onko alfa 16nelosessa 8ysissä boxin nolaus mahdollisuus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
giromies
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 15:00
Paikkakunta: helsinki

onko alfa 16nelosessa 8ysissä boxin nolaus mahdollisuus

Viesti Kirjoittaja giromies »

joo olen kuullut etta öljynvaihdon jälkeen öljynvaroitusmerkki jää palamaan. ja sen voi jotenkin nolata miten ei löydy nappia vai pitääkö
akku repiä irti

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Voi se syttyä siitä syystä, että anturi ei "näe" uutta, kirkasta öljyä. Minkään värkin nollaaminen ei tuohon auta, mutta valo kyllä sammuu itsestään kun öljy ehtii vähän nokeentua.

Voihan anturista tietty ottaa liittimen irti, aika lelu vehje muutenkin.
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Tokihan tuon anturin voi vaihtaakin uuteen, hintaa alle 40 euroa. Minusta se on hyvä vehje kun alkaa hälyttelemään jo minimin kieppeillä. Kyllä tuo anturi huomioi myös ihan kirkkaan öljyn, ainakin uusi anturi. Voisiko olla niin että sinulla on minimin rajoilla öljynmäärä? Silloin se tuppaa syttymään, erityisesti jos on hieman auto kallellaan. Sen saa sammutettua niin että lähdet ajamaan ja pienen matkan päästä sammutat ja käynnistät uudelleen. Jos vielä palaa niin öljyä on todella vähän tai anturi on rikki.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no itse on tullut tarkkailtua tikun nokasta öljymäärää..
aika turha varuste muutenkin..

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ei ainakaan 75:sen määrämittari haistele mitenkään väriä. Siellä on bi-metalli jota vastuslanka pyrkii lämmittämään. Jos aparaatti on öljyssä niin öljy "imee" lämmön itseensä ja bi-metalli ei taivu. Jos taas se on ilmassa niin bi-metalli lämpenee ja kytkee "valot päälle". Tuo on korjattavissa ja vieläpä varmasti alkuperäistä paremmilla komponenteilla.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No jaa, ei mullakaan ole omakohtaista kokemusta siitä öljyn "näkemisestä", perimätieto vaan kertoi asian olevan noin. Omissa 164:sissa tuntuivat nuo anturit olevan melkoisen epäluotettavia, väliin paloivat aiheetta ja väliin sitten eivät edes aiheesta.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin