Saaneekohan tuollaista ricambi originali-versiota muualta kuin alfisti.netistä tilaamalla?
Taitaapi olla kotimaan saatavuus hieman heikkoa tämänkin osalta.
Perusyleismallinkiinalaismattoa kun en tohtisi sinne laittaa.

Valvoja: Moderators
Tarvittava työväline lienee tämän tyyppinen:MKT kirjoitti:Sitä odotellessa tuota soittimen irroitusta voisi eka tietty kokeilla, jospa sieltä on naru irti tms. Etupaneelissa on ylänurkissa kolot joista lukitus varmaankin jotenkin aukeaa kun olisi sopiva työväline. Any ideas?
Itse sain Autokeskuksen (Herttoniemi) kautta. Kallis se olisi ollut ostaa, muistaakseni yli satasen. Istuvuus oli tietenkin täydellinen. Eikä se ollut varsinaisesti kumia, vaan sellainen muovikaukalo, jonka reunat oli viisaasti pari senttiä korotetut. Se oli myös sopivan jäykkä nostettavaksi kaikkine sotkuineen pois ronkasta niin, ettei sotkut hurlahtaneet ympäri konttia. Ehdoton kampe, mikäli kontissa mielii mitään kuljettaa.Herra Salo kirjoitti:Onko kellään sw:n kontissa gummimattoa?
Saaneekohan tuollaista ricambi originali-versiota muualta kuin alfisti.netistä tilaamalla?
Taitaapi olla kotimaan saatavuus hieman heikkoa tämänkin osalta.
Perusyleismallinkiinalaismattoa kun en tohtisi sinne laittaa.
Tuo "artikelnummer: 58253" on täsmälleen samanlainen kuin se minulla ollut Autokeskuksen toimittama kaukalo. Suosittelen, vaikka eihän se tuolla nettikaupassakaan aivan ilmainen ole (71,99€).MATRUUSI kirjoitti:Täällä ilmeisesti hyllyssä
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 5_322.html
Samanlaista muovia kuin laastiämpärit.Janne kirjoitti:Onko tuo kontinmatto sellasta pehmeää vaahtomaista ainetta?
Sopiko paikalleen?
Mitä kovemmalle nopeudelle tehty rengas, sitä kovempi melu Suomen teilläJame kirjoitti:Kesärenkaat pitäisi tilata, mutta onkos tuolla mitään väliä onko nopeusluokka W vai V? Hintaero on vain pari euroa/kpl W:n hyväksi, mutta onko noissa mitään käytännön eroa esim. mukavuudessa?
Goodyear Efficientgrip Performance 225/50/17 kyseessä:
http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto ... 98w-239333
http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto ... 98v-238251
Alkava väljyys ylätukivarressa mitä todennäköisemmin. Onko originellit osat ja kuinka paljon kilometrejä takana?Antijape kirjoitti:Edestä oikealta (mielestäni) kuulunut kolahtelua jo jonkin aikaa pieniin kuoppiin ajettaessa. Ei kuulu ihan aina, mutta "esiintymistaajuus" on mielestäni tiheentynyt viime aikoina. Jos vaikka tien pinnasta kuoriutunut pari cm asfalttia pois johon ajaa niin kolahtaa. Isommissa/loivemmissa möykyissä ei kuulu mitään. Renkaita vaihdettaessa koitin nyppiä/väännellä/heilutella ym. tukivarsia mutta en löytänyt väljää. Kun auto oli kulmien säädössä pyysin tutkimaan tuota kolinaa, mutta eivät pajallakaan löytäneet syytä. Mistä kaikkialta tuo voisi tulla ja miten parhaiten voisi yleisimpiä vaihtoehtoja testata?
Jotain tuonne on vaihdettu, mutta tarkkaa tietoa ei ole mitä ja koska... Mittarissa nyt n. 119tkm. Mitä olen ymmärtänyt niin tuo ylätukivarren vaihto ei ilmeisesti kovin haastava operaatio ole? Voisi siis selvitytyä ihan itse? NK-merkkiset ilmeisesti kannattaa unohtaa, mutta ottaako TWR, SRL, Teknorot vai kalliimpi Moog?Shuttle kirjoitti:Alkava väljyys ylätukivarressa mitä todennäköisemmin. Onko originellit osat ja kuinka paljon kilometrejä takana?
