156 kaukovalojen korkeuden säätö?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

156 kaukovalojen korkeuden säätö?

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Noloa :oops: mutta en keksi miten niitä saa säädettyä. Oik sojottaa vähän liian korkealle. Sivusuunta (sekä lähi että kauko) tuntuu säätyvän muovimutterista valon takaa, ja lähivalot mustasta mutterista siitä vierestä mutta miten säädetään kaukojen kantamaa :cry: ?
(Polttimot on uudet ja oikein paikoillaan...)

Voisiko joku asiaan perehtynyt neuvoa...
Ayrton Senna da Silva forever

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 kaukovalojen korkeuden säätö?

Viesti Kirjoittaja V6 »

Wile E. Coyote kirjoitti:Noloa :oops: mutta en keksi miten niitä saa säädettyä. Oik sojottaa vähän liian korkealle. Sivusuunta (sekä lähi että kauko) tuntuu säätyvän muovimutterista valon takaa, ja lähivalot mustasta mutterista siitä vierestä mutta miten säädetään kaukojen kantamaa :cry: ?
(Polttimot on uudet ja oikein paikoillaan...)

Voisiko joku asiaan perehtynyt neuvoa...
missäköhän asennossa se säätöpyörä on siellä kojetaulussa? eikös siellä sellainen ollut :?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Juu, juu on ja se on nolla asennossa, mut kun valot näyttää erilailla niin siinä ei kuorma säätö auta. Pitäis säätää vain oikeanpuoleista kaukovaloa :?
Ayrton Senna da Silva forever

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

katselin cdltä siellä puhutaan vain traffic beam/cluster säädöstä koko höskä säätyy samoista nupeista?
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... pic_id=254
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kiitoksia piirroksesta, täytyy katsoa uudemman kerran kunhan ehdin. Onko mitään saumaa saada tuollaista cd:tä vaikka poltettuna? On varmaan aika kätevä :shock:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Wile E. Coyote kirjoitti:Onko mitään saumaa saada tuollaista cd:tä vaikka poltettuna? On varmaan aika kätevä :shock:
Sieltä imuroit sen vikan tiedoston ja poltat cd:lle. En kyllä saanut toimimaan, pitäis vissiin kokeilla taas :roll:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Wile E. Coyote kirjoitti:Kiitoksia piirroksesta, täytyy katsoa uudemman kerran kunhan ehdin. Onko mitään saumaa saada tuollaista cd:tä vaikka poltettuna? On varmaan aika kätevä :shock:
Mun versio oli kyllä reilusti yli 500mb. Jos löydän sen jostain nurkasta niin voin kyllä polttaa sen sulle. Ilmota vaikka sähköpostiin osote!
marko.erkkinen@welho.com

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Maho kirjoitti:Mun versio oli kyllä reilusti yli 500mb.
Pakattuna yli 500mb?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Rolle kirjoitti:
Wile E. Coyote kirjoitti:Onko mitään saumaa saada tuollaista cd:tä vaikka poltettuna? On varmaan aika kätevä :shock:
Sieltä imuroit sen vikan tiedoston ja poltat cd:lle. En kyllä saanut toimimaan, pitäis vissiin kokeilla taas :roll:

tuo on parts cd korjausopus on n 500mb
Viimeksi muokannut V6, 19 Helmi 2004, 03:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

V6 kirjoitti: tuo on parts cd korjausopus on n 500mb
Niin se, taitaa olla sekin, en oo vaan muistanu polttaa. Ei ole toisaalta 156:kaan joten ei kiirettä :roll:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kokeilen ladata tuosta V6 osoitteesta. Ainakin eka minuutti tullu ihan kivaa vauhtia 106kt/s :shock:
Ayrton Senna da Silva forever

Pantti
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Syys 2004, 15:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pantti »

Moi,
imutin tuolta V6:n osoitteesta .iso filen. Mutta voisiko joku nyt neuvoa tyhmää. Miten saan sen auki?

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Itse itseäni lainaten:

Kun 156:n lyhyet valot säätää normaalikonstein kohdalleen, saattavat pitkät osoittaa mihin sattuu. Seuraavassa hieman dokumenttia viime joulukuun pakkasilta (lainaus pidemmästä viestistä):

"Oikean puolen umpion pitkän valon H1 polttimo asettuu kieroon, jolloin valo osoittaa vasemmalle. Ainoa konsti oikaista valo suorempaan ja alemmas oli taivuttaa kaksilla pihdeillä polttimon kantalevyä sopivasti. Kun taivutti niin, että polttimo sojottaa ylös ja vasemmalle, niin valokeila siirtyi alas ja oikealle. Härskiä tekstiä, mutta näin se suuntaus onnistuu. Säädin oikean puolen enemmän oikealle ja alemmas, vasempaan en koskenut."

By the way... 156:n ajovalot paranivat huomattavasti vaihtamalla GE:n peruspolttimot Phillips Vision Plus polttimoihin. Kiitos listalaisille, jotka viime syksynä suosittelivat ko. polttimoita .

Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

Pantti kirjoitti:Moi,
imutin tuolta V6:n osoitteesta .iso filen. Mutta voisiko joku nyt neuvoa tyhmää. Miten saan sen auki?
Se on image. Sun pitää polttaa se ceedeelle, esim. Nerolla.
Skoda Octavia 1.8T Combi -03

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

155156 kirjoitti:Itse itseäni lainaten:

Kun 156:n lyhyet valot säätää normaalikonstein kohdalleen, saattavat pitkät osoittaa mihin sattuu. Seuraavassa hieman dokumenttia viime joulukuun pakkasilta (lainaus pidemmästä viestistä):

"Oikean puolen umpion pitkän valon H1 polttimo asettuu kieroon, jolloin valo osoittaa vasemmalle. Ainoa konsti oikaista valo suorempaan ja alemmas oli taivuttaa kaksilla pihdeillä polttimon kantalevyä sopivasti. Kun taivutti niin, että polttimo sojottaa ylös ja vasemmalle, niin valokeila siirtyi alas ja oikealle. Härskiä tekstiä, mutta näin se suuntaus onnistuu. Säädin oikean puolen enemmän oikealle ja alemmas, vasempaan en koskenut."

By the way... 156:n ajovalot paranivat huomattavasti vaihtamalla GE:n peruspolttimot Phillips Vision Plus polttimoihin. Kiitos listalaisille, jotka viime syksynä suosittelivat ko. polttimoita .

KARU MEININKI :crazyeyes: Jotain vastaavaa ilmeisesti odotettavissa itselläkin jos haluaa valot kohdilleen. Lyhyet saa säädettyä mutta toinen kauko valaisee lokkeja vaikka kuinka ruuvailee. Siinä hommassa kannattaa muuten huomata että jos säätää reilummin voi olla varma että menee "yli" ja joutuu muutaman kilometrin jälkeen säätämään takaisin päin. Jotenkin hitaanlaisesti tärinässä asettuu kohdilleen eli säätyy edelleen?

Tulipa mieleen että olisko joku poropeukalo onnistunu polttimoita vaihtaessa vääntämään sen pidikkeen kieroon? Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Pitkät näyttävät taivasta minullakin, onko muuta ohjetta kuin polttimon kannan vääntäminen ? :crazyeyes:

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Samanlaista vikaa on mullakin.. Isä sitä kiros, kun sillä ajeltiin, sanoin että höpön löpö, ihan oikein ne toimii... Vaan kun tuli kunnon sumu niin huomas kyllä hyvin, että kuusen latvoja sitä valaistaan.. Keksikö nyt kukaan sitten mikä neuvoksi, mulla tosiaan kuskin puoleinen pitkävalo?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

-Tomi- kirjoitti:Samanlaista vikaa on mullakin.. Isä sitä kiros, kun sillä ajeltiin, sanoin että höpön löpö, ihan oikein ne toimii... Vaan kun tuli kunnon sumu niin huomas kyllä hyvin, että kuusen latvoja sitä valaistaan.. Keksikö nyt kukaan sitten mikä neuvoksi, mulla tosiaan kuskin puoleinen pitkävalo?
Sama vika mullakin ja nimenomaan kuskinpuoleinen.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulla alkoi näyttää kuskinpuoleinen lähivalo päin taivasta polttimon vaihdon jälkeen. Tuntuu siltä että polttimot ovat todella tiukasti kiinni kannassa ja jäävät ehkä väärään asentoon. Ja tottakai sen täytyy olla aina se kuskinpuoleinen lappu, johon lampun vaihto on kohtuu hankalaa ainakin minun autossa (webaston letkut menevät v**t*maisesti juuri umpion takaa).

Tarvii varmaan alkaa viilaamaan polttimoiden kantoja ennen kuin pistää paikalleen. :-D
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Jeps. Tämäkin tarvitsisi huomena korjata. Eli jos joku fiksumpi viitsisi kertoa selvästi ja lyhyesti miten säädetään kuskinpuolen lyhyitä valoja sekä pitkiä. Kuvakaan ei haittaisi, itsellä kun ei ole nopea yhteyttä imuroida tuota cd:tä. Kiitos tiedoista :-D :lol:

Vastaa Viestiin