Hyvää Joulua!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Epezi
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mulle tuli ihan tarpeeseen, sillä tiedän jo sopivan paljon ihan lähihistorian alfoista, mutta nuo vanhemmat on todella hakusessa. Tietysti kirja voisi olla paljon laajempi, mutta onhan tuo parempi kuin ei mitään.

Alfissimo
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Oli kyllä iltasella sukulaiskierroksen jälkeen joulumieli kaukana. Kotiinpäin lähtiessä piti käydä tankkaamassa, kun ilman bensaa ei olis kotia nähty.
Operaatiosta muotoutuikin tavallista hankalampi jäätyneen bensaluukun/ -avausmekanismin takia (joku ääliö pesi auton päivällä :oops: ). Kukaan ei kertonut että tulee 12 astetta pakkasta.

Eikun konttiin kiskomaan verhoilua edestä ja mekaanisen vivun kimppuun, jota ei ole varmaan ikinä käytetty ja olihan jumissa.
Tehtaalla laitettu naru jäi käteen heti kun siihen koski. Sormivoimat ei riittänyt nykäisemään vipua vaikka olin jo ruippinut öljyäkin perään.

Vihdoin ja viimein sain auki vetämällä 19 mm lenkillä narun koukusta ja silloinkin piti kiskoa tosissaan, ennenkuin aukeni, kuuluuko sen olla jäykkä?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Epezi
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei se jäykkä pitäisi olla..... sattumoisin muuten minäkin käytin juuri sitä narua eilen :mrgreen:
Syynä ei ollut jäätyminen, vaan huono jousi joka ei ponkase luukkua auki.

KJS
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3

Viesti Kirjoittaja KJS »

156:sessa luukku avataan pakkasella niin, että lukitaan avausvipu sisällä jollakin sopivalla esineellä (esim. lumiharja) ylös ja tämän jälkeen mennään avaamaan käsin se luukku. En tiedä onko mekanismi 164:sessa samanlainen, mutta 156:sessa ei jäädy itse lukko, vaan läpän auki ponnauttava jousi.
Alfaholismia vuodesta 2001

niki
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01

Viesti Kirjoittaja niki »

KJS kirjoitti:156:sessa luukku avataan pakkasella niin, että lukitaan avausvipu sisällä jollakin sopivalla esineellä
[vinkki] CD-levyn kotelo on juuri sopivan kokoinen :wink: [/vinkki]

Eipä tullut mitään Alfa-aiheista tänä jouluna... :roll:
Ammattina autokauppa

Zenery

Viesti Kirjoittaja Zenery »

KJS kirjoitti:156:sessa luukku avataan pakkasella niin, että lukitaan avausvipu sisällä jollakin sopivalla esineellä (esim. lumiharja) ylös ja tämän jälkeen mennään avaamaan käsin se luukku. En tiedä onko mekanismi 164:sessa samanlainen, mutta 156:sessa ei jäädy itse lukko, vaan läpän auki ponnauttava jousi.
Itse taas avaan luukun takakontin kautta.
Toisella kädellä vedän narusta samalla kun toisella avaan läpän,esim luottokorttia hyväksi käyttäen.

jarski

Viesti Kirjoittaja jarski »

juu menneitä jouluja kaikille ei oikeen kerkee tuunasteleen tän koneen kans mut vko 4 repee ku saa "mummon" kotiin :drinking:

Vastaa Viestiin