Kuulostaa täsmälleen samalta jota omasta autosta pari vuotta sitten metsästettiin. Esiintyi juuri tuolla tavalla mitä kerroit. Kolinan vuoksi omaan autooni vaihdettiin hammastanko. No sehän ei sillä loppunut koska vanhassa tangossa ei ollut mitää vikaa - eikä uudessakaan joka vaihdettiin varmuudeksi vielä toisen kerran.Antijape kirjoitti:Edestä oikealta (mielestäni) kuulunut kolahtelua jo jonkin aikaa pieniin kuoppiin ajettaessa. Ei kuulu ihan aina, mutta "esiintymistaajuus" on mielestäni tiheentynyt viime aikoina. Jos vaikka tien pinnasta kuoriutunut pari cm asfalttia pois johon ajaa niin kolahtaa. Isommissa/loivemmissa möykyissä ei kuulu mitään. Renkaita vaihdettaessa koitin nyppiä/väännellä/heilutella ym. tukivarsia mutta en löytänyt väljää. Kun auto oli kulmien säädössä pyysin tutkimaan tuota kolinaa, mutta eivät pajallakaan löytäneet syytä. Mistä kaikkialta tuo voisi tulla ja miten parhaiten voisi yleisimpiä vaihtoehtoja testata?
Mulla sama paitsi vasen puoli. Sinänsä hienoa, että AD-pajalla tuo "vika" oli paikallistettu.Sama homma siis edessä. Josko ton uskaltais kaverin tallissa jumpata. Oliskohan Mr.auton keikka ja sieltä TRW?MKT kirjoitti:Kuulostaa täsmälleen samalta jota omasta autosta pari vuotta sitten metsästettiin. Esiintyi juuri tuolla tavalla mitä kerroit. Kolinan vuoksi omaan autooni vaihdettiin hammastanko. No sehän ei sillä loppunut koska vanhassa tangossa ei ollut mitää vikaa - eikä uudessakaan joka vaihdettiin varmuudeksi vielä toisen kerran.Antijape kirjoitti:Edestä oikealta (mielestäni) kuulunut kolahtelua jo jonkin aikaa pieniin kuoppiin ajettaessa. Ei kuulu ihan aina, mutta "esiintymistaajuus" on mielestäni tiheentynyt viime aikoina. Jos vaikka tien pinnasta kuoriutunut pari cm asfalttia pois johon ajaa niin kolahtaa. Isommissa/loivemmissa möykyissä ei kuulu mitään. Renkaita vaihdettaessa koitin nyppiä/väännellä/heilutella ym. tukivarsia mutta en löytänyt väljää. Kun auto oli kulmien säädössä pyysin tutkimaan tuota kolinaa, mutta eivät pajallakaan löytäneet syytä. Mistä kaikkialta tuo voisi tulla ja miten parhaiten voisi yleisimpiä vaihtoehtoja testata?
Lopulta kolina paikallistui etuylätukivarren palloniveleen jossa oli selvä, mutta vaikeasti löydettävä pystysuuntainen välys. Tuota välystä en löytänyt itse eikä kolme Alfoihin erikoistunutta pajaa vaan sitä hammastankoa ehdotettiin. Vasta katsastusmies osasi kuormittaa (keventää) keulaa sopivasti jolloin tuo välys paljastui. Kolinan poisto oli hammastankoprosessin vuoksi aika kallista....
Ok, eli pallonivel kannattanee vaihtaa samalla? Jatketaan tyhmien kysymysten sarjaa: ilmeisesti uuteen ylätukivarteen ei normaalisti kuulu uusi pallonivel? Siis jos vaikka täältä katsoo? Motonetin listalla sitten taas mainitaan että pallonivel ja helat kuuluu pakettiin? Vai miten tuo nyt oikein on?MKT kirjoitti:Lopulta kolina paikallistui etuylätukivarren palloniveleen jossa oli selvä, mutta vaikeasti löydettävä pystysuuntainen välys.
Nykydieselissä ei varmaan saisi laittaa edes virtoja päälle tuon jälkeen vaan hinauttaa tyhjennettäväksi. Mutta tuohan on jo sattunut ja autolla ajettu. Kannattanee olla yhteydessä huoltoon, jossa tosin varmaan neuvovat että tuo hinausautolla tänne.Waverunner kirjoitti:Iltaa, (jatkan tätä eilen lähettämääni kysymystä tarkentuneilla tiedoilla).
Vaimo tankkas mun Alfa 159 2,4 jtdm dieseliin epähuomiossa 6 litraa bensaa kunnes muisti, että tuohon autoon pitikin laittaa dieseliä. Sen jälkeen tankki täyteen dieseliä.
Autolla ajettu tuon jälkeen 15-20 km. Kestääkö tuon määrän bensaa vai onko ongelmia odotettavissa?
Autolla tosiaan ajettu tuon jälkeen lopulta 40-50 km ja mitään vaikutuksia ei näy missään. Kaikki tuntuu olevan normaalisti. Mistä huomaa/tietää mitä vahinkoja tuo 95E moottorille teki jos teki?
Waverunner