2,0 TS:n Koneen irrotus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
PeePee
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Huhti 2014, 14:47
Car(s): Alfa Romeo 147 2,0l ; vm. 2001

2,0 TS:n Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja PeePee »

Konetta ollaan irroittelemassa 146:sta. Pitäisikö tuo oik. puol. vetarin väliakseli lähteä laatikosta ulos helposti vain vetämällä, vai ?
Ne kolme M6 konetuen pulttia on jo irti, mutta akseli ei anna merkkiäkään ulostulosta?
Mikä neuvoksi?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 2,0 TS:n Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja Epezi »

On siellä sokka, mutta pitäisi silti lähteä ihan nyppäämällä. Jos ei käsin lähde niin sitten liukuvasaralla.

PeePee
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Huhti 2014, 14:47
Car(s): Alfa Romeo 147 2,0l ; vm. 2001

Re: 2,0 TS:n Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja PeePee »

147:aan tuli vaihdettua toinen kone kilahtaneen tilalle. Kaikki sähkölaitteet ja johtosarjat on vanhasta, joten pitäisi pelittää.
Koesavuja oltiin ottamassa ja jo hieman lupaili, mutta sitten loppui akku. Ladattiin akkua ja pantiin irtoakusta apuvirtaakin,
jonka jälkeen alkoi eri varoitukset vilkkumaan, jne. On VCD system failurea, Immobilizer hälytystä jne. Auto starttaa nyt kyllä,
mutta ei enää lupaakaan.

Voiko johtua siitä, että tuo Immobilizer hälyvalo palaa, eli estääkö käymisen? Oliko virhe antaa apuvirtaa? Saako herjaukset kuitattua
vikakoodinlukijalla?

Yksi kaveri sanoi noista mini-sulakkeista, jotka on akun +navan "kehikossa" että jos ne olisi vioittuneet kun apuvirtaa annettiin??!!

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: 2,0 TS:n Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

PeePee kirjoitti:147:aan tuli vaihdettua toinen kone kilahtaneen tilalle. Kaikki sähkölaitteet ja johtosarjat on vanhasta, joten pitäisi pelittää.
Koesavuja oltiin ottamassa ja jo hieman lupaili, mutta sitten loppui akku. Ladattiin akkua ja pantiin irtoakusta apuvirtaakin,
jonka jälkeen alkoi eri varoitukset vilkkumaan, jne. On VCD system failurea, Immobilizer hälytystä jne. Auto starttaa nyt kyllä,
mutta ei enää lupaakaan.

Voiko johtua siitä, että tuo Immobilizer hälyvalo palaa, eli estääkö käymisen? Oliko virhe antaa apuvirtaa? Saako herjaukset kuitattua
vikakoodinlukijalla?

Yksi kaveri sanoi noista mini-sulakkeista, jotka on akun +navan "kehikossa" että jos ne olisi vioittuneet kun apuvirtaa annettiin??!!
Täältä löytyy paljonkin juttua virran vähyydestä johtuneesta "joulukuusi" ilmiöstä.
Ota akun napa irti ja lataa akku täyteen. napa kiinni ja anna olla hetken.
Sit virrat päälle ja tutkimaan mikä ei toimi.
Se immo on siellä just siksi että se estää käymisen.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: 2,0 TS:n Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Korin ja moottorinväliset maadoitukset kiinni/kunnossa?

PeePee
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Huhti 2014, 14:47
Car(s): Alfa Romeo 147 2,0l ; vm. 2001

Re: 2,0 TS:n Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja PeePee »

Joo, löytyi se joulukuusi-ilmiön aiheuttajakin. Helpoimmasta päästä kun lähti etsimään, niin DA!
ECU-yksikön maajohto, joka tulee siihen kanteen torksiruuvilla ei sitten enää irrotuksen jälkeen maadoittanut kunnolla. Pistin lisäpiuhan ko ruuvilta suoraan akun -napaan, niin heti hörähti tulille.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 2,0 TS:n Koneen irrotus

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Noniin, hyvä. Ei tarvitse meille huomenna tuoda sitä sitten ;)

Ja oli se yksinkertaisimmasta päästä loppujen lopuksi kuitenkin! Hyvä, että selvisi näin halvalla. Jos tarvitset vikakoodinpoistoa, niin täältä onnistuu (läppäri + multiecuscan)

Vastaa Viestiin