lämmitä ainakaan mulla autoa kovinkaan tehokkaasti...

Valot himmenee tyhjäkäynnillä mullakin ja jännite laskee mittarissa -laitappa vielä takalasin lämppäri päälle ja seuraa mittaristosta kun valot vilkkuu musiikin tahdissa (varsinkin jos on ylimääräsiä vahvistimia & subbari + joku junttidäänsmäiniä soittimessa); jopas on siinä köyhälle diskoa kerrakseen :lol:
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mulla kanssa 75:ssa on joskus viilentynyt ilma tyhjäkäynnillä käydessä. Ja heti kun nosti kierroksia tai lähti ajamaan niin lämpöä tuli taas.
Jostain syystä jäähdytysneste jää seisomaan tyhjäkäynnillä lämppärin kennoon. Kierroksia annettaessa vesipumppu käy kovempaa ja uutta lämmintä nestettä virtaa taas lämppärin kennoon.

Isäukolla 164:ssä himmenee myös hieman valot ja puhallin pyörii aavistuksen hitaammin.

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Tuosta ensimmäisestä en kyllä osaa sanoa. Ei mahda olla ilmastointilaitetta, vai?

Luonnollisesti ne valot aina vähän kirkastuu, kun laturi alkaa puskemaan. Kuinka raju se ero on ja mitä se jännitemittari sanoo tyhjäkierroksilla?
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Noilla oireilla on vaarana se että jäähdytysnesteeseen pääsee kaasua joka ei enää tyhjäkäyntikierrosten virtauksella jaksa poistua lämmityskennosta. Itsellä kyllä pukkaa lämmintä tyhjäkäynnilläkin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

giromies
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 15:00
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja giromies »

aiai kuulostaa pahalta siis syyksi osotautuu lämpärin kenno ehkä

Avatar
sirTONTO
Viestit: 79
Liittynyt: 07 Syys 2004, 05:31
Paikkakunta: Tampere

juu

Viesti Kirjoittaja sirTONTO »

juu kuulostaa samalta kun rellussa oli...
siinä tosin pääsi koskettelee sitä ilman purkamista tulopuolessa (kennossa siis) tuntu alapuollella lähes kosketeltavalta (kone lämpinmänä) yläpuoli poppa.
ja kun kierroksia nosti rupes lämpöö tulloo ja kenno keski vaihelta poppaa kierrokset ales kylmenöö kylmenöö. litkut ei päässy liikkuu.
noh en ruvennu korjaa kun oli alfa kiikarissa. mud 164 on.. öö hiukka kylmä auto varsinkin jos takaluukun "ylipaine" kumi venttiilit ei oo paikallaan. ite veikkaan lämppärin kennolta tulevaa metalli mutkan avartamalla vois saada tota lämpenemis projektia vauhditettua... :crazyeyes:
ASSISTENZA TECNICA

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Noilla oireilla on vaarana se että jäähdytysnesteeseen pääsee kaasua joka ei enää tyhjäkäyntikierrosten virtauksella jaksa poistua lämmityskennosta. Itsellä kyllä pukkaa lämmintä tyhjäkäynnilläkin.
Ööö.. siis mitä kaasua? Mistä pääsee? :roll:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Pakokaasua kannentiivisteen kautta. Jos siis vuotaa. Samat kaasukuplat kertyy paisuntasäiliöön eli sen pintaa seuraamalla voi katsoa tuleeko kuplia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Aivan.

No mulla ei ainakaan ole painetta paisuntasäiliössä eikä kupliakaan.

Vastaa Viestiin