2,0 TS:n Koneen irrotus
Valvoja: Moderators
2,0 TS:n Koneen irrotus
Konetta ollaan irroittelemassa 146:sta. Pitäisikö tuo oik. puol. vetarin väliakseli lähteä laatikosta ulos helposti vain vetämällä, vai ?
Ne kolme M6 konetuen pulttia on jo irti, mutta akseli ei anna merkkiäkään ulostulosta?
Mikä neuvoksi?
Ne kolme M6 konetuen pulttia on jo irti, mutta akseli ei anna merkkiäkään ulostulosta?
Mikä neuvoksi?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 2,0 TS:n Koneen irrotus
On siellä sokka, mutta pitäisi silti lähteä ihan nyppäämällä. Jos ei käsin lähde niin sitten liukuvasaralla.
Re: 2,0 TS:n Koneen irrotus
147:aan tuli vaihdettua toinen kone kilahtaneen tilalle. Kaikki sähkölaitteet ja johtosarjat on vanhasta, joten pitäisi pelittää.
Koesavuja oltiin ottamassa ja jo hieman lupaili, mutta sitten loppui akku. Ladattiin akkua ja pantiin irtoakusta apuvirtaakin,
jonka jälkeen alkoi eri varoitukset vilkkumaan, jne. On VCD system failurea, Immobilizer hälytystä jne. Auto starttaa nyt kyllä,
mutta ei enää lupaakaan.
Voiko johtua siitä, että tuo Immobilizer hälyvalo palaa, eli estääkö käymisen? Oliko virhe antaa apuvirtaa? Saako herjaukset kuitattua
vikakoodinlukijalla?
Yksi kaveri sanoi noista mini-sulakkeista, jotka on akun +navan "kehikossa" että jos ne olisi vioittuneet kun apuvirtaa annettiin??!!
Koesavuja oltiin ottamassa ja jo hieman lupaili, mutta sitten loppui akku. Ladattiin akkua ja pantiin irtoakusta apuvirtaakin,
jonka jälkeen alkoi eri varoitukset vilkkumaan, jne. On VCD system failurea, Immobilizer hälytystä jne. Auto starttaa nyt kyllä,
mutta ei enää lupaakaan.
Voiko johtua siitä, että tuo Immobilizer hälyvalo palaa, eli estääkö käymisen? Oliko virhe antaa apuvirtaa? Saako herjaukset kuitattua
vikakoodinlukijalla?
Yksi kaveri sanoi noista mini-sulakkeista, jotka on akun +navan "kehikossa" että jos ne olisi vioittuneet kun apuvirtaa annettiin??!!
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: 2,0 TS:n Koneen irrotus
Täältä löytyy paljonkin juttua virran vähyydestä johtuneesta "joulukuusi" ilmiöstä.PeePee kirjoitti:147:aan tuli vaihdettua toinen kone kilahtaneen tilalle. Kaikki sähkölaitteet ja johtosarjat on vanhasta, joten pitäisi pelittää.
Koesavuja oltiin ottamassa ja jo hieman lupaili, mutta sitten loppui akku. Ladattiin akkua ja pantiin irtoakusta apuvirtaakin,
jonka jälkeen alkoi eri varoitukset vilkkumaan, jne. On VCD system failurea, Immobilizer hälytystä jne. Auto starttaa nyt kyllä,
mutta ei enää lupaakaan.
Voiko johtua siitä, että tuo Immobilizer hälyvalo palaa, eli estääkö käymisen? Oliko virhe antaa apuvirtaa? Saako herjaukset kuitattua
vikakoodinlukijalla?
Yksi kaveri sanoi noista mini-sulakkeista, jotka on akun +navan "kehikossa" että jos ne olisi vioittuneet kun apuvirtaa annettiin??!!
Ota akun napa irti ja lataa akku täyteen. napa kiinni ja anna olla hetken.
Sit virrat päälle ja tutkimaan mikä ei toimi.
Se immo on siellä just siksi että se estää käymisen.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: 2,0 TS:n Koneen irrotus
Korin ja moottorinväliset maadoitukset kiinni/kunnossa?
Re: 2,0 TS:n Koneen irrotus
Joo, löytyi se joulukuusi-ilmiön aiheuttajakin. Helpoimmasta päästä kun lähti etsimään, niin DA!
ECU-yksikön maajohto, joka tulee siihen kanteen torksiruuvilla ei sitten enää irrotuksen jälkeen maadoittanut kunnolla. Pistin lisäpiuhan ko ruuvilta suoraan akun -napaan, niin heti hörähti tulille.
ECU-yksikön maajohto, joka tulee siihen kanteen torksiruuvilla ei sitten enää irrotuksen jälkeen maadoittanut kunnolla. Pistin lisäpiuhan ko ruuvilta suoraan akun -napaan, niin heti hörähti tulille.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 2,0 TS:n Koneen irrotus
Noniin, hyvä. Ei tarvitse meille huomenna tuoda sitä sitten
Ja oli se yksinkertaisimmasta päästä loppujen lopuksi kuitenkin! Hyvä, että selvisi näin halvalla. Jos tarvitset vikakoodinpoistoa, niin täältä onnistuu (läppäri + multiecuscan)
Ja oli se yksinkertaisimmasta päästä loppujen lopuksi kuitenkin! Hyvä, että selvisi näin halvalla. Jos tarvitset vikakoodinpoistoa, niin täältä onnistuu (läppäri + multiecuscan